Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumscoca, cocaplant

coca, cocaplant

62 antwoorden
41 weergaven
18-5-2026
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#1
jaccovw zei:
Al 49 plantjes boven de grond en zijn nu zo'n 7cm groot. Dat wordt nu een grote uitdaging, ik moet ze binnenkort gaan verpoten. Het kasje waarin ze nu staan is maar zo'n 10 cm diep. Ik begreep op het forum dat het nu belangerijk is, dat ze in diepe potten worden verpoot, omdat ze vooral diep wortellen. En nu nog op zoek naar een goede lamp. Ze groeien sneller dan ik had verwacht. Ik houd jullie op de hoogte. Tips zijn altijd welkom.
Klik om te vergroten...

Hoe snel groeien ze nu na de eerste groeispurt na ontkieming? bleven zaadhulzen ook zo lang op de top? welk groeimedium/mest/licht gebruik je? alles conform adviezen vreeken of cocagrowers? benieuwd!
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#2
TimKGB zei:
als t zo lukt... was er al laaaaang een goie nederlandse coke op de markt :) en koste t echt geen 25 per halfje meer :wink: :smoke:
Klik om te vergroten...

als je de mensen kent...niet

ik heb bijna pure coke voor 30...

ik dacht dat als je een kilo koop je 13.000 kwijt bent in nederland...
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Paddo100 zei:
TimKGB zei:
als t zo lukt... was er al laaaaang een goie nederlandse coke op de markt :) en koste t echt geen 25 per halfje meer :wink: :smoke:
Klik om te vergroten...

als je de mensen kent...niet

ik heb bijna pure coke voor 30...

ik dacht dat als je een kilo koop je 13.000 kwijt bent in nederland...
Klik om te vergroten...

On topic please zonder stoere praat!
l
libertasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het lukt, maar valt niet mee. Zaden van Vreeken zijn sinds een week of zes boven de grond. En toen per ongeluk overbewaterd. Iemand trouwens enig idee welke cultivar het betreft? De bladeren hebben een afgeronde rand.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#5
libertas zei:
Het lukt, maar valt niet mee. Zaden van Vreeken zijn sinds een week of zes boven de grond. En toen per ongeluk overbewaterd. Iemand trouwens enig idee welke cultivar het betreft? De bladeren hebben een afgeronde rand.
Klik om te vergroten...

Euh Libertas? Alles?
l
libertasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Alles boven de grond, bijna alles overbewaterd, de meesten hebben overleefd en zijn verpot.
l
libertasLid
01-01-2024, 00:00
#7
pepito zei:
jaccovw zei:
Al 49 plantjes boven de grond en zijn nu zo'n 7cm groot. Dat wordt nu een grote uitdaging, ik moet ze binnenkort gaan verpoten. Het kasje waarin ze nu staan is maar zo'n 10 cm diep. Ik begreep op het forum dat het nu belangerijk is, dat ze in diepe potten worden verpoot, omdat ze vooral diep wortellen. En nu nog op zoek naar een goede lamp. Ze groeien sneller dan ik had verwacht. Ik houd jullie op de hoogte. Tips zijn altijd welkom.
Klik om te vergroten...

Hoe snel groeien ze nu na de eerste groeispurt na ontkieming? bleven zaadhulzen ook zo lang op de top? welk groeimedium/mest/licht gebruik je? alles conform adviezen vreeken of cocagrowers? benieuwd!
Klik om te vergroten...
In swim's geval zijn ze nog niet zo hard gegroeid, een enkeling is mooi ontwikkeld. Na verpotten (tegen alle adviezen in meteen in twee liter) zijn alle verpotte zaailingen er veel beter bij gaan staan en mooi gaan groeien. In palm/bonsai/varengrond, met wat bladgroen-plus en beendermeel toegevoegd. Onder achttien uur licht van een paar spaarlampjes en verder daglicht door de ramen.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Das idd vlot verpot ja. overbewaterd? 2 dagen onder 400 W en zo weer droog. Maar zp zullen je planten ook goed wennen aan zonlicht. Ga nu experiment aan met andere lamp: nurturelite. voor groei dan.
l
libertasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sylvania fast-start daylight spaarlampjes. Maar 15 watt, twee stuks levert 150 watt aan groeilicht.
Alleen bijna nergens te krijgen. SWIM heeft er meer nodig. Van die lamp die jij noemt, had ik nog nooit gehoord. 400 watt HPS is voor SWIM uitgesloten. SWIM wil het een beetje normaal houden qua warmte-ontwikkeling en stroomverbruik, alsook qua evt lichtoverlast.
Een batterij aan spaarlampjes eromheen en erboven lijkt SWIM voorlopig ideaal. Ben benieuwd of ze daarmee genoegen nemen. Het is tenslotte geen wiet. Heel andere lichtbehoefte enzo.
Jij nog ideeen, Pepito? Kun je meer vertellen over die nieuwe lamp?
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#10
libertas zei:
Sylvania fast-start daylight spaarlampjes. Maar 15 watt, twee stuks levert 150 watt aan groeilicht.
Alleen bijna nergens te krijgen. SWIM heeft er meer nodig. Van die lamp die jij noemt, had ik nog nooit gehoord. 400 watt HPS is voor SWIM uitgesloten. SWIM wil het een beetje normaal houden qua warmte-ontwikkeling en stroomverbruik, alsook qua evt lichtoverlast.
Een batterij aan spaarlampjes eromheen en erboven lijkt SWIM voorlopig ideaal. Ben benieuwd of ze daarmee genoegen nemen. Het is tenslotte geen wiet. Heel andere lichtbehoefte enzo.
Jij nog ideeen, Pepito? Kun je meer vertellen over die nieuwe lamp?
Klik om te vergroten...

Ze hebben idd alleen groei licht nodig. Mbt lamp: check "groei-maar"growshop haarlem voor veel info, ook algemene info over lumen e.d. interessante info. Mijn voorkeur gaat uit naar duo fluor, helaas alleen in het Zuiden des lands te krijgen...of via internet bestellen en ben daar niet zo'n fan van. Bijv de blauwe engel in Winterswijk. Ik probeer nu dus de nurturelite van PlantMaar, nog niet in bezit. Ook geen warmte afgifte.
W
WillemijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
toooz zei:
zogezegt
Klik om te vergroten...


Damn right !
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Aangenaam

Aangenaam!
Ik ben voornamelijk lid geworden voor dit topic.
Ik heb net bij vreeken coca zaden besteld, en kan enkel hopen dat ze spoedig toekomen.

Er wordt hier gezegd dat deze moeilijker zijn dan cannabis planten.
Vergeef me als ik verkeerd ben, maar ze lijken me toch bijna hetzelfde.
Het voorgroeien van Cannabis stemt hierop overveen, in mijn observatie. Wit spectrum, 18h licht, aangename temperatuur, tot 80% LV.
Misschien is dit voor buiten niet hetzelfde, maar ik neem aan dat ze indoor evenveel eisen stellen?
Enfin, ik kan mij vergissen.

Ik heb hier alvast veel van geleerd en mooie foto's gezien van coca planten.

Ik zal na aankomst van de zaden ook mijn bijdrage delen.
Ik krijg voor mijn verjaardag nog een growkit van die philosophers stone en zo'n growkit van de san pedro cacti.

Werkjes van geduld zodus :)
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nog een vraagske:

Kan je van de cocaplant een bonsai uitgroeien?
Ik heb tenslotte maar 5 zaden op komst en hoop dan ook dat ze alle vijf kiemen!
Had in gedachten om één uit te groeien tot bonsai.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#14
niemand dat het weet?
groeten
k
killahkellyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo mensen,

Ikzelf ben ook een trotse bezitter van de coca plant.
Er zijn inderdaad veel onwaarheden over deze plant.
Je kan er geen coke van maken omdat je simpelweg minimaal 5 kg blaadjes nodig heb voor 1 gram.
Na wat ik heb gehoord is dat je coca niet kan stekken.
Het kan alleen uit verse zaden komen.
Dat betekend dat je bessen niet ouder mogen zijn als 10 dagen!
Wil je zelf zaadjes?
Dan heb je toch echt twee planten minimaal nodig.
De mijne is nu een half jaartje oud en nog steeds mini.
Het is echt een hele trage groeier.
Pas als het een jaartje oud is, gaat het hard.
Het klopt dat je speciale grond nodig hebt (HEEL LUCHTIG)
Ik zelf heb de Amazonian Remix, speciaal voor cocaplanten.
Het is belangrijk om een diepe pot te hebben.
De wortels groeien alleen naar beneden.
Ook mogen ze geen kraanwater. Uitsluitend demi-water of regenwater.
De mijne krijgt niks extra's geen meststoffen of speciaal licht!
en toch groeit het goed!
Succes allemaal!

En ik hoor graag jullie bevindingen!!!!
Groetjes Kelly
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik weet het ondertussen he.

Cocopeat en zilverzand.
Als je een cocaplant als bonsai wil (wat mijn intentie is):
cocopeat, zilverzand en veel akadama.

Indien het iemand moest boeien... *fluit*
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#17
removed
*smoort er nog ene mayan*
ff eeuwenoud topic oproepen waarop ik dan nog als voorlaatste al postte
hads het ni door, je m'excuse

@Killakelly

Ik ga dat neit zetten voor coke he :)
Hoewel ik wel eens een blaadje zal eten ofzo als ze paar jaar oud zijn.

De grootste intensie die ik heb met mijn 5 coca zaden binnekort zijn :

De beste uitgroeien als moeder
Eentje uit zaad bonsai'en :)

Niet iedereen neemt een coca plant voor coke he, mensen nemen dat omdat het een plant is die lang leeft.
Een coca plant kan u overleven en cocaplanten van 3 jaar oud zijn massa's geld waard.
k
killahkellyLid
01-01-2024, 00:00
#18
@ splifftail

GET A LIFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
k
killahkellyLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Mayan,
Beste Mayan, je hebt gelijk!
Ik heb mijn coke-plant ook alleen om er thee van te zetten.
Ik heb er een boekje van (home-growing) en daar staan alle eigenschappen van de coke-plant in.
Nou het is gewoon een geniale plant!
Hij kan inderdaad oud worden.
60 jaar oud volgens mij.
En ook heel groot. De meeste mensen weten dat niet omdat iedere keer de bladeren er worden afgehaald..
Als je plantje 3 jaar oud is (en daar de grootte voor heeft) is tie ongeveer €5000 euro waard!
Ik heb gelezen dat ze 9 mtr breed kunnen worden 6 meter hoog!
Houd me op de hoogte van je plantje!
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nog even geduld.
Ik heb ze pas in september, en het zijn er maar 5.
Ik begin net wat cannabis onder de knie te krijgen, dus dat zal wel goedkomen met die coca.

Maar is die wel legaal die cocaplant?
Maareuh, zal zekers foto's posten :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."