Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Het lukt, maar valt niet mee. Zaden van Vreeken zijn sinds een week of zes boven de grond. En toen per ongeluk overbewaterd. Iemand trouwens enig idee welke cultivar het betreft? De bladeren hebben een afgeronde rand."
"Alles boven de grond, bijna alles overbewaterd, de meesten hebben overleefd en zijn verpot."
"pepito zei: jaccovw zei: Al 49 plantjes boven de grond en zijn nu zo'n 7cm groot. Dat wordt nu een grote uitdaging, ik moet ze binnenkort gaan verpoten. Het kasje waarin ze nu staan is maar zo'n 10 cm diep. Ik begreep op het forum dat het nu belangerijk is, dat ze in diepe potten worden verpoot, omdat ze vooral diep wortellen. En nu nog op zoek naar een goede lamp. Ze groeien sneller dan ik had verwacht. Ik houd jullie op de hoogte. Tips zijn altijd welkom. Klik om te vergroten... Hoe snel groeien ze nu na de eerste groeispurt na ontkieming? bleven zaadhulzen ook zo lang op de top? welk groeimedium/mest/licht gebruik je? alles conform adviezen vreeken of cocagrowers? benieuwd! Klik om te vergroten... In swim's geval zijn ze nog niet zo hard gegroeid, een enkeling is mooi ontwikkeld. Na verpotten (tegen alle adviezen in meteen in twee liter) zijn alle verpotte zaailingen er veel beter bij gaan staan en mooi gaan groeien. In palm/bonsai/varengrond, met wat bladgroen-plus en beendermeel toegevoegd. Onder achttien uur licht van een paar spaarlampjes en verder daglicht door de ramen."
"Sylvania fast-start daylight spaarlampjes. Maar 15 watt, twee stuks levert 150 watt aan groeilicht. Alleen bijna nergens te krijgen. SWIM heeft er meer nodig. Van die lamp die jij noemt, had ik nog nooit gehoord. 400 watt HPS is voor SWIM uitgesloten. SWIM wil het een beetje normaal houden qua warmte-ontwikkeling en stroomverbruik, alsook qua evt lichtoverlast. Een batterij aan spaarlampjes eromheen en erboven lijkt SWIM voorlopig ideaal. Ben benieuwd of ze daarmee genoegen nemen. Het is tenslotte geen wiet. Heel andere lichtbehoefte enzo. Jij nog ideeen, Pepito? Kun je meer vertellen over die nieuwe lamp?"