#1
ik heb cocazaden. wie weet hoe ik hier mooie plantjes van kan maken? Ik zoek iemand die er ervaring mee heeft om ze zelf te kweken, ik las op diverse engelse sites dat het moeilijk zou zijn.
ipomike82 zei:volgens mij krijgen coca planten geen zaden, dat komt doordat ze al zo lang gecultiveerd worden en ze worden vermenigvuldigd door klonen/stekjes.
ipomike82 zei:volgens mij krijgen coca planten geen zaden, dat komt doordat ze al zo lang gecultiveerd worden en ze worden vermenigvuldigd door klonen/stekjes.
erwin krol zei:^Dit klopt helaas wel, in Bolivia en Peru worden veel steriele zaden aangemaakt doordat planten te vaak uit klonen getrokken zijn, generaties lang. Wel zaden dus maar slachts voor de sier. Eerst maar eens info vergaren voor je betwetert
wie is er aan het betweteren? meer verstand van het weer waarschijnlijk. Er worden volop levensvatbare danwel kiemkrachtige zaden (verse besjes) geleverd. Niet steriel dus. Bijvoorbeeld Colombiaanse maar ook uit Europese teelt.Zelf ook maar eens wat info vergaren? maar ik begrijp: je hebt t al eens gedaan, weet t allemaal al.
]

jaccovw zei:Ik volg dit topic met veel aandacht.
Ik heb gisteren mijn 50 zaadjes van Vreeken gepoot.
Eerst ontdaan van de besjes en toen gepoot in een zelfgemaakt kasje op de logeerkamer.
En nu rustig afwachten en regelmatig de temp controleren.
Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie al eens geprobeerd om van de bladeren daadwerkelijk coke of base te maken? Mijn eerste doel is in ieder geval om de plantjes groot te krijgen en eerst eens de bladeren te kauwen. hiervoor, begreep ik, moet je al het nodige geduld hebben.
Vol verwachting klopt mijn hart.

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."