Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumscoca, cocaplant

coca, cocaplant

62 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
k
ketelaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey

Ik heb ook een vraagje over de cocateelt.
Welke zijn de ideale klimaatsomstandigheden voor coca te telen?
Wat ik eigenlijk zou willen weten is of coca makkelijk in Afrika kan geteeld worden? En of deze een vergelijkbare kwaliteit zou hebben als de zuid amerikaanse. Ik heb gelezen dat Nederaland 100 jaar geleden coca teelde in haar kolonieen in Azie, maar dat deze van mindere kwaliteit was, zou dit ook voor Afrika gelden?
k
killahkellyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste ketelaap,

Er zijn verschillende soorten Coke(volgens mij 3), die onder verschillende omstandigheden leven.
Zoals bv in de woestijn. langs de zee in het bos etc.
Ideale temp. is sub-tropisch en niet tropisch.
liefst een beetje luchtvochtig(denk ik).

@Mayan,
Beste Mayan, coke planten zitten in het zogeheten grijze gebied.
De coca-bladeren zijn verboden (grondstof voor cocaine)
Maar de plant zelf niet.
Het is niet toegstaan om coke-planten te verkopen.
En ook niet om de (losse) bladeren te kopen/verkopen of bezitten.
ik heb ook 2 wietplanten! PP als het klopt.
Ik heb ze lekker buiten gezet en geef ze eens in de zoveel dagen regenwater en ze hebben 1x vloeibare voeding gehad!
Wiet is veel leuker kweken dan Coca.
Dat gaat mij niet snel genoeg?
Zijn hier ook mensen die Salvia kweken?

Groetjes Kells
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Joe killah

Bwa het hoeft niet persé snel te gaan he.

Wiet gaat lekker snel :)
Ik heb intussen al een stek kunnen nemen van een plant die een maandje geleden geplant is.



Maar als je zo langs de kant nog een cocaplantje hebt staan, is dat goed meegenomen :)
Het is maar louter hobbykweken he :)
k
ketelaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
killahkelly zei:
Beste ketelaap,

Er zijn verschillende soorten Coke(volgens mij 3), die onder verschillende omstandigheden leven.
Zoals bv in de woestijn. langs de zee in het bos etc.
Ideale temp. is sub-tropisch en niet tropisch.
liefst een beetje luchtvochtig(denk ik).

@Mayan,
Beste Mayan, coke planten zitten in het zogeheten grijze gebied.
De coca-bladeren zijn verboden (grondstof voor cocaine)
Maar de plant zelf niet.
Het is niet toegstaan om coke-planten te verkopen.
En ook niet om de (losse) bladeren te kopen/verkopen of bezitten.
ik heb ook 2 wietplanten! PP als het klopt.
Ik heb ze lekker buiten gezet en geef ze eens in de zoveel dagen regenwater en ze hebben 1x vloeibare voeding gehad!
Wiet is veel leuker kweken dan Coca.
Dat gaat mij niet snel genoeg?
Zijn hier ook mensen die Salvia kweken?

Groetjes Kells
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie, als er nog mensen iets weten over dit onderwerp? laat je gaan!
k
killahkellyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo allemaal,

hier ben ik weer.
Mijn oude coke plant is overleden.
Gelukkig heb ik zaterdag een nieuwe van mijn broertje gehad en die is al een stuk groter en heeft de nodige startersvoeding gehad.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met voeding?
Mijn vorige kreeg alleen water(en die is nu dus ook dood!)
Met mijn wietplanten (2 x PP) gaat het goed.
Die hebben ook niet zoveel verzorging nodig.
Wanneer denken jullie dat de wietplant ongeveer gaat toppen?
Ik denk dat ze eind februari/begin maart zijn geboren!
Groetjes Kelly
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#6
killahkelly zei:
Hallo allemaal,

hier ben ik weer.
Mijn oude coke plant is overleden.
Gelukkig heb ik zaterdag een nieuwe van mijn broertje gehad en die is al een stuk groter en heeft de nodige startersvoeding gehad.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met voeding?
Mijn vorige kreeg alleen water(en die is nu dus ook dood!)
Met mijn wietplanten (2 x PP) gaat het goed.
Die hebben ook niet zoveel verzorging nodig.
Wanneer denken jullie dat de wietplant ongeveer gaat toppen?
Ik denk dat ze eind februari/begin maart zijn geboren!
Groetjes Kelly
Klik om te vergroten...

wanneer je pp gaat bloeien? eeuhh ooit? buiten? kunstlicht? cannabis is een lichtbloeier, dus als de dagen korter worden...ken je t liedje "nederwiet" 1x luisteren en je weet al meer dan nu...m.a.w. misschien eerst ns informeren en dan pas vragen? en inlezen is niet alleen informatief, tis nog leuk ook....
k
killahkellyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Beste splifftail,

Mijn wietplanten staan buiten.
Het is toch mogelijk dat iemand weet dat ze bijvoorbeeld in augustus toppen krijgen?
Dat ze bv met 8 maanden leeftijd meestal toppen krijg
FYI, ik kweek al jaren wiet en sinds kort heb ik een coke plant.
Het lukt me altijd, zonder voeding of extra licht etc.
Het liedje nederwiet is ver voor mijn tijd. Ken alleen het refrein en ik baseer geen kennis op zulke liedjes.
Meestal zoek je tegenwoordig zoiets op internet! (net als dit forum)
Dus als ik jou was, oordeel niet over mensen waar je geen zak van af weet!
En je weet zelf het antwoord ook niet!

Latersssssssssssssss
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#8
killahkelly zei:
Beste splifftail,

Mijn wietplanten staan buiten.
Het is toch mogelijk dat iemand weet dat ze bijvoorbeeld in augustus toppen krijgen?
Dat ze bv met 8 maanden leeftijd meestal toppen krijg
FYI, ik kweek al jaren wiet en sinds kort heb ik een coke plant.
Het lukt me altijd, zonder voeding of extra licht etc.
Het liedje nederwiet is ver voor mijn tijd. Ken alleen het refrein en ik baseer geen kennis op zulke liedjes.
Meestal zoek je tegenwoordig zoiets op internet! (net als dit forum)
Dus als ik jou was, oordeel niet over mensen waar je geen zak van af weet!
En je weet zelf het antwoord ook niet!

Latersssssssssssssss
Klik om te vergroten...

:grin: 8 maanden leeftijd?hmmm winterwiet....je doet t duidelijk al jaren......maar je hebt gelijk: niet oordelen over mensen waar je geen zak van af weet, was ook geen oordeel maar advies, enneh over dat antwoord: hoe zit t ook alweer met dat oordelen? enneh internet: misschien ns googlen dan?
iig succes!
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#9
killahkelly zei:
@ splifftail

GET A LIFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Klik om te vergroten...

:grin: get some harvest.....weet je zeker dat t PP is en geen WW? (Winter Wiet)...last reply :grin:
t
tommy13Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Weet er soms iemand waar ik cocaplantjes kan kopen?
U kan mij bereiken op [email protected]
t
tommy13Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Weet er iemand waar ik cocaplantjes kan kopen met groene blaren?
Ik heb er al enkele met bruine blaadjes.
[email protected]
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#12
cocagrowers.org

Op vreeken kan je coca zaden bestellen voor tien euro, dan krijg je er vijf.
Ik krijg ze pas in September toe, dus bij vreeken moet je ze reserveren.

Op cocagrowers kost een goede cocaplant toch al zo'n 500 euro hoor.
M
MastadoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re:

killahkelly zei:
Beste ketelaap,

Er zijn verschillende soorten Coke(volgens mij 3), die onder verschillende omstandigheden leven.
Zoals bv in de woestijn. langs de zee in het bos etc.
Ideale temp. is sub-tropisch en niet tropisch.
liefst een beetje luchtvochtig(denk ik).

@Mayan,
Beste Mayan, coke planten zitten in het zogeheten grijze gebied.
De coca-bladeren zijn verboden (grondstof voor cocaine)
Maar de plant zelf niet.
Het is niet toegstaan om coke-planten te verkopen.
En ook niet om de (losse) bladeren te kopen/verkopen of bezitten.
ik heb ook 2 wietplanten! PP als het klopt.
Ik heb ze lekker buiten gezet en geef ze eens in de zoveel dagen regenwater en ze hebben 1x vloeibare voeding gehad!
Wiet is veel leuker kweken dan Coca.
Dat gaat mij niet snel genoeg?
Zijn hier ook mensen die Salvia kweken?

Groetjes Kells
Klik om te vergroten...


Ik heb Salvia!
En ik moet zeggen dat ze ontzettend makkelijk zijn.Iedereen kan het. :stoned:
k
killahkellyLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Mastadox: O, gaaf man! Ik hoorde dat je veel Salvia soorten hebt.
Heb je ook toevallig een foto van je plant? ben benieuwd! Staat het gewoon in de tuin, of doe je nog iets speciaals eraan?
Mijn 2e cocaplant is overleden! *snik snik*
Echt jammer, maar binnenkort haal ik weer een nieuwe en ga het weer proberen, poeh, het is onderhand een hele uitdaging aan het worden!

Groetjes Kells

Bijgevoegd mijn pas overleden plant, hier nog in goede staat. :rock:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je verwijderd de bes en houdt de noot/zaad bij
Dat laat je een nachtje weken in citroensap
Inplanten in zaai- en stekgrond (heb ik gedaan en is gelukt)
Daarna overpotten in cocopeat met zilverzand

Mijne staat nog altijd in zaai en stekgrond en gaat heel traag vooruit.
Meer dan half jaar oud en nog maar bezig aan de derde internode, weet niet of dat aan mij ligt of niet.

Hopelijk zijn ze legaal? Want ik hou me niet meer bezig met illegale grows.
M
MastadoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het groeit in 't begin heel heel langzaam.
Je moet er geduld voor hebben.
mijn babies:
:hearteyes:
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#17
wouw, ik ga ze zelf ook maar eens aanschaffen.
Maar hoe lang duurt het dat deze planten eigenlijk ''nuttig'' worden , dat je er ook echte coke van kan maken ?
M
MastadoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
[/quote]
SchilDpadDo zei:
wouw, ik ga ze zelf ook maar eens aanschaffen.
Maar hoe lang duurt het dat deze planten eigenlijk ''nuttig'' worden , dat je er ook echte coke van kan maken ?
Klik om te vergroten...

Je maakt er geen coke van, daar heb je teveel planten voor nodig.
Dergelijke planten schaf je aan omdat je het leuk vindt of als je de bladeren wenst te consumeren. Of ik zag iemand schrijven dat ie er een bonsai van wilde maken.

Maak je maar geen illusies, dat spul dat in een (_*_) vervoerd wordt en later opgesnoven wordt maak je niet uit 1 plantje, daar heb je een paar voetbalvelden voor nodig.

En daarbij komt... dat je met dergelijke acties ervoor kan zorgen dat er een verbod komt op het houden van de plant.
Daar zit niemand op te wachten.
:confused:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou is het in je kamer of waar dan ook nooit 60 a80% vochtigheid natuurlijk
Klik om te vergroten...

He??? Tuurlijk dat de LV soms 60% a 80% is! Ik heb al van mijn hygrometer 75% mogen lezen, zonder kast of wat dan ook.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Is er eigenlijk een maximaal aantal van deze planten dat je in huis mag hebben ?
(just curious)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."