Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo kweek

Paddo kweek

327 antwoorden
52 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Sjeik zei:
hou je ons op de hoogte? :)
Klik om te vergroten...

Zeer zeker!! Ik denk dat ik de helft in de zak ga laten zitten eens geïncubeerd en de andere helft in een doos -> kweeksetje maken :grin:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben benieuwd..

De mijne is dus besmet, kan 'm weggooien :cry:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat is besmet? Je mushbag of kweekset?? :(
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#4
De kweekset..groene puntjes schimmel, en ze blijven terugkomen..Tot zover de paddokweek voor mij :(
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeker nu Azarius blijkbaar voor een lange tijd geen kweeksets meer verkoopt. Ik heb geluk gehad, ik heb één van de laatste al dan niet de laatste kunnen bestellen bij hun.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tja, is erg jammer, ik zou er graag nog een bestellen. Denk dat ik dan maar met de Mushbag aan de slag ga, maar ik zit nu erg krap bij kas..
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hahaha er is nog hoop! Na een paar dagen geleden voor de 2e keer een beschimmelde plek weg te hebben gesneden, namelijk een dikke plak uit het midden van de box waardoor het substraat in tweeën is gedeeld (wat er overigens niet uitziet :rolleyes: ), is de schimmel verdwenen en zijn er 4 stoeltjes weer langzaam aan het groeien :hearteyes:

Gaat alles nog lekker bij jou KoxBox?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ben blij voor je!! Hoop dat het vanaf nu goed gaat.

Nog niet veel leven te zien, mijn 2 growboxen staan nu 3dagen open dus zal nog een weekje duren eer er weer kleine paddestoeltjes opkomen. En mijn mushbag ligt nog op een lekker warm en donker plekje te incuberen. :P
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is toch nog goedgekomen :grin: Nadat de schimmel was verdwenen, verschenen er weer een paar paddo's uit het substraat, maar deze stopten na een paar dagen met groeien. Tegenslag nr. 2, bleek dat de set aan het uitdrogen was (totaal geen condens in de zak). Toen een plantenspuitje gevuld met water en wat waterstofperoxide, gesprayed en nu zit er weer beweging in :)

Hoe gaat het daar? Al een paar stoeltjes te zien? En de Mushbag, al wat mycelium te zien?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Op mijn oude kweekset zijn er weer aan het doorkomen maar op mijn nieuwe van azarius niet, ik hoop dat hij het nog doet na zo lang onderweg te zijn... En op de mushbag is er nog niets te zien. Ik denk dat het nog wat te vroeg is.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#11
gaat ge die zak als broed gebruiken of letterlijk als kweekbak?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mayan zei:
gaat ge die zak als broed gebruiken of letterlijk als kweekbak?
Klik om te vergroten...

Eum, ik denk half half dus de helft in de zak laten en met de andere helft kweekset(jes) maken.
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou succes man :) Zal wel goedkomen.
Hier was onlnags broed op maïs gelukt, na maanden klungelen was het me dan toch geluk.
Maar heb het op de compost gegooid.
Moest ik niet stoppen zou ik vast en zeker de cubensis op stro een kans geven.

Met dat broed dat je nu hebt (allez dat er aankomt) kan je heel veel broed maken man :)
Dus draag er zorg voor, ik volg je.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Er is weer leven te bekennen in mijn 1ste growbox voor de 3de keer nu :). Maar ik moet ze toch wel 2-3 keer per dag water geven want het gaat er weer droog aan toe. In mijn nieuwe growbox zal het niet lang meer duren voor ze er door komen.



In de mushbag is er al wat mycelium te zien! :hearteyes:





Excuzes voor de niet zo duidelijke foto's.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Cool :) Ben erg benieuwd wat die Mushbag nog gaat doen.
s
skyLid
01-01-2024, 00:00
#16
^ die 3 grote nu plukken en de rest nog even door laten groeien
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Uit mijn kweekboxervaringen weet ik dat ik wat zwart aangeslagen hoeden had, geen sporen die erop zijn gevallen?

Heb ze btw gewoon opgegeten. :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oogstje van mijn nieuwe (Cambodiaanse) kweekset van Azarius een lievertje van maar liefst 10gram :hearteyes: . Mijn oude kweekset is de vuilbak in wegens contaminatie... Kan verklaren waarom de paddestoelen altijd maar uitdroogden.



Deze heb ik dan ook geoogst en de andere laat ik nog even bloeien.



En dan de helaasheid zelve:
S
SpeculoosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi allemaal!

Toen het paddoverbod een feit werd heb ik snel nog twee kweeksets aangeschaft (gewoon uit de shop). De set heeft nog een maandje of twee in de koelkast gestaan en daarna zijn we gaan kweken. Alleen nu vertoont de set een wit-groenig laagje. Is de set dus besmet?

Ik heb steriel gewerkt, maar misschien heeft er steeds te veel vocht in de zak gezeten? De condens bestaat echt uit druppels. We hebben wel een heel clean huis, maar wel twee katten. Misschien heeft een van die beesten met z'n neus aan het filter geroken? Is het dan meteen over met de pret?

Ik ben dus benieuwd of we de set moeten weggooien, en wat hem besmet zou kunnen hebben (als ie besmet is, maar ik lees overal dat groen niet zo een goed teken is).

Alvast bedankt voor jullie antwoord! :confused:
s
skyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Speculoos zei:
Hoi allemaal!

Toen het paddoverbod een feit werd heb ik snel nog twee kweeksets aangeschaft (gewoon uit de shop). De set heeft nog een maandje of twee in de koelkast gestaan en daarna zijn we gaan kweken. Alleen nu vertoont de set een wit-groenig laagje. Is de set dus besmet?

Ik heb steriel gewerkt, maar misschien heeft er steeds te veel vocht in de zak gezeten? De condens bestaat echt uit druppels. We hebben wel een heel clean huis, maar wel twee katten. Misschien heeft een van die beesten met z'n neus aan het filter geroken? Is het dan meteen over met de pret?

Ik ben dus benieuwd of we de set moeten weggooien, en wat hem besmet zou kunnen hebben (als ie besmet is, maar ik lees overal dat groen niet zo een goed teken is).

Alvast bedankt voor jullie antwoord! :confused:
Klik om te vergroten...

Groen is niet zo'n goed teken inderdaad. Kun je een fotootje plaatsen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."