Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, ben nieuw hier. Nu heb ik in verband met het morgen ingaande paddoverbod ruim 2 weken geleden bij Mushmush een aantal kweeksets besteld. Ze gaan redelijk goed, daar niet van en verwacht binnen een week te kunnen oogsten. Nu zit ik alleen met de stoeltjes die langs de zijkant omhoog zijn gekomen en vrij diep zitten, maar groot genoeg worden om geen aborts te zijn. Hoe oogst ik die dadelijk zonder het substraat te beschadigen? Gewoon eruit proberen te trekken, of een schilmesje heet maken (steriliseren) en binnen in het substraat eruit snijden? Iemand hier ervaring mee? Antwoorden worden zeer op prijs gesteld. Groeten, Skyggen."
"De Sjeik zei: Ik denk dat een verhit mesje, liefst een scalpel het beste is. Wat ik je aanraad is bij de volgende kweekset de zijkanten van de bak te verduisteren met tape, zodat het geen licht meer doorlaat. Dan voorkom je dat er paddo's tussen het substraat en de zijkanten van de bak in groeien. Klik om te vergroten... Hopi Sjeik, dank voor je reactie. Dat is idd mijn fout geweest, heb ze de eerste paar dagen (maandag kwamen ze als pins tevoorschijn) buiten de doos gehad, en kwam er naderhand achter dat dat niet had gemogen. Vandaar dus dat ze ook via de zijkant omhoog kwamen. Donderdag geloof ik heb ik ze in de doos gezet. En zal bij de volgende vlucht zeker de bak zelf helemaal verduisteren. Enig idee wat er nu gebeurd met die kleintjes die binnen in langs de zijkant zitten na het soaken? Gaan toch hopelijk niet rotten dan, en de boel contamineren? Skyggen."