Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo kweek

Paddo kweek

327 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ai, had je beter niet gedaan op precies dezelfde manier heb ik zo mijn 1ste growbox naar de kloten geholpen. Grijze dons op de paddestoel betekend dat de paddestoel geen voeding krijgt doordat het substraat helemaal uitdroogt. Vandaar dat je tussen de vluchten moet soaken.
Ik had er ook een paar vantussen gehaald omdat er nog 100 groeiden; resultaat: totale uitdroging en uitputting van het substraat, bij elke flush groeiden ze tot een cm en dan kwam er weer die grijze dons... Ik heb het dan maar in de vuilbak gesmeten want uiteindelijk kwam er groene schimmel op.

Ik hoop dat dit niet het geval is bij jou en dat je nog voort kan kweken. Succes.
p
puntnlLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi, ik probeer het maar in deze topic, ik kom er namelijk niet helemaal uit. Ben nieuw met dit en heb een hoop gelezen, ik hou alleen maar vragen over en nu ben ik bang dat er schimmel en dons al wat niet op zit, ik zal wat foto's plaatsen.

Ziet er groen uit en er komt inmiddels ook dons op, *hele diepe zucht* waar ik bleef steken was dat de paddenstoelen omgekeerd gingen groeien, die dingen schoten uit de grond en sommige zijn na een paar dagen al heel groot. Maar er komen puntjes op, misschien niets aan de hand, maar kan ik het nu weggooien of moet ik er ook stukken uit snijden?

Baal best als een stekker :(


K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou het maar wegsmijten, het ziet er maar smerig uit moet ik zeggen...
p
puntnlLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja bijzonder wat er in nog geen 9 uur kan veranderen :(

Ik heb een mail gestuurd naar waar ik het weg hebheb al eerder een mail gestuurd maar kreeg geen reactie, misschien nu wel?
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Om geen nieuw topic te openen stel ik mijn vraag hier maar.

Heb dus een mushbag geinjecteerd met B+, maar als het vermiculiet erin gaat (ga het broed verdelen over enkele bakjes die eerst goed gesteriliseerd zijn :wink:) moet het vermiculiet dan vochtig erin, of moet ik eerst soaken of whut?

Kortom, mensen hier die wat knowledge willen sharen mbt hun mushbag kweekjes?

Danku! :grin:
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb zojuist mijn paddestoeltjes voor de 5e keer kunnen oogsten, alleen zag ik dat er een zwarte aanslag op de hoeden zit en dat is niet goed natuurlijk.
Dus nu twijfel ik, mijn verstand zegt dat ze onbruikbaar zijn, maar is dat ook zo?
Alhier een fotootje:


Wat denken jullie: drogen om te consumeren of gewoon weggooien?
Alvast bedankt! :grin:
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#7
TB-303 zei:
Uit mijn kweekboxervaringen weet ik dat ik wat zwart aangeslagen hoeden had, geen sporen die erop zijn gevallen?

Heb ze btw gewoon opgegeten. :)
Klik om te vergroten...

En werkten ze gewoon even goed als paddestoelen zonder zwart aangeslagen hoeden?
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Toevallig hoeden die openstaan waaruit de sporen zijn gevallen in de buurt van je zwart aangeslagen paddo's?

Anyway, lijkt me niet dat het effect minder wordt.
P
Pak SuikerLid
01-01-2024, 00:00
#9
TB-303 zei:
Toevallig hoeden die openstaan waaruit de sporen zijn gevallen in de buurt van je zwart aangeslagen paddo's?

Anyway, lijkt me niet dat het effect minder wordt.
Klik om te vergroten...

Neeh, misschien dat ze elkaar hebben bespoord of zo?
Het kan wel zijn dat ze iets te lang al plukbaar waren, ik was dit weekend namelijk bij m'n moeder.
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Gewoon eten die hap! :wink:

Nu weer verder met mijn vraag. :grin:

Om geen nieuw topic te openen stel ik mijn vraag hier maar.

Heb dus een mushbag geinjecteerd met B+, maar als het vermiculiet erin gaat (ga het broed verdelen over enkele bakjes die eerst goed gesteriliseerd zijn :wink:) moet het vermiculiet dan vochtig erin, of moet ik eerst soaken of whut?

Kortom, mensen hier die wat knowledge willen sharen mbt hun mushbag kweekjes?

Danku! :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn mushbag is bijna helemaal gekoloniseerd, het vermiculiet moet inderdaad vochtig zijn NIET NAT!!

Met de rest van mijn P. Cubensis B+ sporenspuit (wat niet zo heel veel meer was) ben ik een experimentje begonnen. Tegen alle wetten van steriel werken in eigenlijk. Ik heb gewoon een bakje gevuld met wat rijstkorrels en tarwebloem, dit afgedekt met zilverpapier en de sporen er in gespoten.

Nu 4 dagen verder hebben er zich al grote klonters gevormd, het enige probleem is dat rijst en tarwebloem wit zijn en ik dus niet goed kan zien of het gekoloniseerd is of niet. Ik zie geen schimmel dus ik denk dat misschien wel kan lukken.
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ok dan, gewoon vochtig maken onder de kraan oid en dan op je broed plempen lijkt me?

En hoelang duurde t ongeveer voordat je zak gekoloniseerd was?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee, niet onder een kraan. Doe het vermiculiet in een kom en dan stapsgewijs wat water aan toevoegen tot dat het gewoon vochtig is het water mag er niet afdruipen. Mijn mushbag staat nu toch wel bijna een maand te koloniseren, ik denk dat hij wat te koud geplaatst staat.
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Aah ok, dacht al zoiets. :)
Thanks iig voor het meedenken. :)

Hoop dat het hier wat sneller gaat, donkere kast waardoor 2 verwarmingsbuizen lopen, en de mushbag staat hier op enkele centimeters vanaf, niet te heet en niet te koud iig. :)

Meer mensen hier met een mushbag?
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#15
TB-303 zei:
Meer mensen hier met een mushbag?
Klik om te vergroten...

Niet de gekochte zakken, wel grote zakken met rogge maar dan zelf gevuld. Normaal zijn ze ongeveer in 10 dagen klaar, wel opletten, ze kunnen minder goed tegen warmte dan bv potten, omdat de schimmel zelf ook warmte produceert kan het bij bv een deken lijden tot de dood van zichzelf. In het begin een beetje warmte is wel goed, maar zosnel als je wat ziet kan je de zak het beste in een kartonnen doos zetten, staat het donker en heeft het enige isolatie.
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb de zak in het bijgeleverde doosje geplaatst.
Hoeveel van die chinees bakjes kan je hier ongeveer mee vullen, denk wel n stuk of 3?
En zijn dr ook meerdere flushes te behalen?
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#17
TB-303 zei:
Heb de zak in het bijgeleverde doosje geplaatst.
Hoeveel van die chinees bakjes kan je hier ongeveer mee vullen, denk wel n stuk of 3?
En zijn dr ook meerdere flushes te behalen?
Klik om te vergroten...

3-4 bakjes wel ja, met een cocos/vermiculiet casing laag haal je er wel 3-4 flushes van elk bakje
h
haaitandLid
01-01-2024, 00:00
#18
KoxBox zei:
Mijn mushbag is bijna helemaal gekoloniseerd, het vermiculiet moet inderdaad vochtig zijn NIET NAT!!

Met de rest van mijn P. Cubensis B+ sporenspuit (wat niet zo heel veel meer was) ben ik een experimentje begonnen. Tegen alle wetten van steriel werken in eigenlijk. Ik heb gewoon een bakje gevuld met wat rijstkorrels en tarwebloem, dit afgedekt met zilverpapier en de sporen er in gespoten.

Nu 4 dagen verder hebben er zich al grote klonters gevormd, het enige probleem is dat rijst en tarwebloem wit zijn en ik dus niet goed kan zien of het gekoloniseerd is of niet. Ik zie geen schimmel dus ik denk dat misschien wel kan lukken.

en oe zit het er mee?
Klik om te vergroten...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mushbag is besmet geraakt dus vuilbak binnen :(. En met mijn zelfgemaakt "experiment" gaat het goed denk ik, niet zoveel verandering behalve die grote brokken.
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#20
hoe is je mushbag besmet geraakt dan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."