Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo kweek

Paddo kweek

327 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
M
M299Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Het drogen gaat veel makkelijker dan ik dacht. Na mijn eerste oogst had ik ze nog tussen 2 lagen keukenpapier op m'n pc gelegd zodat er constant warme, droge lucht langs opstijgt. Dat werkte al prima en na twee dagen waren ze droog.
Nu bij m'n 3e oogst heb ik ze gewoon op 1 vel keukenrol voor het open raam gelegd. 1,5 dag nu en kurkdroog. Maar het is nu natuurlijk ook wel heel warm weer :sunglasses:
Zullen zien of er nog een 4e oogst in zit. De grond is al behoorlijk opgebruikt maar het begint al weer goed te schimmelen aan het oppervlak.

Na de tentamens maar eens uittesten met wat vruchtensap, kijken of ze dan een beetje binnen te houden zijn. (heb ik nogal moeite mee :rolleyes: )
T
Twisted & KtjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey hey,

Moet toch echt zeggen dat ik van mening ben dat het beste is gewoon een lekker bakkie thee te maken van verse paddoos.
Smaak is dan zeker niet ranzig, geen suiker erbij wil je het toch zoeter hebben dan zijn zoetjes of zoetstof nog wel een optie.
Het smaakt iets romiger dan een gewoon bakkie thee maar verder ook niet vind ik.
Nou succes ermee!!!

:wave:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Twisted & Ktje zei:
Hey hey,

Moet toch echt zeggen dat ik van mening ben dat het beste is gewoon een lekker bakkie thee te maken van verse paddoos.
Smaak is dan zeker niet ranzig, geen suiker erbij wil je het toch zoeter hebben dan zijn zoetjes of zoetstof nog wel een optie.
Het smaakt iets romiger dan een gewoon bakkie thee maar verder ook niet vind ik.
Nou succes ermee!!!

:wave:
Klik om te vergroten...

Je mag er gerust gewoon suiker bij doen ook, dat suiker de trip vermindert is een fabeltje... :wink:
T
Twisted & KtjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nja voor de mensen die het wel geloven dan... haha zit toch tussen de oren :tearsofjoy:
b
b12_sfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb me in een smartshop in maastricht een growbox gekocht. Staat een website bij van growbox.org. Maar als ik daar kijk zie ik dat de paddo's allemaal lang en smal zijn, de mijne groeien tot een 4-5cm en beginnen dan dik te worden. 1.5tot 2cm diameter onderaan(kopjes nog niet eens de helft) maar groeien niet meer verder in de hoogte. Is dit normaal?

De eerste kopjes zijn vorige vrijdag uitgekomen, een stuk of 10 nu al een 40-50 maar gegroepeerd vooral in de 4 hoeken, in het midden van de box staan er amper nu komen er dagelijks bij maar ze zetten zich onder de grotere(+/-12st), gaat dit hun groei niet verhinderen(ivm licht enzo)? Dit omdat ze niet meer in de hoogte groeien. Wil wel foto's posten maar pc wil ni meewerken als ik de foto's verklein.
M
MakebelieveLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb afgelopen zaterdag mijn kweeksetje gekocht, en bij het lezen van de handleiding kwam ik tot de ontdekking dat er een constante temperatuur van ca. 23 graden moet zijn.. Mezelf niet erg goed geinformeerd vantevoren dus.. Kweeksetje een aantal uren in de koelkast gezet, en steeds weer een aantal uurtjes erin en eruit.. S'nachts gewoon op mijn kamer laten staan.Aangezien de weerberichten best goed nieuws voorspelden, maandag dan toch uiteindelijk de zak maar gevuld met 200 ml kraanwater, en de bak erin gezet. Bij gebrek aan paperclips de bovenkant van de zak dichtgeplakt op 2 plaatsen met plakband. De bak staat momenteel op mijn vensterbank, met het gordijn tussen de bak en het raam, constante temperatuur is 22-24 graden.

Het advies van de handleiding was na de 3de dag 2 gaten ter grootte van een euro in de zak te knippen aan weerszijden, op dit forum las ik echter dat dit onzin is, dus na een dag heb ik de gaten dichtgeplakt. De zak is continue best goed beslagen met condens, de bak zelf ziet er ook erg beslagen uit. Het enige waar ik me zorgen over maak, zijn de witte pluisjes die op het oppervlak zijn onstaan op sommige plekken.. Kan dit heel erg veel kwaad ?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Witte pluisjes zijn goed dat is het mycelium... Maareum ik betwijfel je tactiek van ze op je vensterbank te zetten want ze mogen niet in direct zonlicht staan wat bij jou waarschijnlijk wel het geval is... Boven op de koelkast is eigenlijk de beste plek omdat er een constante stijgende warme lucht van de achterkant naar boven komt, en daar krijgt hij genoeg licht.
M
MakebelieveLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat van het directe zonlicht heb ik gelezen in de handleiding, vandaar dat er ook een gordijn tussen zit, wat voldoende verduistert.., de kant die tegen het gordijn aanstaat, wordt dan weer weer lekker warm, wat voldoende condens oplevert. Daar heb ik dan wel weer goed over nagedacht :wink:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ok, dan zwijg ik :grin:. Succes zou ik zo zeggen, en inderdaad die gaten in de zak laat je beter achterwege want de luchtfilter die er op zit zorgt voor voldoende verse lucht.

En plaats van tijd tot tijd eens een fototje!
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb een paar mushbags (rogge) en wat sporenoplossing besteld. Ik zit me nu af te vragen, als de mushbags gekoloniseerd zijn, kan ik dan gewoon de paddo's in de mushbag kweken? Ik heb hier gelezen dat je er gewoon vochtig vermiculiet overheen kan gooien. Maar hoe maak ik dit dan weer vochtig na de eerste flush? Kan je mushbags ook soaken?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja je kan ze gewoon in de zak kweken. Je kan het ook gebruiken als broed en verschillende kweeksets ermee maken. Het is inderdaad het beste om vochtig (lees: niet nat!!) vermiculiet er overheen te strooien, een niet te dikke laag!! Na de flush gewoon water over verstuiven zodat het weer vochtig is, een mushbag kan je niet soaken. Succes!

En voor de rest gelden de zelfde regels als bij de sets, vochtigheidsgraad hoog houden, temperatuur stabiel houden op een 24° dat is het zo wat.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ook ik had een vraagje over mijn eerste growbox ( de standaart cubensis van azarius/growbox).

Nu kweek ik ze onder mijn bed, in een klein terrarium met lampje erboven.
Met de lamp aan is de tempratuur zo'n 24-27 graden, wat iets te warm is.

Zonder de lamp is de temp. 20-22, te koud dus. Nu laat ik de lamp ook niet heel de tijd branden ivm. evt. brandgevaar dus de temp. schommelt eigenlijk heel de dag tussen de 20-27 graden.

Ik snap dat dit de snelheid van de groei niet meezit, maar mijn vraag dus:

Als je paddo's langzamer groeien, heb je dan uiteindelijk minder opbrengst aangezien de voeding eerder op is aangezien de langzaam groeiende paddo's wel voeding gebruiken om te blijven leven?
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het antwoord op de je vraag weet ik niet. Maar er zijn twee simpele oplossingen, je kan namelijk gewoon zonder de lamp kweken (20-22 graden is niet optimaal maar wel warm genoeg).

Wat je ook kan doen is de lamp vervangen voor een andere met een lager wattage. Deze lamp is dat minder fel en levert minder warmte af. Dit lijkt mij de beste optie, aangezien je dan dichter bij de optimale temperatuur zit.

Wat ik persoonlijk denk is dat het voor de opbrengst weinig uitmaakt of je 20 of 24 graden kweektemperatuur hebt. Het zal iets langer duren, maar ik denk dat de grootte van de oogst niet erg veel zal veranderen.
k
kebabskiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nog even vraagje hé, ik heb nu net om kwart voro 12 mijn bak gesoaked..

Nu kom ik erachter dat ik om half 9 vanavond weg ben, en dan pas morgenvroeg weer thuis ben! Zou ik om half 9 al afgieten of lekker laten staan tot morgenvroeg +- 11 uur?

Want een bak kan toch gewoon door soaken tot 24 uur zonder schade te veroorzaken?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tigg zei:
Het antwoord op de je vraag weet ik niet. Maar er zijn twee simpele oplossingen, je kan namelijk gewoon zonder de lamp kweken (20-22 graden is niet optimaal maar wel warm genoeg).

Wat je ook kan doen is de lamp vervangen voor een andere met een lager wattage. Deze lamp is dat minder fel en levert minder warmte af. Dit lijkt mij de beste optie, aangezien je dan dichter bij de optimale temperatuur zit.

Wat ik persoonlijk denk is dat het voor de opbrengst weinig uitmaakt of je 20 of 24 graden kweektemperatuur hebt. Het zal iets langer duren, maar ik denk dat de grootte van de oogst niet erg veel zal veranderen.
Klik om te vergroten...

Ik kan geen lamp gebruiken die heel de tijd aan kan staan, ivm brand gevaar. Staat namelijk redelijk dicht onder m'n matras, wel in terrarium maar toch, veiligheid eerst.

En qua oogst : Ik zie het zo voor me, een organisme heeft een bepaalde hoeveelheid energie nodig om te bestaan, te leven. Wil datzelfde organisme groeien, heeft het meer energie nodig bovenop de 'basis energie'. Dus zouden de langzame groeiers in totaal meer energie hebben opgeslokt? Of redeneer ik nu totaal verkeerd?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oke, nu is er het volgende 'probleem?' verschenen:

Het musculium begint een beetje geel te worden, een oude pep geel zegmaar.
Nu is dit natuurlijk geen goed teken, maar het musculium bovenin de bak ( waar de paddo's zouden beginnen te groeien) is nog steeds mooi wit. Dus alleen de zijkanten van de bak zijn 'besmet'.

Heb foto's proberen te maken maar door de zak en condens zie je het niet echt goed.

Is dit meervoorkomend? Zo ja, is dit echt besmetting oid?
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#17
Beetje gelig hoeft niks te zijn, vaak kleurt mycelium door afvalstoffen ('mycelium piss') onderin ook wat geel. Als je niks geks hebt gedaan zou het ok moeten zijn. Verder, temperatuur is niet zó belangrijk, boven de 20 graden groeien ze gewoon prima, iets daar onder ook wel hoewel het wat trager kan gaan als het wat kouder is.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oke ben dan wel weer beetje gerustgesteld. zal het eventjes aanzien..
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#19
PepTalk zei:
Ik kan geen lamp gebruiken die heel de tijd aan kan staan, ivm brand gevaar. Staat namelijk redelijk dicht onder m'n matras, wel in terrarium maar toch, veiligheid eerst.

En qua oogst : Ik zie het zo voor me, een organisme heeft een bepaalde hoeveelheid energie nodig om te bestaan, te leven. Wil datzelfde organisme groeien, heeft het meer energie nodig bovenop de 'basis energie'. Dus zouden de langzame groeiers in totaal meer energie hebben opgeslokt? Of redeneer ik nu totaal verkeerd?
Klik om te vergroten...

Als je de lamp (zelfs niet een kleinere lamp) de hele tijd aan wil laten staan (allen overdag is voldoende trouwens) dan denk ik dat je hem net zo goed niet kan gebruiken. Ik weet niet hoe goed de temperatuurschommelingen zijn. Ik heb zelf met een kweeksetje met een temperatuur tussen de 19-22 graden een redelijke oogst (ongeveer 400g vers in totaal) gekregen.

Je hebt gelijk dat een organisme energie gebruikt om te blijven leven, maar ik denk dat dit niet zo veel is dat het een significant verschil voor je gaat maken. Het zou best kunnen dat je onder optimale omstandigheden wat meer kan oogsten. Maar als beginnende kweker ben je vaak al blij dat je uberhaupt paddo's hebt. Dan maakt 10% meer niet zo veel uit toch?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee klopt, maar weet/wist niet hoe snel ze zouden groeien ed.
En ik zal zeker blij zijn al ik alleen de eerste pins al zie :grin:

Afwachten, afwachten.....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...121314151617
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."