Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo kweek

Paddo kweek

327 antwoorden
48 weergaven
18-5-2026
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#1
heb je ook nog een foto van de handleiding?

je moet ze plukken als de hoed bijna vlak is,
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat van die witte puntjes is normaal dat zijn restanten van het vliesje.
Als er pluisjes opkomen zijn ze gecontamineerd.
21 dagen is best lang, is je kamer wel warm genoeg? Rond de 25 graden is ideaal, dit kan de reden zijn waarom ze zo traag groeien.
Voor de rest ziet alles er normaal uit, het enige dat ik echt niet begrijp is dat je niet hoeft te soaken en je gaten in je zak moet knippen :confused: Dit heb ik nog nooit gehoord.
M
MalkovichLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor jullie reacties!

Mijn kamer zal inderdaad net niet warm genoeg zijn, ik kan echter geen warmere plaats vinden helaas...

Foto's van de handleiding was niet echt duidelijk, ik zal 'm binnenkort eens overtypen, ben nu niet meer in de buurt.

Ik heb trouwens de gaten meteen weer dichtgeplakt, @#$% handleiding!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
haaitand zei:
Een vraagje 17.5 voor een zak vermiculite is dat veel? Ik denk het wel
de zak is ongeveer 30 op 30 cm en 7hoog. Ik verschiet er van dat het zo licht is en duur.
Komt uit een dierenwinkel.
Klik om te vergroten...

Het is te zien hoeveel er in de zak zit ik heb 1 liter gekocht op azarius en die was 4€...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
haaitand zei:
was denk ik ongeveer 2 liter dus zeer duur maar ja een dierenwinkel. Ken jij geen winkels in de buurt van gent? Ik heb al gezocht op internet zonder resultaat. Zou de Brico dat hebben?
Klik om te vergroten...

Ja normaal gezien wel maar ik dacht alleen in grote hoeveelheden, anders moet je wachten tot je redelijk wat materiaal nodig hebt en dan is er maar 1 adres http://www.azarius.nl!
s
shag appealLid
01-01-2024, 00:00
#6
hebben jullie ook afvies over mijn kweek?,

ik en mijn buurman, hebben in januari een mushbag (rogge) van azarius geinjecteerd met cambodjanen.
binnen een redelijke tijd, was het substraat in de zak wit gekleurd.


Daarna hebben we een plastic bak steriel gemaakt en daar het substraat in gestrooid, als casinglaag hebben we een zak vermiculiet van azarius gebruikt,
al snel kwamen we er achter dat deze niet droog maar nat moest worden aangebracht, dus hebben we alsnog met een plantenspuit de casinglaag nat gemaakt.

op de foto is te zien dat er al wel pluizig wit de oppervlakte heeft bereikt en dit is ook al een beste tijd zo,
ik maak me namelijk zorgen omdat ik vanaf 10 januari al bezig ben.


als je de deksel openmaakt dan ruikt het naar het dolfinarium.


hebben jullie ook tips en advies, en zie ik misschien dingen over het hoofd?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmmm, ik zie denk ik grijze pluizen op het substraat? (correct me if I'm wrong) Als dit zo is, wegsmijten die handel want dan is het gecontamineerd...
s
shag appealLid
01-01-2024, 00:00
#8
KoxBox zei:
Hmmm, ik zie denk ik grijze pluizen op het substraat? (correct me if I'm wrong) Als dit zo is, wegsmijten die handel want dan is het gecontamineerd...
Klik om te vergroten...

aha,
ja dit is idd grijze pluis, het oogt heel vochtig.

dan zou het gecontamineerd moeten zijn?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
shag appeal zei:
KoxBox zei:
Hmmm, ik zie denk ik grijze pluizen op het substraat? (correct me if I'm wrong) Als dit zo is, wegsmijten die handel want dan is het gecontamineerd...
Klik om te vergroten...

aha,
ja dit is idd grijze pluis, het oogt heel vochtig.

dan zou het gecontamineerd moeten zijn?
Klik om te vergroten...

Ik ben bang van wel, ik heb dit ook voorgehad. Je moet een goede vochtigheidsgraad hebben maar als het te vochtig is, is het ook niet goed en dat zal de oorzaak zijn.
M
MalkovichLid
01-01-2024, 00:00
#10
KoxBox zei:
Hmmm, ik zie denk ik grijze pluizen op het substraat? (correct me if I'm wrong) Als dit zo is, wegsmijten die handel want dan is het gecontamineerd...
Klik om te vergroten...

Misschien een rare vraag, maar wat gebeurd er als je die paddenstoelen met die pluisjes dan toch opeet? Wordt je dan ziek? Er zitten er bij mijn namelijk een paar in de bak... Kan ik ze eruit snijden ofzo?
M
MalkovichLid
01-01-2024, 00:00
#11
Malkovich zei:
Misschien een rare vraag, maar wat gebeurd er als je die paddenstoelen met die pluisjes dan toch opeet? Wordt je dan ziek? Er zitten er bij mijn namelijk een paar in de bak... Kan ik ze eruit snijden ofzo?
Klik om te vergroten...

Iemand enig idee? Wat anders eet ik ze met pluis en al op, het is overigens maar een heel dun laagje.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Geen idee als je het risico wil nemen... laat mij dan weten hoe het is afgelopen.
M
MalkovichLid
01-01-2024, 00:00
#13
KoxBox zei:
Geen idee als je het risico wil nemen... laat mij dan weten hoe het is afgelopen.
Klik om te vergroten...
Zal ik doen! Ik ga ze vandaag plukken en de tweede vlucht meer kans geven als die het uberhaupt nog doet.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fotoooo'zzz!!!
G
Ganja PlakkerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben nu bij dag 17

Zijn nog wel erg klein, op 1 na en die is omgevallen? Krijgt hij zo nog wel voedingstoffen?(niet 100% contact met ondergrond)
Hopelijk groeien ze nog een stuk en kan ik ze binnenkort annexeren :rolleyes:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ganja Plakker zei:
Ik ben nu bij dag 17

Zijn nog wel erg klein, op 1 na en die is omgevallen? Krijgt hij zo nog wel voedingstoffen?(niet 100% contact met ondergrond)
Hopelijk groeien ze nog een stuk en kan ik ze binnenkort annexeren :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Dag 17 nadat je gesoaked hebt of nadat de eerste pins het licht zagen?
En het is niet erg dat die ene ligt hoor, heb ik ook al gehad en het gaf geen problemen.
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ganja Plakker zei:
Ik ben nu bij dag 17

Zijn nog wel erg klein, op 1 na en die is omgevallen? Krijgt hij zo nog wel voedingstoffen?(niet 100% contact met ondergrond)
Hopelijk groeien ze nog een stuk en kan ik ze binnenkort annexeren :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Hoe warm staan ze? wat voor lichtbron heb je? sproei je ook?
G
Ganja PlakkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Koxbox:
Nadat ik ze gesoaked heb. Oke dan laat ik hem liggen :P
Houd jullie op de hoogte :wave:

Autsider:
Ze staan op mijn upc, weet niet precies de temperatuur maar het is wel warm en ze staan in indirect zonlicht.
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als het met je hand warm aanvoelt is het dus warmer als je hand en dus te warm :wink: Te warm zorgt dus voor vertraagde groei of thermische dood.

Licht van boven zou best kunnen helpen met een betere oogst, gewoon iets van een spaarlamp ofzo. 12 uur max per dag.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ganja Plakker zei:
Koxbox:
Nadat ik ze gesoaked heb. Oke dan laat ik hem liggen :P
Houd jullie op de hoogte :wave:

Autsider:
Ze staan op mijn upc, weet niet precies de temperatuur maar het is wel warm en ze staan in indirect zonlicht.
Klik om te vergroten...

Dan zal het waarschijnlijk nog een 5tal dagen duren eer ze oogstklaar zijn denk ik.
Wat ik ook heb opgemerkt is dat er op 1 van je paddestoelen zo een blauwe streep staat, dit kan wijzen op een te lage vochtigheidsgraad. Zorg dat de zak altijd goed beslagen is dan kan er weinig mis gaan en inderdaad TE warm is ook niet goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."