Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSinaasappel-likeur

Sinaasappel-likeur

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
hahahaha ik moest ook gelijk aan jcutter denken toen ik dit topic zag
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk het wel, ik wil best in het test squad zitten! :beer:

Zolang je maar niet JCutter erin hangt omdat die oranje is, dan drinken de mensen het vast niet op :mrgreen:
grapje... moet kunnen xD
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey, ik ben een projectje begonnen: het leek me interessant en leuk om een keertje zelf een likeurtje te maken. De ingrediënten; wodka, bruine suiker en sinaasappelschillen heb ik in een grote fles gedaan en donker weggezet. Nu is het nog zes weken wachten om te kijken of het lekker wordt.

Mijn vraag aan jullie: zal dit te zuipen worden of meer een ga over je nek drank?
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Als het na een paar slokken lekker smaakt, en niet blind bent, doe mij dan ook maar een fles! :beer:
F
FightforceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom koop je niet gewoon heel simpel een lekkere fles Grand Marnier?

Sterk, lekker, makkelijk en net zo duur :wink:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dunno!
Let us know!
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik haat sinaasappel schillen :P zijn altijd zo kut om eraf te halen
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#8
haha, maar das wel goed voor de smaak :tongueout:

Ik ben enorm benieuwd :tongueout:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
heb je eerst de sinnaasappel schillen gewassen ?? want sommige winkels en boeren laten deze waxen voor een properder uitzicht
T
ThaReaperLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit zal niet echt een likeur worden.. eerder een sinaasappelsmaakje aan de vodka geven.

Echte likeur brandje en gooi je de smaakstoffen er op een hoge temp. in en laat je ze vervolgens trekken. Mocht je dit proberen kan ik je Stroh rum aanraden (80%) dan heb je nog een goed promilage over na het branden :beer:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goed idee. Ik ben benieuwd hoe die gaat smaken. Laat het ons weten.. :beer: of :kots:
E
EristoffLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk ook dat het resultaat beter zal zijn als je dit met een zeer sterke rum doet en dit verwarmd naar een hoge temperatuur. Maar, we zullen zien :tongueout:
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eristoff zei:
Ik denk ook dat het resultaat beter zal zijn als je dit met een zeer sterke rum doet en dit verwarmd naar een hoge temperatuur. Maar, we zullen zien :tongueout:
Klik om te vergroten...

door gewoon verwarmen ga de alcohol eruit he slimme...

als ge gaat destilleren is een ander zaak, das niet zomaar verwarmen, das verwarmen en de damp terug laten condenseren.. maar best niet doen, want dan krijgt ge methanol ipv ethanol (= drinkalcohol), das giftig en wordt ge blind van zoals hierboven al iemand zei


nuja, kga zelf binnekort is zelf absinth proberen te maken op eenvoudige wijze; Artemisia Abstinthium hebben we staan in de tuin, en nog andere kruiden die ervoor nodig zijn ook..
die zou ik dan gewoon in een fles rum of andere sterke drank gooien en tijdje laten staan
dus zowat hetzelfde als de topcistarter van plan is maar dan de appelsienenschillen vervangen door kruiden..
E
EristoffLid
01-01-2024, 00:00
#14
sjaartrol zei:
Eristoff zei:
Ik denk ook dat het resultaat beter zal zijn als je dit met een zeer sterke rum doet en dit verwarmd naar een hoge temperatuur. Maar, we zullen zien :tongueout:
Klik om te vergroten...

door gewoon verwarmen ga de alcohol eruit he slimme...

als ge gaat destilleren is een ander zaak, das niet zomaar verwarmen, das verwarmen en de damp terug laten condenseren.. maar best niet doen, want dan krijgt ge methanol ipv ethanol (= drinkalcohol), das giftig en wordt ge blind van zoals hierboven al iemand zei


nuja, kga zelf binnekort is zelf absinth proberen te maken op eenvoudige wijze; Artemisia Abstinthium hebben we staan in de tuin, en nog andere kruiden die ervoor nodig zijn ook..
die zou ik dan gewoon in een fles rum of andere sterke drank gooien en tijdje laten staan
dus zowat hetzelfde als de topcistarter van plan is maar dan de appelsienenschillen vervangen door kruiden..
Klik om te vergroten...

Met verwarmen, bedoel ik niet koken he :tongueout: Gewoon naar ongeveer 30-40 °C verwarmen zodat de de smaken uit de ingredienten loskomen :wink: De hoeveelheid alcohol die dan ontsnapt is heel miniem, aangezien ethanol een kookpunt heeft van 78 °C
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nick de Neger zei:
Ik denk het wel, ik wil best in het test squad zitten! :beer:

Zolang je maar niet JCutter erin hangt omdat die oranje is, dan drinken de mensen het vast niet op :mrgreen:
grapje... moet kunnen xD
Klik om te vergroten...
Ellesdee zei:
hahahaha ik moest ook gelijk aan jcutter denken toen ik dit topic zag
Klik om te vergroten...
Is die oranje ?? :P
S
Scooby-DooLid
01-01-2024, 00:00
#16
ook leuk om te proberen Vodka met skittles:
http://ziza.ru/2008/05/30/vodka_raduga.html
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eristoff zei:
sjaartrol zei:
Eristoff zei:
Ik denk ook dat het resultaat beter zal zijn als je dit met een zeer sterke rum doet en dit verwarmd naar een hoge temperatuur. Maar, we zullen zien :tongueout:
Klik om te vergroten...

door gewoon verwarmen ga de alcohol eruit he slimme...

als ge gaat destilleren is een ander zaak, das niet zomaar verwarmen, das verwarmen en de damp terug laten condenseren.. maar best niet doen, want dan krijgt ge methanol ipv ethanol (= drinkalcohol), das giftig en wordt ge blind van zoals hierboven al iemand zei


nuja, kga zelf binnekort is zelf absinth proberen te maken op eenvoudige wijze; Artemisia Abstinthium hebben we staan in de tuin, en nog andere kruiden die ervoor nodig zijn ook..
die zou ik dan gewoon in een fles rum of andere sterke drank gooien en tijdje laten staan
dus zowat hetzelfde als de topcistarter van plan is maar dan de appelsienenschillen vervangen door kruiden..
Klik om te vergroten...

Met verwarmen, bedoel ik niet koken he :tongueout: Gewoon naar ongeveer 30-40 °C verwarmen zodat de de smaken uit de ingredienten loskomen :wink: De hoeveelheid alcohol die dan ontsnapt is heel miniem, aangezien ethanol een kookpunt heeft van 78 °C
Klik om te vergroten...

Ge zegt zelf; Verwarmen naar een HOGE temperatuur... Als ge iets verwarmt naar 30-40 °C is da geen hoge temperatuur lijkt me zo... dat is lichtjes verwarmen.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fightforce zei:
Waarom koop je niet gewoon heel simpel een lekkere fles Grand Marnier?

Sterk, lekker, makkelijk en net zo duur :wink:
Klik om te vergroten...

Het gaat niet om de smaak, het gaat om het expiriment! :P
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zou hij het al geproefd hebben? :beer:
M
Melanie1Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik denk wel dat dit lekker wordt.. hou zelf alleen niet van sinaasappel
In Italië heb je ook een drankje dat er heel erg op lijkt, Limoncella heette het dacht ik.
Dan is het met citroenschillen
maar ik denk wel dat het lekker wordt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."