Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips voor de beginnende paddokweker

Tips voor de beginnende paddokweker

144 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
B
BzzztLid
01-01-2024, 00:00
#1
poison drink zei:
Toch al twee keer zoveel als de 3e flush. Maar de paddo's zijn toch niet zo lang geworden als deze van de 1e en 2e flush.
Klik om te vergroten...

zien er wel speciale uit , welke soort zijn ze en vanwaar heb je de set of sporen ?
:wave:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Check deze site's..

PepTalk zei:
http://link.marktplaats.nl/406319430

http://www.terramania.nl/webwinkel/...l/webwinkel/shop/027996982608acf3e/index.html

Edit 2: http://www.zoomed.com/db/products/EntryDetail.php?EntryID=315&DatabaseID=2&SearchID=1

Succes!
Klik om te vergroten...
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bzzzt zei:
zien er wel speciale uit , welke soort zijn ze en vanwaar heb je de set of sporen ?
Klik om te vergroten...

Mijn paddo's zijn golden teachers, growbox gekocht in Nederland (Breda). Ze zien er inderdaad nogal speciaal uit. De eerste 2 flushes zagen er 'normaler' uit, geen idee hoe dit komt. Zou ik nog een 5de flush kunnen verwachten? :P

Ook ik heb een ziplock zakje liggen met daarin aluminiumfolie met print op. Volgens mij blijft dit wel lang goed, als er geen zonlicht en vocht enz.. aan kan. Misschien dat het beter is om dit te bewaren in de koelkast? Dat moet ik maar eens opzoeken een van de dagen.

En ook nog eens een portie eten, want binnenkort blok en examens! :(
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bloemenwinkel heeft geen vermiculiet denk ik..
En de bloei voeding die ze daar hebben is nou niet echt geschikt voor, wat ik vermoed, de wiet kweek.

Maar je kan het altijd proberen natuurlijk, maar als je al zo weinig tijd hebt zou ik dat tripje naar de bloemenwinkel uitstellen.

Hebben ze het niet gewoon bij de grotere grow- en of smartshops?
B
BzzztLid
01-01-2024, 00:00
#5
poison drink zei:
Bzzzt zei:
En ook nog eens een portie eten, want binnenkort blok en examens! :(
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

ik hoop voor je dat er een 5de flush inzit..

ik ben ook voor een 5de flush gegaan maar het bleven kleine pins nog geen gram :(
maar meer had ik er ook niet van verwacht.

Ik had B+ setje en die groeien naar het scheint het makelijkst dus ik vrees voor je 5d flush GT..
De site waar ik mijn setje heb besteld is nu ook nieuw golden teacher vrkrijgbaar , heb gehoort dat die wel flashi zn dus gadie ook is bestelle :wink:


-mijn exames zijn al een week gedaan :beer: succsrmee
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ging jij niet zélf proberen paddo's te groeien? :grin: En wat is er 'flashi' aan Golden Teachers? Je bedoelt dat deze sterker zijn of..?

Als ik na de feestperiode weer wat geld heb ga ik toch moeite doen om zélf paddestoeltjes te groeien. Het lijkt me wel een leuke hobby en de voldoening is ook groot om te trippen van eigen kweek.

Ik zag op de site van azarius staan dat ze speciaal voor deze periode growkits verkochten aan een véél lagere prijs. Misschien kan je daar eens kijken, moest je het nog niet gedaan hebben. :P
B
BzzztLid
01-01-2024, 00:00
#7
ja met 'flashi' bedoel ik datge der hard van gaat flashe:tongueout:

golden teacher heb ik idd gehoort en gelezen dat ze zeer sterk zijn,

en ja ik ga zelf beginnen met pf-tek maar waneer het mycelium in de potjes is aan het groeien kan ik terwijl al van mijn eerste flush van mijn bakje(wss GT) uitproberen en sporenprints van halen..
zo blijf je bezig heh :)

enja het is idd super omop je eigen 'kindjes' te tripp* :mrgreen:

post als je wul hoe het gaat met je project en wat j doet, kan mij mss helpen
:)

:wave:
B
BzzztLid
01-01-2024, 00:00
#8
poison drink zei:
Ik zit nu in mn blokperiode, dus gaat nog wel een maandje duren voor ik ga beginnen.

Ofja.. niet dat ik zoveel uur per dag leer.. :rolleyes:


Edit: Heb je nu al vermiculiet gevonden? En in wat voor een winkel?
Klik om te vergroten...

nee nogniet naar gezocht meer , geen tyd... werk en feeste :confused:

kga is in de bloemenwinkel kijken wan daar heb ik de vorige keer gratis bloei
voeding gekregen :wink:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
Hebben ze het niet gewoon bij de grotere grow- en of smartshops?
Klik om te vergroten...

Dat hebben ze daar zeker, iig in de growshop, de smartshop denk ik niet.

Ik wist vroeger ook een bedrijf ergens op een industrieterrein waar je zakken van 100 l voor een prikkie kon kopen, maar weet niet hoe het bedrijf heet.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#10
Groothandels hebben inderdaad wel zakken van 100l. Heb je wel veel te veel maar je betaald in verhouding zoveel minder dan bij bijvoorbeeld azarius dat het wel de moeite waard is.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
lolnoob zei:
Groothandels hebben inderdaad wel zakken van 100l. Heb je wel veel te veel maar je betaald in verhouding zoveel minder dan bij bijvoorbeeld azarius dat het wel de moeite waard is.
Klik om te vergroten...

Je kunt inderdaad behoorlijk lang doen met zo een zak, maar als het je hobby is of je kent nog meer mensen die het ook wel een aantal keer willen proberen, dan is zo een zak een aanrader.

Het bespaart je redelijk wat geld, zeker als je eenmaal goed bezig bent met kweken en dat nog een van de enige kosten is die je moet maken.
B
BzzztLid
01-01-2024, 00:00
#12
PepTalk zei:
Hebben ze het niet gewoon bij de grotere grow- en of smartshops?
Klik om te vergroten...

idd die bloeivoeding viel tegen .. maar ik zit in belgie dus geen frow of smartshops hier :(
ik ga volgende week is kijke in de natuurwinkel ofzo daar vind ik zoizo(hopelijk) al bruine rijstmeel..
J
JerreeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beste,

Ik ben sinds woensdag begonnen met een Myceliumbox B+ growbox. Deze heb ik sinds woensdag 12 uur gesoaked en opgezet ergens op een plaats waar mijn medemensen het niet kunnen vinden. Ik heb hier een ledlampje boven gehangen voor genoeg licht.

Nu mijn vraag, ik vroeg me af of er condensatie in het zakje altijd moet zijn. Dus druppeltjes tegen het zakje aan, want nu deze morgen kijk ik en is blijkbaar mijn condensatie verdwenen. Moet ik dit oplossen ? Of wachten tot het natuurlijk terug komt. In mijn kamer is normaal een goede vochtigheid graad of iets te veel kan ook. maar zeker niet te weinig :/

Mvg
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als de temperatuur goed is komt het waarschijnlijk wel goed. Soms zit er op het ene moment ook minder condens in de zak dan op een ander moment, dat is niet zo erg.
J
JerreeLid
01-01-2024, 00:00
#15
lolnoob zei:
Als de temperatuur goed is komt het waarschijnlijk wel goed. Soms zit er op het ene moment ook minder condens in de zak dan op een ander moment, dat is niet zo erg.
Klik om te vergroten...

Oke bedankt! ik zal het verder in het oog houden :grin:
D
DjoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Misschien is het al eens gevraagd of gezegd, maar moet anders zoveel teruglezen!
Ik wil binnenkort ook eens gaan kweken, maar heb rondlopende kinderen, hoe kan ik dit het beste gaan doen?
En welke soort paddo's kan je kweken. Spreek namelijk al een paar keer mensen die gekweekte paddo's hebben gehad, maar de soort niet weten!
Alles beter, dan de saaie legale truffels dat zowiezo!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Djo zei:
Misschien is het al eens gevraagd of gezegd, maar moet anders zoveel teruglezen!
Ik wil binnenkort ook eens gaan kweken, maar heb rondlopende kinderen, hoe kan ik dit het beste gaan doen?
En welke soort paddo's kan je kweken. Spreek namelijk al een paar keer mensen die gekweekte paddo's hebben gehad, maar de soort niet weten!
Alles beter, dan de saaie legale truffels dat zowiezo!
Klik om te vergroten...
Drugs kweken met kinderen in de buurt vind ik behoorlijk not done..

Nuja, dat terzijde. Gewoon een kweekset bestellen via een webshop, makkelijker kan niet. Dan zie je ook meteen uit welke soorten je kan kiezen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
KoxBox zei:
Drugs kweken met kinderen in de buurt vind ik behoorlijk not done..
Klik om te vergroten...

Dit, + dat als je niet de tijd hebt om een paar pagina's te lezen/de search te bruiken of te googlen... Dan heb je ook geen tijd om te kweken(met kweeksetje dan misschien weer wel).
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat is er zo 'not done' aan kweken met kinderen in de buurt? Zolang het in een kamer is waar ze niet kunnen komen, en zolang je niet gebruikt in het bijzijn van kinderen maakt het mij weinig uit..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben nog niet zo heel lang kind af, en ik kwam/kom toch echt in elke kamer van het hele huis.
Altijd wel opzoek naar iets, uit nieuwsgierigheid.

Ik vind dat wanneer er zelfs nog maar een kleine kans is dat een kind die kamer binnen loopt/komt je toch moet zorgen dat het drugs vrij is.

Ik weet natuurlijk niet hoe oud die kinderen zijn, maar hij zei dat ze rondlopend zijn dus kunnen ze overal komen.
Om nu een ruimte in je eigen huis altijd op slot te doen, met een of ander geheimzinnige reden vind ik pedagogisch niet verantwoord.

Maar da's dan weer de mening van iemand uit de kinderopvang :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."