Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips voor de beginnende paddokweker

Tips voor de beginnende paddokweker

144 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Was het wel vochtig genoeg?
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verwarming staat 24/7 op. Maar ik ga ze nu plukken zodat ze nog kunnen soaken voor het weekend. Nu nog een weekend laten groeien lijkt me een geen goed idee, ze beginnen er echt slecht uit te zien :(

Hopelijk komt de volgende flush nog gewoon in orde.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nog een foto van mijn misvormde flush:



Geen idee waarom deze zo mislukt is. Mijn vorige twee flushes waren heel mooi, en de omstandigheden waarin de drie flushes zijn gegroeid zijn nagenoeg hetzelfde.

Heb de vorige flush vrijdagavond geplukt, want ze groeiden echt amper. En de hoedjes begonnen een vreemde kleur te krijgen. Ik wou er dus niet te lang meer mee wachten, want ze stonden al meer dan twee weken te groeien.

Nu zie ik weer vele pinheads tevoorschijn komen, dus ik hoop dat deze flush weer wat beter gaat worden. :P
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Even vochtig als de andere twee flushes, die wél mooi gegroeid waren. Maar misschien was het vermiculiet té droog geworden. Aangezien het normaal maar voor één week de luchtvochtigheid hoog moet houden. Hoewel de eerste flush ook twee weken heeft gegroeid..

Achja, niets meer aan te doen. Nu maar hopen dat deze flush weer wat beter zal gaan! :grin:
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#5
Succes :)
B
BzzztLid
01-01-2024, 00:00
#6
poison drink zei:
Het kan inderdaad zijn dat de temperatuur iets gedaald is de laatste weken. Misschien omdat nu meerdere mensen in het gebouw hun verwarming hebben opstaan. Maar nu is het terug ongeveer 23°C, dus komt hopelijk wel goed.

@ Bzzzt: Is het zo moeilijk om rogge te vinden? Ik heb gisteren namelijk in een natuurwinkel (Origin'O, wel enkel in België denk ik) zakjes rogge kunnen vinden. Maar het lijkt me dat dit in bijna elke natuurwinkel te vinden is.

Nog een vraagje over je thermomat: waar heb je deze gekocht, en hoeveel verbruikt zo'n ding ongeveer?
Klik om te vergroten...

ik heb gekeken in de AVEVA(in belgie) ofzoiets en wisten daar zelfs niet wat het was.maar ik ga het met zo van die torentjes proberen brengt meer op heb ik gehoort...

die thermomat heb ik bij mijn setje bijgekocht (+12euro denkik) en dan kreeg je er nog wat spuletjs bij : desinfecterende zeep, handsgoentjs,..

ik denk wel dat dat goed werkt want ik heb mijn verwarming niet altijd aan laten staan rnde zak bleef altij op een goede tempratuur..

aj en die paddestoeltjes zien ermaar misvormt uit :confused: maar voor het effect maakt dat nrmaal gezien niets uit.

grt
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bzzzt zei:
poison drink zei:
ik heb gekeken in de AVEVA(in belgie) ofzoiets en wisten daar zelfs niet wat het was.maar ik ga het met zo van die torentjes proberen brengt meer op heb ik gehoort...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

De AVEVE heeft denk ik geen rogge nee, mijn vriendin was daar eens gaan kijken. Maar een goede natuurwinkel moet normaal gezien toch rogge verkopen. Niet dat dit zo een exotisch product is voor België of Nederland. Wie weet er nu niet wat rogge is.. :rolleyes:

Ook is er een youtube tutoral over verschillende methodes om cubensis paddestoelen te groeien. Hier zeggen ze toch duidelijk dat vermiculiet en bruin rijstmeel torentjes een lagere opbrengst hebben dan de methode met rogge. Maar tenzij je bergen paddo's wilt hebben maakt dit weinig uit lijkt me. :)

Maar ik zou denken dat vermiculiet vinden moeilijker was dan rogge. Als je het kan vinden, laat je anders even weten in wat voor soort winkel dat was? Want voor rogge kan je dit ook gebruiken als luchtvochtigheid regelaar.

Zijn die thermomatten in verschillende groottes te verkrijgen? Hoe groot is de jouwe en hoeveel watt heeft hij nodig? En kan je de temperatuur hiervan regelen?
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een kamer op slot doen moet kunnen vind ik. :P En dan tegen je kinderen zeggen 'als je 18 bent mag je de geheime kamer binnen'. Of je moet een verborgen kamer in de kelder maken. Achter een boekenkast haha.

Zou toch geweldig zijn, een geheime kweekruimte in de kelder. :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
poison drink zei:
Zijn die thermomatten in verschillende groottes te verkrijgen? Hoe groot is de jouwe en hoeveel watt heeft hij nodig? En kan je de temperatuur hiervan regelen?
Klik om te vergroten...

Wat jij zoekt is in een luxe dierenwinkel-reptielenzaak te krijgen.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
Wat jij zoekt is in een luxe dierenwinkel-reptielenzaak te krijgen.
Klik om te vergroten...

Ja, daar dacht ik eens te gaan kijken als ik weer wat geld heb. :grin: Maar ik vermoed dat dit weer een investering gaat worden van tientallen euro's (en dat is veel voor een student :P). Want 12 euro voor een thermomat is best goedkoop. En als je er dan 2 koopt en deze aan beide kanten van een grote tupperware doos hangt, dan kan je deze misschien tot geschikte temperaturen warm houden.

Maar de incubatie heeft een iets hogere temperatuur nodig dan de vruchtvorming periode. Dus het zou handig zijn als de thermomat tot een 30°C geregeld kon worden in temperatuur.

Anders maar weer een geschikte online winkel zoeken. :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat snap ik, al student zijnde, ook erg goed.
Misschien 2e handssite's afspeuren?
Ook kun je misschien kijken voor een reptielenbroedmachine.
Hier kun je vaak de temperatuur regelen tot op de graad ( soms zelfs met 1 decimaal).
Ook de vochtigheid is in % te regelen..
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#12
PepTalk zei:
Misschien 2e handssite's afspeuren?
Klik om te vergroten...

Goed plan, heb al eens gezocht met zoekterm 'verwarmingselement'. Maar dan vind ik niet echt iets wat ik zoek.

PepTalk zei:
Ook kun je misschien kijken voor een reptielenbroedmachine.
Klik om te vergroten...

Apparaten met hoge wattages zijn op het moment uit den boze, omdat elke kamer zijn eigen meterkast heeft. En als we hier overgaan moeten we zelf geld opleggen.

Nu voor mn growbox heb ik de verwarming al 5 weken continu aanstaan, dus als die eenmaal klaar is terug wat zuiniger omgaan met energie. :P

PepTalk zei:
Ook de vochtigheid is in % te regelen..
Klik om te vergroten...

Als ik ooit al mijn materiaal bijeen heb gevonden, dan denk ik dit gewoon met behulp van vermiculiet te doen. Hoe goedkoper hoe beter. :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Die vochtregelaar is toch wel handig hoor!
Gewoon aan een knopje draaien! Zit zo'n ingebouwd mist machientje in.

Kun je na een besmette kit ook vullen met ethanol om de boel te ontsmetten :grin:
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
Kun je na een besmette kit ook vullen met ethanol om de boel te ontsmetten :grin:
Klik om te vergroten...

Waterstofperoxide in het water is wel goed. Dan voorkom je contaminatie :grin:
Maar nu te stoned. :P
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#15
PepTalk zei:
Kan dat geen schade aanrichten aan de paddenstoelen zelf dan?
Klik om te vergroten...

0,5% waterstofperoxide in het water dacht ik. Kan voor de paddestoel geen kwaad maar andere bacteriën e.d. kunnen dit niet overleven.

En waterstofperoxide ontbindt geleidelijk aan tot water en zuurstofgas door dismutatie.
2 H2O2 --> 2 H2O + O2

Wikipedia zegt ook dat het gebruikt wordt om drinkwater te ontsmetten.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Aah das mooi safe dan!
Succes met je zoektocht!

Edit: Hier is bijv. zo'n machine om je lv op peil te houden.
Of het procentueel regelbaar is weet ik niet.
http://link.marktplaats.nl/406319430

En hier: http://www.terramania.nl/webwinkel/...l/webwinkel/shop/027996982608acf3e/index.html
Kun je ook voor weinig geld leuke matten kopen.
Misschien nog van betere kwaliteit ook, maar dat kan ik als leek op dat gebied niet beoordelen.

Edit 2: En met zoiets kun je misschien ook nog aan de slag:http://www.zoomed.com/db/products/EntryDetail.php?EntryID=315&DatabaseID=2&SearchID=1

Succes!
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt voor de sites! :grin:
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flush 4:



Toch al twee keer zoveel als de 3e flush. Maar de paddo's zijn toch niet zo lang geworden als deze van de 1e en 2e flush.
B
BzzztLid
01-01-2024, 00:00
#19
poison drink zei:
Bzzzt zei:
poison drink zei:
Zijn die thermomatten in verschillende groottes te verkrijgen? Hoe groot is de jouwe en hoeveel watt heeft hij nodig? En kan je de temperatuur hiervan regelen?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

ze verbruiken maar 2.5w
zo worden op de bovenkant 30a40 graden maar als je ze aan de onderkant van je broeizak plakt wordt de warmte verdeelt in de zak en wordt de tempratuur van je kweekset constant op 23° gehouden.

op de site die ik je gezegt heb is er maar 1 maat dat is (heb het juist gemeten) 10x15cm



ja ik wil deze vakantie ermee beginnen maar zouden mijn sporen nog inorde zijn? :confused: . heb de print in een klein ziplock zakje bewaart . ze liggen nu 2 maanden ofzo inmijn schuif..

gtr
B
BzzztLid
01-01-2024, 00:00
#20
PepTalk zei:
Die vochtregelaar is toch wel handig hoor!
Gewoon aan een knopje draaien! Zit zo'n ingebouwd mist machientje in.

Kun je na een besmette kit ook vullen met ethanol om de boel te ontsmetten :grin:
Klik om te vergroten...

waar kan je zo een vochtregelaar kopen ? of zo'n broedmachine ziet ermy ook wel handig uit hoeveel kost dat?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."