Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLow stress training

Low stress training

423 antwoorden
63 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eve's drop zei:
Laat dit niet tever komen, dit is zeer stressvol voor de plant, goed ventileren en er misschien wel een ventilator bijzetten om zo koele lucht van onderaf lichtjes tegen de bladeren laten zwenken, niet direct op de plant want dat is ook niet wenselijk, daar drogen de bladeren dan weer te snel van uit en gaan ze vergelen.
Klik om te vergroten...
Vorig jaar vol trots begonnen aan mijn eerste kweek! Halverwege kwam mijn kweekkast aan, waarna ik ze binnen heb gezet onder een HPS lamp. En toen werd het ineens 32 graden overdag? Ik had toch ook nog niet bedacht om het lichtschema aan te passen naar ‘s nachts aan... Dus het was een mooie 38 graden geworden in de kast 😳. Het is inderdaad alles behalve ideaal voor die plantjes... FC542A45-E8C5-4EB9-9FC9-28D61FB33AB0.jpeg
Hé wacht even... Foxtails? 🤣😉

Eenmaal gedroogd kregen ze de bijnaam ‘sushi wiet’ vanwege de muffe geur in de cure pot. Nooit van deze kweek gerookt uiteindelijk, heel veel geleerd, dat wel 😋
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Ja, maar lees meer verhalen over te nat, dan verhalen over te droog. Maar ik ga inderdaad iets meer water geven.
Die ene is al een leuke plant ondertussen.
Klik om te vergroten...

Dit is inderdaad waar ja, van een overschot zullen de wortels ook geen voeding uit het medium kunnen opnemen, je spoelt als het ware iedere keer vers water over de wortels en dat vinden ze hoe gek het ook klinkt voor onkruid... niet leuk.
Ook vinden ze een zuurstofrijk medium helemaal te gek, en je raad het al denk ik. Water en zuurstof gaan niet geheel in harmonie samen, maar kunnen ook niet zonder elkaar.


CuriousExplorer zei:
Ooh okee.
Als je stekkies hebt, mag je die delen 🤗
Klik om te vergroten...

Altijd weggeven, nooit verkopen. Zo blijf je de onnozele gedoogdwet nog een beetje voor.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#3
waarom moeten m'n plantjes altijd gestut worden?
je zou toch verwachten dat een plant zelfredzaam is.. of komt dit door de cultivering> snel groeien?

Photo8296.jpg
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Krijgen die kleintjes nog wel op tijd toppen ?
Klik om te vergroten...
Tuurlijk , zijn 3 big bud autoflowers.
Als de zon uit blijft gaan ze bij een maat 24u onder de leds , geen zin om zelf alles op te stellen.

Daarom zo laat , ging voor het eerst in jaren geen kweekje doen normaal buiten.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
inner_search zei:
Tuurlijk , zijn 3 big bud autoflowers.
Als de zon uit blijft gaan ze bij een maat 24u onder de leds , geen zin om zelf alles op te stellen.

Daarom zo laat , ging voor het eerst in jaren geen kweekje doen normaal buiten.
Klik om te vergroten...
Mijn plant begint al te ruiken. Ruikt lekker :tongueout:
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
En plant nummer twee :(

16286820806993340434634263232742.jpg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blikje Pløp zei:
En plant nummer twee :(

Bekijk bijlage 27650
Klik om te vergroten...

Ai caramba!

Ik zou er geen gras over laten groeien en gaan oogsten, helaas is deze ook al geïnfecteerd.

Zo is dat helaas met schimmel, het zweeft overal om ons heen en het grijpt zich vast op momenten dat de weerstand niet zo goed is.

Bij mens dier en plant!
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Wow jouw plant is echt Nice. Die van mij is maar een naakte kleuter.....

Bekijk bijlage 28496
Klik om te vergroten...
Die van jou staat ook nog niet zo lang toch? Die van mij vanaf eind april
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eve's drop zei:
Ai caramba!

Ik zou er geen gras over laten groeien en gaan oogsten, helaas is deze ook al geïnfecteerd.

Zo is dat helaas met schimmel, het zweeft overal om ons heen en het grijpt zich vast op momenten dat de weerstand niet zo goed is.

Bij mens dier en plant!
Klik om te vergroten...
Morgen gaan de dames onder het mes voor de oogst, daarna ben ik een week weg. Zij staan inmiddels op het dakterras, en eind bij de nog gezonde plant uit de buurt.

Het kasje wat ik afgelopen week had opgezet was waardeloos van kwaliteit en niet vast te zetten, dus lag al een paar keer om. Vanmorgen poging nummer twee, die lijkt beter. Foto's uploaden lukt me vandaag niet, komt vast later!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Baby is een kleuter geworden.

20210824_124759.jpg
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bloei is hier nu een week bezig ongeveer:

IMG_20210828_131706.jpg

IMG_20210828_131641.jpg

IMG_20210826_193633.jpg
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alakazam zei:
Bloei is hier nu een week bezig ongeveer:

Bekijk bijlage 28492

Bekijk bijlage 28495

Bekijk bijlage 28494
Klik om te vergroten...
Wow jouw plant is echt Nice. Die van mij is maar een naakte kleuter.....

20210824_124759.jpg
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Wow jouw plant is echt Nice. Die van mij is maar een naakte kleuter.....

Bekijk bijlage 28496
Klik om te vergroten...
Hoe lang zijn die nu boven grond? Want die blijft inderdaad heel klein.
Al zal het feit dat je geen opgewaardeerde grond hebt gebruikt ook meespelen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Hoe lang zijn die nu boven grond? Want die blijft inderdaad heel klein.
Al zal het feit dat je geen opgewaardeerde grond hebt gebruikt ook meespelen.
Klik om te vergroten...
Had hem pas volgens mij in (eind)juni in de grond gestopt hè :) jong plantje. Hoop dat ik in elk geval een paar gram er af kan halen en anders volgend jaar gewoon opnieuw doen, maar dan eerder.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb ondertussen mijn eerste beetje Amnesia haze droog. Was wel benieuwd, aangezien ik heel vroeg heb geoogst ivm toprot.

Dinsdag met een vriend getest, gister met een groepje ervaren stoners, en hij is goedgekeurd 😁 iedereen gaat op een paar hijsjes helemaal af. Verstand op 0 maar wel vrolijk. Ik word er vooral nuchter van, nuchter en blij.

Ivm de silver haze die ik tot nu toe hebt gerookt vind ik deze high veel fijner, veel helderder.

En over Silver Haze gesproken. Die bleef maar groeien, vond ik raar. Want Autoflower toch? Factuur maar eens gecheckt, het is dus geen Autoflower 🤣 ik ben bang dat mijn kasje niet groot genoeg is.
IMG_20210826_201523.jpg
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
IMG_20210830_184752.jpgIMG_20210830_184757.jpgIMG_20210830_184804.jpg
R
Ramon den haagLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blikje Pløp zei:
Ik heb ondertussen mijn eerste beetje Amnesia haze droog. Was wel benieuwd, aangezien ik heel vroeg heb geoogst ivm toprot.

Dinsdag met een vriend getest, gister met een groepje ervaren stoners, en hij is goedgekeurd 😁 iedereen gaat op een paar hijsjes helemaal af. Verstand op 0 maar wel vrolijk. Ik word er vooral nuchter van, nuchter en blij.

Ivm de silver haze die ik tot nu toe hebt gerookt vind ik deze high veel fijner, veel helderder.

En over Silver Haze gesproken. Die bleef maar groeien, vond ik raar. Want Autoflower toch? Factuur maar eens gecheckt, het is dus geen Autoflower 🤣 ik ben bang dat mijn kasje niet groot genoeg is.
Bekijk bijlage 28505
Klik om te vergroten...
Gewoon even “knekken “ lijkt mij
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ramon74 zei:
Gewoon even “knekken “ lijkt mij
Klik om te vergroten...
IMG_20210831_114458.jpg

Vier van de vijf zijn nu naar buiten gebogen en zitten vast aan de buizen van de kas. De twee dikste takken (en dus ook de hoogste) vind ik erg spannend om daar wat mee te doen. Bang dat ik iets verpest.

's nachts gaat er nu een zeil over de kas, toch wel veel licht in de stad.
R
Ramon den haagLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blikje Pløp zei:
Bekijk bijlage 28605

Vier van de vijf zijn nu naar buiten gebogen en zitten vast aan de buizen van de kas. De twee dikste takken (en dus ook de hoogste) vind ik erg spannend om daar wat mee te doen. Bang dat ik iets verpest.

's nachts gaat er nu een zeil over de kas, toch wel veel licht in de stad.
Klik om te vergroten...
Als je even op zoekt op internet “knekken” dan staat er precies beschreven hoe je moet doen. Zeil erover is zeker beter in de nacht.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ramon74 zei:
Als je even op zoekt op internet “knekken” dan staat er precies beschreven hoe je moet doen. Zeil erover is zeker beter in de nacht.
Klik om te vergroten...
Inmiddels weer een hoop gelezen, morgen weer lekker verder knutselen 😁

Het blijft leuk, ik ben al aan het plannen voor volgend jaar

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."