Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLow stress training

Low stress training

423 antwoorden
59 weergaven
18-5-2026
B
BronLid
01-01-2024, 00:00
#1
Net wat onvoorzichtig geweest met overpotten, nu is de hoofdstam gekneusd. Dit is, zo ik heb begrepen toch met een wikkel tape te ondersteunen zodat de plant zich herstelt?
P
PerfectChaosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat te doen tegen luis? Heb de eerste keer gespoten met zeep en spiritus oplossing, maar dit leken de planten niet zo fijn te vinden, zijn er andere mogelijkheden?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bron zei:
Net wat onvoorzichtig geweest met overpotten, nu is de hoofdstam gekneusd. Dit is, zo ik heb begrepen toch met een wikkel tape te ondersteunen zodat de plant zich herstelt?
Klik om te vergroten...

Zeker!

Zolang de wond vers is direct verbinden en soms zelfs wel spalken, zelfs als je een tak afbreekt kan je deze weer zo goed als lukt eraan plakken en spalken. Vaak vergroeit deze weer en lukt het om de sapstroom weer te repareren. Geheel optimaal is dat niet maar een scheurtje of een flinke knak is prima te repareren :smoke:
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#4
PerfectChaos zei:
Wat te doen tegen luis? Heb de eerste keer gespoten met zeep en spiritus oplossing, maar dit leken de planten niet zo fijn te vinden, zijn er andere mogelijkheden?
Klik om te vergroten...

Spiritus op de plant is zowiezo niet wenselijk, dit is misschien wel effectief tegen de bladluis maar het is toch iets waar je geen residu van wil hebben in je rookwaar.

Je kan de bodem goed bedekken en de plant elke dag een aantal keer goed afspoelen met de sproeier, bladluis houdt namelijk niet van water en zal vrij snel sterven.

Een gezonde plant zal ook minder snel last krijgen van ongedierte dus wat extra voedingsstoffen kan ook veel verschil maken, net zoals bij ons, slechte voeding levert een hoop kwaaltjes op dus kijk hier ook eens naar.

Succes!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#5
20210629_001153.jpg

De laatste week is aangebroken, veel voller worden zit er niet meer in maar wel duidelijk is dat de pk's nog echt wel een flinke douw hebben gegeven in het aanzwellen van de toppen.

Elke dag enkel nog water, en de boel goed uit laten lekken zodat de wortels niet alsnog het voedingswater opslurpen.

Peace!20210629_001228.jpg20210629_001206.jpg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#6
20210702_151338.jpg

Deze dame raakt een beetje uit de kluiten gewassen. Het verduisteren heeft wel echt effect op de plant en dat is iets geheel nieuws voor mij dus erg leuk om te zien, maar het vergt wel erg veel aandacht. Elke dag weer op tijd onder zeil, en in de ochtend precies optijd weer in het licht. Dat zorgt er dus voor dat je op dat moment echt wel klaar moet staan want het schijnt dat als je het een keer of twee te laat doet dit ervoor zorgt dat de plant teveel stress ervaart. Ook planten zijn zeer afhankelijk van regelmaat.

20210630_234147.jpg


Dit zegt genoeg haha, lekker veel topjes en weinig blad. Hier en daar een fanleave weggehaald i.v.m. de vochtige dagen, er was weinig wind en zeer veel neerslag. Maar deze ziet nagenoeg geen druppel want ze gaat direct onder de overkapping als het regent, ik laat niks aan toeval over.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Still alive. Alleen denk ik dat als je deftig wil kweken in BE je beter een tent plaatst.

Kutweer 20210627_202743.jpg
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#8
IMG_20210703_055857.jpg
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#9
heb net even een ongenode gast van het feestje moeten verwijderen..

het kon me niet eens interesseren dat hij in z'n blootje kwam..

maar hij had geen geldig coronapaspoort... I ain't cutting you nooooo slack! 🤣


Photo9932.jpg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gympie zei:
heb net even een ongenode gast van het feestje moeten verwijderen..

het kon me niet eens interesseren dat hij in z'n blootje kwam..

maar hij had geen geldig coronapaspoort... I ain't cutting you nooooo slack! 🤣


Bekijk bijlage 25346
Klik om te vergroten...
Weg met die smeerlappen!!!

Alarmfase 1 haha
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#11
20210704_082414.jpg
20210704_082142.jpg20210704_082208.jpg

De bloei in nu aan het doorzetten, er worden dagelikks meer en meer pistils aangemaakt doorcde donkere uren dus dat zit voorlopig wel goed, ik heb de bloeivoeding en de green sensation al in de aanslag voor wanneer ze daar om gaat vragen. Fingers crossed.


De kleine dikzak is om, helaas door 2 donkere en natte dagen is er een klein beettje toprot ontwikkeled. Deze heb ik ruim weggeknipt en zodoende hoop ik dat het niet verder in de plant slaat, maar dat hebt ik gellukig nog nooit gehad.

Nog een paar weken en dan kunnen we de smaak een gaan proberen van die kleine dikzak.

20210704_083105.jpg
Peace!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#12
En het ruikt mij een partijtje zoet hier haha!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
20210709_141541.jpg20210709_141620.jpg20210709_141846.jpg

Mooie plaatjes van een toppertje!

Weinig woorden voor nodig.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#14
20210713_083153.jpg

Hoe gaat het met iedereen zijn of haar dame(s)??

Ben benieuwd!
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zal vanmiddag even wat foto's sturen!

Onderop kregen ze wat gele blaadjes en ze leken sowieso wat minder hard te groeien. Ik ben er nu sinds een paar dagen dus maar wat groeivoeding bij gaan gooien en dat lijkt te helpen.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#16
IMG_20210713_175541.jpg
IMG_20210713_175548.jpg
IMG_20210713_175554.jpg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#17
Groeivoeding daar waag ik mij nu niet meer aan, het is nu echt bloei voeding en zelfs al wat green sensation toegevoegd.

Ze lijkt het dorstig op te slokken, maar ook hier wel wat vergeeld blad, is ook normaal hoor dat er wat "oerblad" word weggedaan door de plant zelf.

Wanneer je topblaadjes in een vroeg stadium geel worden dan is het een ander verhaal en kan het zijn dat er geen goede balans is tussen vraag van de plant en aanbod van het medium. Lekker wat bijgooien is eigenlijk nooit echt slecht in een vergevorderd stadium, want een foutje kan een volwassen dame wel hebben gellukkig :stoned:
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eve's drop zei:
Groeivoeding daar waag ik mij nu niet meer aan, het is nu echt bloei voeding en zelfs al wat green sensation toegevoegd.

Ze lijkt het dorstig op te slokken, maar ook hier wel wat vergeeld blad, is ook normaal hoor dat er wat "oerblad" word weggedaan door de plant zelf.

Wanneer je topblaadjes in een vroeg stadium geel worden dan is het een ander verhaal en kan het zijn dat er geen goede balans is tussen vraag van de plant en aanbod van het medium. Lekker wat bijgooien is eigenlijk nooit echt slecht in een vergevorderd stadium, want een foutje kan een volwassen dame wel hebben gellukkig :stoned:
Klik om te vergroten...
Oke dus ondanks dat ze nog niet in de bloei staat kan ik wel al gerust bloei voeding geven? De ingrediënten zullen vast vergelijkbaar zijn met een andere verhouding, dat zal ik thuis even checken.

De top blaadjes blijven wel gewoon groen dus dat zit wel goed dan 👌🏻
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#19
Alakazam zei:
Oke dus ondanks dat ze nog niet in de bloei staat kan ik wel al gerust bloei voeding geven? De ingrediënten zullen vast vergelijkbaar zijn met een andere verhouding, dat zal ik thuis even checken.

De top blaadjes blijven wel gewoon groen dus dat zit wel goed dan 👌🏻
Klik om te vergroten...

Nee nee begrijp mij niet verkeerd!

In groei periode (vegetatieve fase) enkel groeivoeding, pas vanaf week 3 bloei aan bloeivoeding denken!

Eerder echt niet mee beginnen.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eve's drop zei:
Nee nee begrijp mij niet verkeerd!

In groei periode (vegetatieve fase) enkel groeivoeding, pas vanaf week 3 bloei aan bloeivoeding denken!

Eerder echt niet mee beginnen.
Klik om te vergroten...
Heb het even opnieuw gelezen, het is duidelijk, bloeivoeding dus 😆 (geintje)

Dan wacht ik daar nog mee, het duurt nog wel even voor ze gaan bloeien. Wie weet verduistering ik ze nog wat van te voren, maar als ik toch nog even op vakantie kan laat dat nog op zich wachten. Ik ben benieuwd!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."