Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLow stress training

Low stress training

423 antwoorden
60 weergaven
18-5-2026
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Photo9225.jpgPhoto9218.jpg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gympie zei:
ja, hebben zich aan het begin erg moeten strekken om zon te krijgen..
Klik om te vergroten...
Toch mooi dat ze dat doen he!

Het is misschien ongewenst maar ze zijn zo zelfredzaam dat het net poΓ«zie is!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Uw plantjes lijken ernorm gestrokken te zijn? Als ik vergelijk met dit...Bekijk bijlage 23679
Klik om te vergroten...
Gelijk de grote pot!


Hoppaaaaa, enne welke soort als ik vragen mag?
Ruderalis dominant is wel overduidelijk.

Mooi man, goeie dagen komen eraan, dus oppassen met de hitte!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#4
20210608_104643.jpg

Ik ben begonnen met extra ventileren i.v.m. de dichtheid van de plant en de best wel brandende zon!

Omdat de plant niet verticaal maar vooral horizontaal groeit zullen er bladeren op elkaar gaan liggen, aan de onderkant van het blad verdampt ze zelf vocht om zo het blad te beschermen tegen de warmte.

Maar als dat dus op elkaar ligt en niet kwijt kan krijg je gegarandeerd schimmel.

20210608_110251.jpg


En wind is absoluut goed voor de sterkte van de takken in de plant, het beste is als alle bladvingers een beetje bewegen, maar windkracht 3 is ook geen probleem om prima wiet te kweken buiten.

Succes iedereen in ieder geval met de dames!

Houdoe!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eve's drop zei:
Gelijk de grote pot!
Het vele opzoekwerk leerde mij dat verpotten teveel stress oplevert aan een AF.

Hoppaaaaa, enne welke soort als ik vragen mag?
Ruderalis dominant is wel overduidelijk.
Dosidos. Andere pot Watermelon.
Twee USA premiums.


Mooi man, goeie dagen komen eraan, dus oppassen met de hitte!
Klopt. Staan niet altijd buiten, meestal onder een plastic bescherming ..Komt goed. πŸ˜„
Klik om te vergroten...
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#6

In principe zijn kleine eerste generatie ruderalis/auto's vrij gevoelig voor stress in hun groeiperiode inderdaad, zeker omdat deze van zaailing maar 4 tot 6 weken groeit voor ze bloeit.

Maar ondertussen zijn er soorten die zich wel degelijk lenen voor lst of hst.

20210607_191218.jpg


Dit is ook een auto white widow die vanaf de 2de node al getopt is, en zo voorts.

1x overgepot van klein naar 20ltr en dat is zat.

Met een lightmix voeding tot 6 weken en daarna aankijken wat nodig is.

Wat sterk opvalt is dat de geur van auto's heel lang achterblijft ten opzichte van een gewone fotoperiodieke plant.

Deze geeft al veel sneller terpeen en flavoΓ―de geuren af, de auto pas sinds ik wat sugar royal toevoeg.

Maar de geur zegt nu al dat ze zoet gaat zijn πŸ˜€
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
20210608_143243.jpg

Gaat nu goed, voeding is hoog maar ec en ph zijn helemaal goed.

Ben met spoelen begonnen, verwacht nog 4 weken maar zie nu al dat er aan voeding in zogenaamde "lightmixxen" van a kwaliteit meer dan genoeg inzit.

20210608_143912.jpg

Deze kleur zegt genoeg, en dit is zelfs al verdund 1/5 met regenwater, wat overigens iedereen zou moeten doen. Daarom het vroege spoelen, kan er wel de andere mee voeden, win win man!

Voeg nog wel wat p en k toe voor bloei, maar altijd heel zuinig. Fosfor en kalium kunnen het maken of heel erg breken.

Dit is overigens high stress dus heeft weinig met een topic low stress te maken
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#8
MVIMG_20210608_153622(1)(1).jpg

Ik pot die van mij vandaag over in grotere potten/kuipen en wil dan meteen met lst beginnen. Ik twijfel alleen nog of ik ze nog zal toppen/fimmen of enkel zal buigen. Ik ben er sowieso wel een beetje laat mee misschien, of is het nog te doen?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alakazam zei:
Bekijk bijlage 23732

Ik pot die van mij vandaag over in grotere potten/kuipen en wil dan meteen met lst beginnen. Ik twijfel alleen nog of ik ze nog zal toppen/fimmen of enkel zal buigen. Ik ben er sowieso wel een beetje laat mee misschien, of is het nog te doen?
Klik om te vergroten...


Zeker weten is dat nog te doen!

Maar niet gelijk na het overpotten geef ze even een dag om te wennen aan het verse medium.

Buigen kan je met alle zijtakken doen en ook zijn zijtakken eventueel nog te toppen.

Maar ikzelf zie nu in dat buigen van verse stengels en 1x toppen op de 5de node (niet fucken en missen) voor mij in dit kleine medium prima werkt! Ik doe dit wel altijd in de avond tijdens het rusten, dan zijn de takken lekker sappig.

Maar soort en genetica zijn allesbepalend dus zoek zeker op wat er nog mogelijk is en hoelang je nog denkt te hebben.

Niet direct als de eerste pistils te zien zijn gelijk denken nu kan ik niks meer want zeker de eerste twee weken groeien ze over het algemeen nog door.

Pas als de toppen trichomen gaan vertonen gaat lst niet meer lukken, al kan je nog tal van andere vormen toepassen om meer opbrengst te krijgen.

Gewoon doen, uiteindelijk is het maar een natte plant. Tal van andere mogelijkheden om lekker rookwaar te krijgen.

Experimenteren is leuk!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#10
De reden van het topic.


20210608_171139.jpg20210608_170703.jpg20210608_170748.jpg
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#11
1623792019652.png
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eve's drop zei:
Zeker weten is dat nog te doen!

Maar niet gelijk na het overpotten geef ze even een dag om te wennen aan het verse medium.

Buigen kan je met alle zijtakken doen en ook zijn zijtakken eventueel nog te toppen.

Maar ikzelf zie nu in dat buigen van verse stengels en 1x toppen op de 5de node (niet fucken en missen) voor mij in dit kleine medium prima werkt! Ik doe dit wel altijd in de avond tijdens het rusten, dan zijn de takken lekker sappig.

Maar soort en genetica zijn allesbepalend dus zoek zeker op wat er nog mogelijk is en hoelang je nog denkt te hebben.

Niet direct als de eerste pistils te zien zijn gelijk denken nu kan ik niks meer want zeker de eerste twee weken groeien ze over het algemeen nog door.

Pas als de toppen trichomen gaan vertonen gaat lst niet meer lukken, al kan je nog tal van andere vormen toepassen om meer opbrengst te krijgen.

Gewoon doen, uiteindelijk is het maar een natte plant. Tal van andere mogelijkheden om lekker rookwaar te krijgen.

Experimenteren is leuk!
Klik om te vergroten...
Thanks voor de tips! Ik groei photoperiod planten, dus ze zullen voorlopige sowieso nog wel groeien (;
Ik was iets te enthousiast en heb even over het hoofd gezien dat ik ze beter niet meteen kon buigen, dat probeer ik volgend jaar dan maar.

Ik heb er twee getopt, een gefimt en met een niks gedaan.MVIMG_20210608_194453.jpg
MVIMG_20210608_195158.jpg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alakazam zei:
Thanks voor de tips! Ik groei photoperiod planten, dus ze zullen voorlopige sowieso nog wel groeien (;
Ik was iets te enthousiast en heb even over het hoofd gezien dat ik ze beter niet meteen kon buigen, dat probeer ik volgend jaar dan maar.

Ik heb er twee getopt, een gefimt en met een niks gedaan.Bekijk bijlage 23763
Bekijk bijlage 23764
Klik om te vergroten...


Ook dat zal zeker goedkomen, ze zal alleen wel even een rem op de groei zetten.

Na een dag of twee zie je dat alweer helemaal goedkomen.

Het buigen heb je in principe goed gedaan, maar zorg ervoor dat je de druk op de wortels niet te hoog maakt.

Nu heeft ze onderaan geen punt om de druk tussen de wortels en de stam op te vangen en krijgt ze schade net onder de grond, ook zeker niet wenselijk.

Op te lossen door net onder de onderste node te zekeren doormiddel van een horizontale stok zoals ik, of net zo'n draadje spannen en dan aan de andere kant van de pot aan een schroef vastmaken.

Hier een voorbeeld hoe ik het gedaan heb.

20210606_220555.jpg


Zie je dat er een bepaalde hoek is ontstaan in de stam vanaf de stok, dit zorgt ervoor dat ze niet aan de wortels gaat lopen trekken.

Succes met buigen!
P
PerfectChaosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eve's drop zei:
Deze geeft al veel sneller terpeen en flavoΓ―de geuren af, de auto pas sinds ik wat sugar royal toevoeg.

Maar de geur zegt nu al dat ze zoet gaat zijn πŸ˜€
Klik om te vergroten...
Als ik t goed lees heeft de sugar royal een NPK verhouding van 9-0-0, in hoeverre houd jij hier nog rekening mee in het toevoegen van andere voedingen?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#15
PerfectChaos zei:
Als ik t goed lees heeft de sugar royal een NPK verhouding van 9-0-0, in hoeverre houd jij hier nog rekening mee in het toevoegen van andere voedingen?
Klik om te vergroten...

In principe is het stikstof gehalte in het medium voor de bloeiende plant al lang gedaalt tot zover dat ze niet meer groeit, dat is 1 te zien en 2 zelfs te meten. Door minimaal 1 : 1000 ml 9.0.0 stikstof toe te voegen gaat dut niet direct resulteren in een overschot.

Men staart zich blind op nummers maar zie ook verhoudingen en tabbellen, simpel uit te rekenen in percentages en zo zie je dat het stikstof wat je toevoegd eigenlijk geheel niks doet.

Wel voeg je die aminozuren toe die ze eigenlijk enkel krijgt als ze bevrucht raakt πŸ˜‰.

Peace me brudda :stoned:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
πŸ˜„πŸ˜„
1623330385108.jpg
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gebruikt iemand "Growkush" app?
En hoe betrouwbaar is die?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vandaag toch nog de hoofdtop afgeknipt.

Dit omdat ze toch al deze kostbare energie in de hoogte wil steken en op deze manier zal ze toch meer energie in zijtakken willen steken.
20210610_220747.jpg

getopte deel.
20210610_220820.jpg


De autoflower is behoorlijk vet aan het worden ondertussen, dagelijks weer die zon is echt maximaal lekker. En het aanmaken van harsklieren word zo ook vollop gestimuleerd.

20210609_113315.jpg
20210610_220706.jpg20210610_220530.jpg


Ruikt ook heerlijk ondertussen, maar geur blijft maar beperkt tot de tuin, voor die andere zal dat wel anders zijn.

Peace :stoned:
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
πŸ˜„πŸ˜„
Bekijk bijlage 23866
Klik om te vergroten...

Altijd weer feest als de eerste vijf vingers aan het blad zijn geweest!

Op naar zeven, negen of in heel specifieke gevallen tot wel 11!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#20
20210612_141914.jpg

Nog een paar weken (denk 3 weken nog)

En dan kunnen deze buds die aardig aan het rijpen zijn ge-oogst worden :smoke:

20210612_142049.jpg
Elke dag is het nu goed in de gaten houden wat er aan de gang is in en rondom de plant, nu is ze het vatbaarst voor fouten.

De geur is overigens echt zalig, zoet en fruitig zijn zeer sterk aanwezig in deze fase, na het drogen in een donkere ruimte (2 weken 52% LV) zal deze nog zeker voor een paar maanden in weckpotten afgerijpt worden op 62% en iedere dag goed laten boeren, dan pas zal je echt de terpenen maximaal kunnen proeven tijdens het roken.

Nu zal ik mijzelf echt niet 2 maanden geheel onthouden want met die suikerblaadjes kan ik nog veel leuks mee doen, thc schat ik op een goeie 20 a 22% van de bloemen. Misschien ben ik nu zelfs wel aan de lage kant.

Voor de high zou ze nu uitermate geschikt zijn om te oogsten, alle trichomen zijn bijna allemaal melkachtig, ik ga voor een couch-lock dus amberkleurig geeft mijn voorkeur!

Was gibt mit alle leute?

Canna gibt!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."