Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLow stress training

Low stress training

423 antwoorden
64 weergaven
18-5-2026
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eve's drop zei:
in principe zit er in standaard pre-mix van organisch materiaal ruim voldoende stikstof fosfor en kalium voor een gehele cyclus alleen is de opbrengst niet altijd optimaal. De plant is namelijk prima in staat om in standaard aarde toch nog vruchtbaar te worden, vraag alleen niet hoe dat eruit ziet want die stellen vaak niet veel voor. De basis blijft uiteindelijk stikstof voor groei en chlorofyl, fosfor voor de wortelstructuur en stamgroei en kalium voor het transport van alle bouwstoffen en waterdruk in de plant.
Klik om te vergroten...
Hmmm ook voor fotoperiode? Dat zijn toch al gauw 5 maanden... Snap dat dat niet echt zo maar te zeggen is natuurlijk, maar ik neem aan dat je het vrij snel aan de bladeren/stelen ziet als ze iets te kort komen.
Eve's drop zei:
Het is vooral kijken wat ze nodig heeft, want het teveel toevoegen van bepaalde stoffen zorgt voor een verstoorde balans in de plant wat zich ophoopt en er zo voor zorgt dat er essentiële stoffen helemaal niet meer kunnen worden opgenomen, De kleur van het blad spreekt daarin boekdelen.

Wanneer je dus zoals jij gaat buigen en veel druk zet op de stam en de wortels kan je er zeker van zijn dat ze wat extra kalium en fosfor wil opnemen, dit is ook vaak de reden dat het bij veel mensen mislukt omdat de plant om extra voeding gaat zeuren en men al snel denkt dat allerlei stofjes erin gooien dan gaat helpen. Het belangrijkste is nog altijd een basis met levende organismen en enzymen zodat ze al vanaf het begin af aan de stoffen kan opnemen die al in je medium zitten, zodra er tekorten ontstaan kan je die later altijd nog toevoegen en zie je dat deze direct worden opgenomen omdat het geheel al "leeft"
Klik om te vergroten...
Ah dat is wel een goede tip, ik zal even uitzoeken waaraan ik dat herken, kalium tekort waren geloof ik wat verbrande uiteinden van bladeren.
Eve's drop zei:
Het is eigenlijk helemaal geen bijzondere wiskunde maar het vergt wel een hoop voorbereiding om zo'n plant te kweken die je zo mooi ziet op sites waar je de zaden kan aanschaffen, maar het begint altijd bij het begin.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, het is al eerder wel goed gelukt, maar er zijn alsnog een hoop zaken die mis kunnen gaan. Ik kan me voorstellen dat het een hobby is waar je na tien jaar nog steeds niet alles perfect onder de knie hebt. Wel leuk om een fout te herkennen en te zien dat je oplossing werkt.
Eve's drop zei:
Water en licht :sun: :stoned:

Peace!
Klik om te vergroten...
Dat moet alle drie wel lukken :mrgreen:
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eve's drop zei:
Bekijk bijlage 24692

Ik ben dus met verduisteren begonnen, het weer is er nu geschikt voor de aankomende week en op elke tak is wel wat voorbloei te zien.

Dit is nu even een primitieve mcguyver oplossing omdat ik nog best wel wat ruimte nodig heb om deze wat makkelijker achter een zeil te zetten.

Soms moet je gewoon gek doen en niet teveel nadenken haha.

Bekijk bijlage 24693

Maar in de "tent" zie je meer met je ogen dicht dan open haha, als de zon onder gaat doe ik ze wel open omdat ventileren natuurlijk wel een dingetje is zo.

Stay green folks!
Klik om te vergroten...
Ik zat er aan te denken om dat met wortel doek te doen, volgens mij is dat lucht doorlatend maar lichtwerend. Nog niet eerder geprobeerd dus ik weet niet hoe goed dat zak werken
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alakazam zei:
Ik zat er aan te denken om dat met wortel doek te doen, volgens mij is dat lucht doorlatend maar lichtwerend. Nog niet eerder geprobeerd dus ik weet niet hoe goed dat zak werken
Klik om te vergroten...

Ik geloof dat worteldoek niet geheel lichtdicht is, misschien dat er wat varianten zijn hoor dat durf ik niet te zeggen.
Wel weet ik dat worteldoek vocht en dampdoorlatend is en dat is wel echt nodig i.v.m. schimmels die natuurlijk erg goed voortplanten in een warme vochtige omgeving.

Daarom heb ik juist een plek uitgezocht in de tuin waar vanaf een uur of 7 in de avond alleen nog maar schaduw is en om een uur of 8 s'ochtends weer vol in de zon staat.

Lichtschema heb ik 11 donker en 13 uur licht nu om niet teveel van de cyclus af te raken, dat betekend om half 9 het zeil dicht en om half 8 in de ochtend weer open. Het is best wel wat werk maar uiteindelijk liever wat extra werk dan ontzettend veel kostbare voedingsstoffen erin te blijven gooien en in oktober de helft weg te kunnen gooien omdat er dan zowiezo wel toprot ontsaat in ons zeeklimaat, veel te koud en veel te nat namelijk.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#4
RDT_20210623_1419237807067359103920493.png
Zag deze online, misschien heeft iemand er wat aan
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#5


Alakazam zei:
Bekijk bijlage 24711
Zag deze online, misschien heeft iemand er wat aan
Klik om te vergroten...

Als je het zo theoretisch op papier ziet is het duizelingwekkend haha.

Er kan meer misgaan dan goed lijkt het wel, maar zoals ik al eerder aangaf is het uitkiezen van de juiste grondstoffen en hulpmiddelen al een voorsprong waar je later vollop plezier aan hebt omdat ze veel beter bestand is tegen schimmels en ziektes.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat ziet ze er gezond uit!

Het donker zetten gaat goed, ik zie op iedere tak in de oksel meerdere pistils ontstaan en hangt ze in de tent al slap voordat de zon echt onder is dus dat is goed, alleen zie ik dat ze in de ochtend nog wat ontdaan is van het verschil.
20210625_165957.jpg


De autoflower is nu aan de laatste fase toe en word door de toevoeging van pk's dikker en dikker, ook de geur word nu steeds zoeter door het toevoegen van een sugar royal.

20210625_165915.jpg20210625_165852.jpg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het begin van de bloei periode!

Nog maar een slordige 10 tot 12 weken te gaan 🥵


20210625_172141.jpg
B
BronLid
01-01-2024, 00:00
#8
Net wat onvoorzichtig geweest met overpotten, nu is de hoofdstam gekneusd. Dit is, zo ik heb begrepen toch met een wikkel tape te ondersteunen zodat de plant zich herstelt?
P
PerfectChaosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat te doen tegen luis? Heb de eerste keer gespoten met zeep en spiritus oplossing, maar dit leken de planten niet zo fijn te vinden, zijn er andere mogelijkheden?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bron zei:
Net wat onvoorzichtig geweest met overpotten, nu is de hoofdstam gekneusd. Dit is, zo ik heb begrepen toch met een wikkel tape te ondersteunen zodat de plant zich herstelt?
Klik om te vergroten...

Zeker!

Zolang de wond vers is direct verbinden en soms zelfs wel spalken, zelfs als je een tak afbreekt kan je deze weer zo goed als lukt eraan plakken en spalken. Vaak vergroeit deze weer en lukt het om de sapstroom weer te repareren. Geheel optimaal is dat niet maar een scheurtje of een flinke knak is prima te repareren :smoke:
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#11
PerfectChaos zei:
Wat te doen tegen luis? Heb de eerste keer gespoten met zeep en spiritus oplossing, maar dit leken de planten niet zo fijn te vinden, zijn er andere mogelijkheden?
Klik om te vergroten...

Spiritus op de plant is zowiezo niet wenselijk, dit is misschien wel effectief tegen de bladluis maar het is toch iets waar je geen residu van wil hebben in je rookwaar.

Je kan de bodem goed bedekken en de plant elke dag een aantal keer goed afspoelen met de sproeier, bladluis houdt namelijk niet van water en zal vrij snel sterven.

Een gezonde plant zal ook minder snel last krijgen van ongedierte dus wat extra voedingsstoffen kan ook veel verschil maken, net zoals bij ons, slechte voeding levert een hoop kwaaltjes op dus kijk hier ook eens naar.

Succes!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#12
20210629_001153.jpg

De laatste week is aangebroken, veel voller worden zit er niet meer in maar wel duidelijk is dat de pk's nog echt wel een flinke douw hebben gegeven in het aanzwellen van de toppen.

Elke dag enkel nog water, en de boel goed uit laten lekken zodat de wortels niet alsnog het voedingswater opslurpen.

Peace!20210629_001228.jpg20210629_001206.jpg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
20210702_151338.jpg

Deze dame raakt een beetje uit de kluiten gewassen. Het verduisteren heeft wel echt effect op de plant en dat is iets geheel nieuws voor mij dus erg leuk om te zien, maar het vergt wel erg veel aandacht. Elke dag weer op tijd onder zeil, en in de ochtend precies optijd weer in het licht. Dat zorgt er dus voor dat je op dat moment echt wel klaar moet staan want het schijnt dat als je het een keer of twee te laat doet dit ervoor zorgt dat de plant teveel stress ervaart. Ook planten zijn zeer afhankelijk van regelmaat.

20210630_234147.jpg


Dit zegt genoeg haha, lekker veel topjes en weinig blad. Hier en daar een fanleave weggehaald i.v.m. de vochtige dagen, er was weinig wind en zeer veel neerslag. Maar deze ziet nagenoeg geen druppel want ze gaat direct onder de overkapping als het regent, ik laat niks aan toeval over.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Still alive. Alleen denk ik dat als je deftig wil kweken in BE je beter een tent plaatst.

Kutweer 20210627_202743.jpg
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#15
IMG_20210703_055857.jpg
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#16
heb net even een ongenode gast van het feestje moeten verwijderen..

het kon me niet eens interesseren dat hij in z'n blootje kwam..

maar hij had geen geldig coronapaspoort... I ain't cutting you nooooo slack! 🤣


Photo9932.jpg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gympie zei:
heb net even een ongenode gast van het feestje moeten verwijderen..

het kon me niet eens interesseren dat hij in z'n blootje kwam..

maar hij had geen geldig coronapaspoort... I ain't cutting you nooooo slack! 🤣


Bekijk bijlage 25346
Klik om te vergroten...
Weg met die smeerlappen!!!

Alarmfase 1 haha
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#18
20210704_082414.jpg
20210704_082142.jpg20210704_082208.jpg

De bloei in nu aan het doorzetten, er worden dagelikks meer en meer pistils aangemaakt doorcde donkere uren dus dat zit voorlopig wel goed, ik heb de bloeivoeding en de green sensation al in de aanslag voor wanneer ze daar om gaat vragen. Fingers crossed.


De kleine dikzak is om, helaas door 2 donkere en natte dagen is er een klein beettje toprot ontwikkeled. Deze heb ik ruim weggeknipt en zodoende hoop ik dat het niet verder in de plant slaat, maar dat hebt ik gellukig nog nooit gehad.

Nog een paar weken en dan kunnen we de smaak een gaan proberen van die kleine dikzak.

20210704_083105.jpg
Peace!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#19
En het ruikt mij een partijtje zoet hier haha!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#20
20210709_141541.jpg20210709_141620.jpg20210709_141846.jpg

Mooie plaatjes van een toppertje!

Weinig woorden voor nodig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."