Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLow stress training

Low stress training

423 antwoorden
58 weergaven
18-5-2026
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#1
20210616_125650.jpg20210616_125715.jpg


Wat een warmte zeg!

Ik kan de fotosyntese bijna horen!

Ventilator erbij van een paar euro en goed voelen hoeveel vocht er doorheen gaat op een dag.

Dit doe ik door ze op te tillen, een goede indicatie want een liter extra voel je wel, en natuurlijk onder en bovenin de pot lekker vingeren 😂

Funny man, hold your horses.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het gaat beter in halfzon / halfschaduw.
Thanks !20210616_111304.jpg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#3
20210616_151657.jpg
Ff verkoeling met een kouwe douche en wat wind.

Zo went ze aan wat gewicht aan de takken en het verkoeld echt supergoed. Als je wat sproeit nooit teveel, nooit in de volle zon en nooit en te nimmer als ze in de bloei staat.

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n fan van planten nat maken maar nu gingen de bladvingers omhoog krullen aan de zijkanten, een duidelijk teken dat ze het erg warm heeft.


Net zoals ons heeft ze gewoon verkoeling nodig!

20210616_151718.jpg



Aaaaaahhhhh 🥰
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#4
kheb laatst ook een nicotina gekocht..
volgens mij heeft er een slak op ge-O.D.'d 😅
als je de bladeren droogt kun je ze roken.
Photo9329.jpg

volgens mij gaat het verder wel oké met de zusters..
Photo9330.jpgPhoto9324.jpgPhoto9326.jpgPhoto9331.jpg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#5
Q
Gympie zei:
kheb laatst ook een nicotina gekocht..
volgens mij heeft er een slak op ge-O.D.'d 😅
als je de bladeren droogt kun je ze roken.
Bekijk bijlage 24259
Klik om te vergroten...
Dit is leuk!

Ziet er goed uit, nog nooit gezien maar heeft wel gelijkenissen met het originele tabaksblad waar ze sigaren van maken.

Ik zou ze heel lang goed drogen tussen de 65% en 70% luchtvochtigheid tot al het groene eruit is maar dat ze nog wel iets flexibel is, op die manier haal je de meeste smaken uit een tabaksblad, eigenlijk moet je ze nog wel fermenteren maar met 1 plant is dat onbegonnen werk.

Gympie zei:
volgens mij gaat het verder wel oké met de zusters..
Bekijk bijlage 24260Bekijk bijlage 24261Bekijk bijlage 24262Bekijk bijlage 24263
Klik om te vergroten...

Mooie plaatjes, ze houden wel van die aandacht.

En om even op mijn verhaal over zon en hitte terug te komen is het goed om ze te laten zonnen nu, maar ook af en toe even de verkoeling in.

Top!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Eve's drop zei:
Q

Dit is leuk!

Ziet er goed uit, nog nooit gezien maar heeft wel gelijkenissen met het originele tabaksblad waar ze sigaren van maken.

Ik zou ze heel lang goed drogen tussen de 65% en 70% luchtvochtigheid tot al het groene eruit is maar dat ze nog wel iets flexibel is, op die manier haal je de meeste smaken uit een tabaksblad, eigenlijk moet je ze nog wel fermenteren maar met 1 plant is dat onbegonnen werk.
Klik om te vergroten...
ik rook niet meer dus ik stuur je wel een paar bladen in een envelop met de post! smiley_lovemail.gif
Eve's drop zei:
Mooie plaatjes, ze houden wel van die aandacht.

En om even op mijn verhaal over zon en hitte terug te komen is het goed om ze te laten zonnen nu, maar ook af en toe even de verkoeling in.

Top!
Klik om te vergroten...

ja, gelezen.. ze staan nu in de half schaduw.. 👍

thx! smiley_merrychristmas.gif
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
20210616_170037.jpg

Nog 1 maal gebogen en dus wat geknakt in de vegetatieve fase, de stam verhout al behoorlijk en aan het begin van de nodes worden ze zelfs al te stug om mooi door te buigen.

Daarom heb ik voor de optie gekozen 1 helft nog buigen en de andere helft de bovenste delen geknakt om zo niet teveel spanning op de stam te laten ontstaan, beide takken 5cm buigen komt op een totaal van 10cm namelijk en dat vind ze zo laat in de vegetatieve fase niet zo leuk meer.

Scheuren of breken van takken is nu veel meer aanwezig dan het begin, waar ze zich bijna haaks liet ombuigen.

Maar ook knakken of zelfs breken is met wat tape en een paar sateprikkers prima te spalken, wees niet getreurd, zo enten ze bomen namelijk ook en zodoende hebben we in de tuin 1 boom met 5 verschillende soorten takken. Enten is overigens wel een ander verhaal maar komt op hetzelfde neer. De tak weer laten vergroeien in het geheel en zodoende weer sapstroom te krijgen.


Peace! :stoned:
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#8
20210616_230005.jpg20210616_230030.jpg

Die kleine dikzak doet het echt heel erg leuk, veel te heet zetten om de trichomen ontwikkeling te boosten. Zeker nu de nachten ook boven 20 zijn is dit dikke winst!

Het zal geen vuiliszak vol opleveren maar de geur meurt echt naar een prima wietje!

Een "indica"tie dat dit echt wel een lekker soortje word en erg compact voor buitenwiet, ik denk dat het moeilijk te onderscheiden word van een standaard binnenkweekje.

Perfect!
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Hoe oud is die? Lijken zoveel groter dan de mijne 😅


* die op foto is 5,5 weken
Klik om te vergroten...
Die is 11 weken oud, als zaadje. Klopt dus wel 😅
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eve's drop zei:
Bekijk bijlage 24307Bekijk bijlage 24308

Die kleine dikzak doet het echt heel erg leuk, veel te heet zetten om de trichomen ontwikkeling te boosten. Zeker nu de nachten ook boven 20 zijn is dit dikke winst!

Het zal geen vuiliszak vol opleveren maar de geur meurt echt naar een prima wietje!

Een indicatie dat dit echt wel een lekker soortje word en erg compact voor buitenwiet, ik denk dat het moeilijk te onderscheiden word van een standaard binnenkweekje.

Perfect!
Klik om te vergroten...
Knap werk !!
Ik heb beslist dat ik ga investeren voor een kweektent.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#11



20210617_110618.jpg

Wat wil je nou???

Links rechts op en neer!

Als planten konden praten zou deze mij helemaal verrot schelden, maar ergens vind ze het wel fijn 😅

Mannen zijn echt cruel, maar toch onmisbaar (denk ik😂)

Lijkt net een huwelijk.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Net wat serieuzer gebogen voor het eerst, helaas eentje iets te strak gebogen dus die is voor een klein deel gescheurd. Zal wel goedkomen met wat ducttape

Volgende keer denk ik dat ik hem tot het toppen niet buig om zo wat meer in het midden van de pot te blijven, maar als die zijtakken nu wat inhalen zal dat ook niet al te veel uitmaken.

IMG_20210619_213934.jpg
IMG_20210619_213956.jpg
IMG_20210619_214017.jpg
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alakazam zei:
Zal wel goedkomen met wat ducttape
Klik om te vergroten...
Zeker weten, hieronder het resultaat van 4 dagen donker tape.
20210619_215607.jpg

20210619_215142.jpg

Je bent in ieder geval goed bezig en haalt het maximale eruit straks, binnen een dag gaat dat alweer fier richting het zonnetje omhoog staan. zet ze vanavond wel weer even veilig want het gaat weer behoorlijk tekeer in de lucht.

20210619_215251.jpg20210619_214723.jpg
20210619_215314.jpg20210619_214945.jpg

Hier gaat alles ook nog naar wens, hongerig schiet ze nog een paar cm per dag omhoog en ziet het er prima uit.

Geur is vamaf week 4 al sterk maar ondanks dat er nog geen top aanzit ruikt ze echt al sterker dan die kleine rat haha.

Nog 2 dagen en dan gaan we de bloei manipuleren :stoned:

Peace!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goedemorgen kwekers en kwekeretten 😆

gisteren kon ik er toch weer niet vanaf blijven en heb ik nog een keer alle "hoogbouw" omgeknakt aka suppercroppen.


20210621_005202.jpg

Nog geen 10 uur later en ze staat alweer fier omhoog 😇🥰20210621_080150.jpg20210621_080036.jpg
20210621_085201.jpg

Als de takken een bepaalde "knak" hebben gemaakt is het de bedoeling dat ze ongeveer in een hoek van 90 graden omgebogen is, het ziet er niet zo mooi uit maar door het geknakte deel zal ze zich willen beschermen en zodoende extra voedingsstoffen door de plant heen sturen om alle wonden te genezen.

Denk er wel aan dat je dit niet te laat doet want zodra de toppen aardig aan het ontwikkelen zijn is dit juist niet wenselijk i.v.m. de kans op banaantjes. Ikzelf doe dit tot week 4 in de bloei maar daarna is de kans aanwezig dat ze zaad wil gaan aanmaken, of de top kan afsterven doordat de sapstroom niet meer optimaal kan herstellen.

Wel een beetje jammer dat het nu ineens 15 graden kouder is ten opzichte van vorige week, aan de andere kant is dit misschien juist wel het perfecte moment om de herfst te immiteren en zodoende de bloei op te wekken!

Choices choices 😅😂

Peace!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#15


20210621_114023.jpg

The warlock and his magic potions!

Alles op basis van regenwater.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alakazam zei:
Net wat serieuzer gebogen voor het eerst, helaas eentje iets te strak gebogen dus die is voor een klein deel gescheurd. Zal wel goedkomen met wat ducttape

Volgende keer denk ik dat ik hem tot het toppen niet buig om zo wat meer in het midden van de pot te blijven, maar als die zijtakken nu wat inhalen zal dat ook niet al te veel uitmaken.

Bekijk bijlage 24517
Bekijk bijlage 24518
Bekijk bijlage 24519
Klik om te vergroten...

Hoe staan ze er nu bij?
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eve's drop zei:
Hoe staan ze er nu bij?
Klik om te vergroten...
Ik ben vanavond niet thuis, maar vanochtend waren de nodes allemaal mooi omhoog gaan staan, ik zal morgen wel een foto maken. Ik kan me alvast voorstellen dat de niet getopte plant over een maandje wat lastiger te hen delen is.

Tot nu toe moeten m'n planten het doen met de voedingsstoffen die in de potgrond zaten. Vorig jaar heb ik niks gegeven qua voeding. In het verleden in een tentje wel eens een plant gehad waar ik een standaard voeding schema voor gebruikte, maar nu lees ik over veel meer specifieke voeding, waarbij die NPK verhouding het belangrijkst lijkt?

Hoe bepaal jij welke voeding je geeft, is dat slechts afhankelijk van het stadium van de plant, de strain en uiteraard hoe hij er bij staat?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alakazam zei:
Ik ben vanavond niet thuis, maar vanochtend waren de nodes allemaal mooi omhoog gaan staan, ik zal morgen wel een foto maken. Ik kan me alvast voorstellen dat de niet getopte plant over een maandje wat lastiger te hen delen is.
Klik om te vergroten...
Kijk dat is goed nieuws, ik had eigenlijk ook niet anders verwacht. Ben benieuwd hoe ze eruit zien!

Alakazam zei:
Tot nu toe moeten m'n planten het doen met de voedingsstoffen die in de potgrond zaten. Vorig jaar heb ik niks gegeven qua voeding. In het verleden in een tentje wel eens een plant gehad waar ik een standaard voeding schema voor gebruikte, maar nu lees ik over veel meer specifieke voeding, waarbij die NPK verhouding het belangrijkst lijkt?
Klik om te vergroten...
in principe zit er in standaard pre-mix van organisch materiaal ruim voldoende stikstof fosfor en kalium voor een gehele cyclus alleen is de opbrengst niet altijd optimaal. De plant is namelijk prima in staat om in standaard aarde toch nog vruchtbaar te worden, vraag alleen niet hoe dat eruit ziet want die stellen vaak niet veel voor. De basis blijft uiteindelijk stikstof voor groei en chlorofyl, fosfor voor de wortelstructuur en stamgroei en kalium voor het transport van alle bouwstoffen en waterdruk in de plant.

Alakazam zei:
Hoe bepaal jij welke voeding je geeft, is dat slechts afhankelijk van het stadium van de plant, de strain en uiteraard hoe hij er bij staat?
Klik om te vergroten...

Het is vooral kijken wat ze nodig heeft, want het teveel toevoegen van bepaalde stoffen zorgt voor een verstoorde balans in de plant wat zich ophoopt en er zo voor zorgt dat er essentiële stoffen helemaal niet meer kunnen worden opgenomen, De kleur van het blad spreekt daarin boekdelen.

Wanneer je dus zoals jij gaat buigen en veel druk zet op de stam en de wortels kan je er zeker van zijn dat ze wat extra kalium en fosfor wil opnemen, dit is ook vaak de reden dat het bij veel mensen mislukt omdat de plant om extra voeding gaat zeuren en men al snel denkt dat allerlei stofjes erin gooien dan gaat helpen. Het belangrijkste is nog altijd een basis met levende organismen en enzymen zodat ze al vanaf het begin af aan de stoffen kan opnemen die al in je medium zitten, zodra er tekorten ontstaan kan je die later altijd nog toevoegen en zie je dat deze direct worden opgenomen omdat het geheel al "leeft"

Het is eigenlijk helemaal geen bijzondere wiskunde maar het vergt wel een hoop voorbereiding om zo'n plant te kweken die je zo mooi ziet op sites waar je de zaden kan aanschaffen, maar het begint altijd bij het begin.


Water en licht :sun: :stoned:

Peace!
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Eve's drop ik reageer vanavond even op de rest, ben nu een beetje druk, maar hier alvast een foto van hoe ze er voor het verder-buigen bij staan:

IMG_20210622_175151.jpg
IMG_20210622_175337.jpg
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gympie zei:
± 25 cm..
paar blaadjes beetje verdord..
ging even niet optimaal qua drinken..
te veel, te weinig.. kweenie?
nu weer okay..
al tijd om over te potten?

Bekijk bijlage 23587
Klik om te vergroten...
Uw plantjes lijken ernorm gestrokken te zijn? Als ik vergelijk met dit...20210607_165045.jpg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."