Haha de slakken kijken te vaak naar m'n plantje...... Beter zoals de Duitsers goed ingraven.Ghehe wat een lieffie!
Het lijkt wel een scene uit de landing van Normandië in 1944. Hoe komt dat nou haha
Vandaag is het een stuk lekkerder, ze kunnen eindelijk weer een beetje bakkenWat een kutweer zeg!
Gellukig hebben we een afdak, maar ideaal is het zeker niet.
Bekijk bijlage 26006

Haha Game of thrones scene?....het ziet er indrukwekkend uit! Nu je plantje nog
Ik ook niet. Is m'n eerste plantje hahaHaha Game of thrones scene?....het ziet er indrukwekkend uit! Nu je plantje nog
Ik heb er geen verstand van. Maar altijd erg leuk en leerzaam dit topic te volgen.




Ik poste al eerder, heb hier geen ervaring mee. Dus misschien een domme vraag, maar hoe weet je dat er stikstoftekort is?Ik heb hier een vrij heftig stikstof tekort, ben te gretig geweest met bloeivoeding en nu is er dus een tekort ontstaan. Heb er extra (zeevogel)guano bijgevoegd om zo het tekort op te vangen.
Ik poste al eerder, heb hier geen ervaring mee. Dus misschien een domme vraag, maar hoe weet je dat er stikstoftekort is?
Thanks..heb je zelf alle info opgezocht, of is dat zo gegroeid? Heel leerzaamHet vergeelde blad, dat is geleidelijk aan over een paar dagen zonder gekke stippen of vlekken in het blad. De nerven worden ook geel, als deze groen blijven is het weer kalium of magnesium tekort bijvoorbeeld en als er bruine necrotische stippen op je bladvingers komen een duidelijk kalium tekort.



Bij mij zijn de stippen zijn niet echt bruin maar eerder pikzwart, ze zitten op een aantal bladeren maar lang niet allemaal. Ook niet zo veel per blad, maar lijkt me wel dat ik dan extra kalium moet geven? Ik geef nu plagron grow, misschien is de verhouding niet goed of geef ik te weinig.en als er bruine necrotische stippen op je bladvingers komen een duidelijk kalium tekort.



Dit ziet er prima uit zeg! Prachtig, een lust voor het rode oog haha!Hier gaat het volgens mij wel oké, met hier en daar wel wat dingen waarvan ik me af vraag hoe veel kwaad het kan. Alvast sorry voor de collage
Hier een paar foto's van zijn geheel:
Bekijk bijlage 26344
Bekijk bijlage 26345
Bekijk bijlage 26346
Deze stippen duiden niet op een tekort hoor, dit is ongedierte en ik denk dat het uitwerpselen zijn van vliegen of een spinnetje, maar ik zou er goed naar blijven kijken want ik geloof dat tripsen ook zwarte eitjes leggen.De blaadjes van de rechterplant lijken iets slapper te hangen, ik ben er nog niet achter waarom. Al met al ook weer niet zo slap maar toch minders stevig dan die andere twee.
Bij mij zijn de stippen zijn niet echt bruin maar eerder pikzwart, ze zitten op een aantal bladeren maar lang niet allemaal. Ook niet zo veel per blad, maar lijkt me wel dat ik dan extra kalium moet geven? Ik geef nu plagron grow, misschien is de verhouding niet goed of geef ik te weinig.
Daarbij heb ik nog wat verbrandde bladeren, wat ook kan duiden op een kalium tekort. Zelfs sommige nieuwe scheuten zijn aan het krullen en verbranden, wat volgens het schema dat ik eerder stuurde een borium tekort kan zijn, maar hoeveel ik daar dan van bij zou moeten geven is me nog een raadsel. Genoeg op te zoeken en te leren in ieder geval, als je het perfect wil doen komt er aardig wat bij kijken. Volgende keer probeer ik misschien wat voeding los er bij te geven als ik het idee heb dat ze iets tekort komen.
Ik bouw dit weekend een frame voor het verduisteren. Ik weet het, een beetje laat, maar beter laat dan nooit denk ik. Hopelijk scheelt het nog een paar weken goed weer tijdens de bloei
Bekijk bijlage 26347
Thanks..heb je zelf alle info opgezocht, of is dat zo gegroeid? Heel leerzaam
Doe jij aan lollipopping of ontbladeren @Eve's drop? Misschien dat ik het bij eentje probeer maar heb het nog niet eerder gedaan.
Het gaat tegen mijn gevoel in dat die toppen nog zo kunnen groeien zonder dat de plant veel licht op kan nemen via haar bladeren, maarja hoe meer energie er naar de toppen gaat en hoe minder naar de rest hoe beter natuurlijk
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."