#1
Duidelijk, dan ben ik blij dat ik in ieder geval lst heb gedaan. Dan haal ik alleen wat bladeren weg die direct boven de toppen hangen. Als een buitenplant tijdens de bloei nog zo erg blijft doorgroeien dan zal ik nog wel even door moeten buigen en zal een frame voor het verduisteren wel lastiger worden. Ach, dan buigen we er maar een vierkante plant vanIk hou er niet van om te lollipoppen, in een binnenomgeving onder een scroggrek zou ik het zeker doen ja maar buiten is het echt risky bussiness. Een buitenkweek duurt namelijk wel wat langer dan een binnenkweek en zo is de kans op een herma na het lollipoppen veel groter, ook duren de dagen langer dan het 12/12 schema van een binnenplant dus is er ook minder bloeihormoon aanwezig, dit zorgt er dus voor dat bij een buitenplant veel meer zijtakken en en onnodig blad groeit en zo veel minder kracht naar de grote cola's gaat.
Wie weet probeer ik dat ooit ook nog wel eens als ik er eentje binnen zou zetten. Zou ook nog wel wat andere technieken willen proberen, maar eerst even eentje tegelijk om het verschil te zien. Lst bevalt me wel tot nu toe, even kijken hoe het tijdens de bloei gaat.Nogmaals, onder een scroggnet wel maar buiten zou ik het niet doen, de bladeren die niet nodig zijn stoot ze vanzelf wel af, minder wondjes is minder kans op schimmels en verminderde weerstand!








