Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLow stress training

Low stress training

423 antwoorden
77 weergaven
18-5-2026
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eve's drop zei:
Ik hou er niet van om te lollipoppen, in een binnenomgeving onder een scroggrek zou ik het zeker doen ja maar buiten is het echt risky bussiness. Een buitenkweek duurt namelijk wel wat langer dan een binnenkweek en zo is de kans op een herma na het lollipoppen veel groter, ook duren de dagen langer dan het 12/12 schema van een binnenplant dus is er ook minder bloeihormoon aanwezig, dit zorgt er dus voor dat bij een buitenplant veel meer zijtakken en en onnodig blad groeit en zo veel minder kracht naar de grote cola's gaat.
Klik om te vergroten...
Duidelijk, dan ben ik blij dat ik in ieder geval lst heb gedaan. Dan haal ik alleen wat bladeren weg die direct boven de toppen hangen. Als een buitenplant tijdens de bloei nog zo erg blijft doorgroeien dan zal ik nog wel even door moeten buigen en zal een frame voor het verduisteren wel lastiger worden. Ach, dan buigen we er maar een vierkante plant van :laughing:

Eve's drop zei:
Nogmaals, onder een scroggnet wel maar buiten zou ik het niet doen, de bladeren die niet nodig zijn stoot ze vanzelf wel af, minder wondjes is minder kans op schimmels en verminderde weerstand!
Klik om te vergroten...
Wie weet probeer ik dat ooit ook nog wel eens als ik er eentje binnen zou zetten. Zou ook nog wel wat andere technieken willen proberen, maar eerst even eentje tegelijk om het verschil te zien. Lst bevalt me wel tot nu toe, even kijken hoe het tijdens de bloei gaat.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#2
johndeertrekker zei:
vorig jaar toprot gehad helemaal klote
Klik om te vergroten...
Ahh super kut, al je planten besmet geraakt? Of had je er naar 1tje?
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Eve's drop zei:
Bekijk bijlage 26368

De winst van het verduisteren.
Klik om te vergroten...
Die beginnen al aardig dik te worden :hearteyes:, zo vroeg in het jaar al
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een van de drie heeft nergens last van, een van de drie heeft vergeelde/verbrande bladeren en een van de drie heeft toch wat kalium tekort denk ik. Best lastig om de juiste dosis af te meten voor drie planten, ik zou het eigenlijk per plant moeten bekijken misschien.

IMG_20210724_184739.jpg
IMG_20210723_144601.jpg
IMG_20210724_185357.jpg
IMG_20210724_185414.jpg
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
@johndeertrekker
Van klein naar groot.20210727_205135.jpg
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
@johndeertrekker
Van klein naar groot.Bekijk bijlage 26722
Klik om te vergroten...
natuurtalent!!!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
johndeertrekker zei:
natuurtalent!!!
Klik om te vergroten...
Grapjas.
Is mijn allereerste kweek en heb al zoveel tegenslagen gehad dat ik al blij ben als er wat geoogst kan worden. :tearsofjoy:
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flualhamdulillam zei:
Ahh super kut, al je planten besmet geraakt? Of had je er naar 1tje?
Klik om te vergroten...
ik had 1 regular die was besmet me 2 autos waren nog goed. maarja toprot is gwn einde verhaal direct de groen container in ;/
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Grapjas.
Is mijn allereerste kweek en heb al zoveel tegenslagen gehad dat ik al blij ben als er wat geoogst kan worden. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
ik heb veel erger gezien.. mensen die totaal geen idee hebben wat ze doen en te hoge verwachtingen hebben
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
johndeertrekker zei:
ik heb veel erger gezien.. mensen die totaal geen idee hebben wat ze doen en te hoge verwachtingen hebben
Klik om te vergroten...
Ik weet wel wat ik doe (basic weliswaar) en had 0,0 verwachtingen.
Scheelt een hoop stress :tonguewink:
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#11
20210727_085614.jpg20210727_085557.jpg20210727_081550.jpg20210727_085756.jpg
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#12

@Eve's drop mening? wat denk je? nog een week of 4/5
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#13
@Eve's drop gebruik jij zo'n juweliers vergrootglas om de trichomes te checken of doe je het gwn op gevoel?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik gebruik een sterk vergrootglas maar een goede macro foto daar zie je vaak al genoeg op. Zodra je pistils grotendeels bruin zijn en de trichomen 50/milky 50/amberkleurig is het voor mij meestal wel tijd om te oogsten.
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eve's drop zei:
Ik gebruik een sterk vergrootglas maar een goede macro foto daar zie je vaak al genoeg op. Zodra je pistils grotendeels bruin zijn en de trichomen 50/milky 50/amberkleurig is het voor mij meestal wel tijd om te oogsten.
Klik om te vergroten...
jep genoeg aanwijzingen, bladeren zullen ook beginnen af te sterven
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#16
vorig jaar toprot gehad helemaal klote
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
johndeertrekker zei:
ik had 1 regular die was besmet me 2 autos waren nog goed. maarja toprot is gwn einde verhaal direct de groen container in ;/
Klik om te vergroten...
Ja nee, bah. Ik had vorig jaar 1 plant wat later geoogst dan de rest, omdat hij niet niet helemaal klaar was. Hem heb ik buiten gezet, en mijn kweekruime gebruikt om de overige planten in op te hangen, lekker lichtdicht en heeft een koolstoffilter.
De eerste planten droogde mooi, luchtvochtigheid in de ruimte was prima en de toppen droogte na ongeveer een week. Toen ik de laatste plant ophing, blééf continu de luchtvochtigheid te hoog in die kast… Dus ik hield ze voor de zekerheid al met enige argwaan in de gaten. Terecht, want van de een op de andere dag zaten er harige plukken op 😢
Luchtontvochtiger is wel een goeie om te hebben in zo’n situatie…
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flualhamdulillam zei:
Ja nee, bah. Ik had vorig jaar 1 plant wat later geoogst dan de rest, omdat hij niet niet helemaal klaar was. Hem heb ik buiten gezet, en mijn kweekruime gebruikt om de overige planten in op te hangen, lekker lichtdicht en heeft een koolstoffilter.
De eerste planten droogde mooi, luchtvochtigheid in de ruimte was prima en de toppen droogte na ongeveer een week. Toen ik de laatste plant ophing, blééf continu de luchtvochtigheid te hoog in die kast… Dus ik hield ze voor de zekerheid al met enige argwaan in de gaten. Terecht, want van de een op de andere dag zaten er harige plukken op 😢
Luchtontvochtiger is wel een goeie om te hebben in zo’n situatie…
Klik om te vergroten...
luchtvochtigheid kan een bitch zijn vooral voor ons buiten kwekers hebben daar geen grip op, bij regen direct droog zetten want het kan snel gaan. genetica speelt ook een rol sommige zijn er vatbaarder voor. Droog je met een ventilator? ik wel maar zet ze niet direct gericht op de plant

wil van de winter zon grow tent halen en kijken hoe dat bevalt
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#19
johndeertrekker zei:
luchtvochtigheid kan een bitch zijn vooral voor ons buiten kwekers hebben daar geen grip op
Klik om te vergroten...
Ja een overdekking in de tuin hebben is wel essentieel! Of je moet ze steeds heen en weer naar binnen willen sjouwen 😅

johndeertrekker zei:
genetica speelt ook een rol sommige zijn er vatbaarder voor.
Klik om te vergroten...
Dit was een hybride soort, Triple G. Ook geleerd, niet de leukste strain om te groeien als tweede kweek ooit 😅 Alles ging goed, en poef: een hermafrodiet. Ik had ze onder te veel stress staan denk ik, het was toen die tijd ongelofelijk heet en mijn kastje wordt dan nóg veel heter.
Drogen deed ik alleen met de afzuiging aan, die zou genoeg lucht verplaatsen om om niet ook een ventilator ernaast te zetten. Dat had ik ergens gelezen, tenminste haha
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flualhamdulillam zei:
Ja een overdekking in de tuin hebben is wel essentieel! Of je moet ze steeds heen en weer naar binnen willen sjouwen 😅


Dit was een hybride soort, Triple G. Ook geleerd, niet de leukste strain om te groeien als tweede kweek ooit 😅 Alles ging goed, en poef: een hermafrodiet. Ik had ze onder te veel stress staan denk ik, het was toen die tijd ongelofelijk heet en mijn kastje wordt dan nóg veel heter.
Drogen deed ik alleen met de afzuiging aan, die zou genoeg lucht verplaatsen om om niet ook een ventilator ernaast te zetten. Dat had ik ergens gelezen, tenminste haha
Klik om te vergroten...
heb je nu planten staan? zoja: show me !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...22
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."