Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErvaringen van gebruikers, beschrijvingen!

Ervaringen van gebruikers, beschrijvingen!

112 antwoorden
57 weergaven
18-5-2026
J
JessicaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik kom op dit forum maar weinig ervaringen tegen, waarin beschreven wordt hoe zo'n trip er ongeveer uit ziet.
Zijn er mensen die er al ervaring mee hebben, en die dit ook kunnen beschrijven? Wat wordt hier gezien als in een K-hole zijn? Is dat helemaal weg zijn? of beschrijft dit een trip? Het is allemaal zo onduidelijk.
Als er gebruikers zijn die iets kunnen beschrijven, laten die dit dan in dit topic doen, is ook wat overzichtelijker als alle topics doorwerken.
Ook graag vermelden op wat voor manier de ketamine is gebruikt. snuiven, drinken, spuiten, poeder, vloeibaar, enz.
En of de ervaring positief is geweest, en bij vaker gebruik, of dit altijd positief is. Het liefst ook de ervaring met alleen ketamine, zonder dat er ook andere drugs gelijktijdig gebruikt zijn, want dit beinvloed volgens mij de werking, en kan je niet zeggen waardoor het effect is ontstaan.
Ik ben zeer geintereseerd in deze vorm van drugs, maar wil er graag meer over te weten komen, vooral van de gebruiker zelf.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je hier klikt en dan ketamine invult rollen er zo een paar tripreports uit! :wave:
J
JessicaLid
01-01-2024, 00:00
#3
caatje zei:
Als je hier klikt en dan ketamine invult rollen er zo een paar tripreports uit! :wave:
Klik om te vergroten...

Je moet dan nog honderden berichten doorbladeren, en daar staan maar weinig gedetaileerde trips beschreven.
Ik hoop dat er hier een begin mee gemaakt kan worden, als er tenminste gebruikers zijn die iets kunnen beschrijven wat van waarde is.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
nope zijn 11 berichten! je moet dan dus ketamine invullen en dan rechtsonder het forum tripreports aanklikken en dan op zoek.
T
Trip UnitLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeer mooi rapport dude.
Ik vind de Keta trips altijd het intressantst om te lezen.
Buitenlichamelijk ervaringen zijn erg intressant. :mrgreen:
k
ketanestLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zal proberen om 1 van mijn vele ervaringen te beschrijven.

Dit is niet eenvoudig omdat de ervaringen heel erg verschillend zijn, en je in een bepaald stadium gewoon een heleboel vergeet.
Ik gebruik al 5 jaar Ketanest,en heb intussen al zo'n 1500 tot 2000 injecties Intramusculair gespoten.
In deze Ketanest zit 25mg Ketamine per ml, en ik spuit op dit moment 2,5ml.
Niet alle injecties geven een hele levendige trip, dit is vooral een tegenvaller als je de keer daar voor wel een hele mooie ervaring gehad heb, dit smaakt altijd naar meer, en daar verlang je dan ook naar.
Ook tolerantie gaat een rol spelen. Na verloop van tijd zwakken de trips af, ook meer doseren helpt daar niet aan.

Ik zal een trip beschrijven uit mijn beginperiode.

Ik lig op bed, met zeer weinig verlichting in mijn kamer.
Na het inspuiten krijg ik een gevoel dat ik weggeschoten word.
Dit duurt ongeveer een minuut of 3-4. (denk ik)
Nu voel ik me heel rustig worden, en verlies alle besef van tijd en ruimte.
Ik voel mijn lichaam nu ook niet meer, ik lijk te zweven.
Mijn omgeving is volledig veranderd.
Zonder mij te kunnen bewegen, en met mijn ogen open, heb ik een zicht van 360 graden, ik kan overal heen kijken waar ik wil zonder me te hoeven bewegen.
Mijn zicht en gehoor zijn heel erg versterkt, de omgeving is helder, een beetje difuus verlicht.
Ik hoor ook diverse stemmen door elkaar heen, het lijkt er op dat 1 stem zich direkt tot mij richt, en mij iets probeert duidelijk te maken. Dit is moeilijk te volgen omdat de andere stemmen er doorheem praten.
Ik probeer me te concentreren op die ene stem, en krijg de opdracht om een bepaalde richting op te gaan.Ik sta nu in een kamer met in het midden een soort verticale doorzichtige buis. Ik stap op aanraden van de stem de buis binnen, en word overweldigd door een gevoel van herkenning.
Dit is de plaats van de oorsprong, schiet het door mijn hoofd, hier komen we vandaan, en hier keren we weer terug als we zijn overleden.
Ik voel de aanwezigheid van velen, zie ze niet, wel word er gecommuniceerd, een soort telepatie.
Dit is een plaats waar ik graag wil blijven, voel me er heel erg op mijn gemak, en herken ook sommige gedachten die mijn hoofd binnen komen.
Ik moet verder, moet uit de buis stappen. Nu krijg ik te maken met veel hektische beelden en geluiden. De hallucinaties zijn heel levensecht, heel duidelijk, en heel veel kleuren. Ook hoor ik nu veel muziek, hoewel het in mijn huis doodstil is.
De beelden laten mij dingen zien die hier (nu nog niet) bestaan. Bijvoorbeeld een apparaat om gewichtloos te worden, die draag je als een riem, en als je de schakelaar omzet, kan je de gewichtloosheid regelen. Ook krijg ik uitleg hoe het werkt, en hoe het gemaakt moet worden.
Ik probeer al deze informatie op te slaan in mijn hoofd, om deze later op te schrijven als ik uit de narcose terug ben.
De beelden en het geluid beginnen nog hektischer te worden, er worden dingen naar mij geroepen, steeds wilder, en steeds meer door elkaar heen.
Hoewel ik probeer mijn ervaring vast te houden, voel ik langzaam dat ik alle informatie aan het verliezen ben. Mij wordt ook te kennen gegeven dat dit de bedoeling is, dat ik geen informatie mee mag nemen, en er blijven ook alleen maar flarden van informatie hangen. Dit vind ik, iedere keer weer, zeer teleurstellend.

Ik probeer ook steeds bij een volgende keer terug te keren naar zo'n ervaring, maar dit is me in al die keren nog nooit gelukt. Je kan het een beetje vergelijken met een droom die je nog weet als je wakker wordt, maar vijf minuten later ben je het vergeten.
Plotseling ben ik in een andere omgeving. Er staan twee lange rijen met figuren, met aan het einde een deur die heel langzaam open gaat.
Ik sta aan het begin, tussen de twee rijen in, en krijg een gevoel dat er iets belangrijks gebeurt.
Terwijl de deur heel langzaam open gaat, krijg ik ook een gevoel van nederigheid, ik begin me nu ook af te vragen of ik nog wel leef.
Door me op mijn ademhaling te concentreren word ik gerustgesteld, je kan niet dood zijn als je nog adem haalt.
Ik ben er nu ook van overtuigd dat er iets goddelijks achter die deur vandaan zal komen. Eigenlijk is het niet te beschrijven, wat er op dat moment allemaal door me heen ging, het was wel heel overweldigend, en ook heel geruststellend.
Ik ben sindsdien ook helemaal niet meer bang voor de dood, weet nu ook zeker dat dit de plek is waar ik terecht kom, en dit geeft mee een heel goed gevoel.
Ik heb mijn hoofd en ogen neergeslagen, terwijl de deur langzaam verder open gaat.
Het lijkt heel lang te duren, maar op het moment dat de deur open is, en ik langzaam omhoog kijk, overval mij een gevoel van herkenning, dit is ook tevens waar mijn herinnering stopt.
Ik kom nu langzaam terug, krijg weer gevoel in mijn lichaam, en als ik later op de klok kijk zijn we bijna een uur verder.

Dit is slechts een van mijn ervaringen, er zouden er daana nog vele honderden volgen, de een nog mooier en indrukwekkender als de ander.
Het heeft mijn beeld van het leven ook kompleet veranderd.
Ik blijf het jammer vinden dat ik zoveel informatie achter moet laten, maar daar heb ik me ondertussen al bij neergelegd.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heerlijk :mrgreen:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, inderdaad wel goed beschreven.

Zo zou ik het ook wel kunnen beschrijven.

Maar 1500 tot 2000

dat is wel een heel grove schatting :grin:
k
ketanestLid
01-01-2024, 00:00
#9
zommes zei:
Ja, inderdaad wel goed beschreven.

Zo zou ik het ook wel kunnen beschrijven.

Maar 1500 tot 2000

dat is wel een heel grove schatting :grin:
Klik om te vergroten...

Die grove schatting heeft te maken met de tolerantie.
In het begin spoot ik dagelijks, (soms zelfs 2 maal per dag) maar toen ik na 2 jaar met tolerantie te maken kreeg, moest ik regelmatig een pause inlassen.
Ook nu spuit ik steeds in 3 a 4 dagen een flesje leeg, dan las ik weer een pause in van 1 week, hiermee houd ik de tolerantie redelijk onder controle. Als ik dan een berekening maak kom ik zeker boven de 1500
keer uit.

Maar je zegt, "zo zou ik het ook wel kunnen beschrijven" waarom doe je dat niet?
Schrijf jouw ervaringen ook hier eens op.
Hier zijn andere, mischien toekomstige gebruikers, ook bij gebaat.
k
ketanestLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jessica zei:
Dit soort beschrijvingen is precies wat ik bedoelde Ketanest!
Ik hoop dat er meer gebruikers hun ervaringen willen delen.
Bedankt.

Zou je ketamine aanraden aan iemand?
Klik om te vergroten...

Ik zal nooit iemand aanraden om drugs te gaan gebruiken, maar als de vraag is, "ik wil een halucinerende drug gaan gebruiken, welke kan ik dan het beste gebruiken"? dan heeft Ketamine wel mijn voorkeur.
De persoon moet dan wel evenwichtig zijn, niet bang uitgevallen, en niet snel in paniek raken. Zeker in het begin heb ik heel vaak met dood ervaringen te maken gehad. Ik voelde ook vaak de paniek naar boven komen. Maar door rustig te blijven, kwam ik er toch steeds weer achter dat in nog steeds adem haalde, en dan ben je niet dood.
Het grootste voordeel is dat je er niet lichaamlijk aan verslaafd raakt, je krijg geen afkickverschijnselen als je niet meer gebruikt.
Nadeel is de prijs en de beschikbaarheid, het is prijzig en in vloeibare vorm moeilijk aan te komen.
De poeder is wel makkelijker te krijgen, maar daar zit het gevaar van versnijden, je weet niet waarmee er versneden is, en het is minder puur als de vloeibare.
Ik heb me laten vertellen dat in 1 gram poeder nog geen 20mg Ketamine zit, wat de rest is weet je vaak niet. In 1ml vloeibaar zit al 25mg Ketamine, en de flesjes zijn verzegeld, zodat er ook niet mee gerotzooid kan worden.

Ik hoop dat zo je vraag is beantwoord.
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee precies, vannacht toen ik vijf uur thuis kwam van een discotheek nog even een lekker muziekje opgezet en er een 2c-b pilletje bijgepakt.

Heerlijk lopen snoezen/spacen in me bed!
m
magikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hehe, ketanest, gij had alice in wonderland geschreven kunnen hebben met uw beschrijving.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Erowid is een verzameling van informatie van miljoenen gebruikers en medische informatie, als je het niet erg vind, vind ik dat betrouwbaarder dan de ervaring van 1 persoon, hoe lang die persoon al dan niet gebruikt.
k
ketanestLid
01-01-2024, 00:00
#14
magik zei:
Hehe, ketanest, gij had alice in wonderland geschreven kunnen hebben met uw beschrijving.
Klik om te vergroten...

Heb jij, met die hele lijst van wat je al heb gebruikt, nog nooit iets meegemaakt wat de moeite waard is om te delen?
Ik heb geprobeert om een trip te beschrijven, maar het benadert bij lange na de echte beleving niet. Als ik dat allemaal zou kunnen opschrijven, kan ik er inderdaad boeken mee vullen.
m
magikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb ook wel rare dingen meegemaakt, maar allemaal heel moeilijk om uit te leggen, ooit in een salvia trip had ik het gevoel dat ik opgelost werd in een wereld zonder tijd en ruimte, het was een heel mooie ervaring, maar ik zou het met geen woorden kunnen beschrijven. Ik vind het toch sjiek hoe gij uw trip hebt verwoord.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#16
ketanest zei:
Maar je zegt, "zo zou ik het ook wel kunnen beschrijven" waarom doe je dat niet?
Schrijf jouw ervaringen ook hier eens op.
Hier zijn andere, mischien toekomstige gebruikers, ook bij gebaat.
Klik om te vergroten...

Helemaal gelijk in, was vooral omdat ik toen te weinig tijd had en ik niet zomaar ff een verslagje kon maken. Maar bij deze.
Sowieso gebruik ik het ook op andere manieren, dat is ook leuk om te weten.

(ik heb nu ff een lichte dosis genomen om de beschrijving wat beter te kunnen maken)

Ketamine gebruik ik zowel om te trippen als om op een feest een extra dimensie aan de muziek te geven. Je bent dan echt onderdeel van de beat, althans dat is mijn ervaring. Ik neem dan 2 sleutelpuntjes. Het eerste effect was ik altijd voel is vooral lichamelijk. Alle spieren worden wat elastischer en er ontstaat een aparte beheersing van je bewegingen. (let wel: lichte dosis) Dansen lijkt makkelijker en lekkerder te gaan in het ritme van de (in de meest aannemelijke gevallen:) elektronische muziek, minimal/techno bijvoorbeeld.

Op feesten met jouw elektronische dansmuziek zeker aan te raden. Kijk in het begin wel uit met het combineren van ketamine en alcohol. Daar ben ik weleens goed duizelig van geworden. of zelfs een blackout van krijgen. Maar mijn ervaring is, zodra je de keta doorhebt kan je het met de meeste dingen combineren. (beter NIET met GHB) Ga ook niet te enthousiast over op de volgende lading sleutelpunten, want er komen moment dat lopen rollen wordt en rollen overgaat op kruipen. Ik heb een keer in de sneeuw gelegen in een t-shirt, paralized. Gelukkig kon ik nog wel een vriend bellen en tegen hem brabbelen dat hij ff links van het gebouw op de grond moest kijken... Als hij niet was gekomen was het ook geen verschrikkelijke ramp geweest, want na een korte tijd kan je je wel weer bewegen.

Ik zal ook een van mijn wat heftigere ervaringen met ketamine beschrijven. Ik heb nog nooit de mogelijkheid gehad om het intramusculair te gebruiken, dus zo overweldigend als jij het beschrijft heb ik het ook niet gehad denk ik.

Meestal heb ik kristallen ketamine. Deze had ik deze keer helemaal fijn gestampt en er drie redelijk forse lijnen van gemaakt, althans voor deze drugs. Laten we zeggen dat elke lijn 4 sleutelpuntjes was.

Ieder neusgat 1 lijn. Klein beetje ophalen. De resterende lijn verdelen, wachten en als je die ranzige shit in je strot krijgt, meer ophalen, water drinken en gaan liggen.
Tijdens het trippen had ik een koptelefoon met goa op staan.
Het eerste wat ik ervaar is het gevoel dat mijn lichaam zweeft. Het zweeft langzaam en met steeds meer snelheid naar beneden. Om me heen zie ik een bloedrood golvend vlies. De diepte in de visuals is echt geweldig.
Daarna wodt ik omhoog getrokken en zie ik dat ik langs een gigantische pilaar omhoog schiet. Bovenaan de pilaar was duidelijk het hoofd van een man te zien die dingen tegen mij sprak die uit de muziek voort kwamen. De hele trip werd sowieso volledig door de muziek beinvloed. Na het gebouw kwam er weer een daalsprong met om mij heen een soort van wapperende vormen, ik dacht toen dat ik in de binnenkant van mijn hersenen was. Maar dat dacht ik maar even.

Wat belangrijk is bij ketamine, is dat je je alles laat gebeuren. Je zal niet sterven, gek worden of verlamd raken. Mij lukt het ook heel vaak helemaal niet om dat te doen en dat zorgt dat je maar een klein gedeelte uit je trip haalt.

Ook is ketamine niet iets wat je zomaar ff moet gaan doen. Als je je niet goed voelt, zal je trip ook niet fijn zijn. Ik ben ook meerdere malen heel erg paranoide geworden van ketamine. Dat was dan alleen thuis.

Als het niet voldoende is hoor ik het graag. Hoewel ketanest hier toch wel de meest ervaren gebruiker is.
k
ketanestLid
01-01-2024, 00:00
#17
Had je die visuals met je ogen open? of waren het beelden in je hoofd met je ogen dicht?
Verder herken ik wel het een en ander, maar ik weet zeker als je het een keer IM spuit, dat dit een hele nieuwe ervaring voor je zal zijn.
Ook zou ik je aanraden om zo'n zwaardere trip eens zonder koptelefoon te doen, alleen omgevingsgeluiden, en met je ogen open, maar wel heel gedempt licht. Dan kom je in een totaal andere wereld terecht.
Leuk om ook eens een andere ervaring te lezen.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#18
damn man.
heb echt spijt dat die tandarts die ketalar kon krijgen ut niet meer doet want dit wil ik gegarandeerd ook :( :( :(
J
JessicaLid
01-01-2024, 00:00
#19
He, Zommes. Wat is het verschil tussen kristallen en poeder?
Weet je ook hoeveel ketamine er in zit?
Weet je ook of het versneden is, of als het puur is, of je het kan versnijden, zodat je meer heb?
Waarom heb je het nog nooit gepoten? vind je dat te gevaarlijk?
Krijg je geen last van je neus (slijmvlies) met dat snuiven?
Ik heb ook gelezen dat ketamine vaak versneden word met cocaine, klopt dat?
Het zijn mischien niet de slimste vragen, maar ik wil er graag zoveel mogelijk van weten voor ik er aan begin.
Het lijkt mij wel een hele chille drug.
J
JessicaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dit soort beschrijvingen is precies wat ik bedoelde Ketanest!
Ik hoop dat er meer gebruikers hun ervaringen willen delen.
Bedankt.

Zou je ketamine aanraden aan iemand?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."