Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan plan om voor het eerst ketamine te doen

Van plan om voor het eerst ketamine te doen

43 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Slecht voor je en ook nog eens zonde van de drugs vind ik.
Klik om te vergroten...
Ik kan het niet beter zeggen inderdaad. Het enige wat ik eigenlijk zou overwegen om te combineren zijn eigenlijk psychedelica met elk willekeurig ander middel, zo lang de combinatie leuk schijnt te zijn. Dit omdat psychedelica amper schadelijk zijn over het algemeen en ik niet het idee het dat bijvoorbeeld 2c-b met ketamine schadelijker is dan nu 2c-b en volgende week ketamine. De enige combinaties die ik heb gedaan nu ik er zo over nadenk zijn speed+alcohol enkele keren omdat het gewoon leuk is en 4-fmp met 2c-b, wat heel erg goed is bevallen! Combinaties als bijvoorbeeld speed+xtc+ghb zie ik absoluut de toegevoegde waarde niet van en het is alleen maar erg schadelijk.

Ik heb trouwens nog een vraagje over ketamine: als je voor een diepe ervaring gaat, hoe groot is dan de kans op misselijkheid en braken? Ik zelf braak eigenlijk amper, alleen als iets er echt uit moet. Moet ik toch rekening houden met misselijkheid en eventueel braken als ik voor een diepe ervaring ga? Ik heb daarover wel hier en daar wat gelezen namelijk.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
ooscaar zei:
Ik heb trouwens nog een vraagje over ketamine: als je voor een diepe ervaring gaat, hoe groot is dan de kans op misselijkheid en braken? Ik zelf braak eigenlijk amper, alleen als iets er echt uit moet. Moet ik toch rekening houden met misselijkheid en eventueel braken als ik voor een diepe ervaring ga? Ik heb daarover wel hier en daar wat gelezen namelijk.
Klik om te vergroten...
Geen idee hoe groot die kans is, mij is het nooit overkomen gelukkig. Je leest er nog wel eens over inderdaad, maar persoonlijk heb ik er nog nooit iemand over gehoord. Belangrijk is wel dat je een paar uur van te voren niet eet.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ging er vanuit dat niet eten vooral belangrijk was als je iets ging slikken dus ik zou dit zo vergeten zijn, bedankt voor de tip dus! Persoonlijk hoef ik er dan ook niet vanuit te gaan dat ik misselijk word gelukkig. Lijkt me nogal dat het je trip enorm kan verknallen. :rolleyes:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mwoah. Op de 2cb werd bij mij de bodyload een keer zo heftig dat de spaghetti eruit moest, maar ik voelde me daarna als herboren :grin:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
ZERO- zei:
Mwoah. Op de 2cb werd bij mij de bodyload een keer zo heftig dat de spaghetti eruit moest, maar ik voelde me daarna als herboren :grin:
Klik om te vergroten...
Dat wil ik best geloven inderdaad. :tearsofjoy: Je leest alleen ook wel eens verhalen dat iemand de halve trip boven het toilet hangt, of dat iemand zo hard tript dat het toilet niet bereikt wordt op tijd. Lijkt me nou niet echt een succes hahaha
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb een keer wel aardig veel ketamine gehad. Ik wilde op mijn telefoon kijken en werd zo draaierig van de letters dat ik voelde dat ik moest overgeven. Sindsdien geen hoge doseringen meer voor mij :rolleyes: . Meestal is het met een keer overgeven wel weg. Ik heb nog nooit gehad dat ik tijdens iets van drugs de hele tijd misselijk ben geweest dus ik zou me er niet te veel zorgen over maken!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het fijne aan ketamine in hoge doseringen is dat je vaak zo gedissocieerd bent van je lichaam dat alle lichamelijke handelingen toch niet aanvoelen alsof je die zelf doet. Meer alsof iemand anders het doet en jij observeert.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het fijne aan hoge doseringen ketamine vindt ik dat je niet eens in de wereld bent waar je uberhaupt nog handelingen doet. :tongueout:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Het fijne aan hoge doseringen ketamine vindt ik dat je niet eens in de wereld bent waar je uberhaupt nog handelingen doet. :tongueout:
Klik om te vergroten...
Dan zit je al op k-hole terrein, ik bedoelde eigenlijk doseringen net daaronder. Dat je nog wel op aarde bent, maar alleen observeert.

Hoe dan ook, als je al misselijk wordt en moet overgeven zul je het niet zo onprettig ervaren als normaal. Maargoed beter een paar uur niet eten van te voren om het te voorkomen. In een k-hole overgeven zou nog wel eens heel gevaarlijk kunnen worden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat is inderdaad ook heel bijzonder ja, je bewust zijn van jezelf, maar niet 'voelen' dat jij het zelf bent.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Keta is inderdaad leuker om uitgerust te doen op een zaterdagmiddag ofzo dan op een after vind ik zelf. Misschien dat ik dat ook vind omdat ik keta meer waardeer in hogere dosissen dan in lagere. Dat vaag zzijn is wel geinig met elkaar, maar het gevoel hebben dat je door het universum vliegt of valt door geometrische, gekleurde patronen vind ik toch leuker/indrukwekkemder.

Alhoewel de beste trip die ik heb gehad toch net daaronder zat, zoals psychedelibee al benoemde.

Voor mij is keta wel een verleidelijke drug, als ik het thuis heb liggen is het vaak wel snel op, voor mij is het heel verleidelijk om eventjes twee uurtjes te ontsnappen van de realiteit na een dag hard gewerkt te hebben, doe ik dan wel alleen als ik dag erna vrij ben natuurlijk. Ook omdat de tolerantie maar een week of twee aanhoudt is het wel verleidelijk om het vaker te doen.
Maar dit geldt voor mij persoonlijk, zo zie je dat psychedelibee een jaar deed met zn eerste gram keta, waar het bij mij binnen twee maanden toch op was.

Ik ben benieuwd naar je report!

Ps, ik heb nog nooit enige vorm van misselijkheid ervaren.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Timmie94 zei:
Dat vaag zijn is wel geinig met elkaar, maar het gevoel hebben dat je door het universum vliegt of valt door geometrische, gekleurde patronen vind ik toch leuker/indrukwekkemder.
Klik om te vergroten...
Kijk, dit klinkt natuurlijk wel heel erg tof.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nooit ketamine gedaan, maar als ik het zo lees lijkt het me wel wat voor mij. Ik ben fan van psychedelica en zo te lezen heeft dit aardig wat gemeen met psychedelica. Of heb ik 't mis en is 't iets totaal anders?

Het zal waarschijnlijk wel zoiets zijn dat je geprobeerd moet hebben om 't te begrijpen. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Er zit wel een heel duidelijk verschil tussen psychedelica en dissociatieven vind ik persoonlijk, is alleen erg lastig uit te leggen. Maar ik zal een poging wagen.

Hoewel psychedelica ook voor een scheiding van lichaam en geest kunnen zorgen, is dat met dissociatieven het hoofd effect. Ik ben met een hoge dosis paddo's wel eens uit mijn lichaam getreden, maar toch voelt het anders aan als uit je lichaam treden van dissociatieven. Daarbij bieden dissociatieven ook meer de garantie voor dat soort ervaringen in hoge doseringen. Hoewel je met psychedelica behoorlijk vaag kunt worden, blijf je in verhouding tot dissociatieven behoorlijk helder denken. Verder heb ik persoonlijk met dissociatieven ook nog nooit duidelijke inzichten over het leven of mijzelf gehad, maar sommige schijnen die wel te hebben. Waar bij psychedelica emoties en zintuigen extreem versterkt worden, vind ik dissociatieven beiden juist enorm afzwakken. Ik vind ketamine altijd iets emotioneel gevoelloos hebben, maar weer op een andere manier dan apathie die je van opiaten kunt krijgen. Bij de apathie van opiaten ervaar ik de emotie maar die doet me niks en bij dissociatieven ervaar ik de emotie gewoon niet. Tot slot zijn de visuals op psychedelica extreem kleurrijk en op dissociatieven zijn de visioenen eerder kleurloos.

Beiden erg interessante hallucinogene klassen, maar wel twee hele verschillende klassen. Ik vind dat je beide tekort doet als je ze onder één noemer gaat scharen, daarbij is het ook gewoon niet logisch als je naar de totaal verschillende werking in de hersenen kijkt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is een beetje lastig uit te leggen, het is voornamelijk dat je (afhankelijk van de dosering) je steeds minder bewust bent van je lichaam en steeds meer in je eigen gedachten(/gedachtenwereld) bevindt. Op een bepaalde manier is dit natuurlijk ook met serotonerge psychedelica te bereiken, maar mijn ervaringen daarmee lijken toch anders aan te voelen, maar ik heb mijn DMT dan ook nog niet aangeraakt.

Daarnaast wordt je over het algemeen van dissociatieven ook een heel stuk 'schever' dan van andere psychedelica.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik krijg er al wat een beeld van. Dankje. :) Je wordt dus zeg maar een psychopaat van dissociatieven (geen emoties kunnen voelen). :P

Als ik 't zo lees, spreekt 't me wel minder aan eerlijk gezegd. Dingen als scherp blijven, inzichten krijgen in mezelf en ook kleurrijke visuals zijn juist de dingen die psychedelica voor mij m'n favoriete soort drugs maken. Maar goed, het lijkt me nog steeds wel hartstikke interessant. Zoiets als Salvia ook trouwens. Ik zie wel of 't op m'n pad komt.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb een beetje hetzelfde als jij, ooscaar. Ik word de laatste tijd steeds meer nieuwsgierig om eens keta te proberen, en ben niet van plan dit vaker te gaan doen dan een keer of 2, 3. En wil het plannen en een sitter fiksen domweg omdat het me niet chill lijkt een nieuwe drug te proberen op een begaaide after waar mensen lelijk zitten te wezen en om 10 uur 's ochtends nog bijpakken omdat ze de avond nog niet los kunnen laten :P

Voor mij is hetgeen wat me nog een beetje afschrikt de handeling, snuiven. Ik heb dat nog nooit gedaan en heb helaas negatieve associaties ermee, omdat ik vriendschappen en mensen kapot heb zien gaan om allerhande drugs die gemeenschappelijk hebben dat ze meestal gesnoven worden. Die negatieve associatie, hoewel ik me ervan bewust ben dat die vooral tussen m'n oren zit, houdt me op dit moment tegen. Ik ben ook bang dat angst en schuldgevoel me op dat moment in een bad trip slingeren. Ook daarom prefereer ik een gecontroleerde omgeving en keurig afgemeten dosis.

Stond op een bosfeestje te bespreken met een evenzeer geïnteresseerde vriend en vriendje laatst, hoe onze nieuwsgierigheid naar keta was gewekt. Gingen we na dat gesprek naarstig op zoek naar iemand die ons nog lachgas kon slijten, eindelijk iemand gevonden. Zegt de jongen naast me; oeh ballonnen, wacht ik pak nog een puntje keta en dan doe ik gezellig mee!
Dat is dus wat ik hoop niet te bereiken :confused:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Methoxetamine werkt trouwens prima oraal, i.t.t. zijn broertje ketamine. :wink:

Salvia is wel een stuk kleurrijker dan de meeste NMDA-dissociatieven, maar het nadeel is dat hierbij niet echt een goede tussenstaat van effecten zit. Je voelt je ófwel nuchter, ófwel raar, ófwel je bent helemaal van de kaart.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eerste gram is binnen, het zijn mooie zuiver ogende kristallen, die qua uiterlijk exact overeen komen met afbeeldingen van zuivere S-kristallen die op internet te vinden zijn. Zoals eerder aangegeven ga ik voor de diepe ervaring. Ik vroeg me alleen af hoe slecht ketamine voor je neus is. Ik kan niet zo goed tegen snuiven, vrij snel weken lang een verstopte neus en zo, en ik snuif dan ook niet, speed slik ik altijd om die reden. Het enige vergelijkingsmateriaal is speed. Hoe belastend voor je neus is het om 200 a 300 mg S-ketamine kristallen op een avond te snuiven, eenmalig?

Als het erg belastend is ga ik toch liever voor keta slikken, ook al verspil je dan een hoop keta.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind keta vaak ook wel enigszins branden in mijn neus, maar niet zo erg als met speed. Alleen je snuift al snel wel wat meer keta op een avond dan speed. Persoonlijk heb ik ook altijd wel een beetje een verstopte neus na een avondje snuiven, ook van keta. Goed je neus uitspoelen naderhand doet vaak ook al wonderen.

Ik zou toch echt voor snuiven gaan, keta slikken is echt veels te inefficient. Daarbij hoef je echt niet meteen 200 a 300 mg op een avond weg te snuiven als je zuivere keta hebt. Zeker de eerste keer zou ik rustig beginnen. Probeer eens 50 tot 100mg en snuif later nog eens 50mg bij, dan zul je met zuivere keta al best een diepe ervaring hebben. Zeker de eerste keer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."