#1
Goede avond,
Ik heb al eerder een topic hier op de site geplaatst.
Ik zit sinds een half jaar in een depressie die maar niet overgaat. Deze depressie is voort gekomen uit meerde factoren. Ik liep al een geruime tijd tegen veel dingen aan waardoor ik mij steets slechter voelde.
Toen was het weer kermis bij ons, toen op de kermis 2 dagen aan de coke gezeten. Had het daarvoor een half jaar niet gebruikt. overigens niet veel van de coke gebruikt. Wel zeer veel erbij gedronken. Daarna is het helemaal mis gegaan. Ik ben toen in een depressie beland waar ik inmiddels niet meer uit kom. Ik denk dat dat toen de trigger is geweest die er even niet bij kon hebben, of dat ik geestelijk wat stuk gemaakt heb.
Als ik dit kon terug draaien deed ik het zeker, maar daar heb ik nu niets meer aan. Behalve dat ik het spulletje nooit meer aanraak!
inmiddels van alles geprobeert. Contact gehad met de ggz. En uiteindelijk weer uitgeschreven bij de ggz zelf omdat ze het probleem niet groot genoeg vonden.
Ook alternative therapie baten niet.
Gedurende het afgelope half jaar ben ik vaak depressief, moe , en angstig. En is me hoofd een war boel van negatieve gedachten. Wat over de meest debiele dingen gaat. En wat de hele dag door gaat. This alsof ik zelf me gedachte niet meer kan controleren.
Inmiddels begin ik wat wanhopig te worden omdat ik gewoon graag weer me leven wil kunnen oppakken.
Ik heb een hoop verhalen gelezen over de antidepressieve werking van ketamine.
waar onder dit stukje:
( Gewone/reguliere antidepressiva probeert meestal de activiteit van neurotransmitters(doorgeefstofjes) op verschillende manieren te verhogen en gaan er dus bij de behandeling vanuit dat iemand depressief is doordat de werken van deze neurotransmitters(meestal serotonine) te laag is. Óf dat er iets aan de hand is dat door een verhoogde activiteit kan worden opgevangen.
Ketamine stimuleert echter een eiwit die op zijn beurt verantwoordelijk is voor het 'repareren' van zenuwcellen en het genereren van nieuwe zenuwcellen en communicatiekanalen tussen deze cellen. Je zou dus kunnen stellen dat bij een behandeling met ketamine je er vanuit gaat dat iemand depressief is doordat er te weinig hersencellen, te weinig verbindingen tussen hersencellen of 'kapotte' hersencellen zijn. Óf dat er iets aan de hand is dat opgevangen kan worden door deze verbeteringen.
*Dit is uiteraard wel enigszins versimpeld, maar dit is wel de kern waar het op neer komt. Het precieze, exacte mechanisme durf moet je me echter niet navragen, daar ben ik niet helemaal zeker van. )
Bij een arts hoef ik met het keta verhaal niet aan te komen. En met antidepressiva heb ik slechte ervaringen.
Nu ken ik iemand die al best lang regelmatig keta gebruikt, En we hebben het hier over gehad.
Dit is wel iemand die er goed mee om goed en de keta ook laat testen.
Begrijp me niet verkeerd het is absoluut niet mijn bedoeling om het in regelmaat te gaan doen of een nieuwe verslaving te creeeren. Ik wil het gewoon even een keer proberen om te kijken of het iets uithaalt naar aanleiding van het eerdere stuk hier boven.
Graag zou ik willen weten voor ik dit ga doen. Wat andere hier van vinden, En wat de hoeveelheid zou zijn die ik zou moeten gebruiken voor AD werking. En of hier nog verdere risicos aan vast zitten bij eenmalig gebruik. Graag hoor ik jullie meningen.
En nogmaals is het zeker niet mijn bedoeling een nieuwe verslaving te creeeren, maar op dit moment sta ik voor alle opties open!
Ik heb al eerder een topic hier op de site geplaatst.
Ik zit sinds een half jaar in een depressie die maar niet overgaat. Deze depressie is voort gekomen uit meerde factoren. Ik liep al een geruime tijd tegen veel dingen aan waardoor ik mij steets slechter voelde.
Toen was het weer kermis bij ons, toen op de kermis 2 dagen aan de coke gezeten. Had het daarvoor een half jaar niet gebruikt. overigens niet veel van de coke gebruikt. Wel zeer veel erbij gedronken. Daarna is het helemaal mis gegaan. Ik ben toen in een depressie beland waar ik inmiddels niet meer uit kom. Ik denk dat dat toen de trigger is geweest die er even niet bij kon hebben, of dat ik geestelijk wat stuk gemaakt heb.
Als ik dit kon terug draaien deed ik het zeker, maar daar heb ik nu niets meer aan. Behalve dat ik het spulletje nooit meer aanraak!
inmiddels van alles geprobeert. Contact gehad met de ggz. En uiteindelijk weer uitgeschreven bij de ggz zelf omdat ze het probleem niet groot genoeg vonden.
Ook alternative therapie baten niet.
Gedurende het afgelope half jaar ben ik vaak depressief, moe , en angstig. En is me hoofd een war boel van negatieve gedachten. Wat over de meest debiele dingen gaat. En wat de hele dag door gaat. This alsof ik zelf me gedachte niet meer kan controleren.
Inmiddels begin ik wat wanhopig te worden omdat ik gewoon graag weer me leven wil kunnen oppakken.
Ik heb een hoop verhalen gelezen over de antidepressieve werking van ketamine.
waar onder dit stukje:
( Gewone/reguliere antidepressiva probeert meestal de activiteit van neurotransmitters(doorgeefstofjes) op verschillende manieren te verhogen en gaan er dus bij de behandeling vanuit dat iemand depressief is doordat de werken van deze neurotransmitters(meestal serotonine) te laag is. Óf dat er iets aan de hand is dat door een verhoogde activiteit kan worden opgevangen.
Ketamine stimuleert echter een eiwit die op zijn beurt verantwoordelijk is voor het 'repareren' van zenuwcellen en het genereren van nieuwe zenuwcellen en communicatiekanalen tussen deze cellen. Je zou dus kunnen stellen dat bij een behandeling met ketamine je er vanuit gaat dat iemand depressief is doordat er te weinig hersencellen, te weinig verbindingen tussen hersencellen of 'kapotte' hersencellen zijn. Óf dat er iets aan de hand is dat opgevangen kan worden door deze verbeteringen.
*Dit is uiteraard wel enigszins versimpeld, maar dit is wel de kern waar het op neer komt. Het precieze, exacte mechanisme durf moet je me echter niet navragen, daar ben ik niet helemaal zeker van. )
Bij een arts hoef ik met het keta verhaal niet aan te komen. En met antidepressiva heb ik slechte ervaringen.
Nu ken ik iemand die al best lang regelmatig keta gebruikt, En we hebben het hier over gehad.
Dit is wel iemand die er goed mee om goed en de keta ook laat testen.
Begrijp me niet verkeerd het is absoluut niet mijn bedoeling om het in regelmaat te gaan doen of een nieuwe verslaving te creeeren. Ik wil het gewoon even een keer proberen om te kijken of het iets uithaalt naar aanleiding van het eerdere stuk hier boven.
Graag zou ik willen weten voor ik dit ga doen. Wat andere hier van vinden, En wat de hoeveelheid zou zijn die ik zou moeten gebruiken voor AD werking. En of hier nog verdere risicos aan vast zitten bij eenmalig gebruik. Graag hoor ik jullie meningen.
En nogmaals is het zeker niet mijn bedoeling een nieuwe verslaving te creeeren, maar op dit moment sta ik voor alle opties open!
