Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe schadelijk is keta nou

Hoe schadelijk is keta nou

59 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bas zei:
Maar of je er wat van leert, is een ander verhaal ... :mrgreen::mrgreen:
Klik om te vergroten...
Nope. :grin:
w
waKeTikiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ow en nog ff wat. De lijnen die ik snuif beginnen dan met 1gr per lijntje a 5 lijntjes per dag. Wat begon met een sleutelpunt 15 jaar geleden is uitgegroeid tot een ziekelijke verslaving. Slaapproblemen en wisselstemming stoornis is ook het gevolg van de keta. Duivels spul.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb verschillende onderzoeken gelezen waarbij zelf werd beweerd (door geleerde)
Dat je zelfs na een avondje keta al hersenschade kan oplopen.
Nou vind ik dat wat overdreven eerlijk gezegt maar heb het niet bestudeerd in de boeken :wink:

Maar als ik weer de goede keta heb die staafjes en neem toch een net iets te dikke lijn dan brand hij er ook wel lekker in.
Wil daarbij ook meteen zeggen ik weet precies wanneer ik teveel heb genomen op zo'n moment.
Ik wil op een bepaald niveau blijven maar dan voel ik aan het branden al.
Jaja... 2 much
L
Larocca1971Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben een enorme fan van Ketamine sinds een jaar of vier. Van bij het eerste gebruik was ik "verkocht". Wat is er schadelijk voor mij?
1. Het doseren. Ik doseer meestal hoog. Gevolg, nu reeds viermaal TE hoog gedoseerd in die 4 jaar. Dat is geen lacher. Je verliest alle controle. Spastische bewegingen. Roepen. Ik ben ook iedere keer dood gegaan in de trip. Ik had er wel vrede mee vanaf de tweede keer. Maar kan zeer beangstigend zijn. Afkoeling met water is dan noodzaak. Door de ongecontroleerde bewegingen sta je dag erop vol blauwe vlekken. Enkels, ellebogen, knieën,...alles blauwe vlekken. Als er dan niemand in huis is, gebeuren er ongelukken.
2. Het verstoort zeer vlug mijn slaapritme. Ik beperk mijn gebruik tot een week, dan weken zonder. Het krijgt zeer vlug een plaats in het slapengaan anders voor mij.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Quinn zei:
Goede topic, jammer genoeg geen idee ga volgende week voor eerste keer keta doen
Klik om te vergroten...
Lekker man, is echt een leuke drug, maar wel vage shit. :P
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#6
teveel van iets maakt niet uit wat het is. is altijd slecht voor je.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je het gewoon recreatrief gebruikt. Geen grammen per dag zoals sommige doen en dan blaasproblemen krijgen. Gewoon 2/3 per week savonds. Hoe schadelijk is keta dan voor je, snuivend natuurlijk.

Ben wel benieuwd.
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#8
MDMAZING zei:
Gewoon 2/3 per week savonds.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik niet per definitie "gewoon".

Ik kan geen maatstaf bedenken hoe schadelijk het exact is, maar gezond is het zeker niet. Zelf heb ik eens twee overgebleven packies gedurende de week opgemaakt. Toen kwam ik erachter dat die vage drug zonder kater tóch niet zo leuk is.

Gevolg was een zwaar geïrriteerde, verstopte neus en pijn in blaas en urinebuis tijdens het plassen. Soms ook onverklaarbare maagpijn, 's avonds als ik onder invloed was en het eigenlijk nauwelijks voelde. Later kwam deze maagpijn 's morgens ook terug. Dit bleken zogeheten k-cramps te zijn en resultaat van regelmatig gebruik.

Je bouwt bij ketamine vrij snel tolerantie op. Iedere keer zal je dus een beetje meer gebruiken voor hetzelfde effect. Het lichaam moet deze hoeveelheid echter ook keer op keer verwerken, dus de schade groeit ook exponentieel.

Ik heb hier weleens verhalen gelezen over mensen die stukjes blaaswand uitplassen na langdurig gebruik. Dus het kan natuurlijk altijd gekker.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#9
MDMAap zei:
Dit vind ik niet per definitie "gewoon".

Ik kan geen maatstaf bedenken hoe schadelijk het exact is, maar gezond is het zeker niet. Zelf heb ik eens twee overgebleven packies gedurende de week opgemaakt. Toen kwam ik erachter dat die vage drug zonder kater tóch niet zo leuk is.

Gevolg was een zwaar geïrriteerde, verstopte neus en pijn in blaas en urinebuis tijdens het plassen. Soms ook onverklaarbare maagpijn, 's avonds als ik onder invloed was en het eigenlijk slecht voelde. Later kwam deze maagpijn 's morgens ook terug. Dit bleken zogeheten k-cramps te zijn en resultaat van regelmatig gebruik.

Je bouwt bij ketamine vrij snel tolerantie op. Iedere keer zal je dus een beetje meer gebruiken voor hetzelfde effect. Het lichaam moet deze hoeveelheid echter ook keer op keer verwerken, dus de schade groeit ook exponentieel.

Ik heb hier weleens verhalen gelezen over mensen die stukjes blaaswand uitplassen na langdurig gebruik. Dus het kan natuurlijk altijd gekker.
Klik om te vergroten...
Blaaswanden uitplassen door grammen per dag weg te snuiven toch?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
MDMAZING zei:
Blaaswanden uitplassen door grammen per dag weg te snuiven toch?
Klik om te vergroten...
Of wat jij nu doet voor een langere periode. Helemaal als je gebruik dankzij tolerantie omhoog gaat.

Onderschat ook de verslavende werking van ketamine niet, als je het met regelmaat gebruikt sneakt het steeds meer in je ritme!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een paar keer per week is niet echt gewoon en onschuldig te noemen.

Sowieso zul je dikke tolerantie hebben of heel snel gaan krijgen. En bovendien kunnen die blaas problemen ook gewoon bij een paar keer per week ontstaan.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind keta helemaal geen drug om vaker te doen.

Maar dan sla ik de eerste 3 niveau's standaard over, en ik vind die k-hole toch wel veel te speciaal om vaker te doen dan ik denk een paar keer per jaar.

Bijkomend voordeel is dat ik dan geen tolerantie ontwikkel.

Overigens had ik al last van steken in de onderbuik de laatste keer, en dat was dus al na de tweede keer een week later dan de eerste keer. En dan lijkt het dat het toch heel rap gaat met het ontwikkelen van blaasproblemen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
Overigens had ik al last van steken in de onderbuik de laatste keer, en dat was dus al na de tweede keer een week later dan de eerste keer.
Klik om te vergroten...
Dit kan niet met de K-blatter te maken hebben.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#14
De reden dat ik dit vraag is omdat ik vrienden heb die al jaren zo nu en dan keta gebruiken, en dan geen hoge doseringen, en die hebben helemaal niks. Terwijl sommige mensen al snel problemen of klachten krijgen. Het klinkt allemaal eng die blaas problemen etc. Vandaar dat ik het vraag, ook omdat je geen dip of iets krijgt omdat je geen tekort komt aan sommige dingen, en het daarom dus vaker neemt.

Thanks iedereen. :)
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#15
MDMAZING zei:
De reden dat ik dit vraag is omdat ik vrienden heb die al jaren zo nu en dan keta gebruiken, en dan geen hoge doseringen, en die hebben helemaal niks.
Klik om te vergroten...
Jaajaaja, de laatste reactie die ik van je zag was dat je keta bijna op was en je nieuwe moest halen. ;p

Het is net zoals bij andere drugs, te veel en te vaak van hetzelfde is gewoon niet goed. Als je er een regelmaat inhoud of het gebruik alleen beperkt tot speciale momenten en dit kan vasthouden, dan is er geen reden tot paniek betreft gezondheidszorgen e.d.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ik heb nog 1,3 gram liggen :tongueout:
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#17
acht.zes zei:
ik heb nog 1,3 gram liggen :tongueout:
Klik om te vergroten...
Ja ik niet veel meer. :P Maar neem nu ff een pauze van 1/2 weken zodat hopelijk die tolerantie ook weer naar beneden zakt. Of gaat dat bij keta niet zo snel?
D
DrugsAbuser1.0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb een tijdje lang (2 maanden 2x per week) samen met een vriend keta gebruikt tijdens het stappen. Ik had nergens last van alleen dat ik stappen zonder keta niet leuk meer vond, dit was voor mij ook de rede te stoppen met keta. Die vriend van me is toen ook gestopt en hij gaf aan dat hij soms niet meer goed uit zijn woorden kwam of midden in een zin vergat wat hij wilde vertellen...

Het verschilt dus denk ik per persoon hoe snel en hoe schadelijk het is. Schadelijk is het sowieso, ik bedoel meer hoe snel je er last van krijgt.

Let ook op met verslaving hè, als je 2/3x per week gaat gebruiken ga je snel richting een verslaving denk ik.

Wij zijn nu iets meer dan een maand gestopt en ik heb nu niet meer het idee dat ik keta mis tijdens het uitgaan maar die vriend van me zegt altijd dat hij het nog wel mist tijdens het stappen.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#19
MDMAZING zei:
Ja ik niet veel meer. :P Maar neem nu ff een pauze van 1/2 weken zodat hopelijk die tolerantie ook weer naar beneden zakt. Of gaat dat bij keta niet zo snel?
Klik om te vergroten...
Reken maar eerder langer dan een half jaar. Ik heb 2 jaar geleden erg veel keta gebruikt, meerdere grammen per weekend, als ik vakantie had dan gebruikte ik vrijwel iedere dag. Ik had een erg hoge tolerantie opgebouwd. Vanaf eind januari tot eind juni gestopt en t is weinig gezakt naar mijn mening.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kan keta blaasproblemen veroorzaken bij puur recreatief gebruik?

Ik gebruik sleutelpuntjes keta aan het einde van een feestje, 1-2 keer per maand, en meen te merken dat ik tegenwoordig steeds vaker moet plassen en moeilijker "leegplas." Maar volgens de literatuur treden blaasproblemen alleen op bij misbruik (regelmatig / landurig / hevig gebruik).

Ik combineer keta met uppers, die ik dan eerder op de dag pak, en van uppers kun je niet pissen. Zou het kunnen dat ik mijn blaas beschadig omdat ik niet pis tijdens ketaminegebruik? Dat je je blaas niet "doorspoelt", waardoor de schadelijke afbraakstoffen van keta langer in je blaas aanwezig blijven?

En heb je meer last van je blaas direct na gebruik? Want ik merk geen link tussen hoeveel keta ik gebruik en hoeveel last ik van m'n blaas heb.

Ik drink btw vanwege m'n dieet behoorlijk veel water en thee. Heb m'n urine laten checken en dat zag er verder keurig uit, maar de huisarts raadt (uiteraard) aan te stoppen met keta. Vind het echter zo'n fijn spul dat ik niet zo goed weet wat ik moet geloven... Iemand advies???

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."