Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Ik ga binnenkort met 2 vrienden 2CB gebruiken. Voor mij is dit de eerste keer. Mijn vrienden hebben het al vaker gedaan (weet niet precies hoe vaak). Ik wil graag wat tips van jullie wat betreft doseringen en eventueel bad gaan aangezien mijn vrienden (een klein beetje) gek zijn met doseringen. Alvast bedankt!"
"Ik zou 'm gewoon naar binnen gooien wel een kwart of halfje tho Maar ik ben onervaren en mijn vrienden gooien alles naar binnen dus misschien ga ik mee in die flow..."
"Beste mensen, Afgelopen weekend was ik 2 dagen op intents, heerlijk feestje! Ik heb voor de 2e (en 3e) keer XTC gebruikt. Zaterdag heb ik 2 pillen gebruikt van ongeveer 280mg. Zondag heb ik 3 pillen van 200mg gebruikt. Door de hoeveelheid te vermermelden hoop ik dat jullie een betere inschatting van de situatie kunnen maken dit is GEEN opscheppen over mijn gebruik (wat tegen de regels is) Ik zal hier onder even kort mijn tijdschema uitschrijven. Zaterdag (let op dit zijn de zwardere pillen (280mg)) 15:30 ongeveer 1/2 16:00-16:15 kwam het halfje binnen 17:45 ongeveer 1/4 (ik ging op dit moment lekker maar niet ècht hard) 18:15 ongeveer 1/4 (best snel bij gepakt omdat ik dus harder wilde gaan en niet het gevoel had dat ik al harder ging van dat eerste extra kwartje. 18:30 puntje speed 20:10 1/3 21:20 1/3 22:30 1/3 Zondag (let op dit zijn de minder zware pillen (200mg)) 14:50 1/2 15:20-15:35 kwam het halfje binnen 16:35 1/2 17:45 1/2 19:30 1/2 20:30 1/2 21:30 1/2 Korte samenvatting van deze 2 dagen: Lekker gefeest, super leuke dagen gehad maar het gevoel dat ik niet ècht hard was gegaan. Ik heb allebei de dagen de hele tijd kauwgom ingehad omdat ik dat super chill vond toen ik voor het eerst gebruikte. Ook heb ik af en toe dextro gepakt. Na deze 2 dagen heb ik nog steeds geen last van mijn kaken of een schrale mond. Op zaterdag avond trilde mijn armen en benen enorm als ik stil stond, dit strok na ongeveer 60-90 minuten weg. Mijn eerste keer XTC wil ik ook nog graag even toelichten: 'S avonds voor het festival ongeveer een gram speed gebruikt en toen mega hard gegaan (en niet geslapen) en toen de volgende dag begonnen met 1/2 pil van 280mg, dit was dus mijn eerste keer xtc en ik voelde na 1,5 uur nog niks en mijn vrienden waarmee ik was voelde al wel allemaal wat. Zij zeiden dat ik nu best bij kon pakken dus ik nam nog 1/2 samen met hun (had op dit moment dus al een hele 280mg pil op). Toen de pil binnen kwam ging ik het eerste kwartiertje super hard. Daarna zei ik tegen een van mijn vrienden dat m'n benen raar voelde, waarop hij antwoordde: Ja, je had vannacht niet zo hard moeten gaan". 2 minuten later stonden mijn benen te trillen en moest ik gaan zitten omdat ik er anders doorheen zou zakken. Ik zat ongeveer een kwartier op op een bankje en toen zei die vriend van me dat ik beter naar de EBHO kon gaan omdat ik echt te hard ging (ik had een hartslag van 200 terwijl ik stil op het bankje zat). Ik wilde eerst niet naar de EBHO omdat ik het zo erg vond linken toen ik naar de EHBO liep heb ik onderweg gekotst, dit was een dikke waterstraal want ik had niks gegeten vanwege de speed. Eenmaal weer terug op het festival was ik voor me gevoel nuchter maar ik zag er nog niet nuchter uit. Vrienden van me zeiden dat ik later op de dag nog wel bij kon pakken maar dat wilde ik niet omdat ik niet wist of me benen dat aan konden en ik denk dat ik ook niet goed durfde. Achteraf heb ik wel spijt dat ik niet had bijgepakt. Mijn vraag/opmerking is nu: Hoe kan ik dus ècht hard gaan op XTC? Na mijn ervaring van de eerste keer ben ik dus een beetje bang geworden om weer te veel te nemen. Ik denk dat ik deze keer dus ook neigde om hetzelfde gevoel te krijgen als mijn eerste keer maar dan zonder het kotsen en niet meer kunnen lopen. Ik heb de tijdsschema's erbij gezet omdat ik wellicht met meer moet beginnen of sneller moet bijpakken. Ik hoop dat er een ervaren iemand is die mij kan helpen om het volgende feestje weer lekker maximaal te gaan. Alvast bedankt DrugsAbuser1.0"
"Bedankt voor je reactie! Bas zei: Wat voor kwaliteit had je speed? Klik om te vergroten... Weet ik niet kreeg het aangeboden van een vriend. Bas zei: Dat je speed vooraf hebt gebruikt in combinatie met veel XTC geeft wel aan dat er misschien niet iets klopt in de samenstelling van de speed. Je zat al op een hele pil in combinatie met een puntje pep, dan is het gevoel van XTC al snel verdwenen, die doseringen erna zijn dan sonde en zullen toch slecht werken. Klik om te vergroten... Ik denk dat je nu het weekend Intents en het andere festival door elkaar haalt. Mijn eerste keer XTC toen had ik 's nachts speed gebruikt (voor het laatst om 03:30) en toen voelde ik overdag (15:00) de XTC juist heel goed en ging ik te hard. Ik wil eigenlijk nèt iets minder hard gaan dan toen. Nadat ik had gekotst voelde ik me gelijk goed en ging ik nog steeds super hard alleen kon ik niks omdat mijn benen oververmoeid waren van de nacht ervoor. Met de XTC die ik nu gebruikt heb kwam ik lang niet in de buurt van hoe hard ik de eerste keer ging. Bas zei: Ik twijfel ook wel of het bij 1 puntje is gebleven? ;p Klik om te vergroten... De nacht voordat ik de eerste keer XTC gebruikte had ik veel meer op maar op Intents zaterdag was het ècht 1 puntje"
"Quinn zei: hoeveel mg mdma zat in je pille dan van de 280/200 mg ? Klik om te vergroten... Zaterdag 280 mg MDMA Zondag 200 mg MDMA"
"Sally Tessio zei: - Als je 60 kilo bent dan zou je volgens de richtlijn het beste dus 90mg mdma in kunnen nemen. Als je iets meer dan dat gebruikt dan is dat je eigen keus en zal er echt niet onmiddellijk iets vervelends gebeuren. Daarnaast inderdaad geen speed nemen, want dat vlakt de positieve effecten van mdma af. Je kunt dit hooguit daarna nog doen. Als je het leuk vindt om hard te dansen op feestjes, dan zul je op een dergelijke dosering echt wel zin krijgen daarin. Ik vind het sowieso een klein wonder dat je niet bent gaan hallucineren op de doseringen die je hebt genoemd. Als je dat niet wil - de drug is daar ook helemaal niet voor bedoelt; het is geen psychedelicum - dan kun je ook beter gewoon correct doseren. Een uur of acht is overigens best te doen met bijvoorbeeld twee halfjes. Die kan je dan beter wat verder spreiden over de avond. De eerste voor het gevoel zelf, de tweede alleen maar om de duur te verlengen. Mocht je het nou net niet redden, dan ga je gewoon wat eerder naar huis of neem je de keer daarop wat later en loop je de eerste anderhalf uur nuchter rond. Prima avond gehad toch? Dat is het einde van de wereld niet. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie. Denk je echt dat 90mg genoeg is om het hele feest lekker op te gaan? Dat zou dus 2x een kwartje zijn van de pillen die ik zondag had. Ik betwijfel het maar zal het zeker gaan proberen. Toen ik savonds in bed lag was ik wel aan het hallucineren. Toen ik probeerde te slapen beeldde ik me allemaal mensen (vrienden) met zonnebrillen in. Ook dacht ik dat ik op whatsapp berichten aan het reageren was terwijl de andere persoon niks gezegd had, dus ik telkens op m’n telefoon gekeken of ik niks raars gestuurd had maar dat was gelukkig niet. Ik had zaterdagnacht ook best wel space geslapen. Zondag nergens last van toen viel ik zo in slaap en maandag was ook nog een beetje raar maar geen hallucinaties."
"dennisr12 zei: Jij bent gewoon ziek man.. dit is niet normaal. Je had allang dood kunnen zijn. Denk om je hersenen man.. je hebt maar 1 stel.. en die heb je nu sowieso flink beschadigd en dan heb ik het niet eens over je serotine/receptoren... Ik heb hier echt geen woorden voor. TRIEST DIEP TRIEST!! Klik om te vergroten... Doe eens even rustig joh, toen ik dit postte kreeg ik al een laag over me heen. Dit ging over een van mijn eerste keren dat ik gebruikte en mijn vrienden pakken allemaal net zo veel of nog meer dus ik dacht dat dat normaal was. Als je verder niks nuttigs te zeggen hebt behalve dat je me afkraakt over hoe dom ik ben en niet zo stoer moet doen hou dan gewoon je mond want dan voeg je verder niks meer toe aan dit topic. Drugsabuser1.0"
"Bedankt voor jullie reacties! Roze olifant zei: Eh, wacht even. Je bent je eerste keer XTC op de EHBO terecht gekomen na een pil waar 280 mg in zat. Vervolgens vind je het een verstandig idee om je tweede keer dan maar twéé pillen van 280 mg te nemen + speed, en de dag daar weer na drÃe pillen van 200 mg? De titel van het verhaal is 'Niet hard genoeg op XTC'. En je vraag is hoe je écht hard kan gaan...? De logica ontgaat mij totaal, maar je doet je nickname wel eer aan in ieder geval. Kerel, dit zijn echt zware overdoseringen, lees je a.u.b. even in over veilig gebruik van XTC/MDMA, zoals Fenrir hierboven al zegt. Je vrienden zou ik hetzelfde adviseren, want iemand die niet meer kan lopen en kotsend op de EHBO belandt met een hartslag van 200 later op de dag nog even gaan aanraden om bij te nemen is niet oké. Klik om te vergroten... Ik hoefde niet per se naar de EHBO toe maar een vriend van me raadde het aan. Bij de EHBO kreeg ik wat suikerwater, een dropje en ze stelde me gerust en zeiden dat het vanzelf overging. Wat het niet lopen betreft kwam omdat ik dus de nacht ervoor van 00:00 tot 04:00 maximaal ben gegaan (24.000 stappen gezet) dus mijn benen waren oververmoeid van snachts waardoor ik de volgende dag bijna niet meer kon staan. Bovendien pakte ik te snel bij waardoor in plaats van een halfje in eens een hele inkickte. Ik weet dat het stom is om zo snel bij te pakken maar het was mijn eerste keer en een vriend van mij die vaker gebruikt die zei dat het wel kon dus ik vertrouwde hem. Ik heb ondertussen al veel tips gekregen van een andere vriend die al 4 jaar gebruikt. Bijvoorbeeld: 1. pak nooit bij voordat je 'm voelt 2. geen paniek 3. neem niet meer drugs mee dan je van plan bent te gebruiken (Ik wilde zaterdag eigenlijk 4 pillen meenemen) 4. bijpakken kan altijd nog Roze olifant zei: Dit gaat 99 van de 100 keer goed en één keer helemaal fout. Misschien ook je verwachtingen van deze drug wat bijstellen. MDMA draait om liefde, warmte, gezelligheid, happyness, energie, niet om kneiterhard gaan. Klik om te vergroten... Wat zou je dan aanraden te gebruiken als ik kneiterhard wil gaan? Sally Tessio zei: Bro, probeer eens even na te denken en leg eens uit wat er in je bol omgaat. - Wat bedoel je met hard gaan?? Ga je niet hard genoeg als je lichaam oncontroleerbaar trilt en je hartslag 200 slagen per minuut maakt? Bedoel je dat je de euforie en de zin om keihard te dansen niet voelde? Misschien dat het dan een idee is om niet zoveel drugs in je systeem te jassen dat je niet meer kunt staan en alleen maar vaag in je hoofd wordt. - Hoe kom je in godsnaam met de vraag of je misschien eerder bij moet nemen??!! Je loopt dat spul continu binnen een uur, dan wel binnen een half uur, in je gezicht te duwen. Nee, bijnemen is sowieso grotendeels retarded en elk half uur/uur nog meer troep naar binnen duwen is idioot. Klik om te vergroten... Zoals je denk ik wel merkt ben ik erg onervaren en probeer ik graag te weten kan komen hoe ik wel hard kan gaan (misschien andere drugs) Mijn hartslag tijdens intents was geen 200 slagen per minuut, ik ben er niet heel erg op gaan letten omdat ik niet in de stress wilde raken net als bij mijn eerste keer. De keren dat ik mijn hartslag gekeken heb varieerde hij tussen de 70 en 170 (wat een normale hardslag is met sporten). Tijdens het festival ben ik niet vaag in mijn hoofd geworden. De euforie en zin om keihard te dansen voelde ik inderdaad niet. Hoe ik bij de vraag kom om eerder bij te nemen is heel simpel, ik ging voor mijn gevoel niet echt hard vandaar dat ik dacht dat ik meer nodig had en dus bij moest pakken."
"Ik heb zitten zoeken hoe het qua tijd mijn eerste keer is gegaan: Laatste puntje speed was snachts om 03:30. Iets voor 16:00 de 2 halfjes kicken tegelijk in 16:15 ging ik zitten omdat ik bijna door m'n benen zakte. Tussen 16:15 en 16:45 zat ik op een bankje, heb daar cola gedronken en een beetje dextro gegeten. 16:45 EHBO 17:15 weer uit de EHBO 17:15 tot 17:30 nog even op een bankje gezeten 17:30 ging ik weer naar het festival Na 17:30 voelde ik me nuchter en had ik ook geen last meer van knarsende kaken. 21:00 Dip en naar huis gegaan."
"Sally Tessio zei: @DrugsAbuser1.0 Credits dat je in ieder geval grotendeels goed omgegaan bent met al het commentaar. Zeker als iemand nieuw is op het forum en dit soort dingen uithaalt zullen er altijd members zijn die er op gebrand zijn om een duidelijk signaal af te geven. Niet iedereen reageert daar even verwelkomend op. Klik om te vergroten... Thanks, ik voelde me ook aangevallen. Dat commentaar zal misschien ook meer waarschuwend dan boos bedoeld zijn. Sally Tessio zei: Ik zie toch nog een hele hoop tegenstrijdigheden. Je geeft in een reactie op Roze Olifant bijvoorbeeld aan dat je bij je eerste keer al wist dat het dom is om veel te snel bij te nemen. De gevolgen zijn dan ook kut, maar toch doe je de volgende feesten exact hetzelfde. Die logica mist echt. Ook heb je bij je eerste keer gemerkt dat je beter niet twee dagen achter elkaar grote hoeveelheden drugs kunt gebruiken - al is het alleen al omdat je lijf te uitgeput is - en dan doe je dat de eerstvolgende keer dat je gebruikt ook weer. Klik om te vergroten... Bij mijn eerste keer XTC heb ik idd te vroeg bijgepakt, op Intents heb ik voor mijn gevoel niet te snel bij gepakt. Het verschil tussen de 1e en 2/3e keer dat ik gebruikt had: 1e keer: Hele nacht niet geslapen en tussen de twee feesten in zat maximaal 8 uur. En toen had ik voordat ik XTC ging gebruiken al vermoeide benen maar ik dacht dat ik daar met drugs wel doorheen zou komen. (Blijf me die onervarenheid niet kwalijk nemen svp) 2e keer: Prima nachtrust gehad. Totaal nergens last van, me benen niet, me rug niet, geen vermoeidheid en geen zere kaken oid. dus ik dacht laten we lekker nog een dagje gaan. Sally Tessio zei: @DrugsAbuser1.0 Kun je uitleggen wat het precies voor jou betekent om hard te gaan? Dat verschilt namelijk erg per persoon. Klik om te vergroten... Heel kort: Onder het hard gaan wat ik op Intents wilde was simpelweg 8 uur lang flink stampen. Geen hallucinaties en mentale afsluiting. Maar als ik het dus 'veilig' (ik weet dat er geen veilig bestaat) gebruik en dus 1,5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht neem zal ik dus ongeveer 90mg gebruiken. Op wat voor tijdsbestek is dat? Want op de pillen die ik had zondag kon ik echt niet de hele dag los gaan van een halfje...? En in wat voor leeftijdscategorie zitten jullie? Ik ben 18 jaar en mijn vrienden tussen de 16 en 22. Sommige van mijn vrienden gooien op een festival dagje 3 4FMP capsules naar achter en nemen dan tussendoor nog likjes M en de ander gooit 5 pillen in z'n mik. Maar daar wordt ook tegen gezegd dat ze helemaal gek zijn. Maar dat even terzijde, toen ik de eerste keer XTC gebruikte had ik ook niet echt een love feeling maar misschien kan het dat dat onderdrukt was door de speed van de nacht ervoor. Hetzelfde voor mijn 2e keer omdat ik toen tussendoor een puntje speed op had. Wat kan ik nu het beste doen om dan wèl een keer die 'echte' XTC love feeling te krijgen? -Geen speed -Niet meer dan 1,5 mg per kg lichaamsgewicht -Nu minimaal een maand wachten tot ik weer gebruik"