Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe schadelijk is keta nou

Hoe schadelijk is keta nou

59 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
anhaedra zei:
Nou ja, een dokter zegt natuurlijk altijd "stop met drugs", dat bedoel ik. Maar ze heeft wel gelijk dat we er nooit achterkomen waarom ik last van m'n blaas heb, als ik niet eerst stop met keta... Want op mijn leeftijd is dat wel de meest voor de hand liggende oorzaak.

Toch, ik heb flink research gedaan op internet, ook wetenschappelijke artikelen, en blaasproblemen bij mijn doseringen zijn nog nooit beschreven. Bij lange na niet. Je hebt het dan eerder over mensen die al jaren aan keta verslaafd zijn, bijvoorbeeld. Maar goed, die mensen combineren (denk ik) niet met uppers.

Gebruik zelf sinds een jaar keta, in het begin nog een stuk minder. Doe al 3 jaar gemiddeld 1 feestje, soms in zomer 2 feestjes per maand, net zoals wel meer mensen, en herstel verder doorgaans gewoon goed van drugsgebruik.

Ben wel voornemens voorlopig het ketagebruik te staken. Maar was toch benieuwd naar de inzichten / ervaringen hier.
Klik om te vergroten...
Als je keta neemt ,en je hebt last van je blaas dan komt het sws door de keta. Hoeveel snuif je per dag? of hoeveel snuifde je per dag/week?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik kwam er 1 tegen met chronische blaasproblemen bij de testservice, En haar vriendin plast met een slangetje. Dan praten we wel over maandenlang elke dag.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Ik kwam er 1 tegen met chronische blaasproblemen bij de testservice, En haar vriendin plast met een slangetje. Dan praten we wel over maandenlang elke dag.
Klik om te vergroten...
Ja oke, dat is wel heftig. :P
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@MDMAZING

Wat is jouw ideale dosering keta nou op zo'n avondje? Ik ben wel benieuwd.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
@MDMAZING

Wat is jouw ideale dosering keta nou op zo'n avondje? Ik ben wel benieuwd.
Klik om te vergroten...

Over de avond neem ik meerdere nakjes. vind het wel een chill gevoel. Wat ik ook soms doe is dat ik 1 flinke punt neem, en dan ga ik liggen op me bed ( of waar ik dan ben ) en dan laat ik me lekker mee gaan. Dit doe ik niet elke week ofzo. Is niet dat ik elke avond keta zit te snuiven. :P Als ik een gram keta heb doe ik er sws 2/3 maanden mee. Toevallig morgenavond een bbq dus dan neem ik ook wel mee.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
MDMAZING zei:
Over de avond neem ik meerdere nakjes. vind het wel een chill gevoel. Wat ik ook soms doe is dat ik 1 flinke punt neem, en dan ga ik liggen op me bed ( of waar ik dan ben ) en dan laat ik me lekker mee gaan. Dit doe ik niet elke week ofzo. Is niet dat ik elke avond keta zit te snuiven. :P Als ik een gram keta heb doe ik er sws 2/3 maanden mee. Toevallig morgenavond een bbq dus dan neem ik ook wel mee.
Klik om te vergroten...

Met 1 gram 2/3 maanden? Dat valt toch nog wel mee. Gebruik je verder niks? Want vraqg me af of daar de klachten vandaan komen. Als ik veel feestjes heb dan maak ik ongeveer een gram per maand op. Ik ervaar tot zover geen klachten. En doe dit inmiddels al een jaar. Uiteraard zitten er ook tijden tussen dat ik ook 2/3 maanden met een gram doe.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ok, ik zal eens zo'n hoeveelheid proberen. Ik heb mezelf nu 2 keer in een k-hole geschoten met zo'n 300mg. Een lagere dosering heb ik pas 1 keer gedaan in de comedown van XTC, was ook wel chill.

Ik hoor ook wel goede verhalen van combineren met psychedelica.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
@genk123 . Heb weinig verstand van keta, zo goed als niks maar een gram per maand lijkt mij wel erg veel. Als je dan elk weekend een feestje zou hebben dan snuif je zo een 250mg per keer.
Als ik de berichten lees over doseringen, oa hier: https://drugsforum.nl/threads/ketamine-informatie.31785/ vooral de reachtie van Psychedelibee, dan is 250 mg per keer geen lage dosering. Eerder hoog.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
@genk123 . Heb weinig verstand van keta, zo goed als niks maar een gram per maand lijkt mij wel erg veel. Als je dan elk weekend een feestje zou hebben dan snuif je zo een 250mg per keer.
Als ik de berichten lees over doseringen, oa hier: https://drugsforum.nl/threads/ketamine-informatie.31785/ vooral de reachtie van Psychedelibee, dan is 250 mg per keer geen lage dosering. Eerder hoog.
Klik om te vergroten...

Dit is dan wel bij de piek mee feesten. Maar ik gebruik op feesten ook weleens alleen keta. Heb zelfs ooit bijna een hele opgemaakt op een feest. Dit is dan echt vanaf begin feest tot in de terug weg bus naar huis haha. Over het algemeen doe ik pep met keta. Ook dan gaat er veel doorheen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
genk123 zei:
Dit is dan wel bij de piek mee feesten. Maar ik gebruik op feesten ook weleens alleen keta. Heb zelfs ooit bijna een hele opgemaakt op een feest. Dit is dan echt vanaf begin feest tot in de terug weg bus naar huis haha. Over het algemeen doe ik pep met keta. Ook dan gaat er veel doorheen.
Klik om te vergroten...
Poeh, stevige doseringen hoor! Kijk je ermee uit?
Mijn hoogste dosering speed tot nu toe is geschat 200-225 mg op 1 avond. Dat was echt veel te veel voor mij. Voelde me er echt niet fijn bij en de negatieve bijwerkingen namen de overhand. Liefst zit ik, en doe dat ook meestal, rond de 75- max 150 mg en dan verdeeld over uur/enkele uren innemen.
Nu moet ik bekennen dat ik pas sinds kort speed gebruik en het nog nooit op een festival of feest heb gebruikt. Dat gaat binnenkort wel gebeuren. Misschien dat ik dan wel meer dan 75-150mg neem omdat het een hele middag en ook de hele nacht nog feesten is. Ik heb geen idee hoeveel ik dan neem.
Op hoeveel % is jouw speed getest? Misschien laag percentage dat je veel kan snuiven op ene avond.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Poeh, stevige doseringen hoor! Kijk je ermee uit?
Mijn hoogste dosering speed tot nu toe is geschat 200-225 mg op 1 avond. Dat was echt veel te veel voor mij. Liefst zit ik, en doe dat ook meestal, rond de 75- max 150 mg en dan verdeeld over enkele uren innemen.
Nu moet ik bekennen dat ik pas sinds kort speed gebruik en het nog nooit op een festival of feest heb gebruikt. Dat gaat binnenkort wel gebeuren. Misschien dat ik dan wel meer dan 75-150mg neem omdat het een hele middag en ook de hele nacht nog feesten is. Ik heb geen idee hoeveel ik dan neem.
Op hoeveel % is jouw speed getest? Misschien laag percentage dat je veel kan snuiven op ene avond.
Klik om te vergroten...

Ik heb het over keta haha. Vorig jaar intents heb ik denk zo'n 800mg gehaald. Maar dan doe ik da echt de hele dag en pak elk half uurtje een klein puntje. Maar nu doe ik voortaan keta en pep op feestje. Eerst pep en daarna keta. Ook dan heb ik best hoge doseringen. Natuurlijk geen k-hole maar zit wel echt in mijn eigen wereldje, vooral aan het einde van de avond. Als ik pep en keta combineer schat ik dat ik ongeveer 300/400mg opmaak. Als ik 4 feesten achter elkaar heb, zit ik dus over de gram. Maar gelukkig heb ik dat nog maar één keer gehad. Laat er voortaan wel wat meer tijd tussen zitten.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@De Dunne

Veel kans zal tolerantie hier ook wel een rol bij spelen. Aan de keta ligt het in ieder geval niet. En door pep heb ik het gevoel dat ik nog nie zo vaag van de keta bent, dus dan pak ik nogal snel bij. Maar meestal kom ik de dag erna pas achter dat ik toch wel van de kaart ben geweest haha
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
genk123 zei:
@De Dunne

Veel kans zal tolerantie hier ook wel een rol bij spelen. Aan de keta ligt het in ieder geval niet. En door pep heb ik het gevoel dat ik nog nie zo vaag van de keta bent, dus dan pak ik nogal snel bij. Maar meestal kom ik de dag erna pas achter dat ik toch wel van de kaart ben geweest haha
Klik om te vergroten...

Tolerantie zal er zeker in meespelen. Die heb ik niet, alleen wat voor wiet. Ik heb met hogere doseringen gewoon teveel last een hoge bloeddruk en hartslag. Dat maakt me wat gejaagd, zweterig en tja, hoe zeg ik dat, het voelt gewoon als oncomfortabel veel en te heftig.
Moet wel bekennen dat ik met alle drugs, behalve wiet, erg laag doseer. Ik heb persoonlijk erg snel last van te veel. Vooral bij teveel in een x nemen. Zeker bij speed en xtc/mdma.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar goed, in plaats van mij af te raden om nog keta te gebruiken, zijn we het nu aan het ophemelen... :upsidedown:

Als er nog iemand inzichten heeft, deel ze a.u.b.! (Zie hierboven mijn post over blaasschade bij recreatief gebruik.)
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja uppers en keta samen zijn top. Ik combineer vooral met 4F en MDMA. Met 4F houd je, net als bij pep, wat meer focus, en stijgt de keta meer naar je hoofd i.p.v. dat-ie in je benen zakt, haha snap je? Ook is de roes wat warmer, puur keta geeft een wat kille en afstandelijke vibe voor op een feestje.

Met M is gewoon hemels... onbeschrijflijk. Alsof die 2 middeltjes gemaakt zijn om te combineren. Bijna alchemie ofzo. Intense visuals ook, heel trippy, maar je bent er gewoon nog bij en staat lekker te dansen. Maar op een feestje alleen het laatste uur doen, want je bent er goed aan dan. Gesprekken gaan wat moeizamer. :)

Ook wel eens een soort voorportaal van de K-hole op de dansvloer gehad... interessant. Daar sta je dan te stampen in je bubbel. En het is niet zo maar voorbij want iedere minuut duurt een uur... haha.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
anhaedra zei:
Ja uppers en keta samen zijn top. Ik combineer vooral met 4F en MDMA. Met 4F houd je, net als bij pep, wat meer focus, en stijgt de keta meer naar je hoofd i.p.v. dat-ie in je benen zakt, haha snap je? Ook is de roes wat warmer, puur keta geeft een wat kille en afstandelijke vibe voor op een feestje.

Met M is gewoon hemels... onbeschrijflijk. Alsof die 2 middeltjes gemaakt zijn om te combineren. Bijna alchemie ofzo. Intense visuals ook, heel trippy, maar je bent er gewoon nog bij en staat lekker te dansen. Maar op een feestje alleen het laatste uur doen, want je bent er goed aan dan. Gesprekken gaan wat moeizamer. :)

Ook wel eens een soort voorportaal van de K-hole op de dansvloer gehad... interessant. Daar sta je dan te stampen in je bubbel. En het is niet zo maar voorbij want iedere minuut duurt een uur... haha.
Klik om te vergroten...

Precies dit. Niet meer niet minder. Ik vind de combinatie ook geweldig!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Als ik de berichten lees over doseringen, oa hier: https://drugsforum.nl/threads/ketamine-informatie.31785/ vooral de reachtie van Psychedelibee, dan is 250 mg per keer geen lage dosering. Eerder hoog.
Klik om te vergroten...
Dat gaat echter wel over doseringen in 1 keer, in dat geval is 250mg erg hoog ja. Als je telkens beetjes neemt kun je makkelijk aan 250mg of veel meer op een avond komen zonder daadwerkelijk in een k-hole te raken.

EDIT, die doseringen gingen ook over wanneer je geen tolerantie hebt. Als je elke week aan de keta zit, zul je ook snel een enorme tolerantie opbouwen. Dat elk weekend aan de keta zitten per definitie veel is, laat ik dan nog maar even buiten beschouwing.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bij recreatief gebruik is er nauwelijks sprake van tolerantie bij keta, in mijn ervaring. In ieder geval een stuk minder dan bij andere populaire drugs.

Nog een reden waarom ik zo weg ben van dit goedje. Nog een reden waarom ik wel kan janken als ik moet kappen met keta vanwege m'n blaas.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
@Psychedelibee

Bedankt voor je reactie en voor de info, ik ga mijn keta toch maar laten testen komende donderdag. En dan weet ik een week later de uitslag. :)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Afgezien van tolerantie is de juiste dosering bij iedereen weer een beetje anders bij ketamine, net zoals de werking per persoon kan verschillen.

In mijn geval voel ik van niveau 1 en 2 vrijwel niets. Niveau 3 zit ergens rond de 250mg bij me en in een K hole geraak ik pas bij een dosering ergens net boven de 300mg. Niveau 5 (out gaan) heb ik nog nooit bereikt, dus die grens weet ik (gelukkig) niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."