Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom wordt keta relatief weinig versneden?

Waarom wordt keta relatief weinig versneden?

23 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
B
BadassPsychoLid
01-01-2024, 00:00
#1
De meeste straatdrugs (poeders) worden vaak versneden, zoals cocaine en heroine. Weet iemand waarom dat met ketamine minder is? Ik heb vaker goede kwaliteit ketamine gehad dan cocaine.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gok doordat het duidelijk te zien is aan de vorm van de stof.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#3
De risico's van straathandel in ketamine zijn veel lager dan bij middelen als heroïne en cocaïne, mede doordat ketamine niet onder de bepalingen van de opiumwet maar die de geneesmiddelenwet* valt. Vooral cocaïne moet bovendien vaak overzees gestransporteerd worden, wat extra risico's met zich meebrengt. Hoe hoger de risico's gerelateerd aan de handel van een middel, hoe hoger de straatwaarde en dus hoe verleidelijker het wordt om te versnijden voor winstvergroting. Bij heroïne en vooral cocaïne zitten bovendien veel meer schakels (tussenpartijen) in de keten tussen de producent en de eindgebruiker. Al die afzonderlijke partijen willen uiteraard een graantje meepikken, waarbij een aantal van de partijen in zo'n keten zal kiezen voor versnijden.

*Zie bijvoorbeeld dit artikel.
G
GhbeetjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk omdat het vaak 'legaal' op papier in grote partijen binnenkomt en keta ook vaak de vorm van een staafje heeft en dat moeilijk te versnijden is aangezien je dat ziet. Ik weet dat ik geen prijzen mag noemen maar een kilo keta is vaak niet duur. Dus waarom zou een dealer dan risico nemen het te versnijden naar iets dat minder goed is en daardoor risico lopen klanten te verliezen.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bas zei:
Waarom kom je überhaupt met die veronderstelling dat het niet versneden wordt? Ketamine wordt juist populairder. En als die populairiteit niet mee groeit met de voorraad, gaat er echt wel mee versneden worden. Wat ik mee maak, is dat ketamine juist wél versneden wordt om zo aan de vraag te voldoen.
Klik om te vergroten...
In 2018 was volgens het Drugs Informatie en Monitoring Systeem (DIMS) Jaarbericht 2018 de gemiddelde zuiverheid van aangeleverde samples ketamine 76%, waarbij de maximale zuiverheid 87% bedraagt in geval het hydrochloridezout betreft. Voor straatbegrippen is dat erg zuiver. Ter vergelijking: de gemiddelde zuiverheid van aangeleverde samples amfetamine was in 2018 48% (maximum 73% voor sulfaatzout) en van cocaïne 65% (maximum 89% voor hydrochloridezout).
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Waarmee zou keta te versnijden zijn?
Hetzelfde als SOS, en bruin?
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat dat inderdaad komt doordat Ketamine grotendeels legaal geïmporteerd wordt. Ketamine valt onder de geneesmiddelen wet en niet onder de harddrugs. Ik las laatst over een man die met een flinke hoeveelheid keta werd aangehouden en alleen maar een boete van 1.400 euro kreeg, bizar. Maar meestal versnijden mensen coke en heroïne omdat klanten het het niet waard vinden de volle prijs te betalen, maar juist omdat keta zo goedkoop is en het risico laag ligt, is het makkelijker te dealen.

Waarom ze pep wel vaak versnijden dan weet ik ook niet. Waarschijnlijk omdat pep van zichzelf toch nooit 100 procent zuiver is en omdat pep veel meer verkocht wordt.
Ik denk dat als keta ooit net zo populair wordt als pep, dat je wel gaat zien dat het versneden gaat worden.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle keta helemaal zuiver is. Ik heb zelf nog nooit vervuilde keta meegemaakt maar ik geloof best dat er wat in omloop is.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
De meeste zeggen dat het zwakker is dan keta.
Although sommige vinden dat oraal beter werkt dan nasaal.

Heel subjectief blijkbaar.

Net als met ket met die kut nasaale BOA
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
3 dagen terug dus van 2fdck een daverende hole ervaren.
Dit was van een gram, d a t ik een paar maanden over het hoofd gezien had, en of 2fd nou wel of niet als de echte keta effect heeft, dat weet ik niet.
In ieder geval knalde 70 mg oraal er dus stevig in. Een hole can ongeveer een half uur gehad, en deze ivm de hoeveelheid totaal niet verwacht.
Plat op de grond. Niet kunnen bewegen. Alles 2 dimensionaal.
Tsja. Wat kan je hiervan zeggen, niet versneden maar wat een enorme impact!
Sommige zeggen dat 2fd sterker is dan de echte keta.
Ik heb de echte nog niet kunnen proberen.
Maar toch...
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Buu zei:
Ik gok doordat het duidelijk te zien is aan de vorm van de stof.
Klik om te vergroten...
Msg
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat bedoel je met die laatste zin??
Deze begrijp ik niet.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
biologische beschikbaarheid Intranasal: 8–50%[4][10][11].
Dit is ong even slecht als de oraale bioavailability van methylphenidate.

Aka voor de 1 is 100mg bijna een hole en voor de ander kan het goed geen ene flikker doen.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
De bio-availability van ketamine ligt een stuk lager bij orale inname. Dus je hebt meer nodig voor hetzelfde effect. Of dit ook geldt voor 2-FDCK, dat is niet helemaal zeker (want nieuwe stof). Maar het is wel waarschijnlijk.

Overigens wordt bij klinisch onderzoek naar ketamine doorgaans gekozen voor orale inname of voor intraveneuze toediening. Hoewel er ook wel fabrikanten zijn die een neusspray ontwikkelen. Maar die is toch wat minder populair in het officiële circuit.
Klik om te vergroten...
Als ik de ervaringen zo mag lezen over 2-FDCK werkt oraal prima. Evenals DCK en verwanten. IV zou ik me nooit aan wagen maar als ik farmaceutische esketamine zou kunnen bemachtigen zou ik IM wel doen. :grin:
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#14
benzzzy zei:
biologische beschikbaarheid Intranasal: 8–50%[4][10][11].
Dit is ong even slecht als de oraale bioavailability van methylphenidate.

Aka voor de 1 is 100mg bijna een hole en voor de ander kan het goed geen ene flikker doen.
Klik om te vergroten...

Shit man, nu maar hopen dat ik de 80% haal deze week. Is het niet krachtiger als je een neusspray maakt of de lijntjes klein maakt en wat tijd tussen het snuiven laat? Ben van plan deze week 150mg te doen. Weeg 68kg.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15

Erowid Ketamine Vault : Dosage

Information on Ketamine dosage.
erowid.org

150mg moet genoeg zijn voor een hole als je deze calculaties volgt.

1kg=2.204623lbs.

Volg gewoon de calculatie in pond en daarna x 2.204623 voor de resultaten in KG.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#16
ketakoekjes zei:
Shit man, nu maar hopen dat ik de 80% haal deze week. Is het niet krachtiger als je een neusspray maakt of de lijntjes klein maakt en wat tijd tussen het snuiven laat? Ben van plan deze week 150mg te doen. Weeg 68kg.
Klik om te vergroten...
Verdelen over neusgaten gaat sowieso helpen ja. Maar ik geloof dat 2F-DCK ook redelijk goed oraal geconsumeerd kan worden dus dat kan je ook doen. Al blijft drugs snuiven natuurlijk veel leuker. (H)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ketamine is verrassend zuiver ja. Ik denk dat het komt omdat er al best een goede winstmarge zit op ketamine. Daar komt nog bij dat ketamine niet valt onder de Opiumwet, maar de Geneesmiddelenwet. Dus dealers riskeren geen celstraffen van 3+ jaar als ze verkopen, maar eerder een taakstraf van tientallen tot honderden uren. Verder is ketamine nog een relatief impopulair middel. Er is maar een kleine niche die het gebruikt. De concurrentie tussen dealers is dus ook niet zo groot.

Maar goede vraag verder. Eigenlijk weten we het niet. Maar laten we hopen dat het zo blijft. Want versnijden is gewoon echt kut. Ik betaal veel liever dubbel zoveel voor mijn drugs dan dat er voor de helft troep in zit. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer...

De dealer die ik heb voor keta maakt er een ding van om zulke groot mogelijke heldere kristallen te verkopen trouwens. Als je één brok kristal hebt dan is dat gewoon niet (of heel lastig) te versnijden. Dus dat wordt als kenmerk van kwaliteit gezien. Overigens worden grote brokken coke ook gezien als kwaliteitskenmerk. Maar daar hebben ze dus een versnijdingsmiddel gevonden wat ook samenklontert.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Buu zei:
Verdelen over neusgaten gaat sowieso helpen ja. Maar ik geloof dat 2F-DCK ook redelijk goed oraal geconsumeerd kan worden dus dat kan je ook doen. Al blijft drugs snuiven natuurlijk veel leuker. (H)
Klik om te vergroten...
De bio-availability van ketamine ligt een stuk lager bij orale inname. Dus je hebt meer nodig voor hetzelfde effect. Of dit ook geldt voor 2-FDCK, dat is niet helemaal zeker (want nieuwe stof). Maar het is wel waarschijnlijk.

Overigens wordt bij klinisch onderzoek naar ketamine doorgaans gekozen voor orale inname of voor intraveneuze toediening. Hoewel er ook wel fabrikanten zijn die een neusspray ontwikkelen. Maar die is toch wat minder populair in het officiële circuit.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waarom kom je überhaupt met die veronderstelling dat het niet versneden wordt? Ketamine wordt juist populairder. En als die populairiteit niet mee groeit met de voorraad, gaat er echt wel mee versneden worden. Wat ik mee maak, is dat ketamine juist wél versneden wordt om zo aan de vraag te voldoen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Ketamine is verrassend zuiver ja. Ik denk dat het komt omdat er al best een goede winstmarge zit op ketamine. Daar komt nog bij dat ketamine niet valt onder de Opiumwet, maar de Geneesmiddelenwet. Dus dealers riskeren geen celstraffen van 3+ jaar als ze verkopen, maar eerder een taakstraf van tientallen tot honderden uren. Verder is ketamine nog een relatief impopulair middel. Er is maar een kleine niche die het gebruikt. De concurrentie tussen dealers is dus ook niet zo groot.

Maar goede vraag verder. Eigenlijk weten we het niet. Maar laten we hopen dat het zo blijft. Want versnijden is gewoon echt kut. Ik betaal veel liever dubbel zoveel voor mijn drugs dan dat er voor de helft troep in zit. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer...

De dealer die ik heb voor keta maakt er een ding van om zulke groot mogelijke heldere kristallen te verkopen trouwens. Als je één brok kristal hebt dan is dat gewoon niet (of heel lastig) te versnijden. Dus dat wordt als kenmerk van kwaliteit gezien. Overigens worden grote brokken coke ook gezien als kwaliteitskenmerk. Maar daar hebben ze dus een versnijdingsmiddel gevonden wat ook samenklontert.
Klik om te vergroten...

Impopulair middel? Sorry maar daar over ben ik het niet eens.
kijk eens naar UK? In UK is het grootste probleem drugs daar Of hier in NL steeds meer en meer ketamine gebruikers ook onder jonge leeftijden, vooral in het zuiden en omstreken van Gelderland.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."