Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom wordt keta relatief weinig versneden?

Waarom wordt keta relatief weinig versneden?

23 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blyatman zei:
Impopulair middel? Sorry maar daar over ben ik het niet eens.
kijk eens naar UK? In UK is het grootste probleem drugs daar Of hier in NL steeds meer en meer ketamine gebruikers ook onder jonge leeftijden, vooral in het zuiden en omstreken van Gelderland.
Klik om te vergroten...
Ja, da's relatief he, wat je populair noemt en wat niet. Maar pak even de gebruikscijfers van het Trimbos-instituut erbij. Ongeveer 23% van alle volwassen Nederlanders heeft ooit MDMA geprobeerd, terwijl slechts 1,2% van de Nederlanders ooit ketamine heeft geprobeerd.
www.trimbos.nl

Cijfers drugs - Trimbos-instituut

De laatste cijfers over drugsgebruik, waaronder wiet, ecstasy (XTC), cocaïne en GHB uit de Nationale Drug Monitor.
www.trimbos.nl www.trimbos.nl

Dat is dus wat ik bedoel met impopulair.

Volgens mij gaat je voorbeeld over het grootste probleem in het Verenigd Koninkrijk ook niet echt op. Ik kan me wel voorstellen dat ketamine in het VK relatief gezien wat populairder is dan ketamine, maar het zou mij erg verbazen als ketamine meer/vaker gebruikt wordt in het VK dan middelen zoals MDMA of cocaïne.

Wat ik me dan wel weer kan voorstellen is dat van het totale aantal gebruikers er bij ketamine relatief veel gebruikers zijn die dagelijks gaan gebruiken. Maarja, het wordt dus al snel een definitiekwestie wat je nou precies bedoelt met 'probleem' en met 'grootste'.
W
WowflowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Ja, da's relatief he, wat je populair noemt en wat niet. Maar pak even de gebruikscijfers van het Trimbos-instituut erbij. Ongeveer 23% van alle volwassen Nederlanders heeft ooit MDMA geprobeerd, terwijl slechts 1,2% van de Nederlanders ooit ketamine heeft geprobeerd.
www.trimbos.nl

Cijfers drugs - Trimbos-instituut

De laatste cijfers over drugsgebruik, waaronder wiet, ecstasy (XTC), cocaïne en GHB uit de Nationale Drug Monitor.
www.trimbos.nl www.trimbos.nl

Dat is dus wat ik bedoel met impopulair.

Volgens mij gaat je voorbeeld over het grootste probleem in het Verenigd Koninkrijk ook niet echt op. Ik kan me wel voorstellen dat ketamine in het VK relatief gezien wat populairder is dan ketamine, maar het zou mij erg verbazen als ketamine meer/vaker gebruikt wordt in het VK dan middelen zoals MDMA of cocaïne.

Wat ik me dan wel weer kan voorstellen is dat van het totale aantal gebruikers er bij ketamine relatief veel gebruikers zijn die dagelijks gaan gebruiken. Maarja, het wordt dus al snel een definitiekwestie wat je nou precies bedoelt met 'probleem' en met 'grootste'.
Klik om te vergroten...

Ik heb even je bericht gecheckt want vond 23% toch wel erg veel, maar die 23% gaat over cannabis. Mdma heeft 8,8% van de Nederlanders 18+) ooit gebruikt. Tegenover 1,2% ketamine. Alsnog een groot verschil, maar toch maar een factor 7 ipv 20 :wink:.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een kwart van de Nederlanders tussen 20 en 24 heeft ooit MDMA gebruikt wel.

Vind ik uberhaupt een meer zeggende statistiek dan "alle volwassenen" gezien MDMA pas van halverwege de jaren 80 is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wowflow zei:
Ik heb even je bericht gecheckt want vond 23% toch wel erg veel, maar die 23% gaat over cannabis. Mdma heeft 8,8% van de Nederlanders 18+) ooit gebruikt. Tegenover 1,2% ketamine. Alsnog een groot verschil, maar toch maar een factor 7 ipv 20 :wink:.
Klik om te vergroten...
Ho, bedankt voor de check, je hebt gelijk =)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."