#1
Ja, da's relatief he, wat je populair noemt en wat niet. Maar pak even de gebruikscijfers van het Trimbos-instituut erbij. Ongeveer 23% van alle volwassen Nederlanders heeft ooit MDMA geprobeerd, terwijl slechts 1,2% van de Nederlanders ooit ketamine heeft geprobeerd.Impopulair middel? Sorry maar daar over ben ik het niet eens.
kijk eens naar UK? In UK is het grootste probleem drugs daar Of hier in NL steeds meer en meer ketamine gebruikers ook onder jonge leeftijden, vooral in het zuiden en omstreken van Gelderland.
Cijfers drugs - Trimbos-instituut
De laatste cijfers over drugsgebruik, waaronder wiet, ecstasy (XTC), cocaïne en GHB uit de Nationale Drug Monitor.
Dat is dus wat ik bedoel met impopulair.
Volgens mij gaat je voorbeeld over het grootste probleem in het Verenigd Koninkrijk ook niet echt op. Ik kan me wel voorstellen dat ketamine in het VK relatief gezien wat populairder is dan ketamine, maar het zou mij erg verbazen als ketamine meer/vaker gebruikt wordt in het VK dan middelen zoals MDMA of cocaïne.
Wat ik me dan wel weer kan voorstellen is dat van het totale aantal gebruikers er bij ketamine relatief veel gebruikers zijn die dagelijks gaan gebruiken. Maarja, het wordt dus al snel een definitiekwestie wat je nou precies bedoelt met 'probleem' en met 'grootste'.