Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik op je werk

Drugsgebruik op je werk

40 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, daar doe ik in principe niet aan, ook niet als ik thuis werk. Als ik drugs gebruik is dat puur vrijetijdsbesteding. Die twee houd ik strikt van elkaar gecheiden.

Beetje zelfbescherming kan geen kwaad :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja vroeger wel, tegenwoordig niet meer.

-Coke
-MDMA
-Alcohol
-THC

Die heb ik allemaal wel eens gebruikt op de werk vloer, vooral Coke en THC erg vaak. Coke deed ik dan meestal ff stiekem ergens sleutel puntje nemen. En ik kwam nog wel eens stoned aan op me werk, niet dat ik in de pauze een joint heb gerookt dat niet ofz.

Tegenwoordig alleen nog cafeïne en nicotine. Wat is de pauze zonder koffie en zonder peuk? :grin:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruik af en toe eens speed op mijn werk, Dit zorgt ervoor dat ik mijn werk beter doe en dat mijn werk vele malen leuker is.

Fijn spul om mee te werken.
S
SterrehLid
01-01-2024, 00:00
#4
Immo zei:
Ik gebruik af en toe eens speed op mijn werk, Dit zorgt ervoor dat ik mijn werk beter doe en dat mijn werk vele malen leuker is.

Fijn spul om mee te werken.
Klik om te vergroten...

Jaah, ben ik het mee eens !
Mijn vriend doet het als hij de nachtdienst heeft. Vind ik niets mis mee want van Speed ben je alerter dan dat je met een halve slaapkop aan het werk bent !! Ik heb het op school wel eens gedaan. Op het werk moet je er toch mee oppassen ... op sommige werkplaatsen nemen ze maandelijks bloed af !
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sterreh zei:
Immo zei:
Ik gebruik af en toe eens speed op mijn werk, Dit zorgt ervoor dat ik mijn werk beter doe en dat mijn werk vele malen leuker is.

Fijn spul om mee te werken.
Klik om te vergroten...

Jaah, ben ik het mee eens !
Mijn vriend doet het als hij de nachtdienst heeft. Vind ik niets mis mee want van Speed ben je alerter dan dat je met een halve slaapkop aan het werk bent !! Ik heb het op school wel eens gedaan. Op het werk moet je er toch mee oppassen ... op sommige werkplaatsen nemen ze maandelijks bloed af !
Klik om te vergroten...

De baan waar ik een spuit in m'n aderen krijg geramd om te testen wat ik in mijn vrije tijd doe is de baan waar ik diezelfde dag ontslag neem.
S
SterrehLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat word gedaan op fabrieken waar men met ongezonde materialen werkt ! En meestal word er dan ook extra op drugs getest. Nu niet elke keer maar je weet maar nooit he...
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Op school of op me werk uppers gebruiken om mijn prestaties te verbeteren, zie ik als DE manier om er afhankelijk van te worden.
Net als dat ik tegenwoordig echt niet meer zonder de caffiene op me werk kan.
Met caffiene presteer ik gewoon op een hoger niveau. Dat niveau ben ik en mijn collegas tegenwoordig van mij gewend.
Als ik nu stop me caffiene, presteer ik lager en stel ik mezelf en mijn collega's teleur.
Dan presteer ik onder "mijn" niveau, ook als ze me een keer echt nodig hebben.

Door caffiene presteer ik nu eenmaal beter als voordat ik caffeine gebruikte.
Al stop ik een maand met caffiene heeft mijn lichaam de stof niet meer nodig om te presteren zoals voordat ik met caffiene begon.
Het niveau zal echter nog steeds niet zo goed en makkelijk zijn als waneer ik wel caffeine gebruik.
Ook in sociaal opzicht.
Ik comminuceer beter, ben grappiger en sta sterker in mijn schoenen.
Dat maakt het wel erg lastig om met caffiene te stoppen, want dan wordt ik minder waard.

Ik oordeel niet over mensen die het wel doen. Je doet je best maar. Dit is de reden waarom ik het niet doe.

De enige manier om er nog sneller afhankelijk van te worden, is door uppers te gebruiken om af te vallen of spiermassa te kweken.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Succes met het "kweken van spiermassa" met het gebruik van uppers, Aangezien uppers je spiermassa afbreken.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb in het verleden wel eens stijf van de sos voor de klas gestaan toen ik kunstgeschiedenis gaf op het lyceum. Feestje de nacht ervoor...eenmaal begonnen met snuiven kon ik niet meer stoppen.
Niet echt een aanrader, verre van zelfs. Ook al ken ik de crash-ervaring niet. Verbijsterend dat niemand iets door had.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#10
yeti zei:
Heb in het verleden wel eens stijf van de sos voor de klas gestaan toen ik kunstgeschiedenis gaf op het lyceum. Feestje de nacht ervoor...eenmaal begonnen met snuiven kon ik niet meer stoppen.
Niet echt een aanrader, verre van zelfs. Ook al ken ik de crash-ervaring niet. Verbijsterend dat niemand iets door had.
Klik om te vergroten...

Het valt meestal minder op dan je zelf denkt. :)
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik blow wel eens voor dat ik naar de les ga, ik heb de afgelopen 2 weken 3 keer aangeschoten gewerkt, en verder alleen stoned. vroeger was ik op mijn werk de enige die het bij alleen wiet en drank onder werktijd hield.

ik heb een keer met een tuinslang speed gemengt met slaapmiddelen van het aanrecht afgesnoven in de keuken waar ik werk
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een keertje trippend op school geweest, had die nacht doorgehaald maar de trip duurde iets langer dan verwacht.. Zat nog met een been in wonderland in de klas, gelukkig had niemand wat door.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
De enige drugs die ik gebruik op school/werk zijn caffeine (loads of it <3) en nicotine, wat ik ook niet al te veel doe, word er vaak wazig van.

Voor de rest houd ik drugs/serieuze dingen altijd gescheiden. Er is een tijd dat je serieus dingen moet kunnen doen en een tijd van relaxen, bij de een hoort absoluut geen drugs bij de ander (vaak) wel :P

Ik kan ook totaal niet 's middags stoned zijn, dan heb ik echt het gevoel dat ik nutteloos ben omdat ik niet kan lezen/fatsoenlijk snel nadenken.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Immo zei:
yeti zei:
Heb in het verleden wel eens stijf van de sos voor de klas gestaan toen ik kunstgeschiedenis gaf op het lyceum. Feestje de nacht ervoor...eenmaal begonnen met snuiven kon ik niet meer stoppen.
Niet echt een aanrader, verre van zelfs. Ook al ken ik de crash-ervaring niet. Verbijsterend dat niemand iets door had.
Klik om te vergroten...

Het valt meestal minder op dan je zelf denkt. :)
Klik om te vergroten...

Inderdaad, helemaal met die coke paranoia. :)

Ik heb wel eens bij van die bijbaantjes in de kwekerij vroeger stoned gewerkt, stuk chiller om onkruid te wieden als je knetter bent.

Verder nooit, ik vind het vrij kansloos, privé en werk gescheiden houden. en drugs zijn imo toch echt iets voor in de privé sferen.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#15
Op mijn zestiende in de kas tijdens de pauze altijd blowen met een collega. Mijn baas vond het best als we ons werk maar naar behoren deden :P
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Regelmatig mdma op school gedaan (ja dat word makkelijk gezien,sommige worden zelfs bang voor me omdat me ogen zo groot worden)
Cocaine op school gedaan en daar ben ik dan ook voor geschorst.
En speed op me werk zo nu en dan is gedaan.
Maar dat was vroegah

Maar nu zijn het betere tijden,alleen koffie :)
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nope, deed het vroeger wel eens tijdens school, maar ik kan me niet heugen dat ik het ooit tijdens werk heb gedaan.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Drugs: vrijetijdsbesteding en niet meer (of minder) dan dat.

Werk: Ik word dik betaald door iemand om daar aanwezig te zijn en iets te presteren. Kan het aan mezelf niet verkopen om dan onder invloed van drugs te zijn. In mijn branche is het sowieso niet handig. Ik werk met (soms) onhandelbare pubers, dan moet je scherp en alert zijn.

(bovendien zijn die krengen zelf te vaak onder invloed, wat ze dan wel weer lekker rustig maakt, meestal....)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Drugs op de werkvloer is niks mis mee zolang je je werk goed doet en het geen gevaar vormt voor jezelf en anderen. Als je lekker stoned of strak van de spiet plantjes uit de grond moet trekken, en jij vind dat fijner werken. Vooral doen. Alleen mensen die een verantwoordelijk beroep hebben. En ook de veiligheid van andere moeten kunnen waarborgen zijn naar mijn mening slecht bezig als ze toch gebruiken dan.

BV chauffeur van een vrachtwagen of hijskraan operator. Die mensen moeten nuchter werken. Maar als ik in de supermarkt mijn boodschappen doe, en ik zie een vakken vuller strak van de speed die vakken vullen alsof zn leven dr vanaf hangt, waarom niet? :tearsofjoy:

Persoonlijk zou ik het nu niet meer doen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb jij ooit drugs gebruikt op je werk?
zoja wat en hoe was het?

Ik hoor steeds vaker dat mensen het doen. Bijvoorbeeld een uppertje tijdens de nachtdienst, of een lijntje coke tijdens een vergadering of een biertje achter de pc.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."