Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGEZOCHT: Cannabisgebruikers in de leeftijd van 12-18 jaar

GEZOCHT: Cannabisgebruikers in de leeftijd van 12-18 jaar

61 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
f
frizzrLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik eigenlijk sinds oud en nieuw nooit meer cannabis maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt.

Leeftijd:
17

Opleidingsniveau:
MBO niv 4

Thuissituatie:
Niets bijzonders

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis?
Veel mensen in de omgeving gebruiken cannabis, ik was nieuwsgierig wat er nou zo bijzonder aan was.

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt?
Op het begin was het vooral omdat ik zo veel lol had tijdens het stoned zijn, later werd het meer een relax drug voor me maar de laatste tijd gebruikte ik cannabis op een verkeerde manier, ik wou de realiteit vergeten alleen had ik dit zelf niet door. Als je nuchter bent komen dingen veel harder aan, ik heb er voor gekozen om problemen aan te pakken en er niet voor weg te lopen.

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke?
XTC

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak?
Nooit :beer:
In de periode dat ik gebruikte deed ik het zeker elke dag.

Hoeveel geld geef je er per week aan uit?
Ik gaf er denk ik 40 euro pw aan uit.

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe:
Allebei, met vrienden is het gezellig maar als je alleen bent en je gebruikt cannabis kun je echt heerlijk tot rust komen.

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd?
Coffeeshop, ze zijn niet zo moeilijk hier

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?
Ik denk dat je dat moeilijk kunt zeggen. De vraag is beter als je er kunnen tussen zet. Maar de gevolgen die ik zelf heb ervaren zijn:
- Lui
- Weinig kan je nog wat schelen
- Verslaving


Ook ken ik iemand die door cannabis gebruik in psychose is geraakt maar hij zat al niet helemaal jofel in elkaar, het ligt dus zeker niet alleen aan de cannabis. Toch zou ik dit niet uitsluiten, ook al willen veel mensen op dit forum niet geloven dat het kan. Maar het kan!

als je lichamelijke gevolgen bedoeld,
ik zou het niet weten.

Denk je erover na om er mee te stoppen?
Gelukkig heb ik die keus al gemaakt

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan?
Ik was afhankelijk van cannabis, ik ben op eigen houtje gestopt. Voor mij was een afkickkliniek niet nodig. Als je het zo ver laat gaan dat je naar een afkickkliniek moet denk ik persoonlijk dat je er wel genoeg van hebt en dus ook gewoon zelf kan stoppen.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om?
Ze wisten dit en waren er echt niet blij mee.

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
Ik vind cannabis een mooie drug, zolang je het maar op een normale manier gebruikt. Helaas zijn er ontzettend veel mensen die dat niet kunnen. Ik vind het goed dat de overheid cannabis doogd. Ik vind alleen dat ze het verkeerd aanpakken, coffeeshops moeten veel strenger zijn in leeftijd.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
Ik verveel me dus ik heb het maar ingevuld ook al gebruik ik zelf niet :wink:
o
ootjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leeftijd: 17

Opleidingsniveau: 4 havo

Thuissituatie: woon bij ouders

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? Via verhalen van mensen en via vrienden ben ik er zelf ook in geinteresseerd gaan raken

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? het is leuk om het samen te doen met vrienden en het geeft je een heel ontspannen gevoel

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke?
Ja, sinds het paddo verbod zijn het nu alleen nog maar truffels en alcohol.

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak?
Ik gebruik nu al bijna een jaar, altijd blow ik bij het uitgaan, voor het slapen gaan of als ik er gewoon zin in heb. Ik blow gemiddeld 2 tot 4 joints per week

Hoeveel geld geef je er per week aan uit?

Ik koop meestal een hoeveelheid voor meerdere weken en dat ligt dan tussen de 20-50 euro

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe:
Liever met vrienden, met vrienden kun je gezellig ouwehoeren en praten. Alleen blowen is fijner als je moe bent.

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd?

via vrienden of mijn broer haalt het voor me

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?

Ja, daar ben ik me bewust van en daardoor ben ik nu ook gestopt met blowen wanneer het niet het goede moment ervoor is.

Denk je erover na om er mee te stoppen?
Af en toe blowen kan altijd vind ik, maar soms zit ik erover te denken als ik een afspraak heb en ik ben stoned: waar is dit nou voor nodig?

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan?

Nee, als ik wil stoppen dan zorg ik er zelf voor. Daar heb ik geen hulp voor nodig. wat afhankelijkheid betreft: ik zal het moeilijker vinden zonder cannabis.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om?
Ja, maatregelen nemen doen ze niet. Als ik er verantwoord mee omga vinden ze het geen probleem. Er zijn echter wel regels dat ik absoluut niet thuis mag blowen of op school.

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
Ik vind het prima zo, wat ik niet snap mbt het beleid van alcohol is de leeftijdsgrens. Alcohol wat eigenlijk tot harddrug wordt gerekend, mag verkocht worden aan mensen van 16 jaar en ouder. Terwijl je van alcohol de controle over jezelf kunt verliezen en met wiet niet. Dus dan zou ik zeggen 16+ cannabis, 18+ alcohol.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
Gebruik cannabis op de momenten waarvoor ze bedoeld zijn. Op een avondje gezellig met vrienden, als het mooi weer is. Niet gebruiken op momenten waarvoor het niet bestemd zijn.
J
JaapjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leeftijd: 18

Opleidingsniveau: VWO

Thuissituatie: Wonend bij ouders

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis?
Blowende vrienden, muziek maken...

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt?
Het is lekker.

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke?
Euh alcohol en nog een keertje salvia gedaan.

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak?
Sinds ongeveer een jaar, niet vaak, maar wel nu. Als ik het doe alleen in weekenden hooguit 1x en tijdens vakantie soms meer.

Hoeveel geld geef je er per week aan uit?
Nog geen 5 euro. Of nee, minder zelfs.

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe:
Samen met vrienden. Nog nooit alleen gedaan, simpelweg omdat ik er dan geen zin in heb.

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd?
Coffeeshop? O en vorig jaar van oudere vrienden.

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?
Ja. Ik ga volgend jaar als profielwerkstuk drugsvoorlichting behandelen. Ik heb ook al flink wat research gedaan naar de gevolgen van cannabis.

Denk je erover na om er mee te stoppen?
Heel soms heel kort, maar ik zie in dat de gevolgen tot nu toe niet erg nadelig zijn.

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan?
Nee.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om?
Ja, op dit moment "vermoeden ze". Maar ze zien het niet echt als iets ernstigs aangezien de rest van mijn leven wel op rolletjes gaat.

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
Drugs legaliseren, alle drugs. Maar coffeeshops wel aan een leeftijdsgrens binden. Wat mij goed lijkt zijn distributiepunten waar je gecontroleerde drugs kunt kopen. Dit laat je afschrijven op jouw persoonlijke drugskaart, zodat je niet meer dan 235907x heroine kunt doen. Een bloedprik zou dit ook kunnen controleren.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
AJAX!
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#4
Moes-4 zei:
Ja, als je een jaar overslaat, en een vroege leerling bent.
Ik werd 14 in 2VWO
en 16 in 4VWO

Dus vind ik het een kunst :)
Klik om te vergroten...
ik werd 16 in VWO 5 :P en ik ga ook 17 worde in V5 :(
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik word 16 in VWO 6, jij bent dus alleen een vroege leerling en als je blijft zitten dat ook niet meer.
b
biglesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Leeftijd: 18

Opleidingsniveau: 2de graad middelbaar (vroeger gekapt met school mede door drug )

Thuissituatie: normaal bij ouders

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? door een vriend van me.

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? niet echt een reden, gewoon een lekker gevoel kan je ff lekker ontspannen.

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? speed, xtc, lsd, marihuana :stoned:

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak?
2 jaar geleden heb ik anderhalf jaar dagelijks speed + cannabis gebruikt en wekelijks xtc
Hoeveel geld geef je er per week aan uit?
nu blow ik niet meer elke week maar als ik naar nederland ga geef ik snel zon 100 euro er aan uit, en als ik hier koop in belgie 30 euro voor 5 gram nakkers -.-
Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe:
erm, met vrienden is het wel leuk , maar alleen vind ik het zeker ook wel flex gewoon wat muziek op en wat DF checke
Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd?
coffeeshop, dealer ...
Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?
ja maar ik weet niet of ze kloppen het is niet omdat 1 op de 100 gebruikers paranoia wordt dat daarom iedereen het wordt als ze blowwe...
Denk je erover na om er mee te stoppen?
nee ik heb het nu allemaal in de hand
Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan?
nope zoals ik al zei ik heb het in de hand
Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om?
ik heb het hun nooit echt verteld maar ze weten er wel van , vloeitjes gevonden, grinder, wiet ... natuurlijk beetje verontwaardigd maarja wordt verder niet over gesproken thuis
Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
coffeeshops moeten zeker openblijven , ze moeten er zelfs hier in belgie enkele plaatsen, door coffeeshops te sluiten verplaats je het probleem alleen maar naar de straat waar het ongecontroleerd gebeurt...
Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden? beetje late reply maar had tog ff zin om dat in te vulle :grin:
M
Moes-4Lid
01-01-2024, 00:00
#7
iraqio zei:
Moes-4 zei:
Ja, als je een jaar overslaat, en een vroege leerling bent.
Ik werd 14 in 2VWO
en 16 in 4VWO

Dus vind ik het een kunst :)
Klik om te vergroten...
ik werd 16 in VWO 5 :P en ik ga ook 17 worde in V5 :(
Klik om te vergroten...

En ik ben straks mooi geslaagd :P
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hatsikidee..

Leeftijd: 17

Opleidingsniveau: 5VWO

Thuissituatie: Ouders getrouwd, klein broertje

Hoe ben je in aanmerking(ik neem aan dat je aanraking bedoelt) gekomen met cannabis? Via vrienden die op het idee kwamen(pubers he..)

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? Experimenteren met alles, je leeft maar 1 keer:wink:

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? Hash wel eens en 1x Hawaiian Baby Woodrose seeds

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? Zomervakantie 2008 was de 1e keer, sindien heb ik 4 keer geblowt ofzo, dus niet regelmatig

Hoeveel geld geef je er per week aan uit? bijna 0 euro

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe: tot nu toe alleen nog met vrienden gedaan, geen idee hoe het is om t alleen te doen

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? viaviavia :wink:

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn? Niet precies, genoeg om te weten dat ik het niet regelmatig wil doen

Denk je erover na om er mee te stoppen? Nope

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan? Nope


Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om? Nope

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis) Vind het nu wel goed, alleen zouden de plantages moeten worden gelegaliseerd zodat het tenminste op een legale manier in de coffeeshop komt(de rest van Europa mag sterven met hun anti-drugs dingetjes)

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden? Nope
E
EuryLid
01-01-2024, 00:00
#9
Leeftijd: 18

Opleidingsniveau: Havo

Thuissituatie: Broer/zus/zus/ma

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? Wou het keer uitproberen, en heb keer gedaan met aantal vrienden die toen al zware smokers waren.

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? Tis een standaard geworden, denk ik?

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? Pillen,truffels,paddo's,coke,ketamine,tabak,alcohol. Dat zijn ze ongeveer wel, alleen niet allemaal natuurlijk op een reguliere basis. Gewoon, af en toe om zun tijdje

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? Sinds me 13de begonnen met blowen. Elk jaar steeds wat meer gebruiken tot een toppunt van gemiddeld 6/7 jointjes op een dag.

Hoeveel geld geef je er per week aan uit? 30

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe: Allebij, Ik ga vaak met vrienden even s'avonds weed halen en dan heb ik meestal ook nog wel wat over, misschien nog eentje roken voor het slapen gaan of de volgende dag.

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? Nu gewoon via de shop, maar toen ik 16 was kwam ik al binnen in een aantal shops omdat ik een vroege puber ben, vroege baardgroei en al ongeveer 18/19 leek

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?Ja, jij ook :tearsofjoy:

Denk je erover na om er mee te stoppen? nee, weet wel zeker dat ik ga minderen. Stoppen weet ik niet. Nu voorspel ik toch meer stiekem recreatieve gebruiker als ik getrouwd ben :wave:

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan? Nee, ik ben net zo onafhankelijk van weed als peuken.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om? Ze gaan er goed mee om, ze weten er niks van :wink:

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)

Ik beantwoord je vraag met een vraag van mij "alcohol, schadelijker dan weed. Maar is toch legaal. Weed is minder schadelijker dan alcohol...Waarom is dat dan niet legaal?" Heb jij wel eens van iemand gehoord die door een overdosis weed is gestorven? Ik niet, maar ik ken genoeg mensen die op hun 13de/14de bijna een alcoholvergiftiging hebben opgelopen

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?Veel geluk :stoned: Laat je nog de resultaten weten?
S
StudenteLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dank jullie wel allemaal voor de medewerking!

Ik heb nu meer dan genoeg berichten teruggekregen. :grin:
R
RockOnxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Leeftijd: 16

Opleidingsniveau: 5 Kantoor

Thuissituatie: Bij moeder

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? Via vrienden

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? Zalig om weg te zijn

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? Speed, GHB, Cocaine

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? Reeds 3 jaar, Iedere dag 's avonds

Hoeveel geld geef je er per week aan uit? Betaald mijn vriend, weet ik niet

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe: Met m'n vrienden, hoe meer zielen , hoe meer vreugde

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? Door m'n vriend

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn? Ja

Denk je erover na om er mee te stoppen? Nee

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan? Ja, heb al in een afkickkliniek gezeten.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om? Ja, ze willen dat ik stop

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis) Cannabis moet in belgie legaal worden!

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden? Nop
M
MilosLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja, wil hier wel aan meewerken (als het maar geen uren duurt :grin: )
PM me
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Leeftijd: 17

Opleidingsniveau: MBO (niveau 4)

Thuissituatie: Relaxt, normaal

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis?
Door vrienden. Toen ik dronken was nam ik iets een voor een sigaret maar het was blijkbaar een joint

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt?
Omdat ik het relaxt vind.

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke?
Ja, nicotine en alcohol. Heel soms hard drugs.

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak?
3 jaar nu. 2,5 jaar elke dag door geblowd. Sinds oud en nieuw nu 1-2x in de week.

Hoeveel geld geef je er per week aan uit?
10-15 euro.

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe:
Samen met vrienden dat is veel leuker.

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd?
Vrienden van me zijn 18. Die kunnen halen

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?
Ja zeker.

Denk je erover na om er mee te stoppen?
Soms. Maar ben nu wel tevreden opzich.

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan?
Nee absoluut niet. Ik kan op eigen kracht minderen of stoppen dus ik zie hier geen rede voor.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om?
Zo ongeveer. Ze weten dat ik het af en toe doe.

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
Ik vind het gedoogd beleid prima. Vanaf 18 jaar halen is oké want dan gaan je hersens niet zo erg maar kapot ervan.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
Nee eigenlijk niet.
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#14
bezig met invullen.
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is geheel ANONIEM
Leeftijd: 16

Opleidingsniveau: Tweetalig VWO (5e klas)

Thuissituatie: normaal, wel geboren van vluchtelingenouders.

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? via een vriend, ik wilde het altijd al is proberen en toen kreeg ik de kans en die heb ik gegrepen.

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? om mij lekker te voelen

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? ik ben door Cannabis gestopt met nicotine en alcohol, ik gebruik benzo's eens in de 3 maanden ofso als ik een paddotrip onderga (nog neit gedaan tot nu toe 1x oxazepam gebruikt om te testen)

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? een jaar. het begon met een 20-zakje waar ik 2 maanden mee deed en nu is het bijna dagelijks een zesje.

Hoeveel geld geef je er per week aan uit?vorige week 5 zakjes van 6 eu p/st gekocht = 30 eu.

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe:Ik gebruik cannabis meestal met een vriend van me die ik al heel lang ken. Dit doe ik omdat hij veel onderzoek doet naar drugs en mocht er iets mis gaan geeft het een veilig gevoel dat hij zich al heeft ingelezen. Verder gebruik ik het ALTIJD met een grote vriendengroep van mensen van verschillende interesses en afkomsten. De Cannabis brengt ons bij elkaar. (we hebben een Rocker, een hiphopper, een gabber, een pink floyd fan en Ik en er zijn vaak meerdere mensen bij van de andere jongens hun verschillende vriendenkringen.)

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? coffeeshop binnenlopen :grin: .

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?ja

Denk je erover na om er mee te stoppen? nee, Cannabis helpt mij alles te verwerken. Als ik Cannabis gebruik doe ik dat om te denken over serieuze zaken in het leven. Als ik blow in de avond word ik in de ochtend met een gerust gevoel. Doe ik dat niet ben ik meestal de rest van de dag diep in gedachten.

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan? ja en nee.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om?nee, ze zouden me waarschijnlijk het huis uitsturen

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis) LEGALISE :stoned: maar wel gereguleerd. Vanaf je 18e gebruik legaliseren. Mensen moeten de waarheid over Cannabis hebben geleerd op school en je zou je neit hoeven te schamen voor drugsgebruik.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden? succes met je onderzoek.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
ik heb je een PM gestuurd
S
StudenteLid
01-01-2024, 00:00
#17
Albino, Iraqio, Cropp Hartelijk dank voor jullie medewerkering!! :grin:
J
JokkelshizzleLid
01-01-2024, 00:00
#18
cropp zei:
ik heb je een PM gestuurd
Klik om te vergroten...

je bent wel 18
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Had ook al pmetje gestuurd. Vind altijd wel grappig om die vragenlijstjes in te vullen :P

POEPOE NOUNOU HEHE damdiedamdiedam
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jokkelshizzle zei:
cropp zei:
ik heb je een PM gestuurd
Klik om te vergroten...

je bent wel 18
Klik om te vergroten...

klopt, maar er staat ook 12-18 jaar

plus zolang ben ik nog geen achtien dus ik zal het hiervoor ook wel bij dealertjes of via via gehaald hebben he, dat heb ik er ook bij gezet. en voor de rest van de vragen maakt het niet zo veel uit dat ik geen 17 ben of wel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."