Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Voor mijn opleiding Maatschappelijk Werk & Dienstverlening ben ik bezig met een onderzoeksopdracht. Ik ben opzoek naar jongens in de leeftijd van 12 tot 18 jaar die Cannabis gebruiken en aan mijn onderzoek willen meewerken doormiddel van een vragenlijst in te vullen. Het is geheel anoniem. Willen degenen die zich aangesproken voelen, zich melden? Alvast hartelijk dank!"
"^ Was ik helemaal vergeten. Ik heb een vragenlijst gemaakt, die ik door een aantal jongeren ingevuld zou willen hebben: Het is geheel ANONIEM Leeftijd: Opleidingsniveau: Thuissituatie: Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? Hoeveel geld geef je er per week aan uit? Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe: Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn? Denk je erover na om er mee te stoppen? Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan? Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om? Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis) Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?"
"Wacky zei: Ik hoop dat je er zelf van bewust bent dat wanneer je op deze manier je proefpersonen selecteerd je niets kunt met de resultaten van je onderzoek ? Klik om te vergroten... Deze vragenlijst is slechts een kleine deel van het onderzoek, op deze manier wil ik een achterhalen wat er onder deze jongeren leeft."
"Wacky zei: Ik hoop dat je er zelf van bewust bent dat wanneer je op deze manier je proefpersonen selecteerd je niets kunt met de resultaten van je onderzoek ? (Dat je bijvoorbeeld niet denkt verbanden te gaan leggen tussen soft en harddrugs gebruik gebaseerd op proefpersonen van een drugsforum. En dat je vervolgens geen verbanden denkt te gaan leggen tussen thuis situatie en softdrugsgebruik gebaseerd op harddrugsgebruikende blowers van een drugsforum.) Klik om te vergroten... Nee, mijn onderzoeksvraag is geheel gebasseerd op softdrugsgebruik. Ik ga geen verbanden leggen. Ik wil slechts achterhalen hoe de softdrugsgebruik onder deze jonge doelgroep niet groter wordt."
"Wacky zei: Okok Ik zag de krantenkoppen alweer voor me "onderzoek aan unversiteit .... heeft aangetoont dat softdrugs gebruik bij x% van de jongeren leid tot harddrugsgebruik en sociale problemen" Klik om te vergroten... Haha, nee dat zou ik niet via zo'n vragenlijst kunnen achterhalen. Dus ik weet wel waar ik mee bezig ben."
"Jokkelshizzle zei: ik wil wel een vergoeding Klik om te vergroten... Sorry, ben ook maar een arme student :P"
"DrippTone zei: Ik ben te oud om mee te doen, maar ik voel me nog wel 16. Klik om te vergroten... van mij mag je het wel voor de lol invullen"
"Amaranth en milos thanks voor het invullen en voor de duidelijke en uitgebreide antwoorden! Super!"
"Amaranth zei: Ohja dat was ik vergeten te vermelden, ik wil ook legalisatie, maar verder wel gewoon hetzelfde als het nu is. Alleen al dat dubbele gelul nu vind ik zo stomzinnig. Klik om te vergroten... Welke dubbele gelul?"
"azgaza zei: Ik ben ook te oud, als je het een jaar eerder had gevraagd had ik het in kunnen vullen, maar de antwoorden zouden toch precies hetzelfde zijn als een jaar geleden dus ik kan dat eventueel alsnog wel doen? Klik om te vergroten... Graag, dan mag je het van mij wel invullen. 18 of 19 jaar scheelt niet veel."