Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGEZOCHT: Cannabisgebruikers in de leeftijd van 12-18 jaar

GEZOCHT: Cannabisgebruikers in de leeftijd van 12-18 jaar

61 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Had ook al pmetje gestuurd. Vind altijd wel grappig om die vragenlijstjes in te vullen :P

POEPOE NOUNOU HEHE damdiedamdiedam
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jokkelshizzle zei:
cropp zei:
ik heb je een PM gestuurd
Klik om te vergroten...

je bent wel 18
Klik om te vergroten...

klopt, maar er staat ook 12-18 jaar

plus zolang ben ik nog geen achtien dus ik zal het hiervoor ook wel bij dealertjes of via via gehaald hebben he, dat heb ik er ook bij gezet. en voor de rest van de vragen maakt het niet zo veel uit dat ik geen 17 ben of wel
M
Moes-4Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Amaranth zei:
Leeftijd: 14

Opleidingsniveau: Ik zit nu in 4 VWO
Klik om te vergroten...

Hoe kun jij 14 zijn en in 4vwo zitten?
Dat is echt een kunst..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Moes-4 zei:
Hoe kun jij 14 zijn en in 4vwo zitten?
Dat is echt een kunst..
Klik om te vergroten...
Even tellen meisje, dat kan wel (:
M
Moes-4Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, als je een jaar overslaat, en een vroege leerling bent.
Ik werd 14 in 2VWO
en 16 in 4VWO

Dus vind ik het een kunst :)
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb een klas overgeslagen en ben een vroege leerling :) Ben denk ik daardoor een stukje volwassener qua manier van denken dan (de meeste) leeftijdsgenoten.
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#7
Studente zei:
Albino, Iraqio, Cropp Hartelijk dank voor jullie medewerkering!! :grin:
Klik om te vergroten...
nounou kom op studente wel op je grammatica letten :wink:
A
Anti-NeoconLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leeftijd: 16

Opleidingsniveau: 4 Havo

Thuissituatie: woon bij mijn ouders, islamitische achtergrond maar ik ben zelf ongelovig

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? door mijn eigen interesse, kwou weten hoe het voelde en ik kende ook wel mensen die blowen dus ik vroeg of ik mee mocht doen en dan vonden ze leuk

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? 1. Ontspannen, geen stress meer
2. Ik ben nu al een jaar lang geblesseerd aan mijn knie en de pillen die ik heb gekregen van de dokter werken niet, maar cannabis wel

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? Af en toe wat benzodiazepine, maar voor de rest niks. Ik heb wel erg interesse over psychedelics.

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? 1 jaar, hoevaak? zowiezo een joint per dag :P

Hoeveel geld geef je er per week aan uit? ik persoonlijk moet het doen met 10eu per week, dus ik geef 6 eu per week uit

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe: Hangt ervan af wat je wilt, wil je lekker chillen en lol maken dan ga je met vrienden of je wilt gewoon nadenken over dingen dan ga je alleen of met iemand die je goed kent

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? ik heb een behaarde vriend

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn? :tearsofjoy: ja

Denk je erover na om er mee te stoppen? nee

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan? Nee

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om? Nee, als ze het wisten zouden ze me de huis uittrappen, tsjah mensen met een religieuze achtergrond zal niet snel afwijken van zijn/haar standpunt

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis) Legaliseer het. Gedoodgbeleid slaat nergens op, je mag een drug wel in bezit hebben, maar je mag het niet kweken of handelen. Dus als je wiet koopt koop je nog steeds van criminelen :angry: Legaliseren dat handel, kweek hennep 's werelds beste natuurlijke stof. Cannabis word de billion dollar crop genoemd in Californië. Je kan zoveel geld verdienen met hennep, gewoon doen.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden? nee
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#9
Anti-Neocon zei:
Legaliseer het. Gedoodgbeleid slaat nergens op, je mag een drug wel in bezit hebben, maar je mag het niet kweken of handelen. Dus als je wiet koopt koop je nog steeds van criminelen :angry: Legaliseren dat handel, kweek hennep 's werelds beste natuurlijke stof. Cannabis word de billion dollar crop genoemd in Californië. Je kan zoveel geld verdienen met hennep, gewoon doen.
Klik om te vergroten...
Dat bedoelde ik met dubbel gelul in mijn post, had alleen geen zin om het zelf uit te typen.
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#10
Anti-Neocon zei:
Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? ik heb een behaarde vriend
Klik om te vergroten...
je bent zelf ook behaard jij :P en toen ik niet meekreeg kreeg jij mee :) bij the GAME :wink:
S
StudenteLid
01-01-2024, 00:00
#11
iraqio zei:
Studente zei:
Albino, Iraqio, Cropp Hartelijk dank voor jullie medewerkering!! :grin:
Klik om te vergroten...
nounou kom op studente wel op je grammatica letten :wink:
Klik om te vergroten...

Opsie :flushed: Ik zie het.

Typfoutje :grin:
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#12
Studente zei:
iraqio zei:
Studente zei:
Albino, Iraqio, Cropp Hartelijk dank voor jullie medewerkering!! :grin:
Klik om te vergroten...
nounou kom op studente wel op je grammatica letten :wink:
Klik om te vergroten...

Opsie :flushed: Ik zie het.

Typfoutje :grin:
Klik om te vergroten...
bedoel je niet Oopsie :wink:

iedereen maakt typfouten :P let alleen wel op bij je verslag aan het eind van de proef :P ze trekken nogal wat punten af voor dit soort kleine foutjes (-2 bij m'n zus d'r geneeskundestudie)
E
ElenthereliénLid
01-01-2024, 00:00
#13
Leeftijd: 18
Opleidingsniveau: HAVO, nu HBO informatica

Thuissituatie: woon bij mijn vader en diens vriendin, geen religeuze achtergronden, vader heeft verslavingsachtergrond.

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? Deels eigen interesse deels omdat het er was.
Mijn stiefmoeder heeft artritis en gebruikt wiet als medicijn, dit kweken wij zelf (Legale hoeveelheden, 4 plantjes) puur als medicatie, hierdoor had ik het binnen bereik, het leek me ook leuk.

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt?
Gewoon voor de lol, soms i.c.m andere middelen als psychonautisch middel.

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? Paddo's, DXM, alcohol.

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? Mijn eerste gebruik was op mijn 16e, ik gebruik wanneer ik zin heb, op het moment heb ik slechst zo'n 10 keer gebruikt in 2 jaar, dus ongeveer 1x in de 2 maand.

Hoeveel geld geef je er per week aan uit?
Geen, zelfkweek.

Samen met vrienden of liever alleen?
Vrienden, cannabis is een sociaal middel wat met kameraden erg leuk is.
De gesprekken zijn sneller en meer fantasierijk!

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd?
Zelfkweek

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?
Ja, echter de gevolgen van cannabis zijn minder erg dan die van drank, dus dit is voor mij eerder een impuls om het drankje te laten staan en een jointje te pakken dan om met cannabis te stoppen.

Denk je erover na om er mee te stoppen?
Nee, ik vind het niet risicovol om te gebruiken.

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Nee

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om?
Nee

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
Houd het zo, ik zie cannabis als een risico voor de jeugd die zichzelf niet altijd in de hand heeft, ik denk dat als we het nu legaliseren het toegankelijker word voor jeugd die het nu nog niet gebruikt.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
Nee
S
SaindLid
01-01-2024, 00:00
#14
Leeftijd: 15

Opleidingsniveau: 4VWO

Thuissituatie: Woon thuis, ouders en oudere zus. Gebruiken niet.

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? Interesse, heb het zelf opgezocht.

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? Ik vind het leuk, het is rustgevend en met vrienden wordt ik er socialer van.

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? Alcohol, nicotine, andere dingen geprobeerd maar niet met regelmaat.

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? Sinds 3 jaar wiet, wanneer en hoe vaak verschilt sterk. Deze maand 4/5 keer maar de maand daarvoor zeker 40 joints (vakantie)

Hoeveel geld geef je er per week aan uit? 5/10 euro

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe: Met vrienden, vaak grappig, gezellig

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? Coffeeshop binnenwandelen en kopen, oudere vrienden, heel soms handelaar

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn? Jazeker, ben ik me goed bewust van.

Denk je erover na om er mee te stoppen? Nee

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan? Nee, zoals ik al zei heb ik deze maand bijna niet gebruikt, en heb ik er nu ook geen behoefte aan. Ik blow als ik er zin in heb en dat is gelukkig lang niet altijd.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om? Niet helemaal, ze weten dat ik wel eens wat rook maar hoeveel/wanneer enzo allemaal niet.

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
Ik vind dat het gelegaliseerd moet worden, maar alleen voor meerderjarigen. Misschien een beetje hypocriet maar er zijn veel jongeren die er niet goed mee om kunnen gaan. Ik vind van mijzelf dat ik dat wel kan maarja, veel niet.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden? Niet bepaald.
e
edhardyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Leeftijd:
16
Opleidingsniveau:
HAVO
Thuissituatie:
thuis bij moeder en broertje(vader ongeveer 2 jaar geleden overleden)
Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis?
Op 13 jarige leeftijd aangeboden gekreegen van een vriendin
Wat is de reden dat je cannabis gebruikt?
Ik geniet er gewoon van.

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke?
Ik gebruik niet alles op dit moment maar hier een lijstje van wat ik weleens heb gebruikt:
alcohol
DXM
Paddo's
Speed
XTC
LSD
GHB
Puure MDMA


Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak?
Ik blow van af me dertiende en heb rond de tijd dat ik 15 was een periode gehad dat ik elke dag blowde toen een tijde niet en tot ongeveer 3 maanden geleden ook weer een periode gehad waarin zo'n beetje elke dag blowde
Hoeveel geld geef je er per week aan uit?
Dat verschilld zoveel per week soms niks soms 20 eur0
Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe:
Met vrienden maar soms ook alleen lekker wegspacen op muziek of stoned gaan wandelen
Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd?
Van vrienden en soms krijg ik zelf mee
Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?
Ja
Denk je erover na om er mee te stoppen?
Nee.nooit eigenlijk.
Ik ben al wel drastisch geminderd,alleen nog in het weekend en heel soms nog 1 dag door de week.
Ik ben niet van plan ooit helemaal te stoppen omdat ik er gewoon van geniet.
Mischien later wel maar 1 of 2 keer per jaar.
Maar waarom zou ik helemaal stoppen,pizza,patat en ander vet eeten is ook ongezond maar je dat het om dat hetgewoon lekker is.
Met mate is geen enkele drug echt schadelijk.
Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan?
Niet meer een periode lang wel,.ik wou stoppen maar het lukte niet.
Na een hevige badtrip op LSD leek het een beetje of me hersenen opnieuw waren gerest en lukte het(met moeite)wel

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om?
Ja,me moeder deelt me mening dat met mate en een voor de rest gezonde leefenswijze het niet zoveel kwaad kan.
Ze ziet me zaterdagavond liever stoned dan dronken thuis komen

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
Compleet legaliseeren maar met betere voorlichting.
Ook met anderen drugs zou dit beleid volgens mij werken.
Je hebt in iedergeval minder mensen die ziek worden of dood gaan van een fout pilletje of vermengde coke omdat het in echte labs gemaakt kan worden.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
Nee,niet echt eigenlijk,ja dit: :stoned:
j
jimiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Leeftijd: 16

Opleidingsniveau: tweede keer 4 havo

Thuissituatie: Bij mijn moeder

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? Vriendinnetjes in de 2e klas deden het, ik wilde het ook eens proberen.

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? Ontspannend, gezellig, creatief, in groepsverband is het bijna standaard.

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? xtc, cocaine, MDMA, alcohol, ghb, lachgas, nicotine, caffeine.

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? Vanaf mijn 13/14e tot mijn 15e heb ik regelmatig geblowd, toen ben ik een tijdje gestopt en nu alweer anderhalf jaar aan het smoken. Op dit moment vooral in groepsverband, dus als ik chill en in het weekend. Ik ben aan het minderen, wil liever ook alleen hasj roken.

Hoeveel geld geef je er per week aan uit? Bijna niet. Af en toe een zakje of een voorgedraaide, maar zoveel rook ik niet meer.

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe: Samen. Aangezien ik zelf niet regelmatig meer haal, blow ik (bijna) alleen in groepsverband. Alleen vind ik het ook chill, als ik ga schrijven of tekenen oid, maar dat kan net zo goed met mensen erbij.
Ik vind het wel fijn als ik 's avonds skaffa in bed lig, even mijn schriftje erbij en dan kan ik lekker nadenken over alles, zonder dat het kut voelt. Soort van mezelf gerust stellen en mijn gedachten laten gaan. En ik kan veel beter slapen dan.

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? Vrienden. Toen ik 14 was, stond ik nog wel eens ghettosteeze langs de shop te wachten tot er mensen voorbij kwamen die voor ons een voorgedraaide konden halen :')

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn? Zeer zeker.

Denk je erover na om er mee te stoppen? Op dit moment niet, ik ben wel aan het minderen en vooral minder wiet.

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan? Nee.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om? Ja, ze heeft het liever niet natuurlijk, maar verbieden heeft vrij weinig zin.

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis) Gedoogbeleid is prima. Het zou alleen chiller zijn als je in het openbaar gewoon zou kunnen blowen.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
I love you MaryJane :hearteyes:
j
jimiLid
01-01-2024, 00:00
#17
iraqio zei:
Anti-Neocon zei:
Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? ik heb een behaarde vriend
Klik om te vergroten...
je bent zelf ook behaard jij :P en toen ik niet meekreeg kreeg jij mee :) bij the GAME :wink:
Klik om te vergroten...

aggaaaaaaaaaaa
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#18
jimi zei:
iraqio zei:
Anti-Neocon zei:
Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? ik heb een behaarde vriend
Klik om te vergroten...
je bent zelf ook behaard jij :P en toen ik niet meekreeg kreeg jij mee :) bij the GAME :wink:
Klik om te vergroten...

aggaaaaaaaaaaa
Klik om te vergroten...
pardon? :confused:
j
jimiLid
01-01-2024, 00:00
#19
je bedoelt the game in Den Haag toch?
agga is een ander woord voor Den Haag
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#20
jimi zei:
je bedoelt the game in Den Haag toch?
agga is een ander woord voor Den Haag
Klik om te vergroten...

oooh haha nee k bedoelde eigenlijk die in Delft :wink: ik weet btw wel dat agga een ander woord voor Den haag was maar ik kon het niet echt plaatsen omdat ik neit wist dat er ook een game in agga was :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."