Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGEZOCHT: Cannabisgebruikers in de leeftijd van 12-18 jaar

GEZOCHT: Cannabisgebruikers in de leeftijd van 12-18 jaar

61 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#1
Studente zei:
iraqio zei:
Studente zei:
Albino, Iraqio, Cropp Hartelijk dank voor jullie medewerkering!! :grin:
Klik om te vergroten...
nounou kom op studente wel op je grammatica letten :wink:
Klik om te vergroten...

Opsie :flushed: Ik zie het.

Typfoutje :grin:
Klik om te vergroten...
bedoel je niet Oopsie :wink:

iedereen maakt typfouten :P let alleen wel op bij je verslag aan het eind van de proef :P ze trekken nogal wat punten af voor dit soort kleine foutjes (-2 bij m'n zus d'r geneeskundestudie)
E
ElenthereliénLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leeftijd: 18
Opleidingsniveau: HAVO, nu HBO informatica

Thuissituatie: woon bij mijn vader en diens vriendin, geen religeuze achtergronden, vader heeft verslavingsachtergrond.

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? Deels eigen interesse deels omdat het er was.
Mijn stiefmoeder heeft artritis en gebruikt wiet als medicijn, dit kweken wij zelf (Legale hoeveelheden, 4 plantjes) puur als medicatie, hierdoor had ik het binnen bereik, het leek me ook leuk.

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt?
Gewoon voor de lol, soms i.c.m andere middelen als psychonautisch middel.

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? Paddo's, DXM, alcohol.

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? Mijn eerste gebruik was op mijn 16e, ik gebruik wanneer ik zin heb, op het moment heb ik slechst zo'n 10 keer gebruikt in 2 jaar, dus ongeveer 1x in de 2 maand.

Hoeveel geld geef je er per week aan uit?
Geen, zelfkweek.

Samen met vrienden of liever alleen?
Vrienden, cannabis is een sociaal middel wat met kameraden erg leuk is.
De gesprekken zijn sneller en meer fantasierijk!

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd?
Zelfkweek

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?
Ja, echter de gevolgen van cannabis zijn minder erg dan die van drank, dus dit is voor mij eerder een impuls om het drankje te laten staan en een jointje te pakken dan om met cannabis te stoppen.

Denk je erover na om er mee te stoppen?
Nee, ik vind het niet risicovol om te gebruiken.

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Nee

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om?
Nee

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
Houd het zo, ik zie cannabis als een risico voor de jeugd die zichzelf niet altijd in de hand heeft, ik denk dat als we het nu legaliseren het toegankelijker word voor jeugd die het nu nog niet gebruikt.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
Nee
S
SaindLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leeftijd: 15

Opleidingsniveau: 4VWO

Thuissituatie: Woon thuis, ouders en oudere zus. Gebruiken niet.

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? Interesse, heb het zelf opgezocht.

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? Ik vind het leuk, het is rustgevend en met vrienden wordt ik er socialer van.

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? Alcohol, nicotine, andere dingen geprobeerd maar niet met regelmaat.

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? Sinds 3 jaar wiet, wanneer en hoe vaak verschilt sterk. Deze maand 4/5 keer maar de maand daarvoor zeker 40 joints (vakantie)

Hoeveel geld geef je er per week aan uit? 5/10 euro

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe: Met vrienden, vaak grappig, gezellig

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? Coffeeshop binnenwandelen en kopen, oudere vrienden, heel soms handelaar

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn? Jazeker, ben ik me goed bewust van.

Denk je erover na om er mee te stoppen? Nee

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan? Nee, zoals ik al zei heb ik deze maand bijna niet gebruikt, en heb ik er nu ook geen behoefte aan. Ik blow als ik er zin in heb en dat is gelukkig lang niet altijd.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om? Niet helemaal, ze weten dat ik wel eens wat rook maar hoeveel/wanneer enzo allemaal niet.

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
Ik vind dat het gelegaliseerd moet worden, maar alleen voor meerderjarigen. Misschien een beetje hypocriet maar er zijn veel jongeren die er niet goed mee om kunnen gaan. Ik vind van mijzelf dat ik dat wel kan maarja, veel niet.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden? Niet bepaald.
e
edhardyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leeftijd:
16
Opleidingsniveau:
HAVO
Thuissituatie:
thuis bij moeder en broertje(vader ongeveer 2 jaar geleden overleden)
Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis?
Op 13 jarige leeftijd aangeboden gekreegen van een vriendin
Wat is de reden dat je cannabis gebruikt?
Ik geniet er gewoon van.

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke?
Ik gebruik niet alles op dit moment maar hier een lijstje van wat ik weleens heb gebruikt:
alcohol
DXM
Paddo's
Speed
XTC
LSD
GHB
Puure MDMA


Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak?
Ik blow van af me dertiende en heb rond de tijd dat ik 15 was een periode gehad dat ik elke dag blowde toen een tijde niet en tot ongeveer 3 maanden geleden ook weer een periode gehad waarin zo'n beetje elke dag blowde
Hoeveel geld geef je er per week aan uit?
Dat verschilld zoveel per week soms niks soms 20 eur0
Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe:
Met vrienden maar soms ook alleen lekker wegspacen op muziek of stoned gaan wandelen
Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd?
Van vrienden en soms krijg ik zelf mee
Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?
Ja
Denk je erover na om er mee te stoppen?
Nee.nooit eigenlijk.
Ik ben al wel drastisch geminderd,alleen nog in het weekend en heel soms nog 1 dag door de week.
Ik ben niet van plan ooit helemaal te stoppen omdat ik er gewoon van geniet.
Mischien later wel maar 1 of 2 keer per jaar.
Maar waarom zou ik helemaal stoppen,pizza,patat en ander vet eeten is ook ongezond maar je dat het om dat hetgewoon lekker is.
Met mate is geen enkele drug echt schadelijk.
Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan?
Niet meer een periode lang wel,.ik wou stoppen maar het lukte niet.
Na een hevige badtrip op LSD leek het een beetje of me hersenen opnieuw waren gerest en lukte het(met moeite)wel

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om?
Ja,me moeder deelt me mening dat met mate en een voor de rest gezonde leefenswijze het niet zoveel kwaad kan.
Ze ziet me zaterdagavond liever stoned dan dronken thuis komen

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
Compleet legaliseeren maar met betere voorlichting.
Ook met anderen drugs zou dit beleid volgens mij werken.
Je hebt in iedergeval minder mensen die ziek worden of dood gaan van een fout pilletje of vermengde coke omdat het in echte labs gemaakt kan worden.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
Nee,niet echt eigenlijk,ja dit: :stoned:
j
jimiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leeftijd: 16

Opleidingsniveau: tweede keer 4 havo

Thuissituatie: Bij mijn moeder

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? Vriendinnetjes in de 2e klas deden het, ik wilde het ook eens proberen.

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? Ontspannend, gezellig, creatief, in groepsverband is het bijna standaard.

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? xtc, cocaine, MDMA, alcohol, ghb, lachgas, nicotine, caffeine.

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? Vanaf mijn 13/14e tot mijn 15e heb ik regelmatig geblowd, toen ben ik een tijdje gestopt en nu alweer anderhalf jaar aan het smoken. Op dit moment vooral in groepsverband, dus als ik chill en in het weekend. Ik ben aan het minderen, wil liever ook alleen hasj roken.

Hoeveel geld geef je er per week aan uit? Bijna niet. Af en toe een zakje of een voorgedraaide, maar zoveel rook ik niet meer.

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe: Samen. Aangezien ik zelf niet regelmatig meer haal, blow ik (bijna) alleen in groepsverband. Alleen vind ik het ook chill, als ik ga schrijven of tekenen oid, maar dat kan net zo goed met mensen erbij.
Ik vind het wel fijn als ik 's avonds skaffa in bed lig, even mijn schriftje erbij en dan kan ik lekker nadenken over alles, zonder dat het kut voelt. Soort van mezelf gerust stellen en mijn gedachten laten gaan. En ik kan veel beter slapen dan.

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? Vrienden. Toen ik 14 was, stond ik nog wel eens ghettosteeze langs de shop te wachten tot er mensen voorbij kwamen die voor ons een voorgedraaide konden halen :')

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn? Zeer zeker.

Denk je erover na om er mee te stoppen? Op dit moment niet, ik ben wel aan het minderen en vooral minder wiet.

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan? Nee.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om? Ja, ze heeft het liever niet natuurlijk, maar verbieden heeft vrij weinig zin.

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis) Gedoogbeleid is prima. Het zou alleen chiller zijn als je in het openbaar gewoon zou kunnen blowen.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
I love you MaryJane :hearteyes:
j
jimiLid
01-01-2024, 00:00
#6
iraqio zei:
Anti-Neocon zei:
Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? ik heb een behaarde vriend
Klik om te vergroten...
je bent zelf ook behaard jij :P en toen ik niet meekreeg kreeg jij mee :) bij the GAME :wink:
Klik om te vergroten...

aggaaaaaaaaaaa
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#7
jimi zei:
iraqio zei:
Anti-Neocon zei:
Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? ik heb een behaarde vriend
Klik om te vergroten...
je bent zelf ook behaard jij :P en toen ik niet meekreeg kreeg jij mee :) bij the GAME :wink:
Klik om te vergroten...

aggaaaaaaaaaaa
Klik om te vergroten...
pardon? :confused:
j
jimiLid
01-01-2024, 00:00
#8
je bedoelt the game in Den Haag toch?
agga is een ander woord voor Den Haag
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#9
jimi zei:
je bedoelt the game in Den Haag toch?
agga is een ander woord voor Den Haag
Klik om te vergroten...

oooh haha nee k bedoelde eigenlijk die in Delft :wink: ik weet btw wel dat agga een ander woord voor Den haag was maar ik kon het niet echt plaatsen omdat ik neit wist dat er ook een game in agga was :wink:
M
Mr.VanderkartLid
01-01-2024, 00:00
#10
Leeftijd: 18

Opleidingsniveau: Havo (5e klas)

Thuissituatie: Moeder, broertje, zusje (gescheiden ouders)

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? besloten te proberen met vrienden

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? nieuwschierigheid

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? rare vraag, ik geef wel antwoord op dat ik oiit gebruikt heb: Paddos,XTC,hasj,wiet,speed,cocaine,2CB.

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? een jointje doe ik elke weekend, andere(hardere) drugs ongeveer eens in de 2 maanden

Hoeveel geld geef je er per week aan uit? 10 euro?

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe: Altijd met vrienden, kan ik nog beetje lachen :P

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? Voor me 18e al gebruikt, zat mensen die kunnen regelen, nu haal ik daar nog, Shops geven te weinig.

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn? Ja dom worden togh? Dat leer ik wel weer bij

Denk je erover na om er mee te stoppen? Nee, ik merk geen negatieve effecten behalve een beetje vergeetachtig op sommige momenten, mijn schoolcijfers hebben er neit onder geleden.

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan? nee, heb wel eens 2 maanden gekeken of ik verslaafd was, na 2e weekend dacht ik er nietteens meer aan.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om? nope, en wil ik zo houden. Omdat ze slechte gedachtes hierover hebben door propaganda.

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis): 18 + is goede leeftijd maar als mensen die jonger zijn willen gebruiken dat gebeurt dat ook, ookal is wiet volledig illegaal in een land.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
Schilder ons niet af als junkies :wave:
M
Mr.VanderkartLid
01-01-2024, 00:00
#11
Valt me wel op dat er veel mensen van Havo gebruiken:P of tenminste de moeite nemen om dit in te vullen :grin:
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mr.Vanderkart zei:
Leeftijd: 18

Opleidingsniveau: Havo (5e klas)

Thuissituatie: Moeder, broertje, zusje (gescheiden ouders)

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? besloten te proberen met vrienden

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? nieuwschierigheid

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? rare vraag, ik geef wel antwoord op dat ik oiit gebruikt heb: Paddos,XTC,hasj,wiet,speed,cocaine,2CB.

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? een jointje doe ik elke weekend, andere(hardere) drugs ongeveer eens in de 2 maanden

Hoeveel geld geef je er per week aan uit? 10 euro?

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe: Altijd met vrienden, kan ik nog beetje lachen :P



Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? Voor me 18e al gebruikt, zat mensen die kunnen regelen, nu haal ik daar nog, Shops geven te weinig.

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn? Ja dom worden togh? Dat leer ik wel weer bij

Denk je erover na om er mee te stoppen? Nee, ik merk geen negatieve effecten behalve een beetje vergeetachtig op sommige momenten, mijn schoolcijfers hebben er neit onder geleden.

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan? nee, heb wel eens 2 maanden gekeken of ik verslaafd was, na 2e weekend dacht ik er nietteens meer aan.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om? nope, en wil ik zo houden. Omdat ze slechte gedachtes hierover hebben door propaganda.

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis): 18 + is goede leeftijd maar als mensen die jonger zijn willen gebruiken dat gebeurt dat ook, ookal is wiet volledig illegaal in een land.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
Schilder ons niet af als junkies :wave:
Klik om te vergroten...

I lol'd
f
frizzrLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik gebruik eigenlijk sinds oud en nieuw nooit meer cannabis maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt.

Leeftijd:
17

Opleidingsniveau:
MBO niv 4

Thuissituatie:
Niets bijzonders

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis?
Veel mensen in de omgeving gebruiken cannabis, ik was nieuwsgierig wat er nou zo bijzonder aan was.

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt?
Op het begin was het vooral omdat ik zo veel lol had tijdens het stoned zijn, later werd het meer een relax drug voor me maar de laatste tijd gebruikte ik cannabis op een verkeerde manier, ik wou de realiteit vergeten alleen had ik dit zelf niet door. Als je nuchter bent komen dingen veel harder aan, ik heb er voor gekozen om problemen aan te pakken en er niet voor weg te lopen.

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke?
XTC

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak?
Nooit :beer:
In de periode dat ik gebruikte deed ik het zeker elke dag.

Hoeveel geld geef je er per week aan uit?
Ik gaf er denk ik 40 euro pw aan uit.

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe:
Allebei, met vrienden is het gezellig maar als je alleen bent en je gebruikt cannabis kun je echt heerlijk tot rust komen.

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd?
Coffeeshop, ze zijn niet zo moeilijk hier

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?
Ik denk dat je dat moeilijk kunt zeggen. De vraag is beter als je er kunnen tussen zet. Maar de gevolgen die ik zelf heb ervaren zijn:
- Lui
- Weinig kan je nog wat schelen
- Verslaving


Ook ken ik iemand die door cannabis gebruik in psychose is geraakt maar hij zat al niet helemaal jofel in elkaar, het ligt dus zeker niet alleen aan de cannabis. Toch zou ik dit niet uitsluiten, ook al willen veel mensen op dit forum niet geloven dat het kan. Maar het kan!

als je lichamelijke gevolgen bedoeld,
ik zou het niet weten.

Denk je erover na om er mee te stoppen?
Gelukkig heb ik die keus al gemaakt

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan?
Ik was afhankelijk van cannabis, ik ben op eigen houtje gestopt. Voor mij was een afkickkliniek niet nodig. Als je het zo ver laat gaan dat je naar een afkickkliniek moet denk ik persoonlijk dat je er wel genoeg van hebt en dus ook gewoon zelf kan stoppen.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om?
Ze wisten dit en waren er echt niet blij mee.

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
Ik vind cannabis een mooie drug, zolang je het maar op een normale manier gebruikt. Helaas zijn er ontzettend veel mensen die dat niet kunnen. Ik vind het goed dat de overheid cannabis doogd. Ik vind alleen dat ze het verkeerd aanpakken, coffeeshops moeten veel strenger zijn in leeftijd.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
Ik verveel me dus ik heb het maar ingevuld ook al gebruik ik zelf niet :wink:
o
ootjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Leeftijd: 17

Opleidingsniveau: 4 havo

Thuissituatie: woon bij ouders

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? Via verhalen van mensen en via vrienden ben ik er zelf ook in geinteresseerd gaan raken

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? het is leuk om het samen te doen met vrienden en het geeft je een heel ontspannen gevoel

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke?
Ja, sinds het paddo verbod zijn het nu alleen nog maar truffels en alcohol.

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak?
Ik gebruik nu al bijna een jaar, altijd blow ik bij het uitgaan, voor het slapen gaan of als ik er gewoon zin in heb. Ik blow gemiddeld 2 tot 4 joints per week

Hoeveel geld geef je er per week aan uit?

Ik koop meestal een hoeveelheid voor meerdere weken en dat ligt dan tussen de 20-50 euro

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe:
Liever met vrienden, met vrienden kun je gezellig ouwehoeren en praten. Alleen blowen is fijner als je moe bent.

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd?

via vrienden of mijn broer haalt het voor me

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?

Ja, daar ben ik me bewust van en daardoor ben ik nu ook gestopt met blowen wanneer het niet het goede moment ervoor is.

Denk je erover na om er mee te stoppen?
Af en toe blowen kan altijd vind ik, maar soms zit ik erover te denken als ik een afspraak heb en ik ben stoned: waar is dit nou voor nodig?

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan?

Nee, als ik wil stoppen dan zorg ik er zelf voor. Daar heb ik geen hulp voor nodig. wat afhankelijkheid betreft: ik zal het moeilijker vinden zonder cannabis.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om?
Ja, maatregelen nemen doen ze niet. Als ik er verantwoord mee omga vinden ze het geen probleem. Er zijn echter wel regels dat ik absoluut niet thuis mag blowen of op school.

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
Ik vind het prima zo, wat ik niet snap mbt het beleid van alcohol is de leeftijdsgrens. Alcohol wat eigenlijk tot harddrug wordt gerekend, mag verkocht worden aan mensen van 16 jaar en ouder. Terwijl je van alcohol de controle over jezelf kunt verliezen en met wiet niet. Dus dan zou ik zeggen 16+ cannabis, 18+ alcohol.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
Gebruik cannabis op de momenten waarvoor ze bedoeld zijn. Op een avondje gezellig met vrienden, als het mooi weer is. Niet gebruiken op momenten waarvoor het niet bestemd zijn.
J
JaapjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Leeftijd: 18

Opleidingsniveau: VWO

Thuissituatie: Wonend bij ouders

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis?
Blowende vrienden, muziek maken...

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt?
Het is lekker.

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke?
Euh alcohol en nog een keertje salvia gedaan.

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak?
Sinds ongeveer een jaar, niet vaak, maar wel nu. Als ik het doe alleen in weekenden hooguit 1x en tijdens vakantie soms meer.

Hoeveel geld geef je er per week aan uit?
Nog geen 5 euro. Of nee, minder zelfs.

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe:
Samen met vrienden. Nog nooit alleen gedaan, simpelweg omdat ik er dan geen zin in heb.

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd?
Coffeeshop? O en vorig jaar van oudere vrienden.

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?
Ja. Ik ga volgend jaar als profielwerkstuk drugsvoorlichting behandelen. Ik heb ook al flink wat research gedaan naar de gevolgen van cannabis.

Denk je erover na om er mee te stoppen?
Heel soms heel kort, maar ik zie in dat de gevolgen tot nu toe niet erg nadelig zijn.

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan?
Nee.

Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om?
Ja, op dit moment "vermoeden ze". Maar ze zien het niet echt als iets ernstigs aangezien de rest van mijn leven wel op rolletjes gaat.

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
Drugs legaliseren, alle drugs. Maar coffeeshops wel aan een leeftijdsgrens binden. Wat mij goed lijkt zijn distributiepunten waar je gecontroleerde drugs kunt kopen. Dit laat je afschrijven op jouw persoonlijke drugskaart, zodat je niet meer dan 235907x heroine kunt doen. Een bloedprik zou dit ook kunnen controleren.

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
AJAX!
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#16
Moes-4 zei:
Ja, als je een jaar overslaat, en een vroege leerling bent.
Ik werd 14 in 2VWO
en 16 in 4VWO

Dus vind ik het een kunst :)
Klik om te vergroten...
ik werd 16 in VWO 5 :P en ik ga ook 17 worde in V5 :(
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik word 16 in VWO 6, jij bent dus alleen een vroege leerling en als je blijft zitten dat ook niet meer.
b
biglesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Leeftijd: 18

Opleidingsniveau: 2de graad middelbaar (vroeger gekapt met school mede door drug )

Thuissituatie: normaal bij ouders

Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? door een vriend van me.

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? niet echt een reden, gewoon een lekker gevoel kan je ff lekker ontspannen.

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? speed, xtc, lsd, marihuana :stoned:

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak?
2 jaar geleden heb ik anderhalf jaar dagelijks speed + cannabis gebruikt en wekelijks xtc
Hoeveel geld geef je er per week aan uit?
nu blow ik niet meer elke week maar als ik naar nederland ga geef ik snel zon 100 euro er aan uit, en als ik hier koop in belgie 30 euro voor 5 gram nakkers -.-
Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe:
erm, met vrienden is het wel leuk , maar alleen vind ik het zeker ook wel flex gewoon wat muziek op en wat DF checke
Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd?
coffeeshop, dealer ...
Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?
ja maar ik weet niet of ze kloppen het is niet omdat 1 op de 100 gebruikers paranoia wordt dat daarom iedereen het wordt als ze blowwe...
Denk je erover na om er mee te stoppen?
nee ik heb het nu allemaal in de hand
Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan?
nope zoals ik al zei ik heb het in de hand
Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om?
ik heb het hun nooit echt verteld maar ze weten er wel van , vloeitjes gevonden, grinder, wiet ... natuurlijk beetje verontwaardigd maarja wordt verder niet over gesproken thuis
Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
coffeeshops moeten zeker openblijven , ze moeten er zelfs hier in belgie enkele plaatsen, door coffeeshops te sluiten verplaats je het probleem alleen maar naar de straat waar het ongecontroleerd gebeurt...
Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden? beetje late reply maar had tog ff zin om dat in te vulle :grin:
M
Moes-4Lid
01-01-2024, 00:00
#19
iraqio zei:
Moes-4 zei:
Ja, als je een jaar overslaat, en een vroege leerling bent.
Ik werd 14 in 2VWO
en 16 in 4VWO

Dus vind ik het een kunst :)
Klik om te vergroten...
ik werd 16 in VWO 5 :P en ik ga ook 17 worde in V5 :(
Klik om te vergroten...

En ik ben straks mooi geslaagd :P
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hatsikidee..

Leeftijd: 17

Opleidingsniveau: 5VWO

Thuissituatie: Ouders getrouwd, klein broertje

Hoe ben je in aanmerking(ik neem aan dat je aanraking bedoelt) gekomen met cannabis? Via vrienden die op het idee kwamen(pubers he..)

Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? Experimenteren met alles, je leeft maar 1 keer:wink:

Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? Hash wel eens en 1x Hawaiian Baby Woodrose seeds

Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? Zomervakantie 2008 was de 1e keer, sindien heb ik 4 keer geblowt ofzo, dus niet regelmatig

Hoeveel geld geef je er per week aan uit? bijna 0 euro

Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe: tot nu toe alleen nog met vrienden gedaan, geen idee hoe het is om t alleen te doen

Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? viaviavia :wink:

Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn? Niet precies, genoeg om te weten dat ik het niet regelmatig wil doen

Denk je erover na om er mee te stoppen? Nope

Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan? Nope


Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om? Nope

Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis) Vind het nu wel goed, alleen zouden de plantages moeten worden gelegaliseerd zodat het tenminste op een legale manier in de coffeeshop komt(de rest van Europa mag sterven met hun anti-drugs dingetjes)

Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden? Nope

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."