Ik gebruik eigenlijk sinds oud en nieuw nooit meer cannabis maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt.
Leeftijd:
17
Opleidingsniveau:
MBO niv 4
Thuissituatie:
Niets bijzonders
Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis?
Veel mensen in de omgeving gebruiken cannabis, ik was nieuwsgierig wat er nou zo bijzonder aan was.
Wat is de reden dat je cannabis gebruikt?
Op het begin was het vooral omdat ik zo veel lol had tijdens het stoned zijn, later werd het meer een relax drug voor me maar de laatste tijd gebruikte ik cannabis op een verkeerde manier, ik wou de realiteit vergeten alleen had ik dit zelf niet door. Als je nuchter bent komen dingen veel harder aan, ik heb er voor gekozen om problemen aan te pakken en er niet voor weg te lopen.
Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke?
XTC
Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak?
Nooit
In de periode dat ik gebruikte deed ik het zeker elke dag.
Hoeveel geld geef je er per week aan uit?
Ik gaf er denk ik 40 euro pw aan uit.
Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe:
Allebei, met vrienden is het gezellig maar als je alleen bent en je gebruikt cannabis kun je echt heerlijk tot rust komen.
Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd?
Coffeeshop, ze zijn niet zo moeilijk hier
Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn?
Ik denk dat je dat moeilijk kunt zeggen. De vraag is beter als je er
kunnen tussen zet. Maar de gevolgen die ik zelf heb ervaren zijn:
- Lui
- Weinig kan je nog wat schelen
- Verslaving
Ook ken ik iemand die door cannabis gebruik in psychose is geraakt maar hij zat al niet helemaal jofel in elkaar, het ligt dus zeker niet alleen aan de cannabis. Toch zou ik dit niet uitsluiten, ook al willen veel mensen op dit forum niet geloven dat het kan. Maar het kan!
als je lichamelijke gevolgen bedoeld,
ik zou het niet weten.
Denk je erover na om er mee te stoppen?
Gelukkig heb ik die keus al gemaakt
Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan?
Ik was afhankelijk van cannabis, ik ben op eigen houtje gestopt. Voor mij was een afkickkliniek niet nodig. Als je het zo ver laat gaan dat je naar een afkickkliniek moet denk ik persoonlijk dat je er wel genoeg van hebt en dus ook gewoon zelf kan stoppen.
Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om?
Ze wisten dit en waren er echt niet blij mee.
Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis)
Ik vind cannabis een mooie drug, zolang je het maar op een normale manier gebruikt. Helaas zijn er ontzettend veel mensen die dat niet kunnen. Ik vind het goed dat de overheid cannabis doogd. Ik vind alleen dat ze het verkeerd aanpakken, coffeeshops moeten veel strenger zijn in leeftijd.
Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden?
Ik verveel me dus ik heb het maar ingevuld ook al gebruik ik zelf niet
![:wink:]()