Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag over roken

Vraag over roken

30 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#1
jah dat krijg je van roken, maar dat moet je erbij nemen of stoppen.
en dood gaan op je 16de door roken...
nee, de kans is zeer klein dat je door 1jaar roken op zijn jonge leeftijd,
al longkanker of iets dergelijks zou krijgen.
L
LangeLokkenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, door op je 16e te roken ga je dood.
E
ElektronikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo,
Ik ben namelijk 16 jaar en ik rook ongeveer meer als 1jaar nu. Nu had ik een vraag, ik rook dagelijks 6 sigaretten (gaat nog wel hé :wink: ) en in het weekend rook ik meestal een heel pakje op. Nu, sinds januari heb ik een paar "probleempjes". Als ik nu rook merk ik dat ik vaak moet hoesten, meer bronchitis heb. Als ik rook nu (dus sinds januari) doet het een beetje "pijn" in mijn longen waardoor ik moet hoesten. Als ik nou op stap ga en ik rook, voel ik hier geen sikkepit van! Kan mij iemand dit uitleggen? En kan je doodgaan op je 16e door roken?
+ aub, geen reacties van stop met roken, ik weet dat dat het beste is maarja :wink:

Thx
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Elektronik zei:
Als ik nu rook merk ik dat ik vaak moet hoesten, meer bronchitis heb.
Klik om te vergroten...
Dus je hebt al bronchitis en begint ook nog met roken? Slim joh.

Elektronik zei:
Als ik rook nu (dus sinds januari) doet het een beetje "pijn" in mijn longen waardoor ik moet hoesten. Als ik nou op stap ga en ik rook, voel ik hier geen sikkepit van!
Klik om te vergroten...
Misschien ben je te druk bezig met andere dingen of heb je er andere drugs bij die de pijn onderdrukken?

Elektronik zei:
En kan je doodgaan op je 16e door roken?
Klik om te vergroten...
Dat meen je toch niet serieus hoop ik? De dood is echt niet leeftijdsgebonden en als je gaat roken vraag je er ook wel om.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#5
misschien stoppen, anders word je nog COPD patiënt.
i
ilyasLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik had ook zoiets toen ik nog niet zo lang rookte. ik was toen gestopt wat eigenlijk echt niet moeilijk was, maar ik begon na een paar maanden weer. Nu heb ik natuurlijk meer last van hoesten, maar niet zoals ik net rookte.
Mijn gok is: Je longen zijn die rook niet gewoon, je longen willen alle vuiligheid eruit dus ga je hoesten en dat kan idd pijn doen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met bronchitis roken is natuurlijk heel erg slim :rolleyes:
Eerst stoppen met roken, je kuur afmaken en dan minimaal een maand of 2 ervan af blijven.
Daarna kan je altijd weer verder kijken, als je ballen hebt.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#8
Elektronik zei:
Als ik nou op stap ga en ik rook, voel ik hier geen sikkepit van! Kan mij iemand dit uitleggen? En kan je doodgaan op je 16e door roken?
Klik om te vergroten...

:rolleyes: :tearsofjoy:

Wat zou je moeten voelen als je rookt dan? Ik heb nog nooit iets gevoeld van roken.. En de kans dat je op korte termijn doodgaat is niet zo groot. Op langere termijn zal het roken voor steeds meer gezondheidsproblemen zorgen. Op korte termijn zou ik me vooral zorgen maken over kortademigheid en benauwdheid.
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Best 3G cell phone

abcd690 zei:
/edit by TimKGB; hier stond de telefoon reclame
Klik om te vergroten...

ok, dus door deze telefoon ga ik niet op me 16e dood door roken? :confused:

die moet je hebben! :grin:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Reageer aub niet op die berichten, dan zie je er ook niet zo dom uit wanneer ik ze verwijder (:
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#11
haha okidoki :stoned: al zie ik er nooit dom uit :grin:
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ja, in principe ben je een dead man walking

sorry gast

r.i.v.

:wave:
E
ElektronikLid
01-01-2024, 00:00
#13
En ik heb nu enorm keelpijn en zin in een sigaret. Rookt er hier nog iemand die toch ziek is, bronchitis heeft of keelpijn heeft?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#14
TimKGB zei:
haha okidoki :stoned: al zie ik er nooit dom uit :grin:
Klik om te vergroten...
Behalve wanneer je reageert op posts die niet bestaan
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja je kan doodgaan op je 16e door roken, de kans is denk ik wel zeer klein
En waarom ben je hier zo over bezorgd op je 16? Meer hoesten, keelpijn, verkoudheden, .. horen er nu eenmaal bij als je begint te roken, het tast je afweersysteem aan
Dacht toch dat dit algemeen geweten was en als je dan toch een oplossing wil voor je probleem (tjah je geeft aan dat je ze niet wil horen maar ik kan het echt niet laten) STOPPEN MET DIE HANDEL. Kijk naar mij (en vele anderen) : rook nu al 4-5 jaar en hoe langer je wacht met stoppen, hoe moeilijker het wordt. En geloof me, na een tijd wil iedereen stoppen
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#16
ExceptionalInsight zei:
TimKGB zei:
haha okidoki :stoned: al zie ik er nooit dom uit :grin:
Klik om te vergroten...
Behalve wanneer je reageert op posts die niet bestaan
Klik om te vergroten...

g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#17
p
pinheadlarryLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoest je al bloed op?
als dat niet het geval is,,gewoon door blijfen paffen en je niet zo aanstellen.
F
FulairynLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tuurlijk kan je doodgaan op je 16e (en dan misschien door roken, who knows). Maar als je dit soort vragen stelt kan je je beter afvragen waarom je rookt. En wat iemand voor me al zei, ik rook nu ook zo'n 5 jaar en het is een stuk moeilijker om te stoppen met roken dan 2 jaar geleden. En ik kan het nu weten, ik ben vandaag met een serieuze stop poging begonnen. :grin:
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fulairyn zei:
En wat iemand voor me al zei, ik rook nu ook zo'n 5 jaar en het is een stuk moeilijker om te stoppen met roken dan 2 jaar geleden. En ik kan het nu weten, ik ben vandaag met een serieuze stop poging begonnen. :grin:
Klik om te vergroten...
Succes :wink:

Ik ben na 4 jaar gestopt met roken, en dat was een stuk moeilijker dan toen ik nog maar een jaartje rookte.

Ook al wil je het niet horen: als je al zoveel lichamelijke problemen krijgt, stop dan gewoon of blijf door roken met de risico's die eraan vast zitten. Het blijft je eigen keus natuurlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."