Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsColumbian Devil's Breath

Columbian Devil's Breath

28 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
StabbyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is dit eigenlijk verkrijgbaar in Nederland of België? Ik besef dat het wel enorm zeldzaam zal zijn. Het kan wel eens leuk zijn dat iemand je overal bij volgt waar je zin in hebt, al mag je die persoon absoluut geen verkeerde dingen laten doen (wat dan ook waarover hij zich zou schamen).
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja hoor, zit gewoon in reisziektepiletjes. Alleen dan wel in lagere doses natuurlijk. Iemand zou dan zo'n 20 van die pilletjes moeten nemen om dat effect te krijgen.

Maar dit lijkt me geen drug om mee te experimenteren. En waarom zou je iemand in je macht willen hebben als je niets kwaads in de zin hebt, dus niet iets met iemand wil doen wat hij of zij niet zou willen als hij nuchter was?

Ik zou dit spul echt nooit vrijwillig nemen. Het verschil tussen een dodelijke dosis en een trip met klachten die je er nog aan overhoudt ook is klein.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vette docu.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#4
Datura stramonium is de plant, scopolamine en atropine de werkzame stoffen.
Zijn stuk meer van dat soort heksenplanten waar die stoffen inzitten; mandragora officinarum, brugmansia-soorten, hyoscyamus niger, atropa belledonna, etc..

Ik kweek sinds een tijdje zelf datura's, en die dingen groeien als kool. Binnenkort thee-party bij mij thuis :wink:
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
@rsw dat is dan een kopje thee dat ik oversla :tearsofjoy:
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hehe, ze zijn dan ook niet echt voor comsumptie :tearsofjoy:

Maar wat ik voornamelijk raar vind is dat in die docu gezegd word dat de mensen onder invloed normaal en nuchter lijken. Dat is nogal in tegenstelling met filmpjes en verhalen van mensen die de zaadjes van de Datura hebben gegeten, die roken imaginaire peuken, praten tegen mensen die niet bestaan, vallen spontaan om door een verneukte coordinatie en balans etc. etc..

Dus ik weet niet wat ik hier van moet geloven, misschien is het effect van gezuiverde scopolamine anders dan een mengsel van die stof en D- en L-hyoscyamine en de andere alkaloiden die in die planten zitten, maar ik denk het eigenlijk niet. Dat scopolamine gebruikt word als 'waarheidsserum' wist ik al wel, maar dit wel heel erg extreem.

Googelen leert dat er in ieder geval een paar hoax'en over 'burundanga' op internet circuleren, maar wel met een kern van waarheid. Voor de criminelen die dit echt doen kan ik alleen zeggen; wat is is de mensheid toch kankerziek.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#7
RSW zei:
Binnenkort thee-party bij mij thuis :wink:
Klik om te vergroten...

Count me in. :wink:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb de documentaire paar maanden geleden op een saaie herfst avond gekeken, en het gaat inderdaad over Datura en de stoffen daar uit, en ja dat is wel zo'n beetje een van de engste planten op aarde.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
De verboden vrucht, en juist daarom is het zo verdomd aantrekkelijk :(
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ik ken verschillende winti/voodoo mensen die zweren bij datura's. om zgn voodoo zombies van mensen te maken ... 4 real btw :) de gehele procedure mocht ik niet weten om allerlei domme redenen zoals misbruik enzo :wink:

volgens hen werkt het op de volgende manier ...

de stof die in datura zit zorgt ervoor dat je een bijna dood staat bereikt, zoals in een coma, maar dan met amper lichamelijke functies( vandaar zombies, anderen zullen echt denken dat diegene dood is gegaan). Dat duurt enkele dagen, daarna als degene die het heeft genomen wakker wordt,
dan schijnen die mensen erg vatbaar te zijn voor suggesties en zij zullen dus al die suggesties die jij ze tijdens het wakker worden hebt gevoerd( je kan lullen wat je wil als ze nog in coma zijn, ze horen je toch niet, dus dat heeft geen zin, het gaat echt om het wakker worden moment) tot op de letter uitvoeren .... sommige mensen met een hoge tolerantie kunnen erna weer 'levend' worden en zullen zich nix herinneren van de suggestie en de coma, maar de meesten gaan gewoon vertraagd dood ( omdat de dosis nogal moeilijk te berekenen is)... of ze krijgen te weinig en merken er niet zoveel van ...


het nadeel ervan is dat de dosis nogal gevoelig ligt en je dus zomaar echt dood kunt zijn en dat wil die lieve aardige voodoopriester niet natuurlijk.. die wil je nog even vet misbruiken :wink:

ik heb het ooit op mn buurjongen uitgeprobeerd en die merkte er nix van, maar die was toch al vrij vatbaar voor suggesties, dus was achteraf helemaal niet nodig voor hem :rolleyes:

ik had hem natuurlijk meer extract kunnen geven, maar ergens mocht ik hem wel, dus dat heb ik toch maar niet gedaan.


some things you just dont play with if you dont know what youre doing :wink:

:wave:
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je bent serieus wel de een van de grootste losers op deze aardkloot als je serieus iemand Datura gaat voeren..

Oom Klaas zei:
De verboden vrucht, en juist daarom is het zo verdomd aantrekkelijk :(
Klik om te vergroten...
Vind ik stiekem toch wel meevallen, voel me er totaal niet tot aangetrokken, zie er geen positieve dingen aan om het te nemen.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oom Klaas zei:
De verboden vrucht, en juist daarom is het zo verdomd aantrekkelijk :(
Klik om te vergroten...

Hoewel ik je punt snap, vraag ik me af of het in de verste verte de risico's waard is. Zelfs als je een dosering te pakken hebt die met enige zekerheid niet dodelijk is, je loopt een beste kans op het flink verneuken van je zicht, je geheugen, je geestelijke gesteldheid en je dromen.
En wat haal je er uit ? Dikke kans dat je uberhaupt vergeet wat je hebt meegemaakt, en zelfs als je alle bizarre shit wel onthoud, meer dan een goed verhaal voor op een feestje is het toch niet ? Of je moet het over sjamanisch gebruik van dit soort planten hebben, door de ayahuasca heen ofzo, maar daar weet ik niets vanaf. Arno Adelaars zei ooit eens in een interview dat hij het leuk vond om door een ayahuascarecept met brugmansia urenlang monsters te zien als ik het me goed herinner.
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#13
AkA_1 zei:
ik heb het ooit op mn buurjongen uitgeprobeerd en die merkte er nix van, maar die was toch al vrij vatbaar voor suggesties, dus was achteraf helemaal niet nodig voor hem :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Doe dit nooit meer. Dat is niet lief en dus onnodig.
A
AkA_1Lid
01-01-2024, 00:00
#14
proest :)

ik doe het nog regelmatig alleen tegenwoordig met andere intenties en iets meer raffinement.
Je zou versteld staan als je wist hoeveel je uit de nederlandse/europese flora en fauna kunt halen, dat helend, stimulerend, verdovend of genezend werkt. Of wat gewoon lekker smaakt :wink:

en lief zijn is relatief btw, je kunt nooit lief zijn voor iedereen, dus ben ik gewoon lief voor mezelf en hou ik in gedachten dat ik nooit iedereen te vriend kan houden en dat dus ook gewoon niet probeer.

toon respect voor alles dat leeft :) thats enough 4 me en soms is echte liefde tonen juist niet lief zijn, als je het ergens absoluut niet mee eens bent bijvoorbeeld :wink:

:wave:
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je toont anders niet veel respect voor je arme buurjongen. Als je een proefkonijn wil dan test je het maar bij jezelf.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat zijn dan je intenties, als ik vragen mag ?
En ik mag hopen dat je de mensen die je het toedient nu wel van tevoren inlicht over wat je ze precies geeft ?

En je hoeft zeker niet iedereen te vriend te houden als je daar geen zin in hebt, maar iemand met opzet kwaad doen (in dit geval een van de meest gevreesde en gevaarlijke vergiffen toedienen aan een persoon die daar niet om heeft gevraagd) is behalve iets heel anders ook in geen enkel geval te rechtvaardigen. Maar iets zegt me dat je hier niet zit voor ethische les :)

Als er nu toch een discussie is, zou ik dan ook mogen vragen naar de manier waarop jij het bereid hebt ? En uit wat voor cultuur kom je eigenlijk ? Ik leer nu basics over planten, een paar dagen geleden een fantastische collectie exotische (ethno)botanische schatten en organische stoffen onder mijn handen gehad. O.a. curare, een halve kilo opium, een pot ergotamine tartraat, tetrodoxine-producerende vissen (ook geassocieerd met voodoo als ik me niet vergis ?) en nog 1000 andere dingen.

Ook, de manier waarop jij zegt dat datura gebruikt word verschilt van wat beweerd word in die docu (die ik trouwens wel twijfelachtig vond) en ook van wat ik eerder over de plant heb gelezen. Care to comment ?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
AkA_1 zei:
ik heb het ooit op mn buurjongen uitgeprobeerd
Klik om te vergroten...

vanaf nu heb ik geen respect meer voor jou, dat vind ik nou echt zielig...
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je moest eens weten wat ik op mannetjes zoals jou zou willen uitproberen. Triest stuk afval, ik mag lijden dat je kapot gaat.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#19
RSW zei:
Wat zijn dan je intenties, als ik vragen mag ?
En ik mag hopen dat je de mensen die je het toedient nu wel van tevoren inlicht over wat je ze precies geeft ?
Klik om te vergroten...
Denk dat als hij zegt "ik heb het eens uitgeprobeerd op mijn buurjongen" dat er van inlichting niet veel sprake is..

*edit*
sry post verkeerd gelezen, hoop idd ook dat hij ze nu wel inlicht.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
toen ik de bloemen in he filmpje zag dacht ik ook meteen aan een grote datura boom en na beetje research op internet is het inderdaad familie van elkaar.
sommige weten misschien al dat de doornappel een plant is uit de nachtschadefamilie
scopolamine is dus het grote broertje van de datura, niet enkel een mooie plant maar ook een zwaar delirium

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."