Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDouane DOUR - Straf? boete ?

Douane DOUR - Straf? boete ?

93 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Argulas zei:
Ma toch liefst ontwijke ze :grin:
Klik om te vergroten...
dont we all!!
ma zo werkt het leven nu eenmaal nie altijd :beer:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re:

Frisko zei:
zommes zei:
Frisko heeft hoogstwaarschijnlijk gelijk, het zal niet erger zijn dan een afgrijselijke preek over drugs en een boetetje van rond de 350,-
Klik om te vergroten...
ben er vrij zeker van

ben zelf ook gepakt met een prutske(nie veel drugs) en heeft mij ook zoveel gekost + centrum voor alcohol en drugsbegeleiding.
andere keer ben ik dan weer met een HELE HOOP GHB EN GBL(10+ liter) en nog wa andere zooi gepakt en nu moet ik voorkomen voor rechtbank van 1ste aanleg.

1ste aanleg kijken ze of ikvoor correctionele rechtbank moet komen al dan niet!!!
hoop dat het niet zo een vaart loopt.

dus een gevangenisstraf zal da zeker nie opleveren want ik zit hier ook nog(nu toch nog althans) :( :) :wave:
Klik om te vergroten...
ghb is drugs, maar gbl is toch gewoon een legaal schoonmaakmiddel..als in niet beboetbaar?
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Re:

pieter-b zei:
Frisko zei:
zommes zei:
Frisko heeft hoogstwaarschijnlijk gelijk, het zal niet erger zijn dan een afgrijselijke preek over drugs en een boetetje van rond de 350,-
Klik om te vergroten...
ben er vrij zeker van

ben zelf ook gepakt met een prutske(nie veel drugs) en heeft mij ook zoveel gekost + centrum voor alcohol en drugsbegeleiding.
andere keer ben ik dan weer met een HELE HOOP GHB EN GBL(10+ liter) en nog wa andere zooi gepakt en nu moet ik voorkomen voor rechtbank van 1ste aanleg.

1ste aanleg kijken ze of ikvoor correctionele rechtbank moet komen al dan niet!!!
hoop dat het niet zo een vaart loopt.

dus een gevangenisstraf zal da zeker nie opleveren want ik zit hier ook nog(nu toch nog althans) :( :) :wave:
Klik om te vergroten...
ghb is drugs, maar gbl is toch gewoon een legaal schoonmaakmiddel..als in niet beboetbaar?
Klik om te vergroten...
Wel als je ook GHB liggen hebt en opgepakt wordt als dealer/maker van GHB :tongueout:
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Amai Argulas! Zwaar gekloot door de belgische politiediensten.

Hoe was hun houding eigenlijk? Gewoon bandwerk alle gebruikers pesten of gedroegen ze zich ook hatelijk?

Ik hoop dat het op een sisser afloopt en dat je z.s.m. je verdiende LSD-trip kan genieten wegens doorstane problemen.

Leuke mop van je vriend! :grin:
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
BlackRobBlunt zei:
Topic is een jaar oud :P
Klik om te vergroten...
idd volgende maand is het de volgende editie
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#6
Topic is een jaar oud :P
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#7
BlackRobBlunt zei:
Topic is een jaar oud :P
Klik om te vergroten...
des te waarschijnlijker dat ts ons kan vertellen met hoeveel oorvijgen hij er vanaf is gekomen. :)

..en die gbl natuurlijk altijd verschepen met poetsdoek en zeempje :wink:
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ohja, een tip..

Pak de afrit voor Dour daar wordt je niet gecontroleerd..
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hehe, Dit leeft nog ! :grin: Wel, kzal jullie es de update geven zie :tongueout: :

Had eerst al het idee, jah, die hebbe da geseponeerd, want ik hoor er niets meer van. Dan in december krijg ik ineens zo een briefje dat ik uitgenodigd ben door de politie.
Daar aangekomen was het gewoon een verhoor hoe de stand was van mijn druggebruik, en een plastest. Die was wel spannend, want ik had 4 dagen ervoor MDMA gedaan, dus was benieuwd :grin: gelukkig kwam er enkel positief voor wiet (wat ik op voorhand al zei, sinds ik dagelijks joint rook buiten exame periode) Was geen probleem, ze gingen het verder verhandelen en gingen nog iets laten weten.

Nu, nog altijd NIETS gehoord of gekregen, dus tzal wel gewoon laten vallen zijn, of ze zijn hier ENORM traag (wat ook wel es kan :grin:) maar ik denk dat het gewoon geseponeerd is sinds ze er zo wel vele PVs zullen gehad hebben, en die trouwes vol met fouten stond (wat ik ook moest melden bij dat verhoor in december, ze wisten zelf niet wat die "abend mix" was :grin:) Slim zijn ze dus niet bepaald, en inderdaad dus gewoon bandwerk (maar irritant, ze zijn met velen en ge moet ze zelf nog vanalles bijlere, bv wat passiebloem is en doet, tsss). Heb ik al gezegd dat ze toen zelfs een LSD zegel vergeten zijn? Hadden ze in hun handen en simpelweg teruggestoken :grin:

Dus, no worrys als je gebruikershoeveelheden mee hebt en geen junk bent. Ze dachten trouwes dat LSD 'out' was :) Misschien maar best zo, alhoewel ik wel eens een wave van turned on people wil zien zoals in de sixties, maar das dan ook weer slechte reclame voor het verantwoord gebruik... :tongueout:

en zoals geox zegt:
geox zei:
Ohja, een tip..

Pak de afrit voor Dour daar wordt je niet gecontroleerd..
Klik om te vergroten...
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wel, ik hoop echt voor jou dat het op een sepondering uitdraait, maar ik vrees dat je hoe dan ook een geldboete aan je broek hebt.
Belgische justitie kent énorme achterstanden en als men daar de kans heeft een dossiertje op te starten en daarmee de staatskas te spekken, dan doen ze dat wel hoor.
Maar van een actieve vervolging kan er geen sprake zijn in dit kader denk ik.

Misschien eisen ze wel dat je je dreadlocks afscheert als gerechtelijke sanctie? :grin:

Succes, hou ons op de hoogte van alle verdere gebeurtenissen.

Ik neem aan dat die plastest vrijwillig was en je daarmee akkoord gegaan bent?

Hoe gedroegen ze zich eigenlijk t.o.v. jou?
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bwa, ik verwacht toch geen boete meer hoor.. Maar jah, you never know, we zulle wel zien.

Die test was vrijwillig ja, had er geen problemen mee. Die die dat verhoor afnam was ook chill, heb er nog mee zitten praten over hoe absurd het is dat psychedelica illegaal is en alcohol en tabak dan zo normaal beschouwd worden. Hij zij dat hij trouwens met psychedelica ook geen problemen had, enkel hadden ze problemen met 'bruine', zoals hij heroine noemt :grin:

Als ze eisen mijn dreadlocks af te doen, klaag ik hen direct aan :grin: Mss ook wel als ik al een geldboete krijg, want hun PV staat vol procedure fouten.

Ik mis men hartje trouwes wel :( Kdenk da dat de grootste straf is! En mijn weegschaal tedju! Maarjah, kheb er uiteindelijk toch een betere nodig, maar die moet ik me nog altijd kope :tongueout:
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ga dit jaar ook voor het eerst naar Dour, nu is mijn vraag: wordt er gecontrolleerd bij de ingang van het festival?
Ik denk dat wij met de trein gaan, en vanuit daar de pendelbus pakken, hebben we daar ook kans gecontrolleerd te worden?
Ik denk dat we alleen wiet meenemen naar Dour..
Thanks :hearteyes: :stoned:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bartyo zei:
Ik ga dit jaar ook voor het eerst naar Dour, nu is mijn vraag: wordt er gecontrolleerd bij de ingang van het festival?
Ik denk dat wij met de trein gaan, en vanuit daar de pendelbus pakken, hebben we daar ook kans gecontrolleerd te worden?
Ik denk dat we alleen wiet meenemen naar Dour..
Thanks :hearteyes: :stoned:
Klik om te vergroten...

Denk jij dat? :beer:
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bartyo zei:
Ik ga dit jaar ook voor het eerst naar Dour, nu is mijn vraag: wordt er gecontrolleerd bij de ingang van het festival?
Ik denk dat wij met de trein gaan, en vanuit daar de pendelbus pakken, hebben we daar ook kans gecontrolleerd te worden?
Ik denk dat we alleen wiet meenemen naar Dour..
Thanks :hearteyes: :stoned:
Klik om te vergroten...

Op het perron van Dour werden wel controles gehouden heb ik me laten vertellen, er waren ook (drugs)honden, ze pikten random mensen eruit die dan mee naar het bureau moesten voor controle. Maar je hoeft je geen zorgen te maken als je wat wiet hebt daar gaan ze niet lastig voor doen zolang het ( volgengs hun ) in de gebruikshoeveelheid ligt.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#15
geox zei:
Bartyo zei:
Ik ga dit jaar ook voor het eerst naar Dour, nu is mijn vraag: wordt er gecontrolleerd bij de ingang van het festival?
Ik denk dat wij met de trein gaan, en vanuit daar de pendelbus pakken, hebben we daar ook kans gecontrolleerd te worden?
Ik denk dat we alleen wiet meenemen naar Dour..
Thanks :hearteyes: :stoned:
Klik om te vergroten...

Op het perron van Dour werden wel controles gehouden heb ik me laten vertellen, er waren ook (drugs)honden, ze pikten random mensen eruit die dan mee naar het bureau moesten voor controle. Maar je hoeft je geen zorgen te maken als je wat wiet hebt daar gaan ze niet lastig voor doen zolang het ( volgengs hun ) in de gebruikshoeveelheid ligt.
Klik om te vergroten...

Gebruikershoeveelheden in belgie, een constant wisselend getal van 0 tot 3 gram?
Trouwes, pakken ze hem dan ook niet gewoon af?
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#16
of ze het al dan niet afpakken hangt af van de agent die je voor je hebt. het mag zoiezo niet en ze moeten het afpakken, je kan enkel geluk hebben dat het een begripvolle kerel is
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt voor jullie reacties :)
Dus 10 gram wiet meenemen is eigenlijk al te veel, buiten gebruikershoeveelheden?
Is het het waard het risico te nemen?
:wave:
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bartyo zei:
Bedankt voor jullie reacties :)
Dus 10 gram wiet meenemen is eigenlijk al te veel, buiten gebruikershoeveelheden?
Is het het waard het risico te nemen?
:wave:
Klik om te vergroten...
dat is te veel ja. of je het risico wil nemen hangt van jou af, ik zou het toch wel doen maar let er dan wel op dat je de afslag voor dour neemt. je kan maar beter op veilig spelen :wink:
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hm ja daar was ik al bang voor.
Wij zullen eigenlijk sowieso met de trein en dan de pendelbus gaan, omdat niemand van mijn medereizers en ikzelf een rijbewijs heeft.
Hm, dat wordt goed verstoppen en snel doorlopen in een grote mensenmassa vrees ik dan :beer:
j
joni43Lid
01-01-2024, 00:00
#20
als je echt op safe wilt spelen moet je u dope gewoon op DOUR zelf kopen, er zijn genoeg kerels die vanalles komen aanbieden, ge vind er alles :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."