Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDouane DOUR - Straf? boete ?

Douane DOUR - Straf? boete ?

93 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#1
zommes zei:
Frisko heeft hoogstwaarschijnlijk gelijk, het zal niet erger zijn dan een afgrijselijke preek over drugs en een boetetje van rond de 350,-
Klik om te vergroten...
ben er vrij zeker van

ben zelf ook gepakt met een prutske(nie veel drugs) en heeft mij ook zoveel gekost + centrum voor alcohol en drugsbegeleiding.
andere keer ben ik dan weer met een HELE HOOP GHB EN GBL(10+ liter) en nog wa andere zooi gepakt en nu moet ik voorkomen voor rechtbank van 1ste aanleg.

1ste aanleg kijken ze of ikvoor correctionele rechtbank moet komen al dan niet!!!
hoop dat het niet zo een vaart loopt.

dus een gevangenisstraf zal da zeker nie opleveren want ik zit hier ook nog(nu toch nog althans) :( :) :wave:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Frisko zei:
dus een gevangenisstraf zal da zeker nie opleveren want ik zit hier ook nog(nu toch nog althans) :( :) :wave:
Klik om te vergroten...

Laten we hopen van niet inderdaad. Helemaal voor je vriendin en toekomstige erfgenaam.
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
zommes zei:
Frisko zei:
dus een gevangenisstraf zal da zeker nie opleveren want ik zit hier ook nog(nu toch nog althans) :( :) :wave:
Klik om te vergroten...

Laten we hopen van niet inderdaad. Helemaal voor je vriendin en toekomstige erfgenaam.
Klik om te vergroten...

ik hoop het ook niet voor jou. het belgische gerecht is traag... en als ze nog moeten kijken of je naar de correctionele moet dan is uw kans op gevangenis nog altijd heel reëel. veel succes ermee
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Doodkapje zei:
zommes zei:
Frisko zei:
dus een gevangenisstraf zal da zeker nie opleveren want ik zit hier ook nog(nu toch nog althans) :( :) :wave:
Klik om te vergroten...

Laten we hopen van niet inderdaad. Helemaal voor je vriendin en toekomstige erfgenaam.
Klik om te vergroten...

ik hoop het ook niet voor jou. het belgische gerecht is traag... en als ze nog moeten kijken of je naar de correctionele moet dan is uw kans op gevangenis nog altijd heel reëel. veel succes ermee
Klik om te vergroten...
zwaardere zaken komen altijd voor 1ste aanleg eerst!!
da is standaard zo omdat da via de onderzoeksrechter is gegaan ipv de procureur...
maia mn advocaat heeft mij toch gerustgestelt dat ik gene bang moet hebben voor een effectieve gevangenisstraf!!!
nu hopen dat hem weet waar hem over spreekt hé(ma daar twijfel ik nie aan)... :)
D
DoodkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Frisko zei:
Doodkapje zei:
zommes zei:
Frisko zei:
dus een gevangenisstraf zal da zeker nie opleveren want ik zit hier ook nog(nu toch nog althans) :( :) :wave:
Klik om te vergroten...

Laten we hopen van niet inderdaad. Helemaal voor je vriendin en toekomstige erfgenaam.
Klik om te vergroten...

ik hoop het ook niet voor jou. het belgische gerecht is traag... en als ze nog moeten kijken of je naar de correctionele moet dan is uw kans op gevangenis nog altijd heel reëel. veel succes ermee
Klik om te vergroten...
zwaardere zaken komen altijd voor 1ste aanleg eerst!!
da is standaard zo omdat da via de onderzoeksrechter is gegaan ipv de procureur...
maia mn advocaat heeft mij toch gerustgestelt dat ik gene bang moet hebben voor een effectieve gevangenisstraf!!!
nu hopen dat hem weet waar hem over spreekt hé(ma daar twijfel ik nie aan)... :)
Klik om te vergroten...

wil er niet over uitwijden maar een kerel die ik ken ging ook absoluut geen celstraf krijgen... mocht zich aanmelden voor 3 jaar effectief... maar goed, hopen dat het voor jou goed afloopt :wink:
M
MidwayLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wij hebben ook zware controle gehad, met honden enzo, maar mochten doorrijden omdat plaatsen volzet waren
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#7
ok, blijkbaar was dat telefoon gesprek dus gewoon een grap van ne maat va mij.. Was wel ff schrikke ze. Tzal dus hopelijk alleen maar een boete worden van 350€ zoals Frisko zegt.

Achteraf gezien wel zalige burn van die maat :grin:

Als ik meer weet van wa ik heb ofzo dan zal ik het posten.

Greetz,
Argulas

en Frisko, Khoop da het goed afloopt voor u.
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#8
je moet gewoon die afslag niet nemen, degene ervoor, is deze keer ook gelukt bij mij :beer: :stoned: :xtc:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Argulas zei:
Ik ben dus gepakt op de afrit van DOUR door de douane, eerste keer dour, dus ik wist niet dat ze daar alle jaren controleren blijkbaar...



Was wel ff een bummer op de feestsfeer. Mij gewoon eruit gepikt omdat ik dreadlocks heb en er wat hippie-achtig uitzie eh... DISCRIMINATIE noem ik da ! :P :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Wat een huftertjes, DOUR waarv is dat in godsnaam ?

Gaan julie naar Full moon Duitsland dan moet je hier 100% rekenig mee houden, bij het betreden en het verlaten wordt je grondig gecontroleert.


Je Hartje !!!!

grrrrrrrr ..... kon je die dan niet snel opeten ?
Ik zou wel dreads willen groeien maar juist om deze reden doe ik het niet.
Met dreads wil iedere agent(e) je anaal doorzoeken, ik haat dat soort dicriminatie.
Mij laten ze vrolijk door tuffen al is het 5000 km ....

Hoe goed had je het verstopt ?

Wel kut hoor geen dope op je feesssie en dan nog op zoek moeten ook.

Sterkte

Stonie
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een verloren hartje :openmouth:

Verstoppen dus dat spul! :)
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#11
lysergine25 zei:
Argulas zei:
Ik ben dus gepakt op de afrit van DOUR door de douane, eerste keer dour, dus ik wist niet dat ze daar alle jaren controleren blijkbaar...



Was wel ff een bummer op de feestsfeer. Mij gewoon eruit gepikt omdat ik dreadlocks heb en er wat hippie-achtig uitzie eh... DISCRIMINATIE noem ik da ! :P :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Wat een huftertjes, DOUR waarv is dat in godsnaam ?
Klik om te vergroten...

Dat ligt tegen de grens van frankrijk, in Wallonië.


lysergine25 zei:
Je Hartje !!!!

grrrrrrrr ..... kon je die dan niet snel opeten ?
Klik om te vergroten...

nee, ik denk niet dat dat een goed idee was, dan zou ik al mega trippend nog naar het festival verder rijden, gerief uit de auto naar camping sleuren, ticket inwisselen, toegangsbandje fixen enzo.. zou zeker niet gelukt zijn :grin:

Wel ENORM spijtig dat ik het kwijt ben. Gelukkig heb ik er nog 1tje! Khad er meer moeten kopen toen ik de kans had :confused:

lysergine25 zei:
Ik zou wel dreads willen groeien maar juist om deze reden doe ik het niet.
Met dreads wil iedere agent(e) je anaal doorzoeken, ik haat dat soort dicriminatie.
Mij laten ze vrolijk door tuffen al is het 5000 km ....
Klik om te vergroten...

Mja, maar buiten dat, ben ik toch enorm blij dat ik dreads heb ze. Nog geen seconde spijt van sinds ik ze heb. Kzou echt niet meer zonder kunnen denk ik :hearteyes:

lysergine25 zei:
Hoe goed had je het verstopt ?

Wel kut hoor geen dope op je feesssie en dan nog op zoek moeten ook.

Sterkte

Stonie
Klik om te vergroten...

Nee, totaal niet verstopt eigenlijk. Gewoon in men doosje (waar eigenlijk alles in zat) gestoken dat in men bagage zat. Ik had er totaal geen rekening mee gehouden. Achteraf gezien domme zet. Mja, had ook totaal geen controle verwacht.

Toen ik aangekomen was op het festival heb ik toch nog vloeibare lsd kunnen scoren en ook nog wiet. Was niet echt een probleem. Het zou wel toffer geweest zijn moest ik alles gewoon nog gehad hebben, dan zou het me ook een pak goekoper uitgekomen zijn.

Anyway, wijze les voor de volgende keer! Alles apart verstoppen en omwegen nemen.

Greetz, Argulas
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#12
tja jong das nu eenmaal het risico vant vak hé!!
dan moede maar gene drugs pakken! :P
ge weet dat da illegaal is hé en dat der gevolgen aan verbonden zijn :smoke: :smoke:
boete en ge zijt er weer vanaf :wave:

belgie valt best nog mee qau straffen hoor... :smoke: :hearteyes: :grin: :wave:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#13
mja tis zo.

Kan me een leven zonder enige drugs ni voorstelle gewoon.
Dus de straffe zal ik er wel bij moete pakke .

Ma toch liefst ontwijke ze :grin:
n
nasteyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ok, dit is dus ook de eerste keer dat ik naar dour ga, en naja, het is indd in het buitenland, maar ik zou toch wel graag wat poedertjes en zalfjes meenemen.

Stel ik wordt aangehouden bij de douane (gaan met auto) vlieg je snel de cel in? want ik las al over boete's bij (toch wel een aanzienlijke partij drugs :P), maja. Kheb natuurlijk echt geen zin om de cel in te vliegen als ik bij de douane aangehouden wordt, boete zal me verder weinig uitmaken.

Dus wat is het risico om de cel in te draaien etc etc,
als iemand me miss hier een beetje info over zou kunnen geven, much appreciated.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Argulas zei:
Ma toch liefst ontwijke ze :grin:
Klik om te vergroten...
dont we all!!
ma zo werkt het leven nu eenmaal nie altijd :beer:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re:

Frisko zei:
zommes zei:
Frisko heeft hoogstwaarschijnlijk gelijk, het zal niet erger zijn dan een afgrijselijke preek over drugs en een boetetje van rond de 350,-
Klik om te vergroten...
ben er vrij zeker van

ben zelf ook gepakt met een prutske(nie veel drugs) en heeft mij ook zoveel gekost + centrum voor alcohol en drugsbegeleiding.
andere keer ben ik dan weer met een HELE HOOP GHB EN GBL(10+ liter) en nog wa andere zooi gepakt en nu moet ik voorkomen voor rechtbank van 1ste aanleg.

1ste aanleg kijken ze of ikvoor correctionele rechtbank moet komen al dan niet!!!
hoop dat het niet zo een vaart loopt.

dus een gevangenisstraf zal da zeker nie opleveren want ik zit hier ook nog(nu toch nog althans) :( :) :wave:
Klik om te vergroten...
ghb is drugs, maar gbl is toch gewoon een legaal schoonmaakmiddel..als in niet beboetbaar?
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Re:

pieter-b zei:
Frisko zei:
zommes zei:
Frisko heeft hoogstwaarschijnlijk gelijk, het zal niet erger zijn dan een afgrijselijke preek over drugs en een boetetje van rond de 350,-
Klik om te vergroten...
ben er vrij zeker van

ben zelf ook gepakt met een prutske(nie veel drugs) en heeft mij ook zoveel gekost + centrum voor alcohol en drugsbegeleiding.
andere keer ben ik dan weer met een HELE HOOP GHB EN GBL(10+ liter) en nog wa andere zooi gepakt en nu moet ik voorkomen voor rechtbank van 1ste aanleg.

1ste aanleg kijken ze of ikvoor correctionele rechtbank moet komen al dan niet!!!
hoop dat het niet zo een vaart loopt.

dus een gevangenisstraf zal da zeker nie opleveren want ik zit hier ook nog(nu toch nog althans) :( :) :wave:
Klik om te vergroten...
ghb is drugs, maar gbl is toch gewoon een legaal schoonmaakmiddel..als in niet beboetbaar?
Klik om te vergroten...
Wel als je ook GHB liggen hebt en opgepakt wordt als dealer/maker van GHB :tongueout:
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Amai Argulas! Zwaar gekloot door de belgische politiediensten.

Hoe was hun houding eigenlijk? Gewoon bandwerk alle gebruikers pesten of gedroegen ze zich ook hatelijk?

Ik hoop dat het op een sisser afloopt en dat je z.s.m. je verdiende LSD-trip kan genieten wegens doorstane problemen.

Leuke mop van je vriend! :grin:
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
BlackRobBlunt zei:
Topic is een jaar oud :P
Klik om te vergroten...
idd volgende maand is het de volgende editie
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#20
Topic is een jaar oud :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."