Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDouane DOUR - Straf? boete ?

Douane DOUR - Straf? boete ?

93 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
http://www.blotterart.com/

http://www.flickr.com/photos/60789188@N00/245867549/

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=blo ... fman&meta=
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nu weer ontopic en als je verder nog vragen hebt open je beter een nieuw.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#3
LD50 zei:
Merci Argulas,
kan ik er btw vanuit gaan dat:
1 Maya = 2 Hofmann's
1 Hofmann = 2 Shiva's
(nu heb ik nog nooit ne maya of ne shiva van dichtbij gezien :) (hofmann zal k wel herkenne :wink: ) , iemand pics?).

Da zijn toch zowa de meest voorkomende prints in .be ?
Klik om te vergroten...

Hm, daar zou ik niet zo op rekenen, dat is constant variabel. Er zijn zo bv ook heel straffe shiva's in omloop. Maya's zijn over het algemeen ook goed straf inderdaad, maar ik weet niet of die nog verkrijgbaar zijn.. Hofmann, geen idee, nog niet getest. En dan heb je er nog een hele hoop verschillende + nog eens het feit dat op 1 vel zegels de zegels apart ook nog eens verschillend kunnen zijn. Op festivals doe ik een halfje, en dan later nog bijsteken eventueel. Hard flashen op een festival of feestje vind ik toch niet zo aangenaam, dat doe ik liever thuis.

Peace! en indeed, back on topic :)
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik waarschijnlijk :)
k
kotssmurfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Count me in :)
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben dus gepakt op de afrit van DOUR door de douane, eerste keer dour, dus ik wist niet dat ze daar alle jaren controleren blijkbaar...

Ze hebben gevonden : 100gram efedra, salvia bladeren, 2 LSD zegels, 5 gram wiet, 1 gram hash, betelnoot, 100gram passiebloem, ruwe opium en men weegschaaltje.

afgepakt :
-de efedra (ze hebben er voor gebeld enal, voor te checken of het legaal was of niet, en blijkbaar wel :confused: ik wist niet dat dat illigaal was in belgie.)
- salvia bladeren (maar die zaten in een theedoosje, waarop stond 'Abend MIX')
- 1 LSD zegel (men hartje :() (de andere zegel hebben ze gewoon droogweg terug weggestoken, ze hadden hem zelfs in hun handen.. ik snap het niet ze.. DOMMERIKKEN! of vriendelijke flikken :))
-al men wiet en hash
-men ruwe opium
-men weegschaaltje

betelnoot was blijkbaar legaal, die kwamen dat zelfs vragen aan mij wat dat was en wat dat deed :grin: zeflde met de passiebloem, kende ze ook niet :grin:

Ze hebben een PV opgestelt, maar daarin stond alleen het volgende:
-100gram efedra
-25gr Abend Mix (dwazerikken :grin: inplaats van salvia :grin: en waarom zoude ze thee in beslag nemen? :P )
-1 LSD zegel

De wiet enzo hebben ze niet eens genoemt, wel afgepakt.

Ik heb gezegt dat alles van mij was. ze verdachten me wel eerst van dealen, door die weegschaal, maar heb uitgelegt dat ik dat gebruikte voor niet opgelicht te worden als ik iets koop op het festival.

Nu vraag ik me af, iemand een idee wat voor boete en/of straf ik kan verwachten? Ze kunnen me alleen maar iets geven voor die 1ne LSD zegel denk ik. Dat is het enige dat op die PV stond dat echt erg is.. aleja, op wettelijk vlak dan.

Was wel ff een bummer op de feestsfeer. Mij gewoon eruit gepikt omdat ik dreadlocks heb en er wat hippie-achtig uitzie eh... DISCRIMINATIE noem ik da ! :P :rolleyes:
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#7
je bent je weegschaaltje dus ook kwijt?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beter verstoppen dat spul jongens, weggooien is zonde.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
shit man, dat is echt balen voor je...

als je volgend jaar met de auto komt, moet je gewoon om 12 uur 's nachts komen... vorig jaar om die tijd geen controle gehad...

dit jaar met de trein gegaan en weer geen controle gehad...
ik had alleen xtc en wiet mee.

efedra is toch ook illigaal in nederland inmiddels?

Ik denk dat je boete wel mee zal vallen, volgens mij zijn ze ook niet zo heel streng met drugs in ons buurlandje!
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#10
350€ gaat da u kosten denk...
std is da zo in belgie voor kleine beetjes :wave:
S
ShroomieLid
01-01-2024, 00:00
#11
efedra is toch legaal in belgie dacht ik :confused:

btw so true ivm discriminatie, ze pikken altijd die met dreadlocks eruit

en wel grappig dat ze dingen in beslag nemen waarvan ze niet eens weten wat het is
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb je die andere zegel dan gewoon mogen houden? Ik weet weinig van de wet in belgië, maar in nederland als ze je niet als dealer zouden zien zou je er gewoon mee wegkomen omdat alles rond de gebruikers hoeveelheden lag, maarja wetten verschillen.
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#13
hehe zou ook wel eens willen weten wat het prijskaartje zal zijn.. ik had 10g md, methylone en 5meo-dmt mee maar ze hebben opgeschreven eigen gebruik
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#14
slunse zei:
hehe zou ook wel eens willen weten wat het prijskaartje zal zijn.. ik had [drugs] mee maar ze hebben opgeschreven eigen gebruik
Klik om te vergroten...

Dát allemaal eigen gebruik?! :openmouth: :openmouth:
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Frisko zei:
350€ gaat da u kosten denk...
std is da zo in belgie voor kleine beetjes :wave:
Klik om te vergroten...
:wave:
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Delirium zei:
slunse zei:
hehe zou ook wel eens willen weten wat het prijskaartje zal zijn.. ik had 10g md, methylone en 5meo-dmt mee maar ze hebben opgeschreven eigen gebruik
Klik om te vergroten...

Dát allemaal eigen gebruik?! :openmouth: :openmouth:
Klik om te vergroten...

jep :mrgreen:
maar hun testen reageerden niet op alles dus die waren blijkbaar niets waard. geluk bij een ongeluk
W
WTF_I_AM_TRIPPINGLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat zou niet uit moeten maken van die minderjarige, jij hebt toch gezegd dat het voor jou gebruik was?
Ik denk dat je alleen een preek van de politie (en ouders) kan verwachten, en natuurlijk een boete.
Naar de gevangenis zal je hiervoor niet hoeven...
En een taakstraf denk ik ook niet, omdat er geen schade is aangericht aan iets of iemand.

Relaxxxxx.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kben dood... binnen een week ofzo.

Net telefoon gehad van de politie. Omdat men ouders niet thuis zijn moet ik samen met men broer en ouders naar de hoofdzetel in antwerpen van de politie. Omdat er een minderjarige bij was gaat het tschijnt neig pijn doen ...

Maar niets was van men broer ofzo. Help! Heeft er iemand een idee wat ik zou kunnen doen ?

Kging vandaag nog trippe, da zit er nu niet meer in denk ik .. :cry:
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Argulas zei:
Kben dood... binnen een week ofzo.

Net telefoon gehad van de politie. Omdat men ouders niet thuis zijn moet ik samen met men broer en ouders naar de hoofdzetel in antwerpen van de politie. Omdat er een minderjarige bij was gaat het tschijnt neig pijn doen ...

Maar niets was van men broer ofzo. Help! Heeft er iemand een idee wat ik zou kunnen doen ?

Kging vandaag nog trippe, da zit er nu niet meer in denk ik .. :cry:
Klik om te vergroten...

Jepp!... doodstraf en terecht! :mrgreen:... t zijn ook altijd die drugsgebruikers :wink: :smoke: :wave:
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#20
gewoon niet gaan. ik denk dat ze het zwaarste zullen tillen aan die weegschaal en opium. hoeveel gram was dat? genoeg om iemand het hoekje om te sturen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."