Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom neem ik drugs?

Waarom neem ik drugs?

76 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Deze vraag stel ik mezelf ook redelijk vaak wanneer ik een kater heb.
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja ik weet het,een beetje vreemd om zo een topic te plaatsen op een drugsforum...maar waarom niet?
De laatste tijd denk ik er nogal vaak over"Waarom,neem ik eigenlijk drugs?",het klinkt mij logisch dat het antwoord
meestal zal zijn "omdat het plezant is".
Maar veel mensen(non-drug gebruikers,ouders,...),zullen zeggen"zonder drugs,kun je toch ook plezier maken"?Ik moet toegeven dat
ze toch wel voor een groot deel gelijk hebben.Ondanks dat drugs geen te beste reputatie heeft(kost veel geld,eventuele verslaving,...),
gebruik ik het toch.
Ik rook nogal veel wiet...tja echt goedkoop is het niet hé en bovendien is het slecht voor de gezondheid:(
Soms eens speed...toch ook als je eerlijk toegeeft niet ongevaarlijk hé:(
Af en toe eens Lsd...tja dat is het enige dat ik wel eens zou missen eerlijk gezegd,vooral als het zomer of mooi weer is:)
Heel zelden XTC...tja ook niet echt veilig vind ik,kijk eens naar sommige foto's hierop DF...die rare en scheve gezichten :openmouth:

Misschien kom ik op een leeftijd dat ik er genoeg van heb(drugs).
IK denk nu...ipv drugs te gebruiken,kunnen we het gewoon niet gezellig maken in het weekend door een paar biertjes te drinken? :beer: :rockband:
Ooit stop ik ermee en lang zal het zeker niet meer duren!!!

oja... en een prettig weekend toegewenst aan iedereen,vanwege Bolea :wink: :wave:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
De general chat is nou juist bedoeld voor het geouwehoer over interessante onderwerpen die eigenlijk over van alles en nog wat kunnen gaan, BEHALVE over.....

Precies! :wink: Even verplaatst naar het algemene subforum over drugs.

En nogmaals even ter info voor de nieuwelingen: voor het heeeele slappe geouwehoer, kun je je tuitleven bij Onzin! :)
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#4
je wilt stoppen met wiet en al die dingen om aan het gif te gaan?
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#5
@iraqio: alcohol is gif, al die andere dingen ook incl. thc

geen harddrugs en softdrugs maar hard use en soft use moet het onderscheid zijn.
[gebruik en misbruik eigenlijk]


je weet toch
P
PatrickBatemanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bolea zei:
Maar veel mensen(non-drug gebruikers,ouders,...),zullen zeggen"zonder drugs,kun je toch ook plezier maken"?
Klik om te vergroten...

Ik vind dat altijd zo'n vervelende jeukopmerking. Ik moet erbij zeggen dat in mijn geval 'drugs' geen vereiste voor plezier zijn, hoogstens een toevoeging op een verder leuke avond. Ik gebruik ook niet vaak, eens in de twee maanden ofzo. Ik ga er gemakshalve vanuit dat 80% van de mensen die dingen als "zonder drugs kun je toch ook plezier maken?" zeggen sociale drinkers zijn. Als je die mensen uitnodigt om een biertje te komen drinken komen ze met alle plezier, onder het mom van 'ja, gezellig!', maar als je diezelfde mensen uitnodigt om appelsap of melk te komen drinken kijken ze je hoogstwaarschijnlijk raar aan, terwijl het in principe niet uit zou moeten maken.

Moet zeggen dat ik er de laatste tijd wat anders tegenaan kijk en steeds minder plezier aan drank beleef. De katers zijn verschrikkelijk en mensen gaan zich er relatief vaak zeer onprettig door gedragen. Moest gisteren (koninginnedag) noodgedwongen met de fiets door het centrum van Amsterdam om bij het station te geraken, mensen gedragen zich op zulke dagen echt als apen. Veel schreeuwerige, ruzieachtige types, vrij onprettige sfeer, kotsende lui, van mij hoeft het niet meer zo.

Zonder cafeïne functioneren we niet goed, we roken rustig een pakje sigaretten per dag, als het slapen niet lukt nemen we een slaapmiddeltje, voelen we ons rot, dan laten we een antidepressivum voorschrijven en in het weekend staan we lekker bier te hijsen met z'n allen, maar 'drugs' is dan zeker weer troep..
Natuurlijk is dit een vrij overtrokken weergave van de realiteit, maar het is wel een tendens die ik met regelmaat bespeur in gedachtegangen. Het zal wel.

Drugsgebruik wordt mijns inziens pas een probleem op het moment dat je het gaat zien als een vereiste om het leuk te hebben, en je je zonder drugs simpelweg niet meer kunt vermaken. Ondanks het feit dat het welbeschouwd vrij onzinnig is, ben ik in het dagelijks leven vrij terughoudend over mijn gebruik. Het meest sprekende voorbeeld daarvan is nog wel iets wat ik laatst meemaakte op het werk. Een collega vertelde dat 'ie zo veel had gezopen dat 'ie van zijn fiets was gedonderd, in een weiland had geslapen en zich niks van de avond kon herinneren, en daar werd smakelijk om gelachen, terwijl ik zeker weet dat de meesten mij raar aan zouden kijken als ik zou vertellen dat ik een kleine hoeveelheid MDMA had gebruikt of een paddotripje heb gehad, terwijl ik wel denk te weten wie van de twee zichzelf er het meeste schade mee berokkent.

Zomaar een gedachtespinseltje..
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#7
^Zit veel waarheid in Patrick :wink:
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gebruik, of ik denk in ieder geval dat ik drugs gebruik omdat of ze het leven nou aangenamer of vervelender maken, ze het nog interessanter maken dan het al is. Het gevoel is aangenaam, en ik als iemand een valide reden heeft om voor mij te bepalen wat ik met mijn eigen lichaam doe wil ik daar graag naar luisteren. Ik kan alleen maar eerlijk zijn over wat ik doe, en als ik meer gebruik dan ik aankan krijg ik snel genoeg last van mijn geweten. Tot nu toe vind ik het fantastisch.
Maar als je uit jezelf geen zin meer hebt om te gebruiken vind ik dat alleen maar goed, er zit toch wel een zeker risico aan :)
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bolea zei:
Misschien kom ik op een leeftijd dat ik er genoeg van heb(drugs).
Ooit stop ik ermee en lang zal het zeker niet meer duren!!!
Klik om te vergroten...

Dat komt vaak voor Bolea, dat mensen geleidelijk aan genoeg krijgen van hun dopegebruik en er dan probleemloos mee kunnen stoppen. Vooral als ze een jaartje ouder worden of kinderen krijgen. Jij ziet er op je foto's echter nog prettig jeugdig uit...reden temeer om er een punt achter te zetten want van aanhoudend drugsgenbruik krijg je meestal sneller een oude kop :grin:

Hoop voor je dat de weerzin doorzet en zich weldra vertaalt in een gezonde leefstijl :wink:

Succes en geniet van het prachtige lenteweer.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je je al afvraagt waarom je drugs neemt, kan je beter even stoppen.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik neem drugs omdat ze mijn leven verrijken. Mdma maakt dat ik van tijd tot tijd eens een avondje dat verdomde ego kan loslaten en wiet maakt dat ik me kan ontspannen. Geen enkel probleem mee, zolang ik er niet afhankelijk van wordt.

Gewoon eens alle verantwoordelijkheden lekker loslaten is voor mij een voorwaarde om ze weer aan te kunnen gaan. :stoned:
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oom Klaas zei:
Als je je al afvraagt waarom je drugs neemt, kan je beter even stoppen.
Klik om te vergroten...

Zal ik ook doen slimmerd en definitief :wink:
maar juist wanneer weet ik nog niet,in ieder geval zeker voor 1 september. :wave:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bolea zei:
Oom Klaas zei:
Als je je al afvraagt waarom je drugs neemt, kan je beter even stoppen.
Klik om te vergroten...

Zal ik ook doen slimmerd en definitief :wink:
maar juist wanneer weet ik nog niet,in ieder geval zeker voor 1 september. :wave:
Klik om te vergroten...

Dat lijkt me ook de juiste keuze.
Ik weet zelf waarom ik stoffen ge(mis)bruik.
Ook al zijn het slopende redenen, ik weet waarom, en kan er mee leven.
H
HopeloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Deels voor het lekkere gevoel, de ervaringen enzo.

Maar een heel groot deel van me wil het ook om snel en veel te kunnen afvallen..
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hopeloos zei:
Deels voor het lekkere gevoel, de ervaringen enzo.

Maar een heel groot deel van me wil het ook om snel en veel te kunnen afvallen..
Klik om te vergroten...

Dan snap ik dat jij jezelf hopeloos noemt... :rolleyes:
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#16
Volgens mij is alle drugs redelijk veilig te gebruiken zolang het geen regelmaat vormt.
Gebruik je ieder weekend speed een lijntje speed, dan ben je fout bezig..
Gebruik je in een week meer dan een gram speed omdat het toevallig zo uitkomt en vervolgens enkele weken of maanden zonder problemen niet, dan is er niets aan de hand.

speed en wiet zijn beide potentieel als ontsnapping te gebruiken.. zolang ze geen regelmaat vormen kun je ze volgens mij echter gewoon blijven gebruiken.

LSD is niet verslavend... die zou ik nooit opgeven :grin:
B
BoleaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mike64 zei:
Hopeloos zei:
Deels voor het lekkere gevoel, de ervaringen enzo.

Maar een heel groot deel van me wil het ook om snel en veel te kunnen afvallen..
Klik om te vergroten...

Dan snap ik dat jij jezelf hopeloos noemt... :rolleyes:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
L
LostLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik blowde 6 jaar lang iedere dag, waarom? geen idee, school tijd denk ik

cocaine is wat erger voor mij gebruik(te) 14 jaar lang
eerst was het lekker nu heb ik meer het gevoel dat ik er afhankelijk van ben
ik zij ook iedere keer straks stop ik, maar dat gebeurde niet
het is gewoon ZOOI

xtc dee(doe) ik ook wel eens, waarom? omdat het heerlijk is om weg te gaan van je problemen
even tijd voor je zelf, en verliefd zijn op de wereld
het is trouwens wel weer een tijd geleden dat ik xtc gebruikt hebt
en of het er nou mee te maken hebt dat xtc gewoon niet meer te krijgen is hier
of dat ik er geen behoefte aan heb

ik wou dat ik dat kon zeggen over coke
j
jelle_sLid
01-01-2024, 00:00
#19
om op vakantie te gaan zonder mijn deur uit te gaan :grin:

Nee eigenlijk gewoon voor het plezier dat ik er aan beleef, om alles een beetje spannender te maken en voor het op feestjes wat langer uit te houden, anders lig ik om 4 uur tegen een box te slapen :stoned:
g
grinderLid
01-01-2024, 00:00
#20
wiet: om eens te onsnappen aan de realiteit, even weg te zijn, alleen met m'n gedachten..

speed: ben ik eigenlijk beginnen doen uit boosheid, nu doe ik het maar eens op een weg, maar ik wissel af met coke, xtc, MDMA en GHB om de kans te verminderen dat ik er aan verslaafd geraak(vind het eigenlijk maar een slecht gevoel als ik alleen ben in m'n bed).

alcohol: tja, ik drink al het grootste deel van m'n leven, het is meer een gewoonte geworden, ik sta er zelfs niet bij stil waarom ik drink, maar beperk dit tot enkel de zaterdagavond als ik niet moet rijden. :)

nicotine: om de gezelligheid en eventjes afleiding te hebben tijdens dat ik aan het leren ben ofzo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."