Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoetbal & Drugs

Voetbal & Drugs

37 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
s
stoner88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ligt het aan mij, of zijn voetbal en drugs onafscheidelijk van elkaar?
Één van mijn beste vrienden zit op voetbal, en daar smoken ze wat af. Ook schijnt er flink te worden gesnoven. Is dit overal in de randstad zo?

Eergisteren in de krant toch ook, Jonathan Reis (spits PSV) heeft coke gebruikt en wordt ontslagen. Google voetbal en drugs en je hebt binnen een halve seconde 231.000 resultaten.

Ervaren jullie dit ook op deze manier? Wat vinden jullie daarvan?

Laat het me weten :)
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor zover ik weet drinken ze alleen bier bij de voetbal
s
stoner88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, maar dat is Spijkenisse
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#4

Doorgesnoven kakkerlak. :grin:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#5
Anon zei:

Doorgesnoven kakkerlak. :grin:
Klik om te vergroten...
Held XD
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Andrew zei:
Want niemand in Spijkenisse gebruikt iets. :)
Klik om te vergroten...
:wink:

Ik heb overigen wel wat verhaaltjes gehoord van snuivertjes @ voetbal.
Het waren overigens wel coke snuivende losers. (pleonasme ?)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drugs horen gewoon bij de mensheid, ik zie het niet als iets wat specifiek aan voetbal te linken is...
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Marla Singer zei:
Drugs horen gewoon bij de mensheid, ik zie het niet als iets wat specifiek aan voetbal te linken is...
Klik om te vergroten...
Ik zie anders wel een hoop lijnen.

B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#9
Andrew zei:
Voor zover ik weet drinken ze alleen bier bij de voetbal
Klik om te vergroten...
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe lang zijn die lijnen op zo'n veld? Van alleen de stip zou ik al een overdosis scoren.

Nou ja, het is ook een teamsport, natuurlijk.

Olle
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gewoon een plek waar jongeren/mensen in vriendschappelijk verband samenkomen. Eender waar ik ben zie ik wel druggebruikers (vooral wiet dan, wat mensen voor de rest doen weet ik minder snel, omdat ik me daar zelf niet echt mee bezighoud) En dat is niet omdat ik er actief naartoe ga, als je er relaxed over bent doen anderen dat ook, en voetbal zal een plek zijn waar dat relaxt er wel is.
s
stoner88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Maar een andere goede vriend van me, eveneens een levensgenieter die van tijd tot tijd weleens blowt, zit op korfbal en daar hoor ik nooit zulke verhalen over? Is dat omdat dat "mietjes" zijn?
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#13
stoner88 zei:
Maar een andere goede vriend van me, eveneens een levensgenieter die van tijd tot tijd weleens blowt, zit op korfbal en daar hoor ik nooit zulke verhalen over? Is dat omdat dat "mietjes" zijn?
Klik om te vergroten...

Ja want drugs zijn natuurlijk kankervet ouwe jeweet.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#14
stoner88 zei:
Maar een andere goede vriend van me, eveneens een levensgenieter die van tijd tot tijd weleens blowt, zit op korfbal en daar hoor ik nooit zulke verhalen over? Is dat omdat dat "mietjes" zijn?
Klik om te vergroten...


Oh, dus dat betekent gelijk dat alle korfballers meteen "mietjes" zijn en niet aan drugs doen? Beetje kort door de bocht hoor! :rolleyes:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Er wordt in elk geval flink wat speed en coke gesnoven in Engeland, dus ik vermoed dat dat wel overal zo is? Op de voetbal dan he..

SperSIZEboon zei:


Lijntje?
Klik om te vergroten...

:grin:

Zowiezo heb ik de indruk dat sport en stimulanten beter samen gaan dan blowtjes en sport ofzo. Vind het in elk geval niet vreemd om amfetamine en coke te zien opduiken bij sport. Ook de fans zijn er niet vies van. :grin:

Voetbal blijft een volksgebeuren en drugs trouwens ook. Er zijn nog wel andere redenen, maar ik weet niet of die wel opgaan in Nederland. Mods, soulboys, punkers en skinheads gebruikten allemaal speed en velen daarvan gingen ook naar de voetbal.

Dit is een interessant artikel over drugscultuur trouwens:

http://www.irvinewelsh.net/journalism.aspx?jid=25

Irvine Welsh zei:
Substances once seen as elitist and carrying a certain kudos are now common across the social spectrum. Nowadays, football hooligans probably consume more cocaine than yuppies, the price of a gram of coke having fallen from about £100 to £40 in the last ten years. Many of the same hoolies, in turn, would now disdain ecstasy because at one or two quid a throw, it simply can’t be up to much – just a kid’s drug
Klik om te vergroten...
s
stoner88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Marla Singer zei:
stoner88 zei:
Maar een andere goede vriend van me, eveneens een levensgenieter die van tijd tot tijd weleens blowt, zit op korfbal en daar hoor ik nooit zulke verhalen over? Is dat omdat dat "mietjes" zijn?
Klik om te vergroten...


Oh, dus dat betekent gelijk dat alle korfballers meteen "mietjes" zijn en niet aan drugs doen? Beetje kort door de bocht hoor! :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Zo bedoelde ik het niet, ik had die zin ook beter moeten formuleren. Ik doelde erop dat korfballers volgens mij door aardig wat mensen als mietjes worden aangezien.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Anon zei:

Doorgesnoven kakkerlak. :grin:
Klik om te vergroten...

Blijft gewoon een vet filmpje.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#18
Andrew zei:
Anon zei:

Doorgesnoven kakkerlak. :grin:
Klik om te vergroten...
Held XD
Klik om te vergroten...
triest, diep triest...

jammer dat niemand de spieren heeft om hem dat hele plein over te meppen, alleen om hem zijn plek te wijzen...
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#19
cropp zei:
jammer dat niemand de spieren heeft om hem dat hele plein over te meppen, alleen om hem zijn plek te wijzen...
Klik om te vergroten...

Hij heeft wel gelijk...
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
stoner88 zei:
Marla Singer zei:
stoner88 zei:
Maar een andere goede vriend van me, eveneens een levensgenieter die van tijd tot tijd weleens blowt, zit op korfbal en daar hoor ik nooit zulke verhalen over? Is dat omdat dat "mietjes" zijn?
Klik om te vergroten...


Oh, dus dat betekent gelijk dat alle korfballers meteen "mietjes" zijn en niet aan drugs doen? Beetje kort door de bocht hoor! :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Zo bedoelde ik het niet, ik had die zin ook beter moeten formuleren. Ik doelde erop dat korfballers volgens mij door aardig wat mensen als mietjes worden aangezien.
Klik om te vergroten...
Ik denk wel dat het zo is hoor.
Er zit ook een groot verschil tussen het dope gebruik van bv MAVO leerlingen en VWO leerlingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."