Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan dit met drugs te maken hebben, of zal het psychisch zijn

Kan dit met drugs te maken hebben, of zal het psychisch zijn

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk he mensen bespieden
J
JustLis

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste mensen..
Sins een paar maanden hebben wij een nieuwe collega
en deze collega is nogal een apart geval om het maar even zo te noemen..
Al gauw viel ons op dat deze collega nogal vreemd gedrag vertoont en ben opgeven
moment gaan zoeken op inet wat dit zou kunnen betekenen
Wij hebben sterk het vermoeden dat deze collega of drugs gebruikt of misschien is het
wel iets psychiesch??
Het rare gedrag bestaat voornamelijk uit heeeeel veel lachen en dan echt ja soort van in een eigen wereldje zeg maar ook trekt deze collega heel veel met de mond (in de vorm van bv wat oudere mensen doen, soort smakken ofzo? of gewoon heel erg trekken en soms lijkt het als die collega zit te eten terwijl dat niet zo is, zulke vormen van de trekken met de mond)
ook veel schudden met het hoofd, gekke geluiden maken, dan lijkt het weer of de collega iemand antwoord geeft maar zonder geluid te maken, dus zonder iets te zeggen lijkt het wel net of diegene praat (misschien een gesprek voeren in het hoofd ofzo???)
Ooit in de pauze stond deze collega aan de broekspijpen te plukken op hoogte van de knieen en erbij te lachen, heel vreemd.. ik vroeg nog of het erg grappig was en kreeg als reactie dat diegene "gewoon" een binnen pretje had.. ik heb verder nooit meer een reactie gegeven of iets gevraagt maar dat lachen is niet gezond hoor.. diegene doet dat soms de hele dag door..
vandaag heb ik een uur lang!!! naar diegene gekeken en zat dus hele tijd te lachen (lijkt erop dat diegene nie eens in de gaten heeft als wij aan het opletten zijn..) en besloot eens de ogen heel goed te bekijken, naar mijn mening wazige ogen en heeeeel kleine pupillen.. ook doet deze collega vaak aan de neus zitten op zo een manier dat coke gebruikers bv wel vaak doen maar coke maakt de pupillen juist heel groot/wijd voor zover mij bekend..
Deze collega gaat gigantisch vaak naar de wc, vaak wel 1 keer in het uur en soms ook wel 2x in het uur..
Ene moment is deze collega vooral veel stil (soort van in eigen wereldje lijkt wel) andere moment praat deze collega wel.. ene keer krijg je een hele grote mond, andere keer is deze collega weer overdreven aardig..
Ik weet eerlijk gezegt niet meer met deze collega om te gaan en ben erg benieuwd of dit gedrag nou door drugs komt of dat diegene misschien iets psychiesch heeft?
Heb wel het 1 en ander opgezocht vooral met drugs soorten maar word nie veel wijzer ervan en er zijn zoveeel soorten drugs dat ik ook geen zin heb om echt alles uit te zoeken en besloot me hier aan te melden in de hoop dat iemand van dit forum mij een antwoord zou kunnen geven?
Nou ik hoop op een reactie en dat iemand van hier mij en me collega's iets wijzer kan maken iig alvast bedankt.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vraag het diegene zelf, wij kunnen dat toch niet zo gaan bepalen? Het kan van alles zijn...
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Marla Singer zei:
Vraag het diegene zelf, wij kunnen dat toch niet zo gaan bepalen? Het kan van alles zijn...
Klik om te vergroten...
precies, vraag het dr gewoon zelf...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vraag of ze een account op DF heeft,
grote kans dat 't bier is.
A
Amphetamine666Lid
01-01-2024, 00:00
#6
probably zwaar aan de lsd :stoned: :wave:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kan drugs zijn, kan psychisch zijn (niet helemaal ok, achterstand, IQ van een kind).
Ben gewoon eerlijk en vraag het hem en praat niet op een forum achter zijn rug om.
Daarmee verdien je geen respect van mij
J
JustLisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nou als ik gedacht had dat het nut zou hebben om het diegene te vragen had ik dat allang gedaan...

Ik kom hier niet voor respect ofzo ik kom hier met vragen omdat ik gedacht had dat iemand van hier misschien een antwoord voor me zou hebben
maar blijkbaar nemen een aantal mensen van hier serieuze vragen niet echt serieus...
En het is geen achterstand of iq van een kind
Er kan ook gewoon geantwoord worden met dat hier geen drugs specialisten of whatever aanwezig zijn en dat het antwoord niet gegeven kan worden of dat er geen drugs is met zulke reacties als iemand dat zou weten van hier
maar dit heet het DRUGS FORUM als ik het goed begrepen heb en dacht dat hier mn vragen wel
(serieus) beantwoord zouden (kunnen) worden..
anyway anyhow de mensen die wel serieus antwoordden, dank jullie wel.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik herken het wel een beetje, een collega van mij ooit was ook echt zo'n rare. Ik denk niet dat het om drugs gaat als er geen aanwijzingen voor zijn, maar dat het iets psychisch is.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#10
JustLis zei:
Nou als ik gedacht had dat het nut zou hebben om het diegene te vragen had ik dat allang gedaan...
Klik om te vergroten...
Hoezo heeft dat geen nut dan?

JustLis zei:
Er kan ook gewoon geantwoord worden met dat hier geen drugs specialisten of whatever aanwezig zijn en dat het antwoord niet gegeven kan worden of dat er geen drugs is met zulke reacties als iemand dat zou weten van hier
Klik om te vergroten...
Specialisten zitten hier zeker, maar de vage symptomen die je geeft maken het er niet duidelijker op.
J
JustLisLid
01-01-2024, 00:00
#11
@ Arthur King: Ik denk dat dat geen nut heeft omdat in het begin als wij naar de leeftijd vroegen kregen we al een vreemde reactie, heel bijdehand en aanvallend, terwijl dat gewoon een normale vraag is.. of als we iets anders gewoon normale vraag stellen een grote mond.. terwijl we niks hebben misdaan. Vragen dat je een nieuwe collega beter zou kunnen leren kennen maar deze collega lijkt een hoop graag verborgen te willen houden.. Ik durf het niet eens te vragen en misschien heeft deze collega wel iets ergs ofzo en dan gaan wij een beetje lopen vragen of het drugs gebruikt.. maar denk dat we eerder een grote mond krijgen en geen antwoord op onze vraag.
De symptomen zijn ook erg vaag en daarom dacht/hoop ik hier wijzer te kunnen worden..
ik heb mn best gedaan het zo goed mogelijk uit te leggen enige wat ik nog vergeten ben, soms lijkt het ook net of diegene in elkaar gaat klappen (voorover) en meteen erna staat diegene weer rechtop mn hart zit dan in mn strot omdat ik denk dat diegene knockie gaat , dit gaat zo snel dus gelukkig zie ik dan al snel dat dat niet geval is maar toch vind ik het eng.

@ Berbatov: Aanwijzingen zijn er wel degelijk, vandaar ook de verwarring en vraag bij ons wat het zou kunnen zijn..
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#12
schat laat me gewoon ik doe m'n eigen ding, heb er al spijt van dat ik bij jullie ben komen werken stelletje spionnen! :(
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dubz zei:
schat laat me gewoon ik doe m'n eigen ding, heb er al spijt van dat ik bij jullie ben komen werken stelletje spionnen! :(
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Serieus?? :grin:

Als deze persoon iedere keer dat hij/zij komt werken zo vreemd doet, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het van de drugs is. Dan lijkt het mij eerder iets psychisch. Doet diegene de ene keer ontzettend vreemd en de andere keer doodnormaal, dan is er een kans dat het wel door een bepaalde drug komt. Welke drug dit dan zou moeten zijn, weet ik niet. Maar er zijn genoeg aparte gevallen en dat hoeft echt niet altijd met drugs te maken te hebben. Uitsluitsel zal je in ieder geval nooit krijgen, tenzij je probeert met diegene te praten.
D
Delcasa88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Zoals eerder al gezegd is het echt geen onwil van ons als drugsforum om geen antwoord op je vraag te stellen, maar je moet toch ook inzien dat wij aan de hand van 500 woorden geen uitspraken kunnen doen over zo iets complex als de menselijke psyche... Zelfs de meeste geleerde psycholoog kan dat niet (en wilt het niet, aangezien het per definitie gewoon niet eerlijk is om een uitspraak over iemands gedrag te doen, alleen aan de hand van zulke voorbeelden.)

Wat ik me af vraag, is waarom je dit graag wilt weten? Als je je serieus zorgen maakt om het welzijn van deze collega raad ik je aan om het niet via een forum te doen. Contacteer een professionele hulp organisatie (geen verslavingszorg) en vraag hun hoe je in zo'n situatie kunt handelen.

Aangezien je voor je vraag gericht naar een DRUGSforum bent gegaan, maak ik op dat je voor jezelf al besloten hebt wat de oorzaak is.... Anders had je toch wel naar een psychologie forum gegaan, toch? Als je graag wilt demoniseren en graag hoort dat deze persoon een gebruiker is die daardoor een tikkie van de molen heeft gehad, zit je hier niet goed...

Knap trouwens dat deze persoon geen antwoord wilt geven op simpele vragen als, Wat is je leeftijd? Maar jij wél al hebt kunnen bepalen dat het geen "achterstand of iq van een kind is". Misschien heb ik het fout, maar ik bespeur veel reeds gemaakte aannames in je post. Dit doet mij denken dat je niet zozeer naar een objectief antwoord zoekt, maar naar een bevestiging van je eigen vermoeden. En juist deze kronkel zorgt ervoor dat je eerder geen 'normaal/serieus' antwoord hebt gekregen van de forum leden. (ik spreek nu even voor hun, ook hier geldt, correct me if Im wrong :wink:)

Om toch iets van een antwoord te geven:

Somige van de gedragingen van je collega zijn inderdaad typerend voor mensen onder invloed (categorie amphetamine(correct me if im wrong)); onbeheersbare kaakbewegingen, verstoorde pupilreflex, ongecontroleerd lachen en tijdelijk 'niet bereikbaar' zijn (in een eigen wereldje). Dus ja, als je je antwoord in de drugs wilt zoeken, kan je je antwoord daar vinden.

Maar net als met alle andere dingen in het leven.... Je vindt alleen dát waar je naar zoekt...
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar wat is nu precies je vraag? Wat de reden is tot jouw paranoide gedrag en obsessie met je college; of dat met jouw drugsgebruik te maken heeft of dat je mentaal ziek bent...? Of zie ik iets over het hoofd? :)
h
heroesssLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben het met Drientje eens. Wat maakt het nou uit alsof iemand een beetje 'anders' is?!? Hoeft niet meteen met drug te maken hebben, en sommige mensen plassen nou eenmaal vaak.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Laat je collega gewoon lekker zijn zoals hij/zij is. Ik ben ook zo gek als een deur en functioneer gewoon als ieder ander mens. En al dat lachen is toch beter dan huilen? Of schreeuwen?

Zolang iemand zijn werk goed doet vind ik niet dat er achter bepaald gedrag iets gezocht hoeft te worden.

Oh, en leer netjes Nederlands, met alinea's, leest een stuk fijner.
J
JustLisLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat ik me af vraag, is waarom je dit graag wilt weten? Als je je serieus zorgen maakt om het welzijn van deze collega raad ik je aan om het niet via een forum te doen. Contacteer een professionele hulp organisatie (geen verslavingszorg) en vraag hun hoe je in zo'n situatie kunt handelen.

Dat doe ik idd.. Zit hier niet voor mn eigen plezier dit te doen ofzo
Heb ik inmiddels al gedaan.
Na dit bericht zal ik hier mij ook weer netjes afmelden :wink:


Aangezien je voor je vraag gericht naar een DRUGSforum bent gegaan, maak ik op dat je voor jezelf al besloten hebt wat de oorzaak is.... Anders had je toch wel naar een psychologie forum gegaan, toch? Als je graag wilt demoniseren en graag hoort dat deze persoon een gebruiker is die daardoor een tikkie van de molen heeft gehad, zit je hier niet goed...

Ik ben niet gericht hier naar toe gekomen, ik was aan het googelen en ben via die weg op dit forum terecht gekomen en besloot mijn vraag hier te stellen. (en geloof het of niet maar
het woordje drugs zat toch echt niet in mijn zoek opdracht..)
Zie titel.. niet voor niets een titel opgegeven dus ik heb nog helemaal niks besloten.
Maar als hier mij gemeld zou worden dat dit never nooit met drugs te maken zou kunnen hebben
dan had ik dat iig uit kunnen sluiten :)
Ik hoor juist liever dat deze persoon geen gebruiker zou zijn.
Ik vind het vreselijk als mensen in hun werktijd alcohol/drugs zouden gebruiken helemaal wanneer deze nog deel moeten nemen aan het verkeer ook.
Als deze persoon zeker weten niet gebruikt hoop ik te kunnen zorgen dat deze collega wat meer begrip zal krijgen op het werk wat nu absoluut dus niet het geval is..


Knap trouwens dat deze persoon geen antwoord wilt geven op simpele vragen als, Wat is je leeftijd? Maar jij wél al hebt kunnen bepalen dat het geen "achterstand of iq van een kind is". Misschien heb ik het fout, maar ik bespeur veel reeds gemaakte aannames in je post. Dit doet mij denken dat je niet zozeer naar een objectief antwoord zoekt, maar naar een bevestiging van je eigen vermoeden. En juist deze kronkel zorgt ervoor dat je eerder geen 'normaal/serieus' antwoord hebt gekregen van de forum leden. (ik spreek nu even voor hun, ook hier geldt, correct me if Im wrong )

Een kind zou je een normaal antwoord geven als je het vraagt hoe oud het is.
Ik heb zelf een neefje met een achterstand en iemand van 30 met iq van een kind gekent (veroorzaakt toen door een ongeluk) die komen absoluut in geen wegen overeen met hoe deze collega doet.
Ik hoef geen bevestiging ik wil alleen weten of er drugs zijn die zulk gedrag veroorzaken en het is dan geen eigen vermoeden maar vermoeden van minimaal 20man.. Dat ik geen normaal/serieus antwoord hier krijg zegt meer wat over jullie en dit forum..


Om toch iets van een antwoord te geven:

Somige van de gedragingen van je collega zijn inderdaad typerend voor mensen onder invloed (categorie amphetamine(correct me if im wrong)); onbeheersbare kaakbewegingen, verstoorde pupilreflex, ongecontroleerd lachen en tijdelijk 'niet bereikbaar' zijn (in een eigen wereldje). Dus ja, als je je antwoord in de drugs wilt zoeken, kan je je antwoord daar vinden.

Dankjewel voor deze info.

Maar net als met alle andere dingen in het leven.... Je vindt alleen dát waar je naar zoekt...

Nou niet hier in ieder geval... :wink:
i[/quote]

Vriendelijk bedankt voor jullie tijd, moeite en antwoorden :)
A
AxxessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat je zelf al zegt, het zou door een ongeluk kunnen komen... Ken ze wel die een flinke smakkerd hebben gemaakt en nooit meer helemaal de oude zijn geworden.

Het zou ook kunnen resulteren uit een verleden van terugkomend drugs (mis)bruik.

Het zou ook beide kunnen zijn...

Hou er ook rekening mee dat er een bepaalde bedrijfs-cultuur aanwezig is en daar past ook niet iedereen in. Diverse mensen zullen zich snel gaan storen aan bepaalde type personen, terwijl die persoon bij een ander bedrijf wel goed functioneert.

Laat de persoon in kwestie in zijn waarde, als deze zn job goed uitoefent en geen gevaar voor andere met zich meebrengt lekker met rust laten.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#20
JustLis zei:
...Ik durf het niet eens te vragen en misschien heeft deze collega wel iets ergs ofzo en dan gaan wij een beetje lopen vragen of het drugs gebruikt.. maar denk dat we eerder een grote mond krijgen en geen antwoord op onze vraag....
Klik om te vergroten...

Pak het gewoon op en niet op deze manier. Je zal vast goede bedoelingen hebben, maar als jij of je collega niets durft te vragen is er iets mis. En stel hij heeft inderdaad iets ergs ofzo.... nou wat dan.... dan heeft hij iets ergs. Hij is vast niet de enigste.

JustLis zei:
...Als deze persoon zeker weten niet gebruikt hoop ik te kunnen zorgen dat deze collega wat meer begrip zal krijgen op het werk wat nu absoluut dus niet het geval is...
Klik om te vergroten...

Ahh de man krijgt dus geen begrip. Weet dat je daar ook raar van kan gaan doen... Stel hij gebruikt wel drugs. Dan heeft hij idd iets ergs: een verslaving. Begrip en hulp kunnen dan helpen (wat niet betekend dat het gebruik getolereerd hoeft te worden).

JustLis zei:
Ik heb zelf een neefje met een achterstand en iemand van 30 met iq van een kind gekent (veroorzaakt toen door een ongeluk) die komen absoluut in geen wegen overeen met hoe deze collega doet.
Klik om te vergroten...

Op basis daarvan kun je niet je collega inschatten. Precies om de reden waarom je hier geen antwoord kan krijgen. De mensheid kent veeeel meer verscheidenheid dan alleen deze voorbeelden.

Delcasa88 zei:
Misschien heb ik het fout, maar ik bespeur veel reeds gemaakte aannames in je post. Dit doet mij denken dat je niet zozeer naar een objectief antwoord zoekt, maar naar een bevestiging van je eigen vermoeden.
Klik om te vergroten...

Dat idee heb ik ook en het zou weleens onderdeel van het probleem kunnen zijn. Iig houdt 't het probleem in stand. Je reactie bevestigd dit.

JustLis zei:
Ik hoef geen bevestiging ik wil alleen weten of er drugs zijn die zulk gedrag veroorzaken en het is dan geen eigen vermoeden maar vermoeden van minimaal 20man.. Dat ik geen normaal/serieus antwoord hier krijg zegt meer wat over jullie en dit forum..[/i]
Klik om te vergroten...

Je hebt zeker wel antwoorden gehad, maar misschien niet degene die je gedacht had.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."