Zoals eerder al gezegd is het echt geen onwil van ons als drugsforum om geen antwoord op je vraag te stellen, maar je moet toch ook inzien dat wij aan de hand van 500 woorden geen uitspraken kunnen doen over zo iets complex als de menselijke psyche... Zelfs de meeste geleerde psycholoog kan dat niet (en wilt het niet, aangezien het per definitie gewoon niet eerlijk is om een uitspraak over iemands gedrag te doen, alleen aan de hand van zulke voorbeelden.)
Wat ik me af vraag, is waarom je dit graag wilt weten? Als je je serieus zorgen maakt om het welzijn van deze collega raad ik je aan om het niet via een forum te doen. Contacteer een professionele hulp organisatie (geen verslavingszorg) en vraag hun hoe je in zo'n situatie kunt handelen.
Aangezien je voor je vraag gericht naar een DRUGSforum bent gegaan, maak ik op dat je voor jezelf al besloten hebt wat de oorzaak is.... Anders had je toch wel naar een psychologie forum gegaan, toch? Als je graag wilt demoniseren en graag hoort dat deze persoon een gebruiker is die daardoor een tikkie van de molen heeft gehad, zit je hier niet goed...
Knap trouwens dat deze persoon geen antwoord wilt geven op simpele vragen als, Wat is je leeftijd? Maar jij wél al hebt kunnen bepalen dat het geen "
achterstand of iq van een kind is". Misschien heb ik het fout, maar ik bespeur veel reeds gemaakte aannames in je post. Dit doet mij denken dat je niet zozeer naar een objectief antwoord zoekt, maar naar een bevestiging van je eigen vermoeden. En juist deze kronkel zorgt ervoor dat je eerder geen 'normaal/serieus' antwoord hebt gekregen van de forum leden.
(ik spreek nu even voor hun, ook hier geldt, correct me if Im wrong
)
Om toch iets van een antwoord te geven:
Somige van de gedragingen van je collega zijn inderdaad typerend voor mensen onder invloed (categorie amphetamine
(correct me if im wrong)); onbeheersbare kaakbewegingen, verstoorde pupilreflex, ongecontroleerd lachen en tijdelijk 'niet bereikbaar' zijn (in een eigen wereldje). Dus ja, als je je antwoord in de drugs wilt zoeken, kan je je antwoord daar vinden.
Maar net als met alle andere dingen in het leven.... Je vindt alleen dát waar je naar zoekt...