Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJouw kinderen & drugs

Jouw kinderen & drugs

43 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou mijn eventuele kids zo objectief en eerlijk mogelijke info meegeven over drugs, met veel aandacht voor verslavingen en andere doseringsproblemen, liever nog dat ze elke zoveel maanden een MDMA'tje droppen dan dat ze grenzeloos alcohol gaan knallen (zoals ik zelf wel gedaan heb), hoewel ze er waarschijnlijk niet aan ontkomen enkele keren flink bezopen te zijn. Mijn ouders zijn verscheidene keren erg boos geweest als ik compleet in de war van alcohol thuiskwam, maar zelfs daarbij is de grafstemming die hier ontstond toen mijn lachgas (!) ontdekt werd volledig buiten proportie, gelijk werd er gepraat over "kicks zoeken", "levensgevaarlijk" etcetera.
Ik zou het vreselijk vinden als mijn kind ergens in een duister steegje keihard bad gaat op zijn eerste keer paddo's, dan liever met wat vrienden in de woonkamer met een lekker muziekje en een vage tekenfilm terwijl pa en ma een oogje in het zeil houden. Als ze drugs willen gebruiken, mij best, zolang het maar leuk (en zo incidenteel mogelijk) blijft en niet de plaats van het dagelijks leven in gaat nemen. Drugs zijn verdomde interessant en ik wil mijn kinderen daar niet van af houden, zolang ze maar heel erg goed weten waar ze mee bezig zijn, immers zijn drugs ook verdomde gevaarlijk.
Van de heftigere pepmiddelen en heroïne zou ik sowieso minstens vreemd opkijken.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zie ik wel als die mormels van me op de aardkloot zijn. :)
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#3
Één ding weet ik wel, ik doe het anders dan mijn ouders.
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
1 ding weet ik wel:
wil het hetzelfde doen zoals mijn ouders bij mij deden.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#5
aj don't know k heb geen kindere en k hoef dr ook geen
(voorlopig)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hier bestaat al een topic over, ik zal ze even bij elkaar voegen...
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Als je kinderen hebt..

Marla Singer zei:
Ik zou mijn kinderen gewoon goed voorlichten over de risico's, maar het zeker niet gaan verbieden. Ik zou er tegenover mijn kinderen ook geen geheim van maken, dat papa en mama zelf ook geexperimenteerd hebben...,. :wink:
Klik om te vergroten...

Ik kan dit ook wel quoten; ik zou ook goed voorlichten over risico's maar inderdaad niet verbieden. Ik zou sowieso ook eerlijk zijn over mijn eigen gebruik en vanaf de 18 misschien wel een jointje met ze roken als ze dat zelf doen en willen.
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Als je kinderen hebt..

Ik heb wel kinderen en er in mijn xtc tripreport wat over geschreven. Link staat in mijn onderschrift.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Als je kinderen hebt..

Net als met alle andere dingen. Ze voorlichten, ze het verschil leren tussen goed en fout en ze verder hun eigen keuzes laten maken. Meer kun je toch niet doen.
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Als je kinderen hebt..

Gewoon open, eigenlijk. Zodra er de tijd rijp voor is, er over praten. En niet alleen met drugs, maar ook seksualiteit en eigenlijk alles wat vaak verdraait word voor kinderen. Zodra ze oud genoeg zijn wil ik vrij en open gesprekken met ze hebben en ook weten wat hun visie er op is. In ieder geval wil ik dat ze genoeg erover weten om zelf beslissingen te nemen en zich comfortabel genoeg voelen om die beslissingen aan mij mee te delen zonder teveel oordeel.

Het werkt in ieder geval wel. Mijn ouders hebben het ook zo aangepakt behalve op vlak van seksualiteit, vrienden van me met een zoontje hebben hem ook al van jongs af aan niets voorgelogen, en dat is mooi om te zien hoe hij wereldwijs word zo.

Ik kan me wel inbeelden wat de nadelen hiervan zijn, een te open relatie met je ouders/opvoeding, er zijn genoeg trainwrecks uit voort gekomen. Alleen druist het tegen mijn principes in om het omgekeerde te doen.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Als je kinderen hebt..

ik denk niet dat ik ga vertellen wat ik allemaal uitgefreten heb :rolleyes: ...
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Als je kinderen hebt..

zet ik ze op Marktplaats
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Als je kinderen hebt..

Ik verplaats deze wel even naar drugs algemeen, aangezien we het over drugs hebben hier... :wink:
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Als je kinderen hebt..

Ik sta er in principe afkeurend tegenover. Maar ik zou ze wel duidelijk maken dat als ze het doen ik het liever wel zo weten en niet boos zou worden of zo. Het lijkt me ook niet verstandig om over je eigen drugsexpirimenten te vertellen voordat je weet dat zij er mee bezig zijn. Sterker nog, ik denk dat ik sowieso zou stoppen met roken (hopelijk al eerder) en drinken (waar zij bij zijn). Ook lijken kinderen in de puberteit recalcitrant, de ouder is altijd een role-model. Zijn ook onderzoeken gepubliceerd die een correlatie (er kunnen dus nog wel meer factoren zijn natuurlijk) tussen drank en rookgedrag van de ouders en dat van de kinderen. Ik zie zelf het expirimenteren met drugs als een verrijking maar ik heb het ook vaak fout zien gaan bij anderen (en enigszins ook bij mijzelf). Ik zou mijn kinderen dus wel afraden om met drugs te expirimenteren.
d
de GTLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Als je kinderen hebt..

Oom Klaas zei:
Oftewel dit is een zelfde topic als:

Stel je kan vliegen, stel je kan toveren, stel je kan iemand tot leven wekken.
Klik om te vergroten...


zo, jij post wel echt veel stellige bullshit.

ooit kinderen krijgen/hebben is realistisch. ooit kunnen vliegen, toveren, tot leven wekken niet.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Als je kinderen hebt..

youperdepoep zei:
Oom Klaas zei:
Oftewel dit is een zelfde topic als:

Stel je kan vliegen, stel je kan toveren, stel je kan iemand tot leven wekken.
Klik om te vergroten...


zo, jij post wel echt veel stellige bullshit.

ooit kinderen krijgen/hebben is realistisch. ooit kunnen vliegen, toveren, tot leven wekken niet.
Klik om te vergroten...
Alleen bedoelde hij natuurlijk dat als honden konden wensen, het kluiven zou regenen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Als je kinderen hebt..

Dat hoop ik, maar voordat dat mogelijk is moet je bij de rest van de opvoeding ook al dusdaning succesvol zijn dat je met ze kunt praten en ze iets van je aannemen en moet je kind ook niet al te dom zijn. Mocht het ooit zover komen dat ik kinderen ga opvoeden hoop ik dus dat ik zo succesvol ben dat dit mogelijk is.

Marla Singer zei:
Ik zou mijn kinderen gewoon goed voorlichten over de risico's, maar het zeker niet gaan verbieden. Ik zou er tegenover mijn kinderen ook geen geheim van maken, dat papa en mama zelf ook geexperimenteerd hebben...,. :wink:
Klik om te vergroten...

Ik zou ze ook vooral uitleggen wat de verschillen zijn in drugs, en me niet zo druk maken als ze mdma of lsd willen proberen, maar ze toch echt de speed, coke en erger af raden.

Verder is het belangrijkste volgens mij om ze uit te leggen hoe een verslaving werkt, en dat ook zij verslaafd kunnen raken. Dat is namelijk erg moeilijk te begrijpen voor iemand die nog nooit zelf verslaafd is geweest en nog denkt dat je alles wat je doet altijd geheel zelf onder controle hebt. Misschien zou ik ze ook meenemen naar een paar van de diepst gezakte verslaafden die ik ken zodat ze de risicos met eigen ogen kunnen aanschouwen. (dus, als ik ooit met kinderen bij je op bezoek kom om verder onduidelijke redenen, dan ben je diep gezakt :wink:)
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Als je kinderen hebt..

het kan twee kanten op gaan.


Mijn ouders hebben het altijd verboden, en alle informatie die binnen kwam, gecensueerd ( was t op tv, werd kanaal gewijzigd, was er een foldertje over, werd deze per direct weggegooid

pas in de vierde klas mavo, werd ik er mee geconfronteerd, en het was net even wat te interresant.


Alles wat ouders je verbieden, met de uitleg "daarom niet" lijkt interresant te zijn.

of:

"Ja mam, ja pap" en er wordt nooit meer over gepraat, en je kids komen nooit in aanraking met drugs, omdat het slecht voor ze is.
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Als je kinderen hebt..

Ik heb pas nog tegen mijn zoon gezegd dat hij het drugsforum eens moet bezoeken, dan kan hij zelf over goede en slechte dingen van drugs lezen zonder dat ik hem er voortdurend mee verveel.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Als je kinderen hebt..

Bontkikker zei:
Ik heb pas nog tegen mijn zoon gezegd dat hij het drugsforum eens moet bezoeken, dan kan hij zelf over goede en slechte dingen van drugs lezen zonder dat ik hem er voortdurend mee verveel.
Klik om te vergroten...

Hij is toch wel al oud genoeg om te lezen he ? :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."