Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKapotte tong, sneetjes zijkant

Kapotte tong, sneetjes zijkant

30 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben ik ook wel bekend mee, voornamelijk door het zuigen op mijn tong tijdens gebruik en een droge mond.
Na gebruik kunnen ze een beetje voelen als aften, en ik heb er meer last van als ik minder goed voor mezelf heb gezorgd voor en tijdens gebruik.

Mijn tip: Eet gezond en gevarieerd!
m
marijn112Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ga regelmatig naar een feestje.
Dat doe ik dan gelijk goed.
Ik nuttig dan ook aardig wat speed, xtc en mdma om wakker te blijven.
Het is niet van het malen ofzo... Ik heb het al lang gaat nie over en wil die oorzaak graag weten.

Het probleem is dat er aan de zijkant van mijn tong ernstige sneetjes lopen.
Ook helemaal achter in mijn mond.
De ene keer heb ik er eerder last van dan de andere keer.
Ook zit er dan een gelige kleur aan.

Ik gebruik dan ook met grote regelmaat astma medicijnen.
Roken/blowen laat ik ook niet in de weg staan.

Ik heb er dan ook zeer duidelijk meer last van dan andere mensen.

Ik probeer dit te voorkomen of te verminderen want het kan die week echt lastige irritatie opleveren bij praten en eten.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt als vitaminetekort.. Wat voor vitames weet ik niet. Al vind ik het bij jou wel behoorlijk ernstig klinken (misschien ook niet zo gek als ik lees wat voor verschillende drugs je gebruikt). Voor de zekerheid zou ik even langs de huisarts gaan.
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blijven de sneetjes? of is het alleen na gebruik?
m
marijn112Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee vitamine gebrek absoluut niet.
Want hoeveel ik ook gebruik ik zorg wel dat ik voldoende voeding binnen krijg. Ook vitamine pillen maken geen verschil.

Huisarts geeft me een zalf mee die men normaal oraal gebruikt als men van Symbicort (astma medicijn) een soort schimmel in de mond krijgt. Dit komt door het niet naspoelen van de mond.
Deze zalf werkt overigens wel een klein beetje.

En de sneetjes genezen na 3/4 dagen. (mond geneesd nogal snel).
En heb het idee dat die zalf ook beetje helpt.

Maar dan is het nog helemaal KUT!!!!
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#6
marijn112 zei:
KUT!!!!
Klik om te vergroten...

Moet dat nou weer zo :confused:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#7
kouw je niet gewoon je tong kapot als je aan het zweven bent?
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik maal nooit maar heb dat ook wel eens. Komt omdat ik ipv malen mijn bek nog wel eens vacuum wil zuigen, op je tong zuigen enzo. Is niet goed voor je tong en wangen als je dat met volle kracht een tijdje doet :wink:
K
KlaaraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik had dit ook altijd van speed, en als ik een tijdje geminderd/ gestopt ben en dan weer eens een weekendje ga tetteren heb ik het weer.. Denk dat de oplossing is, minder hard gaan ofzo? :rock:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vigilante zei:
Ik maal nooit maar heb dat ook wel eens. Komt omdat ik ipv malen mijn bek nog wel eens vacuum wil zuigen, op je tong zuigen enzo. Is niet goed voor je tong en wangen als je dat met volle kracht een tijdje doet :wink:
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad dat heb ik ook vaak, dat ik mijn mond vacuüm zuig en dat er dan van die witte sneetjes aan de zijkanten komen.
Soms helemaal achterop je tong waardoor eten en praten moeilijk wordt na gebruik :(
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#11
Klaara zei:
ik heb een x watten in m'n mond gedaan, GEEN SUCCES :P
Klik om te vergroten...
Tijdens gebruik of wanneer je last had van de sneetjes?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vigilante zei:
Ik maal nooit maar heb dat ook wel eens. Komt omdat ik ipv malen mijn bek nog wel eens vacuum wil zuigen, op je tong zuigen enzo. Is niet goed voor je tong en wangen als je dat met volle kracht een tijdje doet :wink:
Klik om te vergroten...
had ik met mdma superveel last van de dag erna, het voelde alsof ik klappen had gehad...
m
marijn112Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Jep vaak ook achterin me mond sneetjes!
Valt ook op dat bij de sneetjes de huid helemaal wit achtig is, heb ook het idee dat ik het er met een tandeborstel afpoets.

Als ik zaterdag begin mee gebruiken, snachts ga feesten en dan begint het zondag zo eind van de middag al op te spelen! Ga ik al beetje met dubbele tong praten.

En over da vacuum zuigen heb ik sweekends ook al overna zitten denken ofdat dat mischien de oorzaak kon zijn, hier let ik dan ook op!

Maar het erge is dat ik (ondanks dat ik er op let) niet weet hoe ik het probleem kan verkomen.
T
TostiniLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik heb het nuuu!
ik ga dood van de pijn..
ik kan niet eens slikken..
leuk feest gehad van het weekend :)
helpen aspirientje hiertegen? :P
of weet misschien iemand iets anders?
K
KlaaraLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik heb een x watten in m'n mond gedaan, GEEN SUCCES :P
K
KlaaraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Aalpoepert zei:
Klaara zei:
ik heb een x watten in m'n mond gedaan, GEEN SUCCES :P
Klik om te vergroten...
Tijdens gebruik of wanneer je last had van de sneetjes?
Klik om te vergroten...
wanneer ik last had van die sneetjes
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Watten in je mond zijn op geen enkel moment gepast. Mensen, trek hier uw les uit.

Overigens heb ik ook het idee dat aan de drugs zelf kan komen. Na een weekendje snuifspiegeltjes aflikken na gebruik had ik geïrriteerde plekken op m'n tong, op plekken waar het absoluut niet door kaken kon komen. Misschien ook iets om over na te denken?

Al denk ik niet dat dat het is, aangezien je het duidelijk over sneedjes had (ik neem aan dat je geen motiefjes van pep op je tong maakt).

Olle
b
bblubbLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb ook altijd heel veel last van mijn tong als ik een lekker stap wknd heb gehad. Ik word er echt gek van!! Heb er nu ook last van. Ik gebruik vaak dat mondspoelmiddel bocasan van oreal ofzo. En daarmee wordt de pijn wel minder en geneest mijn tong ietsje sneller. Ook gebruik ik weleens de mondspray van GUM. Dat helpt ook tijdelijk tegen de pijn. In het wknd gebruik ik altijd GHB en speed (vloeibaar amfetamine) Maar als ik alleen GHb gebruik heb ik ook last van mijn tong. Vitamine pillen helpen niet, maar ik neem ze wel. Volgens mij komt het omdat ik in het wknd vaak niet slaap op zaterdag. Ik ben te lang wakker en dan komt volgens mij je mond niet tot rust ofzo. Vaak als ik een aantal uren geslapen heb, voelt mijn tong een stuk rustiger.

Desondanks weer een waanzig super wknd gehad!!!
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#19
Klaara zei:
Aalpoepert zei:
Klaara zei:
ik heb een x watten in m'n mond gedaan, GEEN SUCCES :P
Klik om te vergroten...
Tijdens gebruik of wanneer je last had van de sneetjes?
Klik om te vergroten...
wanneer ik last had van die sneetjes
Klik om te vergroten...
dan heb je toch gewoon een bek vol met haar, of zo moet dat aanvoelen of niet?
l
lovely spaceLid
01-01-2024, 00:00
#20
volgens mij is dat aften heb je iets voor dat moet je er op smeren is het zo weer over :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."