#1
Het ligt op het werk in het info centrum, zegt genoeg ... goed boek dus!
Flameon zei:Het ligt op het werk in het info centrum, zegt genoeg ... goed boek dus!
W.F.L. zei:Wat is er zo gevaarlijk aan GHB?
Ja, dus, we moeten die wijn gewoon maar weer gaan maken? Zou je er niets eerst onderzoek naar doen? Dus de combi alcohol en coke in een wijn geprakt is wel oké?Legalisatie houdt in dat de prijs drastisch daalt, waardoor de illegale markt in elkaar zakt. Al snel zullen er produkten op de markt verschijnen die het snuiven overbodig maken, zoals de voortreffelijke Vin de Mariani, die in de laatste twintig jaar van de vorige eeuw ongelooflijk populair was. Mariani was een apotheker die een procede ontwikkelde waarmee de bittere smaak van cocabladeren kon worden weggenomen. Hij vervaardigde een alcoholisch drankje, dat hij Vin de Mariani noemde. In Parijs had hij een bekende zanger als bovenbuurman. Toen deze vlak voor een optreden onverhoopt schor was geworden, bleek een glaasje van de cocawijn hem ter plekke te genezen. Dat nieuwtje werd razendsnel door het zangerswereldje verbreid en zo begon de Vin de Mariani aan zijn ongekend succesvolle opmars. Op het eind van de vorige eeuw gebruikten velen onder de groten der aarde dit opwekkende drankje dat vrolijk stemde, activeerde en bevorderlijk was voor de gezondheid.
Er bestaat een schilderij waarop Mariani is afgebeeld te midden van een groot gezelschap vrienden en enthousiaste gebruikers van zijn cocawijn, allen kopstukken uit de wereld van kunst, cultuur en politiek. Zijn beroemde clienten schreven hem dankbare brieven, die gepubliceerd werden in een reclametijdschrift dat bewaard is gebleven. Zo schreef de paus uit Rome dat hij zich ‘s ochtends na het opstaan altijd mat en moe voelde, maar na een glas van Mariani’s wonderwijn weer bovenop was.Zo zo, zelfs de paus deed mee. De keizer van China liet zich regelmatig nieuwe flessen sturen. Jules Verne kreeg zijn inspiratie voor zijn boeken door de cocawijn. De componinst Gounod schreef er een reclameliedje voor, dat we nu een jingle zouden noemen. De uitvinder Edison had altijd een fles binnen handbereik staan en de actrice Sarah Bernard schreef er haar ontstuitbare energie aan toe.Is er nooit onderzocht waaruit die wijn bestond? Volgens mij komen deze verhalen allemaal wel overeen met een verslaving. Niet je bed uit kunnen komen zonder kopje cocawijn of een briljante uitvinding doen met een fles bij de hand. Klinkt mij als afhankelijkheid in de oren. Maar toen in het begin van deze eeuw de internationale drugswetgeving werd aangenomen, verdween de Vin de Mariani samen met alle andere coca- en hasjishprodukten uit de winkels. Mariani’s chemische formule belandde bij een grote Franse drankenfabrikant. Het is bekend dat er plannen klaarliggen om, zodra de cocaplant gelegaliseerd wordt, dit voortreffelijke produkt weer op de markt te brengen.
Flameon zei:Je kan er gauw van in coma raken
Flameon zei:Erg verslavend.
Petrovic zei:Ik vind het meer beetje betogend in plaats van beschouwend, ze kleuren nogal wat dingen in die niet echt te generaliseren zijn.
Niet een volledige realistische kijk.
Nee dat is het niet en ik zou als ik jou was toch maar even vraagtekens stellen bij de informatie juistheid van het boek.Flameon zei:Het ligt op het werk in het info centrum, zegt genoeg ... goed boek dus!
Nou, dat lijkt me nog eens een fijn plan. Als je dan zo dom bent om verslaafd te raken aan een legaal middel zorg er dan op zijn minst voor dat je goed geïnformeerd bent over de gevaren van de spullen die je neemt. Zo niet en raak je zwaar verslaafd dan is het het recht van de sterkste en is de generatie na ons misschien verlost van de stupiditeit van de mensheid. Please let it be.Meteen nadat de gebruiker een lijntje heeft opgesnoven, krijgt hij het gevoel dat hij overschakelt in een hogere versnelling. Hij wordt zich bewust van zichzelf, zijn ego zwelt op, wat gepaard kan gaan met sterke geluksgevoelens. Alles wordt plotseling interessant. Hij begrijpt "zijn omgeving" en "ziet" hoe de dingen in elkaar steken en vaak wil hij dat duidelijk maken met, naar zijn eigen gevoel, messcherpe analyses. Een scala van andere emoties, zoals angst, verlegenheid of bescheidenheid, wordt door cocaïne onderdrukt. De gebruiker heeft het gevoel dat hij zich op de top van zijn kunnen bevindt en zichzelf totaal in de hand heeft. Het komt hem voor dat hij alles wat onbelangrijk in zijn bestaan is terzijde heeft geschoven. De sterkte van die gevoelens wordt geleidelijk minder. Afhankelijk van de kwaliteit van de coke is de gebruiker na een uurtje weer terug in zijn gewone toestand. Een nieuwe snuif zal hij dan zelden afwijzen, want de begeerte is gewekt. Ik ken persoonlijk mensen die na 1 snuif echt wel weer weten waarom ze het ook al weer niet deden. Ik ben er zelf een.
Als op een feestje een groepje coke snuift, ontstaat er al gauw een broeierig sfeertje. Anderen willen de kans op een lijntje ook niet missen en passen allerlei strategieën toe om toegang te krijgen tot het cocaine-cirkeltje. Mensen die geen marihuana roken omdat ze bang zijn voor de werking, zijn vaak wel cocainegebruikers, want terwijl marihuana en hashish de gebruiker in contact brengen met zijn gevoelsleven, sluit coke dat juist af.Sorry? Ik gebruik geen coke dus ik ben een blower? Ja ja ja, er staat vaak maar op deze wijze creëer je misverstanden dat mensen die coke snuiven niet blowen en vice versa.
Cocaïne leidt niet tot lichamelijke verslavingsverschijnselen, zoals heroine of tabak, maar regelmatig gebruik leidt wel tot psychische afhankelijkheid en op den duur tot een verandering en afbraak van de persoonlijkheid. Zware gebruikers worden bijvoorbeeld meestal heel agressief. De gebruiker gaat, als hij niet onder invloed is, zijn leven saai vinden. Zonder coke wordt hij depressief, lusteloos en angstig, en juist die gevoelens drijven hem opnieuw tot gebruiken. Dat kan snel een vicieuze cirkel worden. De gebruiker gaat dan "op een coketrip". Hij gaat de ideeën en de gevoelens die hij krijgt als hij cocaïne heeft gesnoven zien als een werkelijkheid. Regelmatige gebruikers ontwikkelen vaak grootse projecten, die in een later stadium gedoemd zijn te mislukken omdat ze op de schijnzekerheden van de cocaïneroes zijn gefundeerd. Cocaïne geeft de gebruiker een gevoel van COOL zijn. Hij voelt zich verheven en kijkt neer op de saaie-nietgebruikers en hun duffe wereldje. In zijn bestaan is immers alles spannend, snel, boeiend en van kwaliteit... Hij heeft het gevoel dat hij de wereld doorziet en de wijsheid in pacht heeft. In zijn beleving staat hij zelf op de voorgrond en al het andere is decor.
Menig beginnend cokegebruiker ontwikkeld een lifestyle waarin het beste maar net goed genoeg is. Daarbij horen champagne, oesters en dure kleren. Oh ja? Dus de jongens die ik ken die snuiven hebben een dure levensstijl? Generaliseren kunnen we allemaal maar dit slaat echt nergens op. Beetje raar als (zeg) Kees uit Schubbekutteveen ineens in de indrinkkeet champagne en oesters wil in plaats van bier en pinda's.
Omgekeerd gebruiken veel mensen die in buitensporige weelde leven, meestal wel eens cocaïne. Regelmatig cokegebruik leidt op den duur tot een zware crisis, waarna meestal aan het cokesnuiven en de levenswijze die daaruit voortvloeit een einde komt.Nee hoor! Ik snuif regelmatig coke (2x per jaar is ook regelmaat) en ik leef nog steeds mijn prettige leven zoals ik dat al jaren doe. Niet iedereen hoeft een crisis mee te maken. Sommigen zijn er op een gegeven moment gewoon klaar mee.
Maar het komt ook voor dat gebruikers aan lager wal raken omdat ze schulden maken, relatieproblemen krijgen of intussen aan de drank zijn geraakt. Meestal gebeuren deze dingen tegelijk, want het snuiven gaat vaak gepaard met het innemen van veel sterke drank, en dat alles is niet bevorderlijk voor het liefdesgeluk.
Vierentwintig uur na het snuiven van een lijntje coke krijg je een reactie in de vorm van chagerijnigheid, neerslachtigheid of verveling. Wie daar geen rekening mee houdt, kan op zulke momenten door onbenullige oorzaken problemen met zijn omgeving krijgen. Zo’n reactie duurt, net als de cokeflash, meestal maar kort; gewoonlijk is het na een uurtje weer over. Maar het verschijnsel geldt wel voor elke snuif die wordt ingenomen. Wie een dag lang heeft gesnoven, zal daarna een dag lang depressief zijn. Dat zijn natuurlijk juist de tijden waarin je, als het spul voorhanden is, opnieuw gaat gebruiken, wat dan al snel leidt tot een zogeheten "cokeprobleempje". In het begin kan een gebruiker dat negeren omdat het geen lichamelijke verslaving is, maar het wordt steeds moeilijker als hij voortdurend een gang naar de dealer moet maken.
Cocaïnegebruik sluit aan bij een materialistische levensstijl waarin men zich overgeeft aan vergetelheid en zinnelijke bevrediging. Het heeft ongetwijfeld effect op het erotische vlak, maar je voelt je er minder bij. Supermacho’s strooien coke op hun eikel om het een nacht lang vol te houden.Bron please? Hier heb ik echt nog nooit van gehoord! En ik ga toch al best een tijdje mee.
Behalve voor de geest, is cocaïne ook slecht voor het lichaam. Het sloopt het gebit, is slecht voor de lever en nieren en kan leiden tot hartklachten. En uiteraard is het snuiven slecht voor de neus. De slijmvliezen raken ontstoken en worden aangetast en het tussenschot kan wegteren. Er zijn gebruikers die eigenaardig opzwellen en een pafferige, dikke kop krijgen. Weer anderen, vaak vrouwen, gaan door het gebruiken veel minder eten en vermageren sterk.
Al met al zijn er heel wat redenen waarom regelmatig gebruik van cocaïne vermeden dient te worden. Je kunt er best plezier mee hebben, maar vanuit een psychonautisch oogpunt is cocaïne niet interessant. Het lijkt het bedenken van originele ideeen en het verkrijgen van inzichten te stimuleren maar uiteindelijk levert het niets op. Coke behoort dan ook niet tot de geestverruimende, maar tot de geestvernauwende middelen, al zullen veel gebruikers dat bestrijden. Er wordt wel beweert dat er super-cocaïne bestaat, die entheogene inzichten zou geven, maar zulk spul komt hier nooit op de markt.Super-cocaïne? Wat is daar anders aan dan aan de gewone bekende zoutvorm? En waarom zou het hier nooit op de markt komen? Wereld is zo klein tegenwoordig dat als er super-coke bestaat we dat heus wel gehoord zouden hebben In de drugswetgeving wordt de cocaïne tot de harddugs gerekend. Ook in ons land is handel en smokkel een riskante zaak, omdat er gevangenisstraf op staat. Maar de bestrijding is weinig effectief.
De Verenigde Staten voeren al jarenlang een war on drugs; toch wordt het spul met vliegtuigen en scheepsladingen vol het land binnengebracht. Er wordt zo ontzettend veel geld mee verdient dat de verboden drugshandel overal ter wereld verweven is geraakt met legale, economische en politieke belangen. Enerzijds wordt de handel bestreden, aan de andere kant wordt deze getolereerd en zelfs ondersteund,Bron? Je kunt niet zomaar wat roepen, natuurlijk is er corruptie waar er veel geld in omgaat maar de beschuldiging dat een overheid coke handel zou stimuleren zou je op zijn minst moeten onderbouwen. want maar weinigen zijn bestand tegen omkoping als het om enorme bedragen gaat, en de geldstromen in het illegale circuit van de drugshandel zijn ongelimiteerd. Voorlopig zijn degenen die er belang bij hebben dat cocaine verboden blijft, zo machtig dat het er niet naar uitziet dat het middel ooit nog eens gelegaliseerd zal worden. Maar niets is onmogelijk. Laten we ons eens het onmogelijke proberen voor te stellen. Wat zou er gebeuren als cocaïne gelegaliseerd zou worden ?

Aalpoepert zei:Waarom schrijven wij dan niet het DF Drugshandboek? Vast en zeker voldoende informatie voorhanden op de site!
Daar heb ik nog geen gedachte aan geschonken, er zouden mensen echt aan de slag moeten met het uitwerken van informatie, er zal vast aan elk onderwerp een topic gewijd worden zodat forumgebruikers kunnen reageren of suggesties maken.Sublimo zei:Grappig dat je dat zegt, ik had die gedachte daarstraks ook.![]()
Hoe had je gedacht dat te realiseren ?
Aalpoepert zei:Daar heb ik nog geen gedachte aan geschonken, er zouden mensen echt aan de slag moeten met het uitwerken van informatie, er zal vast aan elk onderwerp een topic gewijd worden zodat forumgebruikers kunnen reageren of suggesties maken.Sublimo zei:Grappig dat je dat zegt, ik had die gedachte daarstraks ook.![]()
Hoe had je gedacht dat te realiseren ?
Vind alleen maar iemand die er de tijd voor heeft (zal nemen)
Aalpoepert zei:Er zal waarschijnlijk ook pep aan te pas moeten komen. Dus een budget zal ook nodig zijn![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."