Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUit Je Bol

Uit Je Bol

40 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Aalpoepert zei:
Waarom schrijven wij dan niet het DF Drugshandboek? Vast en zeker voldoende informatie voorhanden op de site!
Klik om te vergroten...

Grappig dat je dat zegt, ik had die gedachte daarstraks ook. :)

Hoe had je gedacht dat te realiseren ?
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sublimo zei:
Grappig dat je dat zegt, ik had die gedachte daarstraks ook. :)

Hoe had je gedacht dat te realiseren ?
Klik om te vergroten...
Daar heb ik nog geen gedachte aan geschonken, er zouden mensen echt aan de slag moeten met het uitwerken van informatie, er zal vast aan elk onderwerp een topic gewijd worden zodat forumgebruikers kunnen reageren of suggesties maken.
Vind alleen maar iemand die er de tijd voor heeft (zal nemen)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aalpoepert zei:
Sublimo zei:
Grappig dat je dat zegt, ik had die gedachte daarstraks ook. :)

Hoe had je gedacht dat te realiseren ?
Klik om te vergroten...
Daar heb ik nog geen gedachte aan geschonken, er zouden mensen echt aan de slag moeten met het uitwerken van informatie, er zal vast aan elk onderwerp een topic gewijd worden zodat forumgebruikers kunnen reageren of suggesties maken.
Vind alleen maar iemand die er de tijd voor heeft (zal nemen)
Klik om te vergroten...

Ik had dus wel al aan de uitwerking gedacht, vandaar dat ik het niet geposts heb. :P

Ik ben voor, zou er ook graag aan meewerken. Maar of er meer mensen zo denken en dan ook nog tijd hebben ervoor, het lijkt me iets dat niet snel te realiseren valt.

Moest het wel lukken, zal het resultaat fenomenaal zijn. :sunglasses:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aalpoepert zei:
Er zal waarschijnlijk ook pep aan te pas moeten komen. Dus een budget zal ook nodig zijn :wink:
Klik om te vergroten...

Haha. :grin: Daar vinden we wel wat op. :sunglasses:

Het belangrijkste is (en dit is tevens ook het moeilijkste stuk), dat er mensen bereidt zijn om hier aan mee te werken en het afkomt.

Als dat gelukt is, lukt de rest ook wel.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben wel voor!

Ik heb hier een hele grote map met allerhande informatie over drugs.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat begint al goed ! :sunglasses:

Zelfs het uitgeven van het boek zou moeten lukken.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Kut open ik dit draadje gaat het weer over coke natuurlijk :P

Coca-ethyleen is een theorie die nooit bewezen is dacht ik, zo kunnen ze ook een fancy naam vinden voor speed en GHB, amfetaminebutyleen ofzo, kut namen. Maar ik zal niet zeggen dat het niet werkt :grin:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
W.F.L. zei:
Kut open ik dit draadje gaat het weer over coke natuurlijk :P

Coca-ethyleen is een theorie die nooit bewezen is dacht ik, zo kunnen ze ook een fancy naam vinden voor speed en GHB, amfetaminebutyleen ofzo, kut namen. Maar ik zal niet zeggen dat het niet werkt :grin:
Klik om te vergroten...
Toch is het mij geleerd tijdens de unity cursus. Ik mag wel bijna aannemen dat alle verslavingsinstanties in NL wel weten waar ze het over hebben.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh en ja coke, sorry. Het is ook echt het eerste wat ik zonder kijken aanklikte... :P
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Je hebt trouwens gelijk, ik moest het toch even checken. :flushed: Ik dacht dat het nooit bewezen was maar blijkbaar is het wel echt. :grin: Cool! Van dat woord krijg ik tenminste geen cravings :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb voor het idee van Aalpoepert een apart topic aangemaakt, ik denk namelijk dat het misschien wel wat kan worden. Op deze manier valt het beter op. :sunglasses:

Het DF Drugshandboek
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb voor het idee van Aalpoepert een apart topic aangemaakt, ik denk namelijk dat het best wel eens wat kan worden. En op deze manier valt het beter op. :sunglasses:

Het DF Drugshandboek
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Aalpoepert zei:
Er zal waarschijnlijk ook pep aan te pas moeten komen.
Klik om te vergroten...

Iedereen zit hier aan de pep dus dat lijkt me niet echt een probleem ofzo :grin:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat boek is echt helemaal niks,..En ik heb t wel gelezen.Het boek is geschreven in de-wij waren erbij- vorm.Niet over de ervaring van de schrijver zelf.Die weet volgens mij geen eens wat-drugs- is.Valt mij wel vaker op,schrijvers die een boek willen schrijven over -drugs-,die ooit stiekum ooit een joint gerookt hebben.Laat staan dat ze weten wat coke of hero doet.Net als -steendam,..Dat boek gaat ook nergens over.Ik zelf zoek een echt boek met de eigen ervaringen van de schrijver.En niet van horen zeggen.Wie weet een goed boek voor mij,..ps-en graag niet de bekende boeken want die heb ik waarschijnlijk al gelezen,..
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik doe mijn best zei:
Dat boek is echt helemaal niks,..En ik heb t wel gelezen.Het boek is geschreven in de-wij waren erbij- vorm.Niet over de ervaring van de schrijver zelf.Die weet volgens mij geen eens wat-drugs- is.Valt mij wel vaker op,schrijvers die een boek willen schrijven over -drugs-,die ooit stiekum ooit een joint gerookt hebben.Laat staan dat ze weten wat coke of hero doet.Net als -steendam,..Dat boek gaat ook nergens over.Ik zelf zoek een echt boek met de eigen ervaringen van de schrijver.En niet van horen zeggen.Wie weet een goed boek voor mij,..ps-en graag niet de bekende boeken want die heb ik waarschijnlijk al gelezen,..
Klik om te vergroten...
We zijn bezig aan een.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Aalpoepert zei:
ik doe mijn best zei:
Dat boek is echt helemaal niks,..En ik heb t wel gelezen.Het boek is geschreven in de-wij waren erbij- vorm.Niet over de ervaring van de schrijver zelf.Die weet volgens mij geen eens wat-drugs- is.Valt mij wel vaker op,schrijvers die een boek willen schrijven over -drugs-,die ooit stiekum ooit een joint gerookt hebben.Laat staan dat ze weten wat coke of hero doet.Net als -steendam,..Dat boek gaat ook nergens over.Ik zelf zoek een echt boek met de eigen ervaringen van de schrijver.En niet van horen zeggen.Wie weet een goed boek voor mij,..ps-en graag niet de bekende boeken want die heb ik waarschijnlijk al gelezen,..
Klik om te vergroten...
We zijn bezig aan een.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. :hearteyes:

Ik denk dat dit boek je wel zal bevallen. :wink:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik doe mijn best zei:
Dat boek is echt helemaal niks,..En ik heb t wel gelezen.Het boek is geschreven in de-wij waren erbij- vorm.Niet over de ervaring van de schrijver zelf.Die weet volgens mij geen eens wat-drugs- is.Valt mij wel vaker op,schrijvers die een boek willen schrijven over -drugs-,die ooit stiekum ooit een joint gerookt hebben.Laat staan dat ze weten wat coke of hero doet.Net als -steendam,..Dat boek gaat ook nergens over.Ik zelf zoek een echt boek met de eigen ervaringen van de schrijver.En niet van horen zeggen.Wie weet een goed boek voor mij,..ps-en graag niet de bekende boeken want die heb ik waarschijnlijk al gelezen,..
Klik om te vergroten...
Euh, hier wil ik je toch even corrigeren. Hans Plomp is op dit moment de meest vooruitstrevende persoon wat betreft de eerlijke en open informatievoorziening betreffende drugs. Hij geeft lezingen bij stichting OPEN, een stichting die wetenschappelijk onderzoek naar psychoactieve midden stimuleert.

Gerben Hellinga was zelf verslaafd aan cocaïne en Hans Plomp heeft zo ongeveer alles gebruikt wat los en vast zit toen hij jong was.
Niet dat ik nou het boek verdedig, er staan niet wetenschappelijk onderbouwde dingen in en het is niet objectief, maar het is wel een handige leidraad voor iemand die graag eens wat uitprobeert en niet zoveel kennis van drugs heeft.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Drientje zei:
Gerben Hellinga was zelf verslaafd aan cocaïne
Klik om te vergroten...

Kutjunk. :angry:
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#19
Aan Drientje. Nou,mijn gevoel gaf dat toch een beetje,maar ik had niet door dat ze -ook verslaafd- zijn geweest,..Maar over een DF-boek gesproken.Dan is of wordt dat wel een boek van de eigen ervaringen van bepaalde mensen.En dat is voor mij meer waarheid.De kunst is,denk ik,om het goed te kunnen verwoorden.Ik zelf kan dat niet goed,maar als ik hier op DF sommigen zie schrijven,..dan denk ik echt van;-Netjes omschreven hoor!!.En die mensen die dat kunnen,moet je koesteren.Ik denk sneller dan ik kan schrijven.Ik heb dat geduld niet,maar gelukkig anderen weer wel.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik denk eigenlijk ook dat er al genoeg objectieve dingen geschreven zijn over drugs. Of mist er daadwerkelijk zoveel feitenkennis? Ik heb het boek niet gelezen, dus ik zou het niet weten. Maar een subjectieve kijk is een stuk interessanter. Ik bedoel, dit forum is ook één en al subjectief :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."