Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnverklaarbare interesse in drugs?

Onverklaarbare interesse in drugs?

78 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarschijnlijk omdat het niet mag
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat niemand jou kan vertellen waarom jij een bepaalde interesse hebt in dingen.

Waarom fietst iemand mee met de Tour de France? Waarom haakt mijn moeder baby kleertjes? Waarom zijn er mensen die drugs gebruiken?

De hersenen van de mens zijn zo complex dat we niet eens kunnen raden hoe een ander in elkaar zit en bepaalde denkpatronen heeft.

We weten de basis dingen. Waar je spraakcentrum zit of het gedeelte waarmee jij een vork naar je mond kan brengen, maar interesses of voorliefdes voor, kunst, baby's of drugs is een te complex verhaal.

Wat ik je wel mee wil geven is dat jou hoofd nog lang niet uit ontwikkeld is en dat je met het gebruik van drugs je ontwikkeling aan het verknoeien bent.

Edit @ clockcable: 'omdat het niet mag' vind ik wel een mooi voorbeeld van de menselijke natuur. Maar het verklaart nog niet waarom hij die interesse heeft en mijn bovenbuurman niet. Die mag het namelijk ook niet.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je kunt je ook onderscheiden door het juist niet te doen.

Beetje wankel argument.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja het is ook maar giswerk. Maar er zijn veel meer mensen die geen drugs doen (of dat toegeven) dan dat er mensen zijn die het wel doen in die leeftijdsgroep. Dingen als wapens en drugs mogen niet en worden bij jongeren vaak als stoer gezien.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
omdat het je op de een of andere manier interesseert. Wellicht omdat je benieuwd bent naar ..... of dat zal zeker meespelen, interesse dus!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flameon zei:
omdat het je op de een of andere manier interesseert. Wellicht omdat je benieuwd bent naar ..... of dat zal zeker meespelen, interesse dus!
Klik om te vergroten...
Oh dear.

Dat is nou echt een antwoord waar hij wat aan heeft.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Naja .... jij noemt me in iedergeval dear :hearteyes: :wink: :P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Donaldduck88 zei:
Maarja vanwaar die interesse?
Klik om te vergroten...
Flameon zei:
omdat het je op de een of andere manier interesseert
Klik om te vergroten...
Flameon zei:
interesse dus!
Klik om te vergroten...
Klasse jongen!
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Aha dus ben niet de enige. xD Idd het is meer een passie/hobby iets om uit te zoeken wat doet het met je. En ik denk meestal wel 50x na voordat ik iets koop/probeer. En lees me er meestal al maanden over in. En gebruik meestal helemaal in me eentje zodat ik optimaal kan genieten. :mrgreen:
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Puberteit -> nieuwsgierigheid -> levenservaring -> uitproberen -> experimenteren.

Veel mensen hebben dat.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flameon zei:
Naja .... jij noemt me in iedergeval dear :hearteyes: :wink: :P
Klik om te vergroten...
:rolleyes:
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#12
waarschijnlijk omdat je van jongs af aan al word geleerd dat het niet mag en dat je het niet moet doen speelt ook wel n grote rol
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Is het dan niet veel te jong? dat het later een negatieve invloed heeft bijvoorbeeld op me hersenen ?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Donaldduck88 zei:
Is het dan niet veel te jong? dat het later een negatieve invloed heeft bijvoorbeeld op me hersenen ?
Klik om te vergroten...

Yep, die volgroeien niet ... of die kans bestaat
gevolg: oa leerachterstand, mindere sociale ontwikkeling
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Volgens mij is het zoeken naar middelen die ons bewustzijn veranderen iets wat in de genen van de mensheid zit. 'Gelukkig' zijn de meeste mensen tegen de tijd dat ze tegen dergelijke middelen aanlopen al geconditioneerd genoeg om ervoor te kiezen de drugs links te laten liggen.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bij mij is die interesse ontstaan doordat mensen in mijn omgeving die ik graag mocht het deden, terwijl ik het beeld had van "drugs zijn slecht" en dan deden mensen die ik zeer hoog had staan het ineens. Het deed me nadenken, zijn drugs wel zo slecht? Ik werd nieuwsgierig naar wat er precies met je gebeurt als je drugs gebruikt, wat doet het met je en wat voel je?
Daarvoor dacht ik er niet eens over na, alsof het iets was dat ik nooit zou ervaren.

Toen duurde het niet lang voor ik het zelf ging proberen.

Bij mij ontstond die nieuwsgierigheid dus doordat ik zo geprogrammeerd was dat drugs gewoon slecht voor je zijn, punt. En toen kwam ik erachter dat mensen die ik hoog inschatte het wel eens gebruikten. Tegenstelling, what the fuck? Het taboe werd als het ware doorbroken en wat ik geleerd had bleek niet helemaal waar te zijn.
Toen werd ik nieuwsgierig.

Misschien jij ook?
G
GribLid
01-01-2024, 00:00
#17
weyoun22 zei:
Volgens mij is het zoeken naar middelen die ons bewustzijn veranderen iets wat in de genen van de mensheid zit. 'Gelukkig' zijn de meeste mensen tegen de tijd dat ze tegen dergelijke middelen aanlopen al geconditioneerd genoeg om ervoor te kiezen de drugs links te laten liggen.
Klik om te vergroten...

Had het niet beter kunnen zeggen! Overigens gebruikt 99% van die mensen andere, meer algemeen geaccepteerde middelen. Er is iets dat een enorme aantrekkingskracht op ons heeft (overigens ook op andere zoogdieren) in het fenomeen bewustzijns-/waarnemings-/gemoedstoestandverandering.

Mijn enorme fascinatie voor drugs werd min of minder per ongeluk opgewekt op relatief late leeftijd (een jaar of 23). Het hangt denk ik dan ook vaak af van omstandigheden, hoewel er wel iets van in karakter moet zitten om je echt te boeien. Mijn ervaring is dat veel gebruikers er eigenlijk helemaal niet zo mee bezig zijn en gewoon "lekker" of "hard" willen gaan, waar overigens niks mis mee is. Een kleiner deel wil zich er meer in verdiepen omdat ze oprecht geboeid zijn door het onderwerp met al zijn aspecten. Voor mij is het niet eens een hobby, meer een passie. Waarom? Gewoon omdat het leuk is natuurlijk, maar het heeft ook veel raakvlakken met dingen die ik belangrijk vind en die onderdeel zijn van wie ik ben.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind de titel wel grappig. :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flameon zei:
Donaldduck88 zei:
Is het dan niet veel te jong? dat het later een negatieve invloed heeft bijvoorbeeld op me hersenen ?
Klik om te vergroten...

Yep, die volgroeien niet ... of die kans bestaat
gevolg: oa leerachterstand, mindere sociale ontwikkeling
Klik om te vergroten...
Wat zegt 'ie nou weer? Als je drugs gebruikt op jonge leeftijd stoppen je hersenen met groeien? Heb je daar een bron voor?
D
Donaldduck88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Licht het nu aan mij of heeft iedereen het ? Al sinds dat ik heeel jong was vond ik drugs altijd al heel interessant. En sinds dat ik 12 ben ofzo ben ik vaak op internet aan het lezen over verschillende soorten drugs (nog steeds) Sinds vorig jaar ben ik een beetje begonnen te expirimenteren met drugs en voel me er ook wel klaar voor maar volgends de meeste en en achter in me hoofd heb ik nog steeds het gevoel dat ik te jong ervoor ben (15) Maarja vanwaar die interesse?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."