Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe stap van roken en blowen naar andere drugs.

De stap van roken en blowen naar andere drugs.

33 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
RenatuhhLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb voor mijn verjaardag het boek Uit je Bol gekregen van een vriendin van me. Erg interessant allemaal. Ik las hier een stukje in wat mij wel aan het denken heeft gezet. Nu ben ik erg nieuwsgierig naar de meningen van anderen:

Als je rookt, is de neiging naar een blowtje dan sterker? Is het makkelijker om die stap te nemen? En als je dan eenmaal het blowen fijn vind en dit vaker doet, is de stap naar andere (hard)drugs dan ook gemakkelijker te nemen?

Ik ben er voor mezelf nog niet helemaal uit. Roken doe ik al een tijdje en een aantal jaar geleden vond ik het blowen ook helemaal fijn. Ik merkte aan mezelf dat ik hier ernstig lui van werd, dus ben ik ermee gestopt (ivm school e.d.). Ik heb een hele tijd geen blowtje aangeraakt, totdat ik met mijn nieuwe (inmiddels ex) vriendje en een vriendin van me op de bank zat en ik toch een blowtje meegerookt heb. Sindsdien blow ik weer regelmatig, en ik moet zeggen dat ik dit absoluut niet vervelend vind. De laatste tijd heb ik wel steeds meer de neiging om een keer paddo's of LSD te gebruiken. Vooral doordat de mensen in mijn omgeving er allerlei verhalen over hebben, en ik onwijs nieuwsgierig ben. Of het blowen deze stap voor mij nou makkelijker maakt of niet... Ik weet het niet.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#2
Blowen is leuk
Roken is kut

Het is dus andersom
R
RenatuhhLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik maak het mezelf niet moeilijk, ik ga het zowiezo een keer doen.
En ik vraag me af of het blowen/roken de stap voor jullie kleiner gemaakt heeft.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben juist gaan roken omdat ik blowde. Voorheen wilde ik telkens meer blowen, maar dat kwam grotendeels door de nicotine. De drang om andere (nieuwe) drugs te gebruiken is bij mij 9 van de 10x nieuwsgierigheid.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk dat je de stap van roken en blowen naar andere drugs iets kleiner is, je bent toch ook al gaan blowen. En als je interesse gaat naar LSD of paddo's dan zou ik zeggen, "go for it", dat moet je minimaal een keer in je leven hebben geprobeerd.
R
RenatuhhLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is ook zo, maar ik wil geen andere drugs gebruiken omdat ik 'toch al blow', ik wil andere drugs gebruiken omdat ik andere ervaringen op wil doen en wil weten wat ik ermee kan bereiken. En nu zit ik dus met de vraag, welke redenering is op mij van toepassing..?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat maakt het nu uit of wiet de stap makkelijker maakt of niet. Wil je trippen? Zo ja, doen. Zo niet, niet doen.

Waarom het jezelf zo moeilijk gaan maken?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Renatuhh zei:
Ik maak het mezelf niet moeilijk, ik ga het zowiezo een keer doen.
En ik vraag me af of het blowen/roken de stap voor jullie kleiner gemaakt heeft.
Klik om te vergroten...
Geen idee eerlijk gezegd. Misschien wel, ergens is dat ook logisch natuurlijk.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bij mij helemaal niet. Roken heb ik nooit gedaan (wel geprobeerd maar ik vond er niets aan) en toen ik mijn eerste keer paddo's had had ik nog maar een paar keer geblowd en daar voelde ik de eerste paar keren ook niet echt veel van (misschien omdat ik toen nog niet goed de rook kon inademen).

Ik ben na de eerste keer paddo's ook niet meteen meer gaan blowen of meer drugs gaan gebruiken.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb nooit eerst geblowd voor ik harddrugs gebruikte. Mijn allereerste drug was xtc dus ik kan je eerlijk gezegd niet zeggen of blowen de stap verkleind.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik rook niet, blow wel af en toe.
Ik blowde eerst voordat ik naar hard drugs ben gegaan. Dit zal ook met de leeftijd te maken hebben.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
In mijn omgeving en bij mijzelf gaat het over het algemeen als volgt:

Alcohol maakt de stap naar peuken kleiner (gezelligheid, "het hoort erbij" en dat soort bullcrap). Peuken maken de stap naar wiet kleiner. En wiet maakt de stap naar een keer xtc/pep kleiner.

Uitleg geef ik er bewust niet bij omdat ik natuurlijk niet precies weet hoe het bij een ieder gaat, maar ik merk dat de mensen die in dezelfde tijd als mij begonnen zijn met roken ook het zelfde pad bewandelen qua andere middelen.

Dus naar mijn mening,

ja roken en blowen maken veel stappen een stuk kleiner.
p
paniniLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hangt denk ik van de persoon af. ik ken zat mensen die een grens bij blowen hebben en daar nooit overheen gaan. :stoned: als je vastbesloten bent dan ga je denk ik geen harddrugs doen. ik denk dat op een drugsforum zitten gevaarlijker is met al die verhalen en ervaringen, die doen meer interesse opwaaien dan een jointje :stoned:
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#14
panini zei:
ik denk dat op een drugsforum zitten gevaarlijker is met al die verhalen en ervaringen, die doen meer interesse opwaaien dan een jointje :stoned:
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Damien0124 zei:
panini zei:
ik denk dat op een drugsforum zitten gevaarlijker is met al die verhalen en ervaringen, die doen meer interesse opwaaien dan een jointje :stoned:
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens.
Klik om te vergroten...

Daar ben ik het ook wel mee eens maar je vergeet wel een belangrijk punt. Het is namelijk wel zo dat de meeste die hier op het forum komen sowieso erg bewust bezig zijn met drugs, en er al een al dan niet zo grote interesse voor hebben. Het forum geeft dan wel nog meer prikkelingen, maar de interesse was er al bij de meeste.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Irvine Welsh zei:
I was told by my own parents that smoking grass would kill me (wrong) or would lead to taking heroin, which would kill me. This second contention was probably correct, though not for the reasons they imagined. Pot-heads and smack users tend to be very different types of person, and smoking and enjoying weed won’t make you want to take heroin any more than drinking tea will. Dealers though, will deal anything, and perversely, it’s the very illegality of the controlled drug supply chain that brings people into contact with substances they may not normally choose.
Klik om te vergroten...
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik betwijfel of de stap van roken naar blowen naar harddrugs vrijwel altijd zo is.
Kan natuurlijk wel. Als je softdrugs gebruikt ben je vaak ook benieuwd naar een level hoger. Maar je zal ook mensen hebben die gelijk met harddrugs beginnen en nooit softdrugs aanraken
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb eerst effe geblowd, 2 jaar gestopt, begonnen met harddrugs en pas na 1 jaar harddrugs gaan blowen ofzo :P Had ook niets met elkaar te maken.

Harddrugs maken de step naar blowen kleiner ja :P Omgekeerd vind ik meer onzin, hangt gewoon van de persoon af.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#19
Elke heroine gebruiker/verslaafde is ooit begonnen met blowen.Maar niet elke blower wordt heroine gebruiker/verslaafde.
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#20
-Persoonlijk- Heb ik roken nooit aangenaam gevonden, maar gewoonweg omwille van -toen in der tijd- mijn eigen plantjes te hebben, en een overvloed aan weed, rookte ik toch maar wat als ik een feestje deed met vrienden.

Maar het heeft zeker niet 'de overgang naar andere middelen' gegeven voor mij.
Momenteel weet ik er niet veel op te antwoorden, maar ik zou zeggen, ga voor wat je wilt bereiken... net zoals met alles in je leven...
Een tripje zal je je sowieso niet beklagen (als je er klaar voor bent tenminste)..
Een lage dosis LSD zal sowieso 'geen kwaad' kunnen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."