Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik maak het mezelf niet moeilijk, ik ga het zowiezo een keer doen. En ik vraag me af of het blowen/roken de stap voor jullie kleiner gemaakt heeft."
"Ik heb voor mijn verjaardag het boek Uit je Bol gekregen van een vriendin van me. Erg interessant allemaal. Ik las hier een stukje in wat mij wel aan het denken heeft gezet. Nu ben ik erg nieuwsgierig naar de meningen van anderen: Als je rookt, is de neiging naar een blowtje dan sterker? Is het makkelijker om die stap te nemen? En als je dan eenmaal het blowen fijn vind en dit vaker doet, is de stap naar andere (hard)drugs dan ook gemakkelijker te nemen? Ik ben er voor mezelf nog niet helemaal uit. Roken doe ik al een tijdje en een aantal jaar geleden vond ik het blowen ook helemaal fijn. Ik merkte aan mezelf dat ik hier ernstig lui van werd, dus ben ik ermee gestopt (ivm school e.d.). Ik heb een hele tijd geen blowtje aangeraakt, totdat ik met mijn nieuwe (inmiddels ex) vriendje en een vriendin van me op de bank zat en ik toch een blowtje meegerookt heb. Sindsdien blow ik weer regelmatig, en ik moet zeggen dat ik dit absoluut niet vervelend vind. De laatste tijd heb ik wel steeds meer de neiging om een keer paddo's of LSD te gebruiken. Vooral doordat de mensen in mijn omgeving er allerlei verhalen over hebben, en ik onwijs nieuwsgierig ben. Of het blowen deze stap voor mij nou makkelijker maakt of niet... Ik weet het niet."
"Dat is ook zo, maar ik wil geen andere drugs gebruiken omdat ik 'toch al blow', ik wil andere drugs gebruiken omdat ik andere ervaringen op wil doen en wil weten wat ik ermee kan bereiken. En nu zit ik dus met de vraag, welke redenering is op mij van toepassing..?"