#1
Naar zeg... Het ergste vind ik nog dat er dus dealers bestaan die het bewust verkopen. Die mag je van mij gewoon voor moord berechten
Ik volg de verhalen al even op in belgie en de laatste dode door xtc in oostende was in the oh door veel te hoog gedosseerde dominos en onverantwoord gebruik. Moet toch ook al even geleden zijn??
Susanne zei:MDMA an sich is al een MAO remmer hoor. Het laat niet alleen serotonine vrij maar het doet ook de afbraak remmen. Daarnaast heb ik er niks van meegekregen dat er de afgelopen maanden 4 mensen zijn doodgegaan aan PMMA hoor.
Of dat MDMA een lichte MAO-remmer is en een extra MAO-remmer nog veel meer remt.JMThomas zei:Susanne zei:MDMA an sich is al een MAO remmer hoor. Het laat niet alleen serotonine vrij maar het doet ook de afbraak remmen. Daarnaast heb ik er niks van meegekregen dat er de afgelopen maanden 4 mensen zijn doodgegaan aan PMMA hoor.
"De combinatie van XTC met bepaalde medicijnen kan het risico sterk vergroten. Echt gevaarlijk is de combinatie van XTC met MAO-remmers. MAO-remmers zorgen er ook nog eens voor dat serotonine niet afgebroken wordt."
Bron: http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/w ... -syndroom/
Van wat ik hier uit afleid werkt MDMA dus niet als een MAO remmer, lichaam kan serotonine niet meer heropnemen uit de synapse (endocytose wordt dus geblokkeerd) maar het lichaam kan serotonine wel nog steeds afbreken.
Vraag me echter wel af in hoeverre dit opgaat, of dat MDMA de afbraak van serotonine helemaal niet hindert of dat MDMA alsnog gedeeltelijk (weinig) de afbraak van serotonine belemmerd.
Of dat MDMA een lichte MAO-remmer is en een extra MAO-remmer nog veel meer remt.![]()

Fool zei:Ach joh, afgelopen maand zijn er maar 4 mensen doodgegaan aan PMMA, zó gevaarlijk zal 't vast niet zijn.![]()
Fool zei:Je leest inderdaad wel eens dat PMMA dodelijker is omdat mensen snel bijpakken, over deze doden heb ik echter niets qua doseringen gelezen en het is héél plausibel dat dat door een enkele pil kwam die laatst verspreid werd.
Vind het verhaal van jou die allemaal mensen naast je zat zitten ook niet bepaald een indicatie geven dat het erg gezond was. Zou zomaar een product kunnen zijn van een oververhit brein of andere implicaties. :P
bobsacamano zei:Ik zie weer een irritant duidelijk geval. Van "Maakt niet uit wat er wordt gezegd door mensen op mijn topic ik doe toch wel wat ik wel en het zal allemaal wel niet gevaarlijk zijn"

SmartieAndMe zei:Als het PMMA was, nooit meer nemen. De risico's van PMMA beginnen al boven de 100mg, dan beginnen ook de leuke effecten pas.
Er wordt niet voor niets zo duidelijk over gewaarschuwd, PMMA bewust gaan nemen is gewoon spelen met je leven. De effecten zijn het niet waard en de risico's zijn enorm. Een leuke dosis is ongeveer gelijk aan een gevaarlijke dosis...
Ik had het niet beter kunnen zeggen.MusicIsLife zei:De vorige periode dat hij wel eens iets postte heb ik deze dingen al aangehaald en geprobeerd hem duidelijk te maken dat hij gewoon dom bezig is. Dringt blijkbaar niet echt door. Zo iemand kun je beter gewoon met rust laten en zijn gang laten gaan ipv jezelf eraan te irriteren want dat heeft toch geen zin.
Verbaasd mij niks als deze kerel nog een keer in het ziekenhuis belandt maar dan kan hij niet zeggen dat hij niet gewaarschuwd is.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."