Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPMMA gevaarlijk?

PMMA gevaarlijk?

44 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Naar zeg... Het ergste vind ik nog dat er dus dealers bestaan die het bewust verkopen. Die mag je van mij gewoon voor moord berechten
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik volg de verhalen al even op in belgie en de laatste dode door xtc in oostende was in the oh door veel te hoog gedosseerde dominos en onverantwoord gebruik. Moet toch ook al even geleden zijn??
Klik om te vergroten...


Als ik me het nieuwsbericht goed herinner ging het om een jongen van 15jaar die 3 dominos volgens omstanders naar binnen had gewerkt, heb destijds ook dominos laten testen op 200mg per stuk.

Als 15jarige zal hij wel niet meer dan 60kilo gewogen hebben, hij heeft dus waarschijnlijk een flinke overdosis (600mg) naar binnen gewerkt.

Degene die een jongentje van 15jaar aan MDMA helpt mag wat mij betreft wel met zijn gezicht tegen een stoeprand gezet worden.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Susanne zei:
MDMA an sich is al een MAO remmer hoor. Het laat niet alleen serotonine vrij maar het doet ook de afbraak remmen. Daarnaast heb ik er niks van meegekregen dat er de afgelopen maanden 4 mensen zijn doodgegaan aan PMMA hoor.
Klik om te vergroten...

"De combinatie van XTC met bepaalde medicijnen kan het risico sterk vergroten. Echt gevaarlijk is de combinatie van XTC met MAO-remmers. MAO-remmers zorgen er ook nog eens voor dat serotonine niet afgebroken wordt."

Bron: http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/w ... -syndroom/

Van wat ik hier uit afleid werkt MDMA dus niet als een MAO remmer, lichaam kan serotonine niet meer heropnemen uit de synapse (endocytose wordt dus geblokkeerd) maar het lichaam kan serotonine wel nog steeds afbreken.

Vraag me echter wel af in hoeverre dit opgaat, of dat MDMA de afbraak van serotonine helemaal niet hindert of dat MDMA alsnog gedeeltelijk (weinig) de afbraak van serotonine belemmerd.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
JMThomas zei:
Susanne zei:
MDMA an sich is al een MAO remmer hoor. Het laat niet alleen serotonine vrij maar het doet ook de afbraak remmen. Daarnaast heb ik er niks van meegekregen dat er de afgelopen maanden 4 mensen zijn doodgegaan aan PMMA hoor.
Klik om te vergroten...

"De combinatie van XTC met bepaalde medicijnen kan het risico sterk vergroten. Echt gevaarlijk is de combinatie van XTC met MAO-remmers. MAO-remmers zorgen er ook nog eens voor dat serotonine niet afgebroken wordt."

Bron: http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/w ... -syndroom/

Van wat ik hier uit afleid werkt MDMA dus niet als een MAO remmer, lichaam kan serotonine niet meer heropnemen uit de synapse (endocytose wordt dus geblokkeerd) maar het lichaam kan serotonine wel nog steeds afbreken.

Vraag me echter wel af in hoeverre dit opgaat, of dat MDMA de afbraak van serotonine helemaal niet hindert of dat MDMA alsnog gedeeltelijk (weinig) de afbraak van serotonine belemmerd.
Klik om te vergroten...
Of dat MDMA een lichte MAO-remmer is en een extra MAO-remmer nog veel meer remt. :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Of dat MDMA een lichte MAO-remmer is en een extra MAO-remmer nog veel meer remt. :wink:
Klik om te vergroten...


Exactemundo. :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ach joh, afgelopen maand zijn er maar 4 mensen doodgegaan aan PMMA, zó gevaarlijk zal 't vast niet zijn. :rolleyes:
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb 2 blauwe superman pillen gehaald waar wel degelijk PMMA inzat.

Ik slikte er eentje af, met de gedachte dat ik wist dat het 2-3 uur kon duren dat deze insloeg.
Zodat ik zeker geen bijnam.
2 uur later begon hij dus wel degelijk te werken.
Hetzelfde effect als MDMA zeg maar.
Ik ging goed, besloot rond half 3 naar huis te gaan.
Waar ik nog een dropte. (4 uur later dan de eerste).
Slechts een uur later begon ik te hallucineren.
Ik zach schaduwen in mijn ooghoeken. (De eerste keer dat ik dit meemaakte, maar was niet echt bang omdat ik hier op het forum er al over gelezen had. Ik had goed geslapen de nacht ervoor. en was maar 18 uur wakker, dus ben bijna zeker dat het door de pil kwam.)
Niet veel later zag ik mensen naast me zitten, de persoon veranderde elke minuut zeg maar.
En het waren allemaal bekende, ook mensen die ik in mijn verleden verloren ben.
Ik kon hier weliswaar van genieten, en heeft me ook de dagen erna een enorme boost gegeven.
Het was dan ook een verassing voor mij dat ik heel goed kon slapen op deze pillen.
Ik voelde hem nog wel degelijk gaan, maar besloot mij neer te leggen omdat het 5 uur in de nacht was. (Ben wel gewend langer op te blijven, maar de dag erna was nog een feest. Waar ik natuurlijk alleen alcohol heb genuttigd.)
Ik heb 12 uur geslapen, wat normaal alleen 2-3 uurtjes zijn.
De dagen erna had ik helemaal geen dipje, en was ik uiterst actief.
Mijn pupillen waren op het moment zelf onwaarschijnlijk groot, maar de dag erna waren ze normaal. Ik heb heel erg genoten van deze pil, en vond het achteraf wel onverstandig dat ik er 2 heb genomen. Zeker al omdat ik geen ervaring had met het goedje, en niet wist hoeveel er precies inzat. Ook hebben de mensen rondom mij op het feest helemaal NIETS gemerkt dat ik op dat moment strak stond, buiten het feit dat ik heel open was, en heel blij en zeg maar dat ik mij heel erg aan het amuseren was.

Nu ben ik niet zeker hoeveel PMMA erinzat, maar een vriend had zijne laten testen van dezelfde dealer waar 90mg PMMA inzat en 15mg MDMA. Ik ben verstandig genoeg om te weten dat dit kan verschillen.
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Fool zei:
Ach joh, afgelopen maand zijn er maar 4 mensen doodgegaan aan PMMA, zó gevaarlijk zal 't vast niet zijn. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik heb gelezen dat dit vooral kwam omdat ze bijpakten omdat ze dachten dat de pil niet werkten.
PMMA staat erom bekend dat ze laat opkomen.
Dit had ik dus in de krant gelezen, waardoor ik ook niks bijpakte totdat ik zeker wist dat het wel kon.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je leest inderdaad wel eens dat PMMA dodelijker is omdat mensen snel bijpakken, over deze doden heb ik echter niets qua doseringen gelezen en het is héél plausibel dat dat door een enkele pil kwam die laatst verspreid werd.

Vind het verhaal van jou die allemaal mensen naast je zat zitten ook niet bepaald een indicatie geven dat het erg gezond was. Zou zomaar een product kunnen zijn van een oververhit brein of andere implicaties. :P
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fool zei:
Je leest inderdaad wel eens dat PMMA dodelijker is omdat mensen snel bijpakken, over deze doden heb ik echter niets qua doseringen gelezen en het is héél plausibel dat dat door een enkele pil kwam die laatst verspreid werd.

Vind het verhaal van jou die allemaal mensen naast je zat zitten ook niet bepaald een indicatie geven dat het erg gezond was. Zou zomaar een product kunnen zijn van een oververhit brein of andere implicaties. :P
Klik om te vergroten...

Daarom dat ik ze toch ga controleren voordat ik ze achter 4-5 maanden nog eens neem.
Ik had erg genoten van deze hallucinaties, en ik zou dit redelijk jammer vinden moest het geen MDMA/PMMA pil geweest zijn maar een andere substantie die mijn brein redelijk gefucked heeft.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
PMMA kan je brein redelijk fucken :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als het PMMA was, nooit meer nemen. De risico's van PMMA beginnen al boven de 100mg, dan beginnen ook de leuke effecten pas.

Er wordt niet voor niets zo duidelijk over gewaarschuwd, PMMA bewust gaan nemen is gewoon spelen met je leven. De effecten zijn het niet waard en de risico's zijn enorm. Een leuke dosis is ongeveer gelijk aan een gevaarlijke dosis...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Van 2 hooggedosseerde pillen kan je ook zo een hallucinaties hebben hoor, 2 x 200mg bezorgt mij een heel waus effect met hallucinante trip fasen en "tijdreizen" op het einde van de trip... Trouwens dat is een te hoge dosis.

Ik vind het wel heel merkwaardig Fgamer dat je telkens in je meeste topics gaat speculeren over wat er in je pil zit. Je beweerd ofwel speed, ofwel LSD, ofwel PMMA maar je laat ze eigenlijk niet testen dus weet je ook niets van de substantie die je pil bevat. Je noemt ook altijd een druk die er wel bekend om staat voor hooggedosseerd. Elke keer slikken is anders door setting, mindset, vrienden, maaltijd,... Ik denk dat jij telkens wel een clean gedosseerde pil gehad hebt hoor, je tript er namelijk gewoon teveel op dat er iets anders in zit omdat je mss net iets langer wakker was of gwn zenuwachtiger was..

Persoonlijk vind ik je topics en discussies onnuttig aangezien je nooit laat testen en altijd aan het speculeren gaat over de substantie in je pil...

Tenslotte vind ik het onverantwoord om PMMA te gaan slikken recreationeel. Er zijn al doden gevallen en ja ook van 1 snoepje en niet omdat ze er 2 a 3 in hun mik gooiden. Er zijn niets voor niets waarschuwingen voor deze pillen op het nieuws :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zie weer een irritant duidelijk geval. Van "Maakt niet uit wat er wordt gezegd door mensen op mijn topic ik doe toch wel wat ik wel en het zal allemaal wel niet gevaarlijk zijn"

Wat wil je nou horen man?

Snoep zoveel je kan en neeeeeeeuh PMMA is niet gevaarlijk is bijna een soort van paracetamol.

Echt start dan geen topic dude.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
bobsacamano zei:
Ik zie weer een irritant duidelijk geval. Van "Maakt niet uit wat er wordt gezegd door mensen op mijn topic ik doe toch wel wat ik wel en het zal allemaal wel niet gevaarlijk zijn"
Klik om te vergroten...

Volledig mee eens, dit lijkt meer op een topic starten, gewoon om er ene te kunnen starten :rockband:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#16
De vorige periode dat hij wel eens iets postte heb ik deze dingen al aangehaald en geprobeerd hem duidelijk te maken dat hij gewoon dom bezig is. Dringt blijkbaar niet echt door. Zo iemand kun je beter gewoon met rust laten en zijn gang laten gaan ipv jezelf eraan te irriteren want dat heeft toch geen zin.

Verbaasd mij niks als deze kerel nog een keer in het ziekenhuis belandt maar dan kan hij niet zeggen dat hij niet gewaarschuwd is.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#17
SmartieAndMe zei:
Als het PMMA was, nooit meer nemen. De risico's van PMMA beginnen al boven de 100mg, dan beginnen ook de leuke effecten pas.

Er wordt niet voor niets zo duidelijk over gewaarschuwd, PMMA bewust gaan nemen is gewoon spelen met je leven. De effecten zijn het niet waard en de risico's zijn enorm. Een leuke dosis is ongeveer gelijk aan een gevaarlijke dosis...
Klik om te vergroten...
MusicIsLife zei:
De vorige periode dat hij wel eens iets postte heb ik deze dingen al aangehaald en geprobeerd hem duidelijk te maken dat hij gewoon dom bezig is. Dringt blijkbaar niet echt door. Zo iemand kun je beter gewoon met rust laten en zijn gang laten gaan ipv jezelf eraan te irriteren want dat heeft toch geen zin.

Verbaasd mij niks als deze kerel nog een keer in het ziekenhuis belandt maar dan kan hij niet zeggen dat hij niet gewaarschuwd is.
Klik om te vergroten...
Ik had het niet beter kunnen zeggen.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oh, wat ik wel nog even wil toevoegen:

Bewust PMMA slikken...? Dude, meen je dit?
Kijk, ik had al niet zo'n hele hoge pet van je op, maar dit vind ik toch wel zo dom dat het bizar wordt. Wíl jij dood ofzo?
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#19
PMMA is gevaarlijk omdat het erg veel lijkt op PMA. PMA blijkt ontzettend neurotoxisch te zijn voor mensen, het is vooral gevaarlijk omdat het voor oververhitting zorgt. Ook geeft het serotonine vrij, maar is het ook direct een MAO-A remmer, waardoor je in principe een serotonine syndroom induceert. Zoals al aangegeven is boven de 100mg al schadelijk voor je, terwijl je er niks uit haalt.

Ik snap ook echt totaal niet waarom je een bewezen gevaarlijk goedje zou slikken, vind het echt ontzettend dom. Er zijn al mensen die experimenten met PMMA hebben uitgevoerd, er zijn mensen aan overleden,

Wat is het volgende wat je gaat doen? Je laten bijten door een giftige slang om maar een high te kunnen krijgen? Want dit lijkt er verdomde veel op.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als je bijna dood bent, komt er heel veel DMT vrij in je hersenen. Misschien een keertje bijna dood gaan voor een heftige trip? :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."