Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOperatie

Operatie

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo, Ik wordt morgen geoppereerd.
De operatie duurt normaal iets van een half uurtje.
Ik wordt onder narcose gebracht, en vroeg me af waarom ik geen sigaretten mag roken, niet mag drinken of niet mag eten.

Kan het kwaad als ik morgenvroeg toch nog mijn ochtendritueel doe met een sigaretje en een glaasje cola?

Dokters zijn immers op de hoogte van mijn recreatieve drug gebruik, ook zou mijn XTC pil van 3 weken geleden geen invloed hebben op de operatie.



En aangezien ik ketamine krijg voor verdoving.. dacht ik, nu ga ik ook eens meemaken wat dit is? Of valt dit helemaal niet te vergelijken met een trip zoals jullie ketamine gebruiken?

Jammer dat ze benzodiazepine toedienen om hallucinaties te voorkomen. :(
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Opperatie.

Dude.... Meen je deze? Die mensen vertellen je niet voor niks dat je nuchter moet blijven. Mocht je toch dat glas cola drinken is er een kans dat je begint te kotsen tijdens de operatie en dan is je hele operatie verneukt. Gewoon lekker doen wat de dokter zegt. Deze heeft er namelijk voor gestudeerd en zal je niet voor zijn eogen plezier wijs maken dat je niks mag eten en drinken. Roken zou ik dus ook niet doen als de dokter dit gezegd heeft.

En ik denk dat je werkelijk niks zal merken van dat het keta is. Waarschijnlijk raak je gewoon in een diepe slaap en weet je daarna helemaal niks meer ervan.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Opperatie.

MusicIsLife zei:
Dude.... Meen je deze? Die mensen vertellen je niet voor niks dat je nuchter moet blijven. Mocht je toch dat glas cola drinken is er een kans dat je begint te kotsen tijdens de operatie en dan is je hele operatie verneukt. Gewoon lekker doen wat de dokter zegt. Deze heeft er namelijk voor gestudeerd en zal je niet voor zijn eogen plezier wijs maken dat je niks mag eten en drinken. Roken zou ik dus ook niet doen als de dokter dit gezegd heeft.

En ik denk dat je werkelijk niks zal merken van dat het keta is. Waarschijnlijk raak je gewoon in een diepe slaap en weet je daarna helemaal niks meer ervan.
Klik om te vergroten...

Dat laatste is wel jammer. Zou graag eens een klein beetje ervaren hoe Ketamine voelt.
Het zelf doseren in mijn vrije tijd zie ik absoluut niet zitten, je weet maar nooit!


Maar het kan toch niet dat ik van 12 uur dezenacht, niks meer mag roken/drinken/eten?
Aangezien ik morgen pas om 10 uur de operatie heb. Ik dacht altijd maar dat er iets van 6 uur voor moest zitten? Ik zou graag nog tot 4 uur dezenacht kunnen roken & eten of drinken.
Het is namelijk zover gekomen dat ik niet zonder sigaretten kan.

** Ik moet amandelen laten trekken mocht dit iets uitmaken.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Opperatie.

Kerel, wat snap je nou niet aan: dokters vertellen je niet voor niks dat je nuchter moet blijven.

Maar hee, weet je wat? Je gaat toch niet naar me luisteren want eigenlijk wil je alleen maar horen dat het geen kwaad kan.

Ik zou zeggen: doe lekker wat je niet laten kan maar kom niet zeuren als je operatie dadelijk verkloot is en je opnieuw onder het mes moet.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Opperatie.

Misschien een vreemde manier van denken die ik nu heb, maar vraag het je dokter??? Hij kan waarschijnlijk als geen ander uitleggen waarom hij dit heeft gezegd.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Opperatie.

Gewoon naar je doc luisteren, als die zegt x uur niet eten/drinken doe je dat niet, dat is om verstikkingsgevaar te voorkomen.

En van de ketamine zul je niet gaan trippen, je krijgt er benzo's bij om hallucinaties te voorkomen en rustig te worden en de dosering zo hoog dat je compleet verdoofd bent, niet meer kunt trippen.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Opperatie.

Misschien niet het broertje, maar ergens toch een neefje van Fgamer? :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Opperatie.

leipebaviaan zei:
Misschien niet het broertje, maar ergens toch een neefje van Fgamer? :P
Klik om te vergroten...
Toch wel denk ik ja...

MusicIsLife zei:
Kerel, wat snap je nou niet aan: dokters vertellen je niet voor niks dat je nuchter moet blijven.
Klik om te vergroten...

Precies dat... Het is gewoon heel erg dom om voor operaties je niet aan de gestelde regels te houden. Wil je risico's lopen voor dat ene stomme sigaretje met een colaatje? Je zegt dat je niet zonder sigaretten kan, dat is echt de grootste onzin. Je wilt niet zonder sigaretten en daarom maak je jezelf zo gek als je niet rookt dat je denkt dat je niet zonder kunt. Iedereen kan zonder roken, het is een mindset.

Bekijk het eens reëel:

Een sigaret en cola <-------> Een geslaagde operatie

Als je dat objectief vergelijkt, moet je jezelf wel een beetje schamen als je dat risico wilt lopen :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Opperatie.

leipebaviaan zei:
Misschien niet het broertje, maar ergens toch een neefje van Fgamer? :P
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk wel :tearsofjoy:
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Opperatie.

leipebaviaan zei:
Misschien niet het broertje, maar ergens toch een neefje van Fgamer? :P
Klik om te vergroten...

Haha ja waarschijnlijk. :grin:
En luister gewoon naar je dokter hij heeft er voor gestudeerd en jij niet uiteindelijk. Voor je het weet onstaan er compilaties omdat je sigaretten gerookt heb of cola gedronken. Gewoon naar je dokter luisteren en alles komt wel goed.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Opperatie.

Ben zelf 2x onder narcose geweest , beide keren nuchter inderdaad. Had de reden niet gevraagd want het moest toch. Geen idee wat ik kreeg maar na dat spuitje was ik na 5 seconde KO.

Meest vervelende vond ik dat ik weg moest uur na operatie en nog te duf was om te staan mja dat zal tegenwoordig wel beter zijn (mag ik hopen)

Succes met de operatie!
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Opperatie.

leipebaviaan zei:
Misschien niet het broertje, maar ergens toch een neefje van Fgamer? :P
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
Als hij echt die sigaret en dat glaasje cola gaat nuttigen vind ik wel dat hij in aanmerking komt voor de titel: 'broertje van Fgamer'. :tongueout:
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dokter even opgebeld gehad, ik mag om 6 uur s'morgens nog een sigaret nuttigen, en een half glas cola. Hij heeft me op de gevaren gewezen van eten & drinken smorgens.
Ik kan kotsen onder narcose en dan zijn men longen verstopt. (Zelfde effect wat een overdosis hero geeft.)

Ik vond deze vraag vrij normaal eigenlijk, ik heb sowieso al zenuwen voor morgen, en een sigaretje zou s'morgens echt te pas komen tegen de zenuwen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
leipebaviaan zei:
Goed gehandeld MentalFucked.
Klik om te vergroten...
+1
En een succesvolle operatie toegewenst.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Snap ik. Top dat je even gebeld hebt, heb je toch mooi antwoord op je vraag :)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Goed gehandeld MentalFucked.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt, de opperatie is geslaagd! niet te veel pijn en hevige pijnstillers mee gekregen. ik mag overmorgen pas terug roken van de dokter.
Als ik nu ga roken kan mijn wondje opengaan, en dan ben ik verder van huis.
Dus in een keer proberen van die kut sigaretten af te blijven, spaart me in een keer een heleboel geld uit! Ook wil ik er graag aan toevoegen dat ik 5 seconde heb gevoeld hoe Ketamine is. Ook al herinner ik het me heel vaag.
Ik ging de operatiekamer binnen, dokter zei, eerst krijg je een apperatiefje van het huis. :beer:
Hij vertelde me dat ik hem moest waarschuwen wanneer ik draaierig werd, en daar was het dan, een hele schock.. is dit de ketamine? of een ander medicijn? ik viel echter 5 seconde later in slaap.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Stel je voor wat voor lijn je zou moeten maken om jezelf in narcose te snuiven :openmouth:

Ik hoor een uitdaging :tongueout:
M
MDMAmazing1Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ben een paar jaar terug geopereerd aan mijn oren, ik weet wat voor draaierig gevoel je bedoeld, was net of ik dronken was :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Geen idee waarom ze dat eerst in je spuiten, maar volgens mij komt daarna de echte narcose vloeistof er bij.

Vind het trouwens top van je dat je het advies van de dokter hebt opgevolgd :grin:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Top dat het goed is verlopen! En goed dat je van tevoren even met je dokter gebeld hebt :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."